Se Starbucks flaggskepp i meatpacking district

Se Starbucks flaggskepp i meatpacking district

  Butikskoncept 796 Nya butiker 1167 Internationellt 1302 Pro 4470
I dag, fredagen 14 december, öppnar Starbucks sitt nya upplevelsebaserade flaggskepp i meatpacking district i New York. Se bilderna här!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtidens retaildestination växer fram

Framtidens retaildestination växer fram

  Köpcentrum 650 Pro 4470 Kundupplevelser 307 Internationellt 1302
Framtidens destination rymmer en inkubator för startups och är väl integrerat i det lokala samhället. Här arbetar hyresgäster och fastighetsägare tillsammans.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

AI gör kundvagn till automatisk kassa

AI gör kundvagn till automatisk kassa

  Måsteläsning 285 Ny teknik 489 Kundupplevelser 307 Pro 4470
Den automatiserade butiken flyttade precis in i kundvagnen. Med hjälp av ny AI-teknik kan registrering och betalning ske med automatik – i vagnen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Storsatsning  på på mobil utcheckning

Storsatsning på på mobil utcheckning

  Ny teknik 489 Nyheter 3672 Pro 4470 Kundupplevelser 307
MediaMarktSaturn Retail Group har lanserat en storsatsning på mobil utcheckning. Man gör det i världens största hemelektronikbutik. Så här fungerar det.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ljudupplevelser i Bose nya flaggskepp

Ljudupplevelser i Bose nya flaggskepp

  Nya butiker 1167 Design 318 Butikskoncept 796 Kundupplevelser 307
Här placeras kunden mitt i ljudupplevelsen. Bose lanserar ett nytt butikskoncept som ska rullas ut globalt. Följ med in i det första flaggskeppet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Köpcentrumet bygger egen isrink

Köpcentrumet bygger egen isrink

  Köpcentrum 650 Pro 4470 Kundupplevelser 307
Nu byggs en isrink utanför själva köpcentrumet. Isen blir 1 200 kvadratmeter stor och rinken är öppen 8–27 december.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kunderna testar leksakerna virtuellt

Kunderna testar leksakerna virtuellt

  E-handel 926 Ny teknik 489 Kundupplevelser 307 Pro 4470
Man beskriver det som en digital lekplats där barn – eller andra också för den delen – kan testa och leka med leksaker.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Upplevelsen i fokus i kundernas butik

Upplevelsen i fokus i kundernas butik

  Kundupplevelser 307 Nya butiker 1167 Nyheter 3672
Kunderna har fått komma med önskemål, nu öppnar butiken i ny skepnad. "Ovanligt med en sådan omfattande kundundersökning", säger butikschefen. 
Bra butiksupplevelser driver försäljning

Bra butiksupplevelser driver försäljning

  Undersökningar 412 Måsteläsning 285 Sociala medier 100 Pro 4470
Det finns ett direkt samband mellan kundupplevelsen och den faktiska försäljningen. Det visar en rapport som listar kedjorna med bäst kundupplevelser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiär för julbord på Gekås Ullared

Premiär för julbord på Gekås Ullared

  Nyheter 3672 Kundupplevelser 307 Destinationer 151
"Vi räknar med att servera 10 000 julbord på 10 dagar säger", Boris Lennerhov, VD på Gekås Ullared.
En fest tillägnad kunderna

En fest tillägnad kunderna

  Varumärken 265 Kundupplevelser 307 Pro 4470 Mode 370
Modeaktören har gjort sig kända för storslagna influencerevent. Nu lanserar man ett nytt koncept, en fest som är tillägnad företagets kunder.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Konsumenten vill ha kontroll

Konsumenten vill ha kontroll

  Pro 4470 Undersökningar 412 Kundupplevelser 307 Nyheter 3672
Nordborna vill bestämma mer själva över kommunikationen från företag. De vill också att information anpassas efter individ. Det visar en ny studie.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Online-to-offline för Atrium Ljungberg

Online-to-offline för Atrium Ljungberg

  Pro 4470 Köpcentrum 650 Butikskoncept 796 E-handel 926
Atrium Ljungberg integrerar e-handel i den fysiska miljön genom nytt service- och paketombudskoncept. Först ut är Sickla i Stockholm och Mobilia i Malmö.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Analys: Robotens tidevarv är snart över

Analys: Robotens tidevarv är snart över

  Måsteläsning 285 Analys 42 Konsumentbeteende 310 Kundupplevelser 307
Kraftwerks robotar må dansa, men de är främst mekaniska och funktionella. Precis som kunderna inom dagligvaruhandeln. Snart ska de komma att befrias.
Kedjan slår rekord i leveransalternativ

Kedjan slår rekord i leveransalternativ

  Pro 4470 Omnichannel 323 Kundupplevelser 307 Internationellt 1302
Kedjan har investerat stort i sin infrastruktur för fulfillment. Målet är att bli den enklaste platsen att shoppa på.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Helsingborg är Årets Purple Flagstad 2018

Helsingborg är Årets Purple Flagstad 2018

  Cityhandel 268 Nyheter 3672 Handelsplatser 142 Kundupplevelser 307
Sedan man påbörjade sitt arbete 2016 har brotten minskat och besöksflödet ökat i de valda Purple Flag-områdena.
Sex retailtrender du bör ha koll på

Sex retailtrender du bör ha koll på

  Pro 4470 Hållbarhet 214 Måsteläsning 285 Trender 442
Vinnarna erbjuder osynliga betalningar, kundcentrering och är besatta av friktionsfrihet. Här är fem trender som formar en hållbar framtid inom retail. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Flaggskepp med unika whiskyupplevelser

Flaggskepp med unika whiskyupplevelser

  Kundupplevelser 307 Internationellt 1302 Nya butiker 1167 Butikskoncept 796
Johnnie Walker öppnar en konceptbutik. Butiken kommer erbjuda utvalda produkter, men också en rad unika upplevelser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kika in i Lexingtons nya 3D-butik

Kika in i Lexingtons nya 3D-butik

  Butikskoncept 796 Kundupplevelser 307 Pro 4470 Ny teknik 489
Lexington Company lanserar en 3D-butik. Den digitala lösningen ska med hjälp av ny teknik ge en ny shoppingupplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiär för 4DX-bio i Gränbystaden

Premiär för 4DX-bio i Gränbystaden

  Pro 4470 Köpcentrum 650 Ny teknik 489 Kundupplevelser 307
I december inviger Nordisk Film Bio sin första svenska biograf – med ny upplevelsebaserad teknik. Etableringen är startskottet för en expansion i Sverige.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!