Sko- och livsstilsvarumärket Camper har lanserat en sneaker som kunden själv kan sätta samman.
NK har öppnat en avdelning där man ska kunna ”inspireras, fascineras, vistas och shoppa”.
Skechers, det globala varumärket för sportskor, meddelar att man har passerat en milstolpe i detaljhandeln.
Yoga- och sportvarumärket Lululemon kliver nu in i ännu en produktkategori.
Den spektakulära pop up-satsningen innefattar events, butiker och food & beverage.
Hoka har öppnat sin första fristående butik i Europa. Här erbjuder man en aktivitets- och samlingsplats för sin community.
Deichmann öppnar i dag en ny butik i köpcentrumet. Kunderna möts av kedjans senaste butikskoncept 3.0.
Med AI-teknik vill det man byta ut traditonella storlekar och i stället använda ”Size You". Det har lett till minskade returkostnader på upp mot 20 procent.
Kapselkollektionen är inspirerad av vilda och hotade arter – samt av National Geographics visuella berättande.
Lululemon går in i ny kategori med en mission. ”Sportskor ofta är designade för män och sedan anpassade för kvinnor. Det passar inte oss alls”.