Run2Day lyfter den lokala löpningen

Run2Day lyfter den lokala löpningen

 

Detaljhandelns tre pusselbitar: Människor, produkter och upplevelser. Run2Day hade redan de två första, med en löparbana med lokal anknytning säkrade man även den sista biten. När löparbutiken Run2Day nyöppnade i Rotterdam för en tid sedan möttes kunderna av en uppdaterad design och inredning. Men framförallt har de i den nya butiken fått helt nya förutsättningar för att … (läs mer)

Butikskoncept 852 Produktutveckling 307 Pro 4637 Internationellt 1364


Kika in i Hemmakvälls nya butikskoncept

Kika in i Hemmakvälls nya butikskoncept

 

Filmerna har gjort sitt när Hemmakväll presenterar ett nytt butikskoncept med godis i fokus. Se bilderna från butiken här. Hemmakväll har lanserar nytt upplevelsebaserat butikskoncept på Väla Centrum, vilket Handelstrender berättat om här. Det är ett för kedjan helt nytt butikskoncept där ambitionen varit att lyfta kundupplevelsen till en ny nivå. Filmerna har nu helt fått … (läs mer)

Design 334 Produktutveckling 307 Butikskoncept 852 Pro 4637


Här lockar nya vinklar in kunden

Här lockar nya vinklar in kunden

 

Ur & Penn lanserar nu sitt nya butikskoncept. Med öppna ytor och med strategiskt designade vinklar vill man nu locka in kunden i butiken.  Brittiska Dalziel & Pow fick uppdraget att skapa Ur & Penns nya butiksformat. Butiken innehåller en hel del konkreta nyheter, från stort till smått. Designkonceptet är byggt utifrån en skandinavisk känsla, materialen är … (läs mer)

Produktutveckling 307 Design 334 Visual Merchandising 178 Butikskoncept 852


Robot Retail hos Alpstories i Zagreb

Robot Retail hos Alpstories i Zagreb

 

Varumärket Alpstories flaggskeppsbutik innehåller en spektakulär medarbetare, roboten Balthazar. På plats i butiken tillverkar han kosmetikprodukter enligt kundernas specifika önskemål. Det är robotens år inom internationell retail. I Japan har Toshiba lanserat den första människoliknande roboten som också kan prata. Aiko Chihikira, som hon döptes till, har så mycket mänskliga drag att hon nu fått … (läs mer)

Ny teknik 512 Produktutveckling 307 Design 334 Pro 4637


Nytt koncept för Kronans Apotek

 

Kronans Apotek lanserar ett nytt butikskoncept, Care&Beauty, med fokus på hud-och skönhetsvård. Med det nya konceptet erbjuds allt ifrån läkemedel till hälso-, hud- och skönhetssortiment och hudvårdsbehandlingar. Man vill skapa en mötesplats där kunderna kan få råd och stöd i hudvård- och hälsofrågor av experter. Den 12 november slår Kronans Apotek upp dörrarna till det … (läs mer)

Köpcentrum 697 Pro 4637 Nyheter 3838 Nya butiker 1234


Schweiziska IWC gör entré på New Bond Street

 

Klockmärket IWC Schaffhausen har öppnat sin första boutique i London på New Bond Street. Det innebär också startskottet för en ny riktning gällande varumärkets butikskoncept. I en ombonad miljö ska man ta väl hand om kunderna. Butiken spänner över två våningar och är 90 kvadratmeter stor. Den är designad av Londonarkitekten Chris Grainger-Herr som har jobbat med IWC under åtta … (läs mer)

Internationellt 1364 Pro 4637 Nya butiker 1234 Design 334


Shoppingglädje och sociala medier hos nyskapande Kite

 

Det brittiska optikerföretaget Kite vill förändra hur vi ser på branschen. Man gör det genom att kasta ut det sterila och lyfta in stil, design och generöst med färger. Den första butiken har nu öppnat i Westfield Stratford. Kite vill liva upp optikerbranschen. Från början hittade man drivkraften och affärsidén i  viljan att förvandla något … (läs mer)

Pro 4637 Nya butiker 1234 Sociala medier 102 Butikskoncept 852