Detta förväntar sig kunden 2024

Detta förväntar sig kunden 2024

Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.

Allt fler automatiserar kundservice

Allt fler automatiserar kundservice

Företag använder AI-teknik i allt högre grad inom kundservice. Norden hänger dock inte med i den den globala utvecklingstakten.

Vässad Scan & Go med ny AI-teknik

Vässad Scan & Go med ny AI-teknik

Mindre friktion med AI. Nu lanserar kedjan en lösning för en säkrare (sett till svinn) och smidigare självutcheckning.

Kassalös teknik adderas i fullstor butik

Kassalös teknik adderas i fullstor butik

När Amazon backar med Just Walk Out-tekniken gör Aldi tvärtom. Detta är de tyngsta anledningarna.

Ny fas för Amazons Just Walk Out

Ny fas för Amazons Just Walk Out

Ryktet om Just Walk Out-teknikens död är överdrivet. Detta är nästa fas för Amazons kassalösa teknik.

Mänsklig kontakt viktig för konsumenten 

Mänsklig kontakt viktig för konsumenten 

Konsumenter är tveksamma till inslag av AI i kundservicen. Man vill inte att tekniken ska ersätta människor i kundkontakten. Det visar en ny undersökning.

Porsche samlar community i ny destination

Porsche samlar community i ny destination

Här möts man av coworking-ytor, retail och food & beverage. Se de inspirerande bilderna!

Nytt flaggskepp i Meatpacking District

Nytt flaggskepp i Meatpacking District

Varumärket har öppnat en ny destination för sin community i Meatpacking District i New York.

Färre val underlättar för kunden

Färre val underlättar för kunden

Med en ny meny vill kedjan göra det enklare för kunden att ta sitt köpbeslut.

Puma lyfter e-upplevelsen med AI

Puma lyfter e-upplevelsen med AI

Sportföretaget Puma ska göra sin e-handelsupplevelse mer effektiv, smidig och personaliserad.