Lär dig podda i köpcentrumet

Lär dig podda i köpcentrumet

 
Man vill bjuda på inspiration, kunskap och roliga events. Nu testar Femman ett nytt koncept där köpcentrumet får besök av några av landets mest kända podcastprofiler.
Detta är en ren butik – i kundens ögon

Detta är en ren butik – i kundens ögon

 
För kunden är renligheten avgörande när man betygsätter butiker. De som rankas högst lyckas också bäst med att hålla rent – här är de mest kritiska delarna.
Kunderna mest nöjda med köp i fysisk butik

Kunderna mest nöjda med köp i fysisk butik

 
Ett generöst sortiment är inte alltid en framgångsrik strategi, framför allt inte för e-handlare. Detta enligt en ny studie som presenteras senare i år.
Framtidsbutik öppnar i köpcentrum

Framtidsbutik öppnar i köpcentrum

 
En framtidsbutik har öppnat i köpcentrumet. Här ska såväl teknik som innehåll uppdateras löpande för att skapa varierade kundupplevelser – och insikter.
JumpYard öppnar ny citynära anläggning

JumpYard öppnar ny citynära anläggning

 
Anläggningen innehåller trampoliner, klättrings- och parkourbana samt en linbana som är specialbyggd för lokalerna i köpcentrumet.
Betala med pennan hos Starbucks

Betala med pennan hos Starbucks

 
Starbucks har släppt en penna som ska underlätta betalning i butikerna. Den innehåller NFC-teknik vilket gör att kunden kan ”blippa” sin penna för att betala.
Unika upplevelser med videoverk

Unika upplevelser med videoverk

 
Köpcentrumet är mer än en plats för handel. Därför väljer man nu att installera ett unikt videoverk som ska ge besökaren en känsla av att vara här och nu.
Nordisk handel förlorar miljarder på långa köer

Nordisk handel förlorar miljarder på långa köer

 
En ny rapport visar att friktion under köpupplevelsen fortsätter att skena. Totalt rör det sig om en möjlighet för detaljhandeln att hämta hem 221,1 miljarder kronor i Norden.
Grannleverans socialt, bekvämt och hållbart

Grannleverans socialt, bekvämt och hållbart

 
Zalando meddelar att pilottestet med paketutlämning via grannar mottagits positivt. De största drivkrafterna är bekvämlighet och hållbarhetsaspekten.
”Re-humanisation” sätter kunden i fokus

”Re-humanisation” sätter kunden i fokus

 
Den tekniska utvecklingen har ett pris – kunderna är mer och mer beroende av att vara uppkopplade. Ett sätt för retail att agera på detta är ”re-humanisation”.