Cirque du Soleil satsar på köpcentrum

Cirque du Soleil satsar på köpcentrum

  Internationellt 1215 Destinationer 141 Pro 4220 Kundupplevelser 252
Nycirkusen Cirque du Soleil satsar på ett upplevelsekoncept för köpcentrum. Företaget har utvecklat en innovativ destination – speciellt utformad för retailanläggningar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Fem lönsamma retailtrender

Fem lönsamma retailtrender

  Trender 409 Kundupplevelser 252 Pro 4220 Måsteläsning 246
Den kinesiska detaljhandeln växer så det knakar och innovationsnivån är hög. Här är fem trender som lett till rekordomsättningar för den fysiska handeln – trots hård konkurrens från e-handeln. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Digitala upplevelser suddar ut gränser

Digitala upplevelser suddar ut gränser

  Pro 4220 E-handel 844 Visual Merchandising 144 Undersökningar 381
Ny forskning visar att digitala produktupplevelser kan sudda ut gränserna mellan fysisk och digital handel. "Digital visualisering blir ett viktigt steg".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Instaupplevelser med Ashley Longshore

Instaupplevelser med Ashley Longshore

  Retailtrender 28 Kundupplevelser 252 Design 291 Internationellt 1215
Bergdorf Goodman i New York har förvandlat ett café till en helt ny kundupplevelse. Inredningen – och vissa delar av menyn – har fått en rejäl Instavänlig makeover av konstnären Ashley Longshore.
McDonald’s högt flygande butiksdesign

McDonald’s högt flygande butiksdesign

  Kundupplevelser 252 Pro 4220 Butikskoncept 724 Design 291
NYA BILDER. Den gula transparenta boxen syns på långt håll inne i terminalen på flygplatsen. McDonald's har skapat en unik kundupplevelse med spektakulära och högt flygande leveranser.  
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sephora blir Sephoria

Sephora blir Sephoria

  Nyheter 3467 Kundupplevelser 252 Varumärken 252 Pro 4220
I oktober firar kosmetikvarumärket Sephora att man funnits i landet i 20 år. Man gör det genom att lansera ett tvådagars event som döpts till Sephoria. En unik upplevelse utlovas under evenemanget. Läs mer om det här!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Michelinkväll på Selfridges rooftop

Michelinkväll på Selfridges rooftop

  Nyheter 3467 Retailtrender 28 Kundupplevelser 252
Varuhuset Selfridges på Oxford Street i London bjuder in till ett evenemang på hög nivå. Både gastronomiskt och sett till platsen för upplevelsen. 
Kunderna efterfrågar agil prissättning

Kunderna efterfrågar agil prissättning

  Konsumentbeteende 286 Undersökningar 381 Måsteläsning 246 Pro 4220
En ny undersökning visar att kunderna välkomnar dynamisk priser i butik. Resultatet pekar också på ett besvärande faktum: butiksvärlden väljer en väg (manuell) när kunden efterfrågar en annan (digital och automatiserad).
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Man of a kind vässar upplevelsen

Man of a kind vässar upplevelsen

  Mode 321 Kundupplevelser 252 E-handel 844 Nyheter 3467
Onlinebutiken Man of a kind uppgraderar shoppingupplevelsen genom att addera tjänster is sitt erbjudande. "Shoppingen ska vara enkel och inspirerande".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny aktivitetskedja etableras i Sverige

Ny aktivitetskedja etableras i Sverige

  Nyheter 3467 Kundupplevelser 252 Pro 4220 Nya butiker 1092
Nu satsar aktivitets- och sportkedjan på den svenska marknaden. Målsättningen är att ha tio svenska anläggningar i drift 2021. Tillsammans med universitet i hemlandet har man byggt kunskap om hur aktiviteterna bäst ska utvecklas.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Fygital port till den nya konsumenten

Fygital port till den nya konsumenten

  Kundupplevelser 252 Pro 4220 Butikskoncept 724 Måsteläsning 246
Det är ingen tillfällighet att Intersport skapat en digitalt uppkopplad fysisk butik tillsammans med Alibaba. Det är en port in till den kinesiska konsumenten. Detta är de avgörande ingredienserna.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ecco tillverkar produkten i butik

Ecco tillverkar produkten i butik

  Kundupplevelser 252 Pro 4220 Ny teknik 437
Skotillverkaren inleder ett pilotprojekt där kunden ska få individanpassade skor 3D-utskrivna direkt i butik. Nu siktar man på att skapa upplevelsedriven produktutveckling.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så kan fysiska butiker använda AI

Så kan fysiska butiker använda AI

  Måsteläsning 246 Pro 4220 Ny teknik 437 Kundupplevelser 252
E-handelns förmåga att samla och analysera kunddata medför stora konkurrensfördelar. Men ny teknik som artificiell intelligens kan också användas av fysiska butiker. Här är tre exempel. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

  Kundupplevelser 252 Visual Merchandising 144 Retailtrender 28
Varuhuskedjan Debenhams har lanserat ett helt nytt skönhetskoncept som man döpt till Beauty Hub. Premiär häromdagen i Stevenage där man byggt upp avdelningen med kunden i fokus.
Sex trender formar framtidens retail

Sex trender formar framtidens retail

  Pro 4220 Kundupplevelser 252 Måsteläsning 246 Trender 409
Detaljhandeln vaknar nu upp till en helt ny värld där förändring är det nya konstanta. Konsumentens förväntningar och den snabba teknikutvecklingen bidrar till att skapa den nya tidens retail. Här är sex tunga trender du behöver ha koll på. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bättre kundkontakter med visuell IVR

Bättre kundkontakter med visuell IVR

  Undersökningar 381 Pro 4220 Kundupplevelser 252
Kundernas upplevelse av kontakten med kundtjänst påverkar såväl kundnöjdhet som livstidsvärde. En ny undersökning lyfter fram vad som gör upplevelsen bättre under kundresan, bland annat visuell IVR.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Deadpool dyker upp i augmented reality

Deadpool dyker upp i augmented reality

  Pro 4220 Kundupplevelser 252 Internationellt 1215 Ny teknik 437
Inför premiären av uppföljaren till första succéfilmen dyker Deadpool upp i AR-form hos kedjan. Nya upplevelser låses upp varje vecka för att locka fans till butiken ofta.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Virgin tar upplevelsen till nya höjder

Virgin tar upplevelsen till nya höjder

  Internationellt 1215 Butikskoncept 724 Kundupplevelser 252 Design 291
Konkurrensen från nätet är tuff för många branscher, inte minst för resebutiker. Men Virgin Holidays nya flaggskepp är den bäst säljande fysiska butiken någonsin. 
Nya kundupplevelser i klassisk byggnad

Nya kundupplevelser i klassisk byggnad

  Nya butiker 1092 Butikskoncept 724 Visual Merchandising 144 Pro 4220
Ska du åka till London? Då är det absolut läge för ett besök i allt hetare Covent Garden. Den här butiken erbjuder en upplevelse utöver det vanliga – i en klassisk byggnad. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Årets fem tyngsta techtrender

Årets fem tyngsta techtrender

  Kundupplevelser 252 Trender 409 Ny teknik 437 Pro 4220
Den differentierad kundupplevelsen står i fokus när detaljhandeln nu gör tunga investeringar i ny digital teknik. Här är fem IT-trender som formar morgondagens retail.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!