”Bästa upplevelsen vinner”

”Bästa upplevelsen vinner”

  Varumärken 247 Internationellt 1182 Kundupplevelser 222 Pro 4130
Upplevelsen och innovationsförmågan är helt avgörande. Det menar Sephoras VD Christopher de Lapuente som fortfarande ser stor potential för verksamheten.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Wearable X vill förnya retail

Wearable X vill förnya retail

  Internationellt 1182 Ny teknik 419 Kundupplevelser 222 Pro 4130
Den invävda tekniken är en revolution i sig för utövare av yoga. Men Wearable X vill även förändra retail till att bli mer intim och upplevelsebaserad. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nya upplevelser hos McDonald’s

Nya upplevelser hos McDonald’s

  Pro 4130 Nyheter 3390 Kundupplevelser 222 Produktutveckling 286
Förutom hundratals nya restauranger inför man nu bordsservering och hemleveranser. "Vi gör betydande investeringar", säger koncernchef Christer Åberg. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Budbee i samarbete med Nespresso

Budbee i samarbete med Nespresso

  Nyheter 3390 E-handel 829 Kundupplevelser 222
Budbee och Nespresso inleder ett samarbete. Konsumenter i Stockholm, Göteborg och Malmö kan nu få sitt kaffe levererat hem till dörren vid en utsatt tid.
Kunden vill använda mobilen mer

Kunden vill använda mobilen mer

  Pro 4130 Kundupplevelser 222 Konsumentbeteende 278 Undersökningar 369
En av tre vill ha digitala kvitton för en bättre shoppingupplevelse. Man efterfrågar också fler shoppingtjänster för mobilen. Det visar en ny studie.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Dogman öppnar upplevelsebutik

Dogman öppnar upplevelsebutik

  Pro 4130 Butikskoncept 698 Nya butiker 1068 Kundupplevelser 222
Det ska bli en samlingspunkt för husdjursägare med gott om prova på-ytor. Dessutom riktar man sig till sina återförsäljare som kan se hela sortimentet exponerat på ett och samma ställe.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

7-Eleven och Foodora i samarbete

7-Eleven och Foodora i samarbete

  Nyheter 3390 Cityhandel 228 Pro 4130 Kundupplevelser 222
Nu kan kunderna beställa mat, fika och annat från 7-Eleven i en app eller på webben. Genom samarbetet utvecklar 7-Eleven nu sitt koncept Foodvenience.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Service i alla kanaler för KappAhl

Service i alla kanaler för KappAhl

  Mode 301 Omnichannel 294 Kundupplevelser 222 Pro 4130
KappAhl har öppnat en ny central kundtjänst för samtliga försäljnings-kanaler. Det innebär att man bland annat inkluderar chattar och sociala medier.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Zara lanserar augmented reality

Zara lanserar augmented reality

  Nyheter 3390 E-handel 829 Pro 4130 Mode 301
Augmented reality på bred front. Modekedjan Zara lanserar nya teknikbaserade upplevelser i butik. I 120 flaggskepp världen över kommer man visa upp produkter på ett helt nytt sätt
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Så skapas en framgångsrik food hall

Så skapas en framgångsrik food hall

  Kundupplevelser 222 Trender 400 Köpcentrum 568 Pro 4130
Food halls är en fortsatt stark internationell trend som kan tillföra upplevelser, längre besökstider och omsättning. Här fyra viktiga ingredienser.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nu kan kunden betala med Eataly Pay

Nu kan kunden betala med Eataly Pay

  Nyheter 3390 Kundupplevelser 222 Pro 4130 Ny teknik 419
Att Eataly öppnat i Stockholm kan knappast ha undgått någon. I dagarna lanserar det italienska slow food-konceptet sin egen betallösning Eataly Pay.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Tekniken bäddar för avslappnade möten

Tekniken bäddar för avslappnade möten

  Pro 4130 Butikskoncept 698 Nya butiker 1068 Kundupplevelser 222
En av Storbritanniens största mobiloperatörer har öppnat en Showcase store. Med teknikens hjälp vill man skapa avslappnade möten mellan människor. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Hemmakväll erbjuder hemleverans

Hemmakväll erbjuder hemleverans

  Logistik 99 Nyheter 3390 Pro 4130 Kundupplevelser 222
Det kan vara svårt att slita sig från soffan när sötsuget slår till. Därför provar Hemmakväll nu hemleveranser av bland annat lösviktsgodis.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Köpcentrum öppnar museihybrid

Köpcentrum öppnar museihybrid

  Internationellt 1182 Kundupplevelser 222 Butikskoncept 698 Nya butiker 1068
När den fysiska handelns yta minskar handlar det allt mer om upplevelser. Det här köpcentrumet öppnar inom kort en hybrid som är museum, digital attraktion och butik.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Så vill kunden ha sin e-kundtjänst

Så vill kunden ha sin e-kundtjänst

  Kundupplevelser 222 Undersökningar 369 Pro 4130 E-handel 829
Generösa öppettider och tillgänglighet via flera kanaler. En ny undersökning sätter fokus på hur e-handelskunden vill kunna kontakta den e-butik man handlar i.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Ljusterapi piggar upp februaritrötta

Ljusterapi piggar upp februaritrötta

  Kundupplevelser 222 Nyheter 3390
Utanför Apotek Hjärtat på Mäster Samuelsgatan i Stockholm kan förbipasserande ladda ny energi bara genom att titta in i skyltfönstret. Där bjuder kedjan på ljusterapi.
Fem sätt att använda AI inom retail

Fem sätt att använda AI inom retail

  Kundupplevelser 222 Måsteläsning 227 Pro 4130 Nyheter 3390
Artificiell intelligens (AI) är utan tvekan ett av årets största buzzwords. Men vad kan man egentligen använda tekniken till? Här är fem exempel som gör verksamheten vassare.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fysiska handeln stark under Alla hjärtans dag

Fysiska handeln stark under Alla hjärtans dag

  Kundupplevelser 222 Nyheter 3390 Undersökningar 369 Pro 4130
En undersökning kartlägger årligen vad svenska folket konsumerar i samband med Alla hjärtans dag. Resultatet visar också att den fysiska handeln fortfarande står mycket stark. Här är kategorierna som ökar mest.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Snabbare inköp med digital butiksassistent

Snabbare inköp med digital butiksassistent

  Ny teknik 419 Internationellt 1182 M-handel 135 Kundupplevelser 222
En digitala butiksassistent ska göra kundens inköpsrunda i den fysiska butiken både snabbare och roligare. Smarta listor och en avancerad navigationstjänst lanseras nu brett i kedjans butiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

  Pro 4130 Kundupplevelser 222 Undersökningar 369 Omnichannel 294
Den fysiska detaljhandeln har stora möjligheter att förbättra den digitala kundupplevelsen i butik. Lagerstatus och digital shopping är två avgörande faktorer. Det menar man i en ny studie.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!