Därför ligger Granits satsning rätt i tiden

Därför ligger Granits satsning rätt i tiden

 
Kedjan Granit vill skapa mervärde för och digital närvaro. Satsningen linjerar väl med vad konsumenterna vill uppleva i framtidens retail.
Så vill kunden ha framtidens retail

Så vill kunden ha framtidens retail

 
Konsumenten vill se en digitaliserad butik och fler automatiserade och obemannade koncept. Det visar en ny studie.
Löpning vid magisk vägg i nytt flaggskepp

Löpning vid magisk vägg i nytt flaggskepp

 
Varumärket vill revolutionerna löpning. Nu har man öppnat ett nyskapande flaggskepp med dold analysteknik och en magisk vägg.
Hemleveranser via smart IoT-box

Hemleveranser via smart IoT-box

 
Med en smart box i anslutning till kundens bostad vill Walmart skapa en mer friktionsfri hemleverans av dagligvaror.
Därför storsatsar XXL på CX i realtid

Därför storsatsar XXL på CX i realtid

 
Kedjan XXL har inlett en satsning där man samlar in och analyserar omdömen i realtid. Under NRF 2021 berättade man om bakgrunden.
Nya kundmöten i Post Corona Retail

Nya kundmöten i Post Corona Retail

 
NRF 2021. Pandemin för med sig möjligheter att utveckla kundmötet – bland annat via en ny form av extrem personalisering.
Just walk out-teknik på flygplatsen

Just walk out-teknik på flygplatsen

 
Nu introduceras Amazons kassalösa teknik i ett koncept för travel retail.
Robotkoncept sätter snabbhet i fokus

Robotkoncept sätter snabbhet i fokus

 
Ett nytt kontaktlöst robotkoncept har öppnat. ”Det handlar om snabbhet”, säger grundarna som vill förändra hur vi handlar.
Clas Ohlson tar hand om dina julsaker

Clas Ohlson tar hand om dina julsaker

 
Man erbjuder upphämtning, förvaring och hemkörning direkt till kundernas dörr.
FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning

FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning

 
Låt oss sudda ut din Fear Of Missing Out. Här är 25 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa.