Lyser upp fasad för ökad trygghet

Lyser upp fasad för ökad trygghet

Området ska bli tryggare och mer inbjudande med belysning – framför allt under årets mörkare perioder.

Nordstan gör baksida till framsida

Nordstan gör baksida till framsida

Förändringar i Nordstan: ”Arkitektur som öppnar upp köpcentrumet mot den nya stadsdelen som växer fram”.

Åhlens tillbaka i stadskärnan

Åhlens tillbaka i stadskärnan

Torsdag 26 september öppnar Åhléns i staden igen. Det sker tre år efter det att man lämnade stadskärnan.

Skivbutiken tillbaka i stadsbilden

Skivbutiken tillbaka i stadsbilden

Kedjan finns bland de skivbutiker som fortsatt sin verksamhet även under de tuffa åren. Inom kort öppnar man sin sjunde butik.

Myrorna återvänder till stadskärnan

Myrorna återvänder till stadskärnan

För tio år sedan flyttade Myrorna från till ett externt handelsområde. Nu väljer man att återvända till stadskärnan.

Ny skoaktör etableras i stadskärna

Ny skoaktör etableras i stadskärna


Här inleds Five Guys nordiska resa

Här inleds Five Guys nordiska resa

Den amerikanska hamburgerkedjan Five Guys öppnar sin första restaurang i Norden i början av nästa år.

Pop up markerar ny riktning för H&M

Pop up markerar ny riktning för H&M

Nu inleder H&M ett arbete för att positionera och särskilja varumärket. En rad aktiviteter är att vänta.

Ökat utbud i stadens nya handelskvarter

Ökat utbud i stadens nya handelskvarter

”Ju fler butiker vi är, desto starkare utbud med personlig service kan vi erbjuda”.

Italienskt koncept etableras i Uppsala

Italienskt koncept etableras i Uppsala

Restaurangkoncernen etablerar sig i Uppsala med ett italienskt mat- och dryckeskoncept.