Här är världens 42 bäst designade butiker

Här är världens 42 bäst designade butiker

 

Nyligen delades pris för årets bästa butiksdesign ut. Inte mindre än 42 vinnare korades, vi har sammanställt bilder och länkar till vad som klassas som världens bästa butiksdesign just nu. All aboard, häng med ut på en designresa! Mackage i Toronto’s Yorkdale Shopping Centre är Store of the Year. Utmärkelsen delades ut under den 46:e … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Design 254 Butikskoncept 609 Pro 3868 Internationellt 1077


Run2Day lyfter den lokala löpningen

Run2Day lyfter den lokala löpningen

 

Detaljhandelns tre pusselbitar: Människor, produkter och upplevelser. Run2Day hade redan de två första, med en löparbana med lokal anknytning säkrade man även den sista biten. När löparbutiken Run2Day nyöppnade i Rotterdam för en tid sedan möttes kunderna av en uppdaterad design och inredning. Men framförallt har de i den nya butiken fått helt nya förutsättningar för att … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3868 Produktutveckling 266 Butikskoncept 609 Design 254


Kika in i Hemmakvälls nya butikskoncept

Kika in i Hemmakvälls nya butikskoncept

 

Filmerna har gjort sitt när Hemmakväll presenterar ett nytt butikskoncept med godis i fokus. Se bilderna från butiken här. Hemmakväll har lanserar nytt upplevelsebaserat butikskoncept på Väla Centrum, vilket Handelstrender berättat om här. Det är ett för kedjan helt nytt butikskoncept där ambitionen varit att lyfta kundupplevelsen till en ny nivå. Filmerna har nu helt fått … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Design 254 Produktutveckling 266 Butikskoncept 609 Pro 3868


Här lockar nya vinklar in kunden

Här lockar nya vinklar in kunden

 

Ur & Penn lanserar nu sitt nya butikskoncept. Med öppna ytor och med strategiskt designade vinklar vill man nu locka in kunden i butiken.  Brittiska Dalziel & Pow fick uppdraget att skapa Ur & Penns nya butiksformat. Butiken innehåller en hel del konkreta nyheter, från stort till smått. Designkonceptet är byggt utifrån en skandinavisk känsla, materialen är … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Visual Merchandising 116 Produktutveckling 266 Pro 3868 Design 254


Robot Retail hos Alpstories i Zagreb

Robot Retail hos Alpstories i Zagreb

 

Varumärket Alpstories flaggskeppsbutik innehåller en spektakulär medarbetare, roboten Balthazar. På plats i butiken tillverkar han kosmetikprodukter enligt kundernas specifika önskemål. Det är robotens år inom internationell retail. I Japan har Toshiba lanserat den första människoliknande roboten som också kan prata. Aiko Chihikira, som hon döptes till, har så mycket mänskliga drag att hon nu fått … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Produktutveckling 266 Design 254 Ny teknik 366 Pro 3868


Nytt koncept för Kronans Apotek

 

Kronans Apotek lanserar ett nytt butikskoncept, Care&Beauty, med fokus på hud-och skönhetsvård. Med det nya konceptet erbjuds allt ifrån läkemedel till hälso-, hud- och skönhetssortiment och hudvårdsbehandlingar. Man vill skapa en mötesplats där kunderna kan få råd och stöd i hudvård- och hälsofrågor av experter. Den 12 november slår Kronans Apotek upp dörrarna till det … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nya butiker 962 Köpcentrum 494 Pro 3868 Nyheter 3118


Schweiziska IWC gör entré på New Bond Street

 

Klockmärket IWC Schaffhausen har öppnat sin första boutique i London på New Bond Street. Det innebär också startskottet för en ny riktning gällande varumärkets butikskoncept. I en ombonad miljö ska man ta väl hand om kunderna. Butiken spänner över två våningar och är 90 kvadratmeter stor. Den är designad av Londonarkitekten Chris Grainger-Herr som har jobbat med IWC under åtta … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3868 Design 254 Internationellt 1077 Nya butiker 962


Här är provrummen butikens självklara mötesplats

 

Varuhuset designades för en helt ny marknad, dryga 300 mil från de övriga butikerna i kedjan. En djuplodande målgruppsundersökning blev grunden till en unik och numera prisbelönad butik, Simons i West Edmonton Mall. Simons i Edmonton är sista butiken ut i vår lilla serie om butiker som belönades med Euroshop Retail Design Award. Simons är … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3868 Internationellt 1077 Butikskoncept 609 Design 254


Puma satte skosulan på flaggskeppets fasad

 

I går berättade Handelstrender om att Coop i Florens prisats för sin butiksdesign under Euroshop. Även Pumas flaggskeppsbutik i Osaka belönades med Euroshop Retail Design Award. Det mest slående från utsidan är den röda fasaden på Pumas flaggskepp. Dels för att den är inspirerad av en Pumaskos sula, dels för att den är genomskinlig – … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3868 Butikskoncept 609 Design 254 Internationellt 1077


Coop i Florens – ett givet studiebesök i sommar

 

Under detaljhandelsmässan Euroshop i Düsseldorf delades priset Euroshop Retail Design Award ut för åttonde gången. Bakom priset står  EHI Retail Institute och i tävlingen deltog 84 olika detaljhandelskoncept. En av vinnarna var Coop.fi Novoli i Florens, Italien. Butiken ligger på ett före detta industriområde och bland dess mest karakteristiska drag märks generöst tilltagna eventytor, en hög … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Butikskoncept 609 Pro 3868 Design 254 Internationellt 1077


I betongbageriet med upplyst råttbo, där finns en tydlig trend

 

Man behöver egentligen inte resa ända till ett obskyrt bageri i Osaka för att uppleva denna trend. Det går lika bra med London. Eller Norrköping. Där blir den unika lokalen en del av den förhöjda shoppingupplevelsen.   I japanska Osaka finns detta minimalistiska bageri, Panscape. Arkitekbyrån ninkipen! satte tonen genom det effektfulla sättet att använda betong … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Cityhandel 178 Butikskoncept 609 Pro 3868 Internationellt 1077