Fabletics personaliserar med ny teknik

  Kundupplevelser 127 Omnichannel 243 Måsteläsning 145 Pro 3652
Efter att ha startats online växer nu Kate Hudsons varumärke Fabletics i högt tempo via fysiska butiker. Ny teknik har en central roll i satsningen – den möjliggör en sömlös och personaliserad upplevelse.

Fem trender i den nya tidens köpcentrum

  Kundupplevelser 127 Köpcentrum 436 Trender 358 Måsteläsning 145
Köpcentrumet som vi känner det kan vara helt förändrat inom tio år. Det menar man i en ny rapport som har kartlagt fem framväxande tongivande trender.

10 food & beverage-trender i retail

  Kundupplevelser 127 Måsteläsning 145 Nyheter 2838 Pro 3652
Urbana marknader, Fast Fine Food och integrerade mathallar. Här är tio tunga trender att hålla koll på för dig som vill utveckla ett attraktivt materbjudande i detaljhandeln.

Framtidens retail liknar pizzabranschen

  Konsumentbeteende 225 Pro 3652 Kundupplevelser 127 Måsteläsning 145
Kunderna vill ha lika snabb och bekväm leverans som när de beställer hämtpizza. Det ska dessutom vara gratis frakt, och de vill helst inte ha kontakt med några anställda. Det visar en ny undersökning.

”Retail är på väg mot en 50/50-värld”

  Konsumentbeteende 225 Måsteläsning 145 Pro 3652 E-handel 687
"Detaljhandeln beter sig som förnekande alkoholister, det är dags för rehab". Det menar en detaljhandelsexpert som spår att detaljisterna inom kort kommer generera 50 procent av sin omsättning online.

Därför vill kunderna besöka fysiska butiker

  Måsteläsning 145 Pro 3652 Kundupplevelser 127 Konsumentbeteende 225
Trots e-handelns framfart gillar konsumenterna fortfarande att handla i fysiska butiker Det visar en ny undersökning som sätter fingret på vad som lockar kunderna allra mest.

Kassorna skippas i kedjans nya pilot

  Ny teknik 330 Måsteläsning 145 Butikskoncept 540 Internationellt 980
Det råder ingen tvekan om att Amazon Go har inspirerat branschen. Nu genomför en matkedja tester med ett liknande kassalöst system. Bredare lansering är planerad i september.

Fem mobildrivna trender inom retail

  M-handel 109 Måsteläsning 145 Pro 3652 Ny teknik 330
Mobilen skickar detaljhandelns gamla spelregler långt in på lagerhyllorna. Kunden har till slut tagit makten – och nu förändrar det retail för alltid. En ny rapport sätter fingret på fem tongivande trender pådrivna av mobilen.

Här är framtidens vinnande prisstrategier

  Nyheter 2838 Måsteläsning 145 Pro 3652 Analys 22
Dynamisk och personaliserad prissättning är vägen ur ett priskrig som ingen kommer vinna. Det menar man i en ny rapport som kartlägger vilka som kommer vara framtidens mest framgångsrika prisstrategier.

Nya strategier i framtidens köpcentrum

  Internationellt 980 Trender 358 Köpcentrum 436 Pro 3652
Man har övergivit traditionell merchandising. I stället erbjuds storytelling och upplevelser som passar kundernas intressen. Så här bygger vinnaren av World Retail Awards framtidens köpcentrum.

Dr. Martens fans trivs i nytt flaggskepp

  Butikskoncept 540 Internationellt 980 Nya butiker 858 Pro 3652
En bar för personalisering av produkter, konserter och events, digitala VR-turer. Dr. Martens nya flaggskepp är mer än bara en butik, det är en upplevelsebaserad mötesplats för varumärkets fans.

Så får du millennials att trivas på jobbet

  Pro 3652 Måsteläsning 145
Det krävs mod att skapa en flexibel arbetsmiljö där resultat prioriteras för fysisk närvaro. Här är fem sätt att verkligen få millennials att trivas och göra sitt allra bästa. Vad sägs om obegränsat ledighet? Skrämmande eller lockande?

Lyxigt godis för vuxna i chic boutiquemiljö

  Måsteläsning 145 Visual Merchandising 104 Internationellt 980 Nya butiker 858
Inspirationen hittade grundarna i en film från 1971 – varumärket erbjuder godis för vuxna i en chic miljö. Nu tar succékonceptet steget in i Europa och öppnar butiker, shop in shops och egen grossistverksamhet.

”See now, buy now, wear now”

  Nyheter 2838 Undersökningar 286 Konsumentbeteende 225 Måsteläsning 145
Snabbhet och agilitet blir allt mer avgörande inom detaljhandeln, både i produktutveckling och leveranser. En ny undersökning bekräftar att see now, buy now-trenden bara växer sig starkare.

Så ser detaljhandeln ut år 2030

  Måsteläsning 145 Kundupplevelser 127 Undersökningar 286 Trender 358
Färre one-stop-shops, en ny form av självbetjäning, automatiska returer och robotbemannade drive throughs. Så här ser retail ut år 2030 enligt en färsk rapport.

Personalisering, pris och fulfillment avgör

  Måsteläsning 145 Undersökningar 286 Konsumentbeteende 225 Pro 3652
Det är personalisering, pris och leveransalternativ som är de viktigaste påverkande faktorerna på vägen fram till ett köp. Det visar en årlig undersökning bland 3 000 konsumenter.

Posten först ut med RFID-spårning

  Måsteläsning 145 Logistik 73 Nyheter 2838 Ny teknik 330
Som första aktör i världen lanserar man nu spårning av e-handelspaket med hjälp av RFID-teknik. Lösningen ska öka valfriheten, säkerställa kedjan och minska kostnaderna.

Här är tekniken konsumenten efterfrågar

  Nyheter 2838 Pro 3652 Undersökningar 286 Måsteläsning 145
Konsumenterna älskar teknik i butik. Man vill använda den för att få mer information och erbjudanden – men också för att kunna klara sig på egen hand. En ny undersökning avslöjar vad man efterfrågar.

Digiltalt är det ny normala i handeln

  Pro 3652 Undersökningar 286 Måsteläsning 145
Den digitala handeln är det nya normala enligt en ny rapport. Men de stora kedjorna har inte skapats för den digitala tidsåldern, tre fjärdedelar av handlarna vill nu öka förändringstakten.

Så når du generation Z via nya kanaler

  Pro 3652 Måsteläsning 145 Undersökningar 286 Konsumentbeteende 225
Generation Z spenderar mycket tid på sociala medier, och det är också där man vill shoppa. En ny undersökning kartlägger en ålderskategori som skiljer sig markant från övriga. Även från millennials.