Fem coronafrågor att diskutera i butik

Fem coronafrågor att diskutera i butik

 
Utbrottet av coronaviruset har fått konsekvenser även inom de vardagliga rutinerna inom retail. Här är fem områden att ta upp med ditt team i butiken.
Sex tunga krafter i 20-talets retail

Sex tunga krafter i 20-talets retail

 
Ett nytt decennium har precis inletts. Här är de trender som redan börjat påverka detaljhandeln – och som kommer förändra retail de kommande åren.
Förortscentrum samlar det lokala samhället

Förortscentrum samlar det lokala samhället

 
”En plats för gemensamma upplevelser där detaljhandel och social interaktion väger lika”. Så sammanfattas ett projekt med förankring i det lokala samhället
Censurerade kundomdömen skapar misstro

Censurerade kundomdömen skapar misstro

 
Närmare varannan konsument är mycket bekymrad över att omdömen censureras av företag. Det visar en ny studie som pekar på ett behov av transparens.
Sex faser påverkar konsumentens köpbeteende

Sex faser påverkar konsumentens köpbeteende

 
Cocooning och nya beteenden. En ny studie definierar sex faser under ett virusutbrott som påverkar vad man köper och hur konsumenterna gör sina inköp.
Så förändras kundbeteendet efter pandemin

Så förändras kundbeteendet efter pandemin

 
Utbrottet av det nya coronaviruset leder till nya beteenden i konsumentledet. Vissa av dem är här för att stanna. Det menar bland andra Doug Stephens.
Freshippo utvecklar nya butiksformat

Freshippo utvecklar nya butiksformat

 
Alibabas fygitala butiksformat Freshippo utvecklas i snabb takt. Alibaba har tagit fram sex nya format – varav ett är ett helt uppkopplat köpcentrum.
Mikroupplevelser det nya svarta inom retail

Mikroupplevelser det nya svarta inom retail

 
Upplevelser är ett buzzword inom retail, ingen tvekan om det. Här kommer ett till: Mikroupplevelser. Vissa menar att detta är framtiden för fysiska butiker.
Så stärker F&B upplevelsen i köpcentrumet

Så stärker F&B upplevelsen i köpcentrumet

 
I en ny rapport har man grävt djupare i ökningen av food & beverage och vad det betyder för kundupplevelsen i köpcentrumen.
Influerare påverkar varannat Gen Z-köp

Influerare påverkar varannat Gen Z-köp

 
Närmare hälften av konsumenterna i generation Z har tagit ett köpbeslut som påverkats av influerare – avsevärt fler än genomsnittet. Det visar en ny studie.