Detta får kunden att se rött

Detta får kunden att se rött

Vissa faktorer är viktigare än andra. En ny studie visar vilka leveransmissar som får kunden att se rött.

Vässad kundupplevelse hos Ikea

Vässad kundupplevelse hos Ikea

Digitala inslag, nya avdelningar och världspremiär för en ny variant av tag själv-lager. Ikea har uppdaterat varuhuset.

Retailkedja i samarbete med Burger King

Retailkedja i samarbete med Burger King

Detaljhandelskedjans samarbete med Burger King är ytterligare ett tecken på hur betalda lojalitetsprogram berör en allt större del av konsumentens vardag.

Sömlöst lågpris med e-handel och ny teknik

Sömlöst lågpris med e-handel och ny teknik

Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.

Bättre second hand-upplevelse med AI

Bättre second hand-upplevelse med AI

ThredUps AI-verktyg gör upplevelsen mer personlig och underlätta för användarna att hitta vad de letar efter.

Skanner visar hur mogen avokadon är

Skanner visar hur mogen avokadon är

Coop ska använda skannrar i butik för att avgöra hur mogen avokadon är.

Betala med glädje i poolens varuautomat

Betala med glädje i poolens varuautomat

Varumärket tagit sig an ett uppdrag; att få tillbaka glädjen till poolen. Man gör det med en undervattensautomat.

Retail som ett analogt äventyr

Retail som ett analogt äventyr

Skattjakt och äventyr laddar shoppingupplevelsen. Kedjan drar det till sin spets i sin nya satsning – och väljer bort e-handeln.

Detta förväntar sig kunden 2024

Detta förväntar sig kunden 2024

Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.

Allt fler automatiserar kundservice

Allt fler automatiserar kundservice

Företag använder AI-teknik i allt högre grad inom kundservice. Norden hänger dock inte med i den den globala utvecklingstakten.