Detta vill kunden ha i framtidens butik

Detta vill kunden ha i framtidens butik

  Pro 4637 Butikskoncept 852 Måsteläsning 308 Konsumentbeteende 327
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.
Dra nytta av butikens unika styrkor

Dra nytta av butikens unika styrkor

  Omnichannel 339 Konsumentbeteende 327 Kundupplevelser 345 Pro 4637
Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.
Grandpa öppnar butik i hotellets lobby

Grandpa öppnar butik i hotellets lobby

  Nyheter 3838 Pro 4637 Detaljhandel 189 Nya butiker 1234
Grandpa inleder ett samarbete med ett hotell. En yta i lobbyn förvandlas till en butik som erbjuder livsstilsprodukter, kläder och accessoarer.
Detta vill kunden se på produktsidan

Detta vill kunden se på produktsidan

  Pro 4637 Undersökningar 439 Detaljhandel 189 Kundupplevelser 345
Kundens förväntningar på onlineupplevelsen förändra snabbt. Man vill se fler bilder och filmer och få snabba svar på sina frågor – direkt på produktsidan.
Här får kunden bäst mottagande

Här får kunden bäst mottagande

  Undersökningar 439 Detaljhandel 189 Pro 4637 Kundupplevelser 345
Svensk retail har blivit bättre på merförsäljning och att hälsa på sina kunder. Det visar en internationell studie. Men bäst mottagande får man i ett annat land.
Hållbarhet i fokus hos Ica Maxi i Malmö

Hållbarhet i fokus hos Ica Maxi i Malmö

  Kundvård 69 Hållbarhet 239 Nyheter 3838 Kundupplevelser 345
Maxi Ica Stormarknad Malmö vill underlätta för boende i staden att leva ett hållbart liv. Som en del i satsningen erbjuder man nu en delningstjänst som möjliggör gratis nyttjande av släpvagnar.
Disney öppnar café i modekedjans flaggskepp

Disney öppnar café i modekedjans flaggskepp

  Pro 4637 Nyheter 3838 Kundupplevelser 345 Destinationer 161
Kedjan öppnar den 11 april sin hittills största butik. Nu har man släppt fler detaljer kring sitt erbjudande – det liknar allt mer en fullvärdig destination.
Kika in i världens största Lushbutik

Kika in i världens största Lushbutik

  Destinationer 161 Visual Merchandising 178 Kundupplevelser 345 Internationellt 1364
I en tid då förnyelse behövs mer än någonsin, är tanken att den nya destinationsbutiken ska ge mer innovativa, kreativa och personliga upplevelser. Se bilderna här!
Så får Elgiganten kunden att stanna

Så får Elgiganten kunden att stanna

  Pro 4637 Kundupplevelser 345 Visual Merchandising 178 Design 334
Elgigantens uppdaterade butikskoncept har visat sig vara framgångsrikt. Det har lett till att kunderna i genomsnitt uppehåller sig dubbelt så länge i butikerna.
Fem AI-trender som förändrar e-handeln

Fem AI-trender som förändrar e-handeln

  Pro 4637 Måsteläsning 308 Trender 460 Detaljhandel 189
Kundupplevelsen online handlar mycket om snabbhet, effektivitet och bekvämlighet. Områden där artificiell intelligens kommer göra stor skillnad framöver. Här är fem trender som utvecklar e-handeln.
Möter konsumenten med marknad

Möter konsumenten med marknad

  Nya butiker 1234 Pop up 158 Visual Merchandising 178 Butikskoncept 852
Marknaden ska utmana det traditionella sättet att möta konsumenten och fungera som en inspirationsplats där man kan dofta, smaka och uppleva produkterna på ett nytt sätt.
Utökat nöjesutbud i Mirum Galleria

Utökat nöjesutbud i Mirum Galleria

  Nyheter 3838 Köpcentrum 697 Pro 4637 Nya butiker 1234
Olav Thon Gruppen satsar på ett nytt eventcenter i Mirum Galleria i Norrköping. På 4 000 kvadratmeter ska man erbjuda ett brett utbud av nöjen och aktiviteter.
Skobutik + nagelbar = sant

Skobutik + nagelbar = sant

  Detaljhandel 189 Nya butiker 1234 Produktutveckling 307 Kundupplevelser 345
Butikskedjan har inlett ett samarbete med en nagelbar. Ambitionen är att skapa en bättre helhetsupplevelse. "Vi bygger en community tillsammans med våra kunder". 
Så vill konsumenten använda chatbots

Så vill konsumenten använda chatbots

  Undersökningar 439 E-handel 973 Ny teknik 512 Kundupplevelser 345
Åtta av tio konsumenter är positiva till automatiska chattar. Det visar en ny undersökning där man också konstaterar att platsbaserade chatbots är ett särskilt intressant område.
Här är kedjorna med bäst kundservice

Här är kedjorna med bäst kundservice

  Nyheter 3838 Kundupplevelser 345 Undersökningar 439
Euronics har handelns bästa kundmöte. Det visar Daymakerindex 2019 där kundbemötandet i 106 kedjor i 15 branscher har undersökts.  
Aesop säkrar holistisk kundvy

Aesop säkrar holistisk kundvy

  Ny teknik 512 Internationellt 1364 Omnichannel 339 Kundupplevelser 345
Med en molnbaserad plattform skapar Aesop en enhetlig och 360-gradig vy av kunden. Man vill på så sätt säkra att samtliga kontaktytor innebär en positiv upplevelse.
Så shoppar generation Z och millennials

Så shoppar generation Z och millennials

  Omnichannel 339 Konsumentbeteende 327 Trender 460 E-handel 973
En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.
Starbucks öppnar kiosk i butiken

Starbucks öppnar kiosk i butiken

  Nya butiker 1234 Detaljhandel 189 Internationellt 1364 Pro 4637
Starbucks har tagit fram en kiosk för självbetjäning. Den används inne i butiken som man samarbetar med och kunden gör sina beställningar via mobilen. Så här fungerar det.
Kostsamt med onödigt krångel i kassan

Kostsamt med onödigt krångel i kassan

  Undersökningar 439 E-handel 973 Kundupplevelser 345 Pro 4637
Kunder avstår från att handla på nätet på grund av krångel i kassan. "Det sänker företagens konkurrenskraft och det försvårar övergången till digital handel".
Världens första augmented audio cinema

Världens första augmented audio cinema

  Pro 4637 Ny teknik 512 Nyheter 3838 Kundupplevelser 345
Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.