JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

  DetaljhandelOmnichannelTrender
I framtidens handel saknas gränser mellan on- och offline. Värdet av produkter minskar, i stället blir innehåll och service avgörande. Det menar JD.coms strategichef Chenkai Ling.
Personalisering ändrar Levi’s affärsmodell

Personalisering ändrar Levi’s affärsmodell

  ModeKundupplevelserDesign
Under hösten lanserar Levi's en ny innovativ lösning som gör att kunden kan skapa sina egna jeans. Vi går från "Selling what we make" till "Making what we sell", sa Marc Rosen chef för direct-to-consumer under World Retail Congress.
Därför är High Velocity Retailers vinnare

Därför är High Velocity Retailers vinnare

  KonsumentbeteendeDetaljhandelTrender
Du är en av 800 000 butiker konsumenten väljer mellan. En ny undersökning visar att snabba agila företag klarar sig bäst inom den nya tidens handel.
Mixade köpcentrum lockar konsumenten mer

Mixade köpcentrum lockar konsumenten mer

  ProMåsteläsningDetaljhandel
Närmare fyra av fem konsumenter kan tänka sig att bo i ett mixat område där det erbjuds möjligheter för "live, work, shop, and play". Det visar en ny studie som också avslöjar vilket utbud olika generationer efterfrågar mest.
Personalisering driver trafik till butik

Personalisering driver trafik till butik

  E-handelNyheterM-handel
Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.
Intelligent Retail Lab visar framtidens butik

Intelligent Retail Lab visar framtidens butik

  NyheterProButikskoncept
Med sensorer, kameror och realtidsanalys inleder Walmart nu ett arbete för att optimera butiksupplevelsen med hjälp av AI. Välkommen till Intelligent Retail Lab – framtidens butik.
Sex steg – så blir du mer kundcentrerad

Sex steg – så blir du mer kundcentrerad

  KundupplevelserDetaljhandelNyheter
Kundupplevelsen hamnar allt mer i fokus. Den nya tidens handel byggs med hjälp av djupa insikter och kundempati. Här är sex steg för en mer kundcentrerad verksamhet.
Detta vill kunden köpa via röststyrning

Detta vill kunden köpa via röststyrning

  E-handelNy teknikKonsumentbeteende
En studie visar hur konsumenten använder röststyrda assistenter och vad man köper via kanalen. Den visar också var man kan tänka sig röststyrning i butik.
Ingka Centres tar strategiskt steg in i staden

Ingka Centres tar strategiskt steg in i staden

  MåsteläsningCityhandelDetaljhandel
Med en ny global försäljningschef siktar nu Ingka Centres på citylägen. Miljardbelopp investeras i centralt belägna och digitalt uppgraderade köpcentrum.
Detta vill kunden ha i framtidens butik

Detta vill kunden ha i framtidens butik

  OmnichannelKundupplevelserE-handel
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.
Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

  DetaljhandelMåsteläsningUndersökningar
När kunden använder mobilen i butiken ökar försäljningen markant. Det visar en ny doktorsavhandling som kartlägger effekterna av att använda ny teknik i butiksmiljön.
Dra nytta av butikens unika styrkor

Dra nytta av butikens unika styrkor

  KundupplevelserProOmnichannel
Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.
Nytt koncept för fygital handel

Nytt koncept för fygital handel

  ProMåsteläsningButikskoncept
Med ett flexibelt butikskoncept hjälper köpcentrumet nya digitala varumärken att växa med fysisk handel. Konceptet står nu inför en bred lansering på en rad orter.
Följ med in i prisade Forum Gdansk

Följ med in i prisade Forum Gdansk

  DestinationerProHandelsplatser
Platsen har en historisk koppling till handel. Det nya köpcentrumet som skapats är en integrerad del av stadsbilden och det är präglat av den lokala kulturen. Följ med in i Forum Gdansk.
Här är New Yorks nya måstedestination

Här är New Yorks nya måstedestination

  MåsteläsningProDetaljhandel
På den västra sidan av Manhattan i New York har en ny destination öppnat. I detta mixade projekt möts man av 100 000 kvadratmeter detaljhandelsyta på sju våningar samt ett spektakulärt konstverk. Detta är utan tvekan en av årets största händelser i köpcentrumvärlden. Se bilderna här!
Fem AI-trender som förändrar e-handeln

Fem AI-trender som förändrar e-handeln

  MåsteläsningDetaljhandelTrender
Kundupplevelsen online handlar mycket om snabbhet, effektivitet och bekvämlighet. Områden där artificiell intelligens kommer göra stor skillnad framöver. Här är fem trender som utvecklar e-handeln.
Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

  KonsumentbeteendeMåsteläsningOmnichannel
Effekten av satsningar på omnikanal varierar beroende på sammanhang och fas i köpprocessen. Det visar en ny doktorsavhandling som också kan fungera som en guide till bättre omnieffekt.
Så vill konsumenten använda chatbots

Så vill konsumenten använda chatbots

  KundupplevelserUndersökningarE-handel
Åtta av tio konsumenter är positiva till automatiska chattar. Det visar en ny undersökning där man också konstaterar att platsbaserade chatbots är ett särskilt intressant område.
Så shoppar generation Z och millennials

Så shoppar generation Z och millennials

  E-handelKundupplevelserMåsteläsning
En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.
E-handelns tyngsta trender 2019

E-handelns tyngsta trender 2019

  ProTrenderE-handel
E-handeln fortsätter att öka och utvecklas med ny teknik, fygitala butiker och hypersnabba leveranser. Vi har sammanställt tio trender som tar nätshoppingen in i den nya tidens detaljhandel.