Köpcentrumet blir rena skräckupplevelsen

Köpcentrumet blir rena skräckupplevelsen

 
Det är mycket snack om butiksdöden. Nu har skräcken i köpcentrumet blivit en ny snackis. Ett varuhus har förvandlats till en mycket skrämmande upplevelse.
Här är H&M:s fyra tyngsta fokusområden

Här är H&M:s fyra tyngsta fokusområden

 
Fyra önskemål från konsumenterna ligger bakom utvecklingsarbetet. Utvecklingschef Daniel Claesson berättar hur H&M formar framtidens kundupplevelse. Det handlar mycket om ny teknik – men även om förtroende och transparens.
”Framtidens butik handlar om rekrytering”

”Framtidens butik handlar om rekrytering”

 
Framtidens butik handlar mindre om transaktioner och mer om att rekrytera konsumenter. Det konstaterade Ibrahim Ibrahim under NCSC Annual Conference.
Uppkopplade medarbetare stärker relationen

Uppkopplade medarbetare stärker relationen

 
Det finns stor digital potential i den fysiska butikens medarbetare. En ny tjänst som snabbt gått från startup till bred lansering kopplar samman e-handel och butiksteamet.
Butikens personal den viktigaste faktorn

Butikens personal den viktigaste faktorn

 
Medarbetarna är den viktigaste faktorn för ökad lönsamhet och lojalitet. Detta enligt en ny omfattande kundundersökning.
Nya tidens butiksupplevelser i Barcelona

Nya tidens butiksupplevelser i Barcelona

 
Retail & Brand Experience World Congress är nu invigd. Här sätts upplevelser inom detaljhandeln i fokus under tre späckade dagar. Vi rapporterar löpande!
Boxparks grundare om framtidens köpcentrum

Boxparks grundare om framtidens köpcentrum

 
Den gamla modellen fungerar inte längre. Fastighetsägare och hyresgäster måste arbeta tillsammans för att skapa mötesplatser med starkt innehåll och sociala upplevelser. Det menar Boxparks grundare Roger Wade.
Kunderna: Butikens atmosfär avgörande

Kunderna: Butikens atmosfär avgörande

 
Nio av tio konsumenter återvänder till butiker som använder sig av musik, visuella inslag och dofter. Det visar en ny undersökning.
Personalisering ändrar Levi’s affärsmodell

Personalisering ändrar Levi’s affärsmodell

 
Under hösten lanserar Levi's en ny innovativ lösning som gör att kunden kan skapa sina egna jeans. Vi går från "Selling what we make" till "Making what we sell", sa Marc Rosen chef för direct-to-consumer under World Retail Congress.
Story vill få kunden att scrolla butiken

Story vill få kunden att scrolla butiken

 
Det ligger ett gränsöverskridande samarbete bakom lanseringen i 36 butiker. Med sitt nya tema vill Story få kunden att scrolla sig igenom butiken.