En ny rapport visar att värdesökande beteende blivit en norm. More value for the price – MVP-varumärken – har ett övertag, även bland höginkomsttagare.
Parfym.se markerar 20 år med en strategisk butiksöppning. VD Jonas Häggqvist berättar hur fysisk närvaro ska fördjupa relationen och stärka varumärket.
En ny undersökning visar att balansen mellan säkerhet och kundupplevelse är en strategisk nyckelfråga. En faktor pekas ut som den största utmaningen.
Med hjälp av generativ AI ska kunder kunna jämföra produkter, få tips inför olika tillfällen och förenkla vardagsinköpen. Se hur tekniken används i praktiken.
AI har på kort tid blivit ett verktyg för allt fler svenska konsumenter. Nu visar ny data att tekniken är på väg att förändra hur vi söker, hittar och handlar.
Kedjan testar AI som stöd för medarbetare i butik. Tekniken ger snabba svar och visar hur AI kan förenkla vardagen bakom disken.
Levi Strauss har fördubblat sin e-handel på fem år. Tre strategiska val ligger bakom framgången – här finns lärdomar som fler varumärken kan dra nytta av.
”Vi ville skapa en digital kollega som förstår våra kunder och kan hjälpa dem på riktigt” säger Rasmus Andersson, Head of Technology på Cervera.
Generation Z och millennials driver på utvecklingen mot en mer teknikdriven detaljhandel. Läs hur deras digitala vanor formar framtidens kundupplevelse.
Svenskar har lågt förtroende för företags hållbarhetspåståenden. En ny studie visar att förtroendet varierar beroende på kategori.