Branscherna med bäst service

Branscherna med bäst service

 
En ny studie kartlägger hur bra en rad branscher i Sverige är på att ta hand om sina kunder.
Här är butiken ett iskallt äventyr

Här är butiken ett iskallt äventyr

 
Butiken utan varor erbjuder stora upplevelser. Väl inne promenerar kunden genom glaciären där ljud av is som spricker hörs. Det är 12 grader kallt.
Nya upplevelser i framtidens supermarket

Nya upplevelser i framtidens supermarket

 
Tyngre erbjudanden via samarbeten. Den nya tidens kundupplevelser testas nu i ett pilotprojekt.
Sju trender formar 20-talets retail

Sju trender formar 20-talets retail

 
Förtroende och transparens blir avgörande i detaljhandeln när techutvecklingen innebär både hot och möjligheter. Sju retailtrender formar 20-talet.
Hästens förkortar köpprocessen

Hästens förkortar köpprocessen

 
Tiden det tar att beställa en säng i butik reduceras till endast två minuter. ”En otroligt viktig utveckling för kunder och personal” säger VD Jan Ryde.
Snabb lunchshopping utan kassor

Snabb lunchshopping utan kassor

 
Kunderna väljer varor och kan sedan lämna butiken. Registrering och betalning sköts automatiskt.
Kedja öppnar hundrestaurang inför jul

Kedja öppnar hundrestaurang inför jul

 
Dagligvarukedjan öppnar pop up-restaurang för hundar.
Hon är Sveriges bästa butiksbiträde

Hon är Sveriges bästa butiksbiträde

 
Marie Svedberg har utsetts till Sveriges bästa butiksbiträde.
Comeback för skateboard i Gallerian

Comeback för skateboard i Gallerian

 
Det var länge en central plats i den svenska skateboardkulturen. Nu öppnar en ny satsning för skateboardintresserade i Gallerian i Stockholm.
Personaliserade erbjudanden säljer mer

Personaliserade erbjudanden säljer mer

 
Effekten bättre i vissa kundsegment än andra och den varierar över tid. Detta enligt en ny studie.