Köpcentrum öppnar smart toalettkoncept

Köpcentrum öppnar smart toalettkoncept

 
Besökarna erbjuds nu förutom en fräsch toalettupplevelse även innovativa tjänster inom hygien och hälsa.
Bekvämt AI-liv i Huaweis största flaggskepp

Bekvämt AI-liv i Huaweis största flaggskepp

 
På 5 000 kvadratmeter finns bland annat en bil, ett gym och ett vardagsrum. Här ska kunden själv kunna uppleva det bekväma AI-livet. Se bilderna här!
Walmart vill göra sommaren bättre

Walmart vill göra sommaren bättre

 
Amerikanska kedjan Walmart vill bidra till att göra sommaren bättre för sina kunder. Kedjan arrangerar drive in-bio runt om i landet och öppnar dessutom ett digitalt sommarläger.
Butiker konverteras till upplevelsecenter

Butiker konverteras till upplevelsecenter

 
Microsoft har en ny strategi för retail – man stänger majoriteten av butikerna. Resterande enheter konverteras till upplevelsedestinationer.
Självskanning med mobil hos Coop

Självskanning med mobil hos Coop

 
Coop ska nu testa en egenutvecklad applikation för självskanning och betalning via mobilen. Det skarpa testet utförs i en butik i centrala Stockholm.
Så rustar Väla för coronasommaren

Så rustar Väla för coronasommaren

 
”Vi vill säkra handelsplatsen så långt det är möjligt enligt myndigheternas rekommendationer”, säger centrumchef Niklas Blonér.
Virtuell VIP-shopping i 2 800 butiker

Virtuell VIP-shopping i 2 800 butiker

 
Köpcentrumkedjan lanserar en ny virtuell tjänst som ska underlätta shopping på distans. ”Vi ger kunderna en insider VIP-upplevelse.
Betala med rösten hos 7-eleven

Betala med rösten hos 7-eleven

 
Servicekedjan 7-Eleven har lanserat ett inslag i sitt lojalitetsprogram som ska främja kontaktlös betalning.
Coop deklarerar hållbarhet på alla livsmedel

Coop deklarerar hållbarhet på alla livsmedel

 
Tusentals produkter ska förses med information om hur de påverkar miljö och samhälle.
Cooper ska ge kunden en bättre upplevelse

Cooper ska ge kunden en bättre upplevelse

 
Coop har tagit fram en digital assistent. Den baseras på AI-teknologi och utvecklas i takt med att den får fler frågor och utmaningar från kunderna.