Butiken fortsatt viktig för köpupplevelsen

Butiken fortsatt viktig för köpupplevelsen

  Kundupplevelser 175 Undersökningar 325 Pro 3871 Konsumentbeteende 255
Den fysiska butiken utmanas mer än någonsin av e-handeln. En färsk undersökning kartlägger vad som får konsumenten att välja respektive kanal. Den fysiska butiken är fortsatt viktig för köpupplevelsen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Först och främst bygger vi en community”

”Först och främst bygger vi en community”

  Kundupplevelser 175 Omnichannel 263 Pro 3871 E-handel 758
Kärleken till cykelsporten är grunden för verksamheten. Varumärket säljer sina produkter online, men man lägger mycket kraft på att bygga fysiska butiker och en stark community.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Från showrooms till dorooms”

”Från showrooms till dorooms”

  Kundupplevelser 175 Design 254 Pro 3871
Han jobbade med Steve Jobs dagligen under lång tid, bland annat med Apple Store. ”The Future of retail is the future of human interaction”, säger Wilhelm Oehl.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

  Internationellt 1077 Kundupplevelser 175 Produktutveckling 266 Pro 3871
Media Markt har gått från uträknad dinosaurie till en innovativ kraft på bara några år. Under Shoptalk Europe i Köpenhamn berättade kedjan om sina nya satsningar på digitala upplevelser i butik.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Lek med Augmented Reality hos Toys”R”Us

Lek med Augmented Reality hos Toys”R”Us

  Ny teknik 366 Kundupplevelser 175 Nyheter 3124 Internationellt 1077
Gamification och Augmented Reality – två av de hetaste trenderna inom retail just nu. Leksakskedjan Toys”R”Us kan checka av båda två i och med sin nya satsning.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Bromma Blocks hyllar lokala hjältar

Bromma Blocks hyllar lokala hjältar

  Köpcentrum 494 Pro 3871 Nyheter 3124 Kundupplevelser 175
Fotografen och Brommabon Karl Nordlund på uppdrag av Bromma Blocks låtit porträttera tolv personer. Gemensamt för dessa är att de har gjort någonting extra för att göra Bromma till en lite bättre plats.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Detaljhandeln går mot extrem personalisering

Detaljhandeln går mot extrem personalisering

  Omnichannel 263 Trender 376 Måsteläsning 188 Kundupplevelser 175
Från en basal anpassning för den enskilda individen går nu detaljhandeln in i en ny fas. Med extrem personalisering kan kedjor skaffa sig stora konkurrensfördelar genom intelligent automation.  
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fem tekniktrender som förändrar retail

Fem tekniktrender som förändrar retail

  Analys 31 Kundupplevelser 175 Ny teknik 366 Pro 3871
Framtidens retail bygger mer på algoritmer än på magkänsla. Samtidigt ställs det högre krav på shoppingupplevelsen än någonsin tidigare. Här är fem tekniktrender som ska lösa den ekvationen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Optik i en mer avslappnad miljö

Optik i en mer avslappnad miljö

  Mode 251 Kundupplevelser 175 Pro 3871 Butikskoncept 611
Nividas har öppnat en shop-in-shop inne i konceptbutiken som erbjuder en inspirerande shoppingupplevelse. Här får kunden en möjlighet att köpa nya glasögon under sitt besök i mode- och inredningsbutiken.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Upplevelser och events är butikens kärna

Upplevelser och events är butikens kärna

  Pro 3871 Måsteläsning 188 Kundupplevelser 175 Butikskoncept 611
"Upplevelser ska rädda den fysiska butiken". Mantrat fortsätter att sprida sig inom retail, och här är ett koncept som gått från ord till handling. Upplevelser och events omsätter miljonbelopp i butiken.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Kedja stärker erbjudande med Amazons returer

