Tufft 2023 för e-handeln i Sverige

Tufft 2023 för e-handeln i Sverige

Så mycket minskade e-handelns omsättning 2023 jämfört med 2022.

Så vill konsumenten ha framtidens butik

Så vill konsumenten ha framtidens butik

Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.

Minskad försäljning av frukt och grönsaker

Minskad försäljning av frukt och grönsaker

Under 2023 minskade försäljningen av frukt och grönsaker i svensk dagligvaruhandel. Här är siffrorna.

E-handelns omsättning minskade 2023

E-handelns omsättning minskade 2023

E-handeln i Sverige minskade sin försäljning under 2023. Detta är anledningarna.

Lönsam lojalitet bakom handelns vinnare

Lönsam lojalitet bakom handelns vinnare

Med fyndjagande konsumenter och skenande kostnader för nyfärvärv är lönsam lojalitet hetare än någonsin. Här är tre vägar framåt för detaljhandeln.

Biblioteket – en oväntad modescen

Biblioteket – en oväntad modescen

Det har alltid handlat om mer än bara böcker. Men att biblioteket skulle bli en plats för mode var kanske mer oväntat.

Ny indikator för second hand

Ny indikator för second hand

”Begagnathandeln har cementerat sig som en naturlig del av handeln”. Nu lanseras en månatlig rapport som ska kartlägga handeln med second hand.

Generation Z lyfter köpcentrumet

Generation Z lyfter köpcentrumet

Köpcentrumens återhämtning har snabbats på tack vare generation Z. Det finns flera anledningar till detta.

Tuffa tider påverkar val av betalsätt

Tuffa tider påverkar val av betalsätt

De tuffa tiderna har påverkat konsumenternas val av betalningsmetod. Det visar en ny undersökning.

Svenska klädföretag förlorar miljardbelopp

Svenska klädföretag förlorar miljardbelopp

En ny rapport visar att svenska klädföretag årligen förlorar miljardbelopp på grund av olagligt kopierade produkter.