En ny studie har undersökt vad konsumenten förväntar sig av den moderna dagligvarubutiken.
Nytt butiksformat ska hjälpa människor att utforska och dessutom skydda det lokala friluftslivet och dess natur.
M&M'S, har öppnat en butik fylld med godis, presentartiklar och kärlek till de lokala omgivningarna.
Med löparbanor, klätterväggar och simulatorer vill man inspirera sina kunder.
Vänta inte på ett normalläge som aldrig kommer – det är hög tid att skapa den nya butiksupplevelsen.
Apple har öppnat en ny butik, denna gång inne i en klassisk biblioteksbyggnad. Se bilderna här.
Nyligen lanserade den fysiska butiken en kaffebar i mitten av lokalen. Det har bidragit till att kunderna stannar längre, och att nya hittar till butiken.
Fast Retailing äger ett flertal modevarumärken, bland annat Uniqlo. Nu lanserar företaget en framtidsbutik utan produkter på hyllorna.
Den 11:e oktober öppnas The Fitting Room i Göteborg. Ett nytt butikskoncept som vill förena styrkorna hos fysisk och digital handel med "potentialen att förändra retail i grunden".
Den stora nyheten i dag är att Marks & Spencer planerar att stänga 100 butiker. Bakom beslutet finns en strategi som ska göra varuhuskedjan relevant för den nya tidens konsument.