Kedja stärker erbjudande med Amazons returer

  Kundupplevelser 175 E-handel 758 Pro 3871 Nyheter 3124
Butikekedjan ska ta emot Amazons returer och hantera dem kostnadsfritt. Tanken är att det ska stärka båda parters erbjudande och shoppingupplevelse.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Digitala kundupplevelser prioriteras allt mer

Digitala kundupplevelser prioriteras allt mer

  Pro 3871 Undersökningar 325 Kundupplevelser 175 Måsteläsning 188
Nordiska företag har börjat prioritera en mer holistisk syn på kundupplevelsen. Men trots att frågan prioriteras är ansvaret utspritt och den uppnådda nivån i verksamheterna relativt låg. Det visar en ny undersökning.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Framgång via sömlöshet och personalisering

Framgång via sömlöshet och personalisering

  Kundupplevelser 175 Pro 3871 Omnichannel 263 Undersökningar 325
Fyra av tio handlare saknar grundläggande anpassningsmöjligheter och över en tredjedel erbjuder en shoppingupplevelse som inte är strömlinjeformad. Detta trots att personalisering och sömlöshet är avgörande inom morgondagens retail. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nike personaliserar produkten på 90 minuter

Nike personaliserar produkten på 90 minuter

  Kundupplevelser 175 Butikskoncept 611 Design 254 Produktutveckling 266
"Det tar oftast längre tid för kunden att hitta idén än för oss att tillverka skon". Nike introducerar nu ett nytt och mycket snabbt system för personalisering i butik.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Utställning visar modeikoner utskrivna i 3D

Utställning visar modeikoner utskrivna i 3D

  Kundupplevelser 175 Nyheter 3124 Mode 251
Nu kan du se den långbrättade hatten, cocktialkänningen, stilettklackarna och flugan i ny form. I utställningen Artificiella ikoner har NK återskapat några av modehistoriens mest ikoniska plagg med hjälp av 3D-skrivare.
Framtidens butik en mötesplats med tjänster

Framtidens butik en mötesplats med tjänster

  Måsteläsning 188 Pro 3871 Butikskoncept 611 Kundupplevelser 175
Framtidens butik är en plats för möten där man träffas och umgås. Här finns inga hyllor fyllda med produkter, i stället erbjuder man personaliserade tjänster. Framtid förresten – den öppnar den 3:e oktober.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Högteknologisk servicebutik stärker Prime

Högteknologisk servicebutik stärker Prime

  Pro 3871 Kundupplevelser 175 E-handel 758 Butikskoncept 611
I praktiken är det en högteknologisk servicebutik med ultrasnabb leverans inom två minuter. Men det är också ett tecken på att Amazons fortsätter sin storsatsning på lojalitetsprogrammet Prime. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Augmented Reality förändrar spelplanen”

”Augmented Reality förändrar spelplanen”

  Nyheter 3124 Pro 3871 Ny teknik 366 Omnichannel 263
Ikea lanserar inom kort en helt ny Augmented Reality–applikation. AR och VR kommer nu att förändra spelplanen snabbt, menar Michaels Valdsgaard på Ikea Systems.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Butikspersonal pratar mer – men säljer mindre

Butikspersonal pratar mer – men säljer mindre

  Kundupplevelser 175 Undersökningar 325 Pro 3871
Personalen har blivit bättre på att ta kontakt och prata med kunderna om deras behov. Men man har trots detta inte lyckats sälja mer i slutändan. Det visar en ny mystery shopper-undersökning.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

K-märkt patisserie ny mötesplats i bokhandeln

K-märkt patisserie ny mötesplats i bokhandeln

  Kundupplevelser 175 Nya butiker 962 Nyheter 3124 Produktutveckling 266
K-märkt patisserie och bageri öppnar till hösten i Akademibokhandelns flaggskeppsbutik på Mäster Samuelsgatan i Stockholm. Butikens cafédel ska bli en mötesplats för såväl matintresserade gäster som bokintresserade kunder.