
Löpning vid magisk vägg i nytt flaggskepp
Varumärket vill revolutionerna löpning. Nu har man öppnat ett nyskapande flaggskepp med dold analysteknik och en magisk vägg.
Varumärket vill revolutionerna löpning. Nu har man öppnat ett nyskapande flaggskepp med dold analysteknik och en magisk vägg.
Som ett första steg in på den franska retailmarknaden öppnar Didriksons ett showroom.
Nytt koncept erbjuder hållbara och klimatvänliga laddlösningar för privatpersoner och företag.
NRF 2021. Pandemin för med sig möjligheter att utveckla kundmötet – bland annat via en ny form av extrem personalisering.
Kedjan vill hjälpa sina kunder att hitta produkter från företag som drivs av minoritetsgrupper.
Nu introduceras Amazons kassalösa teknik i ett koncept för travel retail.
Den danska kedjan Søstrene Grene öppnar e-handel. Det är en del av företagets pågående digitalisering.
Vi har listat de buzzwords som i våra ögon har präglat detaljhandeln – och kommer göra det även kommande år.
Konceptet innehåller två särskiljande nyheter jämfört med den första generationens.
En ny modulär hybridbutik som även innehåller en egen 5G-basstation har öppnat.
Varumärket visar bara ett begränsat och kuraterat sortiment. Nytt butikskoncept gör shoppingen enklare och minskar kedjans kostnader.
Ansluter sig till en ev de tyngsta trenderna inom retail. Här ska man testa digitala lösningar och utforska nya områden.
Butiksytan minskas till förmån för kedjans fulfillment av onlineordrar. Bakom satsningen står en av landets mest inflytelserika kvinnor.
Två tunga samarbeten inleds nu. Större fysisk räckvidd och utökad kundbas finns bland fördelarna för parterna.
Gents ansluter sig till de företag som nu testar försäljning via en virtuell 360°-butik.
Bakom Verkstan står fem kvinnor. ”En härlig blandning av människor som envist kommer driva butiker”.
Kedjan har adderat mer än 31 000 ”lugna” och bokningsbara shoppingsessioner.
Dagligvarukedjan utmanar med djupare kundinsikter och vässat butikskoncept.
Det nya varuhuset öppnar i Växjös handelsområde I11 under första kvartalet 2021. Fler Åhléns Outlet varuhus planeras att öppna framöver.
Kunderna spenderar avsevärt mer i butiken utan produkter. Inom kort växer kedjan med ytterligare enheter.
Dagligvarukedjan Lidl har öppnat sin första butik i Boden. Det blir därmed också Sveriges mest nordliga Lidl-butik.
Modekoncernen lämnar köpcentrumen, men ser den fysiska butiken som fortsatt viktig för att rekrytera omnikunder.
Amazon expanderar nu sitt senaste koncept Amazon Fresh Grocery Store.
Var femte oberoende bokhandel i USA riskerar att tvingas stänga. Nu drar man i gång en kampanj för att vända trenden.
Matsvinn är centralt i både det ”fritids” man arrangerar och menyn man erbjuder i bistron.
Ikea är mitt uppe i en strategisk omställning för att bli mer tillgängliga för konsumenterna.
Här möter ny teknik lokalt mathantverk. Kunderna kan om de vill välja att handla kassalöst, skanning och betalning sker via mobilen.
Den pågående pandemin har stärkt banden till de lokala handlarna och småföretagen.
Lagom till årets julhandel öppnar Skultuna butik i Kvarteret Victoria i centrala Göteborg.
Julas etablering i Eslöv har fått klartecken av byggnadsnämnden. Man öppnar i ett framväxande handelsområde.
Gränserna mellan butiker, marknadsplatser och fulfillment suddas ut. Det är inte längre självklart vem som gör vad, vem som säljer.
Nu digitaliseras köpcentrumen via en digital marknadsplats för butikerna.
Det svenska varumärket Didriksons fortsätter att förstärka sin fysiska närvaro i handeln och adderar ytterligare en pop up-butik.
Apples butik omges helt av vatten och bjuder på 360 grader panoramautsikt över den spektakulära stadssilhuetten.
Stadium Outlet öppnar sammanlagt tre butiker under hösten 2020.
Vänta inte på ett normalläge som aldrig kommer – det är hög tid att skapa den nya butiksupplevelsen.
Skansenbutiken presenterar en ny samtida kollektion tillverkad av textilier och spillbitar från verksamhetens förråd.
Uniqlo har öppnat sin andra butik i Sverige. Det skedde under fredagen i Westfield Mall of Scandinavia.
Tiffany & Co har ett klassiskt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Butiken genomgår just nu stora förändringar för att stärka upplevelsen.
