Så vill kunden ha framtidens retail

Så vill kunden ha framtidens retail

 
Konsumenten vill se en digitaliserad butik och fler automatiserade och obemannade koncept. Det visar en ny studie.
Detta driver den nya pandemikonsumenten

Detta driver den nya pandemikonsumenten

 
Snabbare, säkrare och enklare köpupplevelse. Konsumenten har nya förväntningar enligt ny undersökning.
Nya kundmöten i Post Corona Retail

Nya kundmöten i Post Corona Retail

 
NRF 2021. Pandemin för med sig möjligheter att utveckla kundmötet – bland annat via en ny form av extrem personalisering.
Curbside pickup stärker lokal handel

Curbside pickup stärker lokal handel

 
Konsumenterna vill handla från butiker i det lokala samhället. Curbside pickup spelar då en viktig roll enligt en ny undersökning.
FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning

FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning

 
Låt oss sudda ut din Fear Of Missing Out. Här är 25 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa.
Den fysiska butikens största utmaningar

Den fysiska butikens största utmaningar

 
Den fysiska handeln måste göra akuta förändringar för att möta konsumentens nya behov. Här är några av de viktigaste.
Årets 10 tyngsta buzzwords inom retail

Årets 10 tyngsta buzzwords inom retail

 
Vi har listat de buzzwords som i våra ögon har präglat detaljhandeln – och kommer göra det även kommande år.
Pandemins fem största serviceutmaningar

Pandemins fem största serviceutmaningar

 
Svenska konsumenter lämnar kundrelationer snabbare än i övriga EU. Det visar en ny studie.
Enklare shopping i The Icon Store

Enklare shopping i The Icon Store

 
Varumärket visar bara ett begränsat och kuraterat sortiment. Nytt butikskoncept gör shoppingen enklare och minskar kedjans kostnader.
Minskad butiksyta stärker kedjans fulfillment

Minskad butiksyta stärker kedjans fulfillment

 
Butiksytan minskas till förmån för kedjans fulfillment av onlineordrar. Bakom satsningen står en av landets mest inflytelserika kvinnor.