Mindre varumärken bryr sig mer

  Kundupplevelser 132 Undersökningar 294 Pro 3713 Nyheter 2915
Majoriteten av europeiska konsumenter, 53 procent, anser att mindre företag bryr sig mer om sina kunders behov än vad större gör. Hemligheten finns i smart användning av ny teknik.

Ny trend – prova innan du köper

  Kundupplevelser 132 E-handel 706 Trender 366 Pro 3713
Möjligheten att prova kläder och testa produkter är en av den fysiska handelns största fördelar. Nu vill disruptiva e-handlare sticka hål på detta genom att erbjuda friktionsfria "prova innan du köper"-tjänster. 

Onlineshopping i butik hos Twilfit

  Omnichannel 245 Pro 3713 E-handel 706 Kundupplevelser 132
Twilfit stärker butiksupplevelsen med hjälp av interaktiva skärmar. Man erbjuder ett bredare sortiment i butik, men ska även samla insikter om kundernas beteende.

Nya upplevelser med augmented reality

  Kundupplevelser 132 Pro 3713 Ny teknik 339 Nyheter 2915
Covent Garden blev den första AR-shoppingdestinationen. Nu sprider sig tekniken även till andra upplevelsebaserade branscher – Parken Zoo lanserar digitala djur.

Nya upplevelser med wellness i butik

  Nya butiker 888 Kundupplevelser 132 Pop up 107 Pro 3713
Genom en omfattande satsning på wellness i butiken höjs nu upplevelsen till nya nivåer. Ett rullande pop up-schema med klasser blandas här med handplockade produkter och tjänster.

Fabletics personaliserar med ny teknik

  Omnichannel 245 Ny teknik 339 Måsteläsning 153 Pro 3713
Efter att ha startats online växer nu Kate Hudsons varumärke Fabletics i högt tempo via fysiska butiker. Ny teknik har en central roll i satsningen – den möjliggör en sömlös och personaliserad upplevelse.

Bjuder in till Sveriges största baby shower

  Kundupplevelser 132 Mode 213 Nyheter 2915
Lindex arrangerar "Sveriges största baby shower". Evenemanget hålls på fem olika platser i Sverige i samarbete med Jessica Almenäs, Hannah Widell, Nina Campioni och Amanda Schulman.

Fem trender i den nya tidens köpcentrum

  Trender 366 Kundupplevelser 132 Måsteläsning 153 Pro 3713
Köpcentrumet som vi känner det kan vara helt förändrat inom tio år. Det menar man i en ny rapport som har kartlagt fem framväxande tongivande trender.

Apple bygger sin community med kunskap

  Kundupplevelser 132 Pro 3713 Internationellt 1007
Från store till community. Nu lanserar Apple en stor satsning på workshops i samtliga butiker. Det är ännu ett steg mot att skapa något större än "bara" renodlade butiker.

10 food & beverage-trender i retail

  Nyheter 2915 Måsteläsning 153 Trender 366 Kundupplevelser 132
Urbana marknader, Fast Fine Food och integrerade mathallar. Här är tio tunga trender att hålla koll på för dig som vill utveckla ett attraktivt materbjudande i detaljhandeln.

Sanningens ögonblick i den nya handeln

  Kundupplevelser 132 Pro 3713 Undersökningar 294 Kundvård 58
Konverteringen är avklarad och köpet genomfört. Då finns alla möjligheter att bygga en långsiktigt lönsam relation. Om du bara klarar av sanningens ögonblick i den nya handeln.

Betala med handen i obemannad butik

  Ny teknik 339 Pro 3713 Kundupplevelser 132
Innovativa betalsätt utvecklas för att skapa en enklare kassaprocess. En ny teknik där kunden identifieras och betalar med hjälp av handen testas nu skarpt i en butik.

Så lyfter Anthropologie upplevelsen

  Kundvård 58 Kundupplevelser 132 Pro 3713
Vissa kedjor har en förmåga att erbjuda upplevelser som ständigt överträffar kundernas förväntningar. Anthropologie är en sådan. Här är sex åtgärder som lyfter shoppingen.

Framtidens retail liknar pizzabranschen

  Måsteläsning 153 Kundupplevelser 132 Pro 3713 Konsumentbeteende 230
Kunderna vill ha lika snabb och bekväm leverans som när de beställer hämtpizza. Det ska dessutom vara gratis frakt, och de vill helst inte ha kontakt med några anställda. Det visar en ny undersökning.

NK lanserar personal shopping för män

  Nyheter 2915 Kundupplevelser 132 Pro 3713 Mode 213
NK fortsätter att satsa på tjänster. Efter att ha infört personal shopping, bröllopsservice, personal shopping home och style academy presenteras nu ytterligare en service: NK personal shopping man.

Därför vill kunderna besöka fysiska butiker

  Konsumentbeteende 230 Måsteläsning 153 Undersökningar 294 Kundupplevelser 132
Trots e-handelns framfart gillar konsumenterna fortfarande att handla i fysiska butiker Det visar en ny undersökning som sätter fingret på vad som lockar kunderna allra mest.

Social commerce vägen framåt för Aldo

  Kundupplevelser 132 Omnichannel 245 E-handel 706 Sociala medier 84
Sociala medier har en central roll när skovarumärket Aldo uppdaterar sin digitala strategi. Bland åtgärderna ingår även att koppla upp personalen i butik.

Zalando testar returer on demand

  E-handel 706 Kundupplevelser 132 Logistik 75 Nyheter 2915
Zalando lanserar en pilot för Instant returns, en expresstjänst för returer on-demand. Det gör det möjligt för Zalandos kunder att returnera varor inom 60 minuter samt boka en upphämtningsplats de själva väljer. – Att erbjuda smarta leveranser och returneringsmöjligheter är viktigt i en snabbrörlig bransch. Många aktörer på nätet fokuserar på leveransen av paket, men … (läs mer)

Turnérar för bättre passform

  Kundupplevelser 132 Mode 213 Nyheter 2915 Pro 3713
Fyra av fem svenska män anser att passform är viktigast för att en kostym ska vara snygg. Samtidigt är deras kunskap om storlek och passform bristande. Detta vill modekedjan nu ändra på.

Nya musikupplevelser i butik

  Kundupplevelser 132 Nyheter 2915
Sonos och Grandpa har sedan en tid samarbetat för att låta musiken lyfta kundupplevelsen i butiken. Nu utvecklar de samarbetet med ett nytt musikkoncept. Detta i samband med att Sonos kommer att finnas till försäljning i livsstilskedjan Grandpas butiker samt online. Musikkonceptet innefattar Grandpas personal som blir musikambassadörer, de bjuder in kunderna till en musikupplevelse … (läs mer)