Vässat kundmöte i 17 svenska stadskärnor

Vässat kundmöte i 17 svenska stadskärnor

Nu inleder 17 svenska stadskärnor en gemensam satsning på utvecklad service och bättre bemötande.

H&M:s butik blir experimentell studio

H&M:s butik blir experimentell studio

Kunderna möts av en experimentell studio. Med färgterapi och lokala samarbeten vill man skapa lust att röra sig mer.

Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp

Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp

En färsk undersökning visar på haltande e-handel med bristande funktionalitet. Sex av tio överger köp på grund av dålig upplevelse. Här är orsakerna.

Detta är fördelarna med kassalös butik

Detta är fördelarna med kassalös butik

Allt fler företag lanserar butiker med ”Just Walk Out”-lösningar. Innovationen medför en rad fördelar för kund och butik – men även några utmaningar.

Ny fas för tester av autonoma butiker

Ny fas för tester av autonoma butiker

Kedjan har öppnat en helt automatisk dagligvarubutik utan kassa där ingen skanning är nödvändig. Därmed går testerna av tekniken in i en ny fas.

Virtuell butik boostar kedjans fygitala handel

Virtuell butik boostar kedjans fygitala handel

Kedjan öppnade nyligen ett fysiskt ”digital first”-koncept. Nu satsar men på en virtuell butik där hundratals medarbetare bidrar med experthjälp och demos.

Systembolaget utökar test av självutcheckning

Systembolaget utökar test av självutcheckning

Testerna ett led i Systembolagets arbete med att möta kundernas förändrade köpbeteenden och förväntningar. Här är butikerna som testar självutcheckning.

Paketskåp fylls med överraskningar

Paketskåp fylls med överraskningar

Ett nytt samarbete förvandlar paketboxar till julkalendrar. Under julmånaden ska konsumenterna överraskas med erbjudanden.

Fysiska butiker utvecklas med AI-kameror

Fysiska butiker utvecklas med AI-kameror

Forskare uppmanar detaljhandeln att använda AI-kopplade kameror för att skräddarsy butikslayouter och maximera försäljningen.

H&M lyfter lokal kultur i snabbrörligt koncept

H&M lyfter lokal kultur i snabbrörligt koncept

I H&M:s nya butikskoncept bjuder man in till en upplevelse formad av de lokala kvarteren och dess kreativa krafter. Det rör sig framåt i ”the speed of style”.