Ica Gruppen startar innovationshubb

  Ny teknik 348 Nyheter 2993 Pro 3771 Kundupplevelser 142
"Vi vill kombinera det stora företagets stabilitet, resurser och kundbas med snabbheten från start up-världen", säger VD Per Strömberg. 

Surfing och strandvolley i nytt centrum

  Kundupplevelser 142 Internationellt 1040 Köpcentrum 464 Pro 3771
Det moderna köpcentrumet måste hitta sin nya roll. Det menar ledningen för detta urbana centrum som kommer erbjuda ett brett kulturutbud, men även en surf- och strandvolleyanläggning – inomhus.

Fyra vinnande strategier i den nya handeln

  Måsteläsning 163 Pro 3771 Konsumentbeteende 241 Kundupplevelser 142
Det är osäkra tider, inte minst inom retail. Men för den som satsar på rätt områden ser framtiden väldigt ljus ut. Här är fyra vinnande strategier. 

Unga konsumenter kräver mer information

  Kundupplevelser 142 Pro 3771 Undersökningar 305 Konsumentbeteende 241
Skillnaderna är stora mellan olika ålderskategoriers förväntningar på köpprocessen. En ny studie visar att unga konsumenter vill ha mer information och kontakt.

Västerhavsvecka i Nordstan

  Köpcentrum 464 Kundupplevelser 142 Nyheter 2993
Västerhavsveckan växer. Nu deltar ett 100-tal arrangörer från Koster till Kullaberg med aktiviteter för alla åldrar. Köpcentrumet Nordstan finns bland de medverkande.

Svalkande för hundar på Bromma Blocks

  Nyheter 2993 Kundupplevelser 142 Köpcentrum 464
Bromma Blocks erbjuder hundägare att parkera sin bil i svalt garage eller ta med hunden in i gallerian. Detta för att under varma sommardagar undvika att hunden far illa av värmen.

Köpcentrumet erbjuder egen sandstrand

  Pro 3771 Internationellt 1040 Destinationer 134 Köpcentrum 464
Köpcentrumet ligger i en ständigt myllrande världsstad. Inte em miljö man normalt sett associerar med sol, stränder och bad. Men det är precis vad man möts av just nu.

Svenskt bolag bakom ny navigering i Dubai Mall

  Nyheter 2993 Kundupplevelser 142 Pro 3771 Ny teknik 348
Det svenska teknikbolaget ska hjälpa besökarna att hitta bättre i Dubai Mall. Upplevelsen på de totalt 1,2 miljoner kvadratmetrarna ska nu personaliseras – för 80 miljoner årliga besökare – via tekniken. 

Snabbhet konverterar mer än upplevelser

  Undersökningar 305 Kundupplevelser 142 E-handel 721 Måsteläsning 163
Prestandan bland de största e-butikerna motsvarar inte kundernas förväntningar. Detta trots att det har en direkt påverkan på konverteringen. Det visar en stor studie av 80 sajter.  

Prison Island till centrala Borlänge

  Cityhandel 156 Nyheter 2993 Kundupplevelser 142
Till hösten flyttar upplevelsecentret Prison Island in vid Sveatorget i centrala Borlänge. "Det är en mycket positiv etablering för Borlänge Centrum."

Mindre varumärken bryr sig mer

  Nyheter 2993 Ny teknik 348 Undersökningar 305 Kundupplevelser 142
Majoriteten av europeiska konsumenter, 53 procent, anser att mindre företag bryr sig mer om sina kunders behov än vad större gör. Hemligheten finns i smart användning av ny teknik.

Ny trend – prova innan du köper

  Pro 3771 Kundupplevelser 142 E-handel 721 Trender 368
Möjligheten att prova kläder och testa produkter är en av den fysiska handelns största fördelar. Nu vill disruptiva e-handlare sticka hål på detta genom att erbjuda friktionsfria "prova innan du köper"-tjänster. 

Onlineshopping i butik hos Twilfit

  Pro 3771 E-handel 721 Kundupplevelser 142 Omnichannel 245
Twilfit stärker butiksupplevelsen med hjälp av interaktiva skärmar. Man erbjuder ett bredare sortiment i butik, men ska även samla insikter om kundernas beteende.

Nya upplevelser med augmented reality

  Kundupplevelser 142 Ny teknik 348 Nyheter 2993 Pro 3771
Covent Garden blev den första AR-shoppingdestinationen. Nu sprider sig tekniken även till andra upplevelsebaserade branscher – Parken Zoo lanserar digitala djur.

Nya upplevelser med wellness i butik

  Nya butiker 913 Måsteläsning 163 Pro 3771 Internationellt 1040
Genom en omfattande satsning på wellness i butiken höjs nu upplevelsen till nya nivåer. Ett rullande pop up-schema med klasser blandas här med handplockade produkter och tjänster.

Fabletics personaliserar med ny teknik

  Omnichannel 245 Ny teknik 348 Måsteläsning 163 Pro 3771
Efter att ha startats online växer nu Kate Hudsons varumärke Fabletics i högt tempo via fysiska butiker. Ny teknik har en central roll i satsningen – den möjliggör en sömlös och personaliserad upplevelse.

Bjuder in till Sveriges största baby shower

  Mode 223 Nyheter 2993 Kundupplevelser 142
Lindex arrangerar "Sveriges största baby shower". Evenemanget hålls på fem olika platser i Sverige i samarbete med Jessica Almenäs, Hannah Widell, Nina Campioni och Amanda Schulman.

Fem trender i den nya tidens köpcentrum

  Trender 368 Kundupplevelser 142 Pro 3771 Köpcentrum 464
Köpcentrumet som vi känner det kan vara helt förändrat inom tio år. Det menar man i en ny rapport som har kartlagt fem framväxande tongivande trender.

Apple bygger sin community med kunskap

  Kundupplevelser 142 Pro 3771 Internationellt 1040
Från store till community. Nu lanserar Apple en stor satsning på workshops i samtliga butiker. Det är ännu ett steg mot att skapa något större än "bara" renodlade butiker.

10 food & beverage-trender i retail

  Nyheter 2993 Måsteläsning 163 Trender 368 Pro 3771
Urbana marknader, Fast Fine Food och integrerade mathallar. Här är tio tunga trender att hålla koll på för dig som vill utveckla ett attraktivt materbjudande i detaljhandeln.