Den 25 augusti öppnade teknikföretaget Xiaomi dörrarna till Sveriges första Mi Store.
Twinings flaggskepp från 1706 har nyöppnats med ett uppdaterat koncept. Man har gått från transaktioner till upplevelser.
Nya hyresgäster och koncept som ska bidra till att särskilja Väla från andra handelsplatser i regionen.
Siktar på att ha Stockholms största ekologiska och lokalproducerade sortiment.
Självbetjäning är en fortsatt trend. Nu har fenomenet dykt upp inom ”glamping”.
”Våra kunder har efterfrågat mer närproducerat och hållbart i vårt sortiment – och närmare och grönare än så här blir det inte”.
Clas Ohlsons har öppnat en ny butik i Sirkus Shopping vid Leangen i Trondheim, ett område med stark befolkningsutveckling.
I butiken lanseras den nya kollektionen Make Room For Love, ”med allt man behöver för höstens hemmamys”.
Skechers har öppnat ett nytt flaggskepp på klassiska Rue de Rivoli i Paris. ”Förväntar oss att denna butik blir en viktig showpiece”.
Fitnessvarumärket ICANIWILL öppnar en fysisk pop up i köpcentrumet Westfield Mall of Scandinavia.
Varumärket har öppnat en butik i hjärtat av Moskva. Satsningen är ett nytt forum för dialog mellan konsument och varumärke.
Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.
Antalet butiker som erbjuder utcheckning via mobilen har tredubblats.
Nike har öppnat konceptet House of Innovation i centrala Paris. Här vill man samla sin community i en uppkopplad miljö. Se bilderna från butiken!
Tyska lågpriskedjan Aldi fortsätter sin expansion i USA. Dessutom gör man en storsatsning på e-handel med curbside pickup.
Butterick’s öppnar nytt butikskoncept i Täby Centrum. Man utlovar ett modernare uttryck i en inspirerande butiksmiljö.
En ny obemannad rullande butik har lanserats. Tanken är att vagnen ska kunna placeras där det finns tillfälligt behov av en butik.
På 5 000 kvadratmeter finns bland annat en bil, ett gym och ett vardagsrum. Här ska kunden själv kunna uppleva det bekväma AI-livet. Se bilderna här!
Det missionsdrivna konceptet är skapat med syfte att lyfta fram varumärkets hållbarhetsarbete. Nu har butiken prisats som en av årets absolut bästa.
Coop har under en längre tid arbetat med att ta fram obemannade butiker som kunder kan besöka dygnet runt. Här öppnar de första två enheterna.
Microsoft har en ny strategi för retail – man stänger majoriteten av butikerna. Resterande enheter konverteras till upplevelsedestinationer.
”Vi har haft Uppsala på vår roadmap en längre tid men inväntat rätt lokal”, säger VD Peter Holmquist.
Ett nytt koncept är fött. Tanken är att butiken, ska fungera som en ventil för växande varulager. Intäkterna fördelas i realtid.
Jysk överger sin ”tysta” strategi för invigningar. ”Kunderna kommer att få vara med om en öppning i ny tappning”, säger butikschef Amanda Hansson.
Dagligvarukedjan har öppnat ett nytt koncept för one-stop-shopping nära bostaden. Missionen är tydlig: demokratisera ekologiskt mat.
Wellnessvarumärket Lululemon håller fast vid sin strategi att växa via upplevelser i butik. ”VI har hela tiden haft omnikanal i tankarna”
Planerna på butikens tak ska ge fler möjlighet att spela fotboll. Satsningen är en del i kommunens arbete för att öka tillgången till idrottsytor för unga.
Varumärket Tretorn gör en satsning på retail. ”Vi har saknat ett riktigt brand home där vi kan visa upp vilka vi är”, säger VD Magnus Månsson.
Willys etablerar en ny dagligvarubutik i Väsby Centrum. Butiken kompletterar Ica Kvantumbutiken som sedan tidigare finns i centrumet.
Lidl har öppnat sin andra butik i Trollhättan. Det blev då kedjans butik nummer 195 i Sverige.
Kjell & Company öppnar en butik med ett flertal nyheter. Koncept syftar till att komma närmare kunden samt skapa en än bättre köpupplevelse.
Premiär på NK. I dag den 14 maj öppnar Stockholmsbaserade modevarumärket Totême sin nya avdelning på Nordiska Kompaniet i just Stockholm.
I en ny studie rankar konsumenterna själva vilka åtgärder man vill se i butik. Detta för att man i coronatider ska känna förtroende och vilja besöka lokalen.
Danska HTH fortsätter sin expansion och stärker sin närvaro i Sverige genom att öppna två nya franchisebutiker under våren 2020.