Så kan 5G utveckla framtidens detaljhandel

Så kan 5G utveckla framtidens detaljhandel

Den snabba 5G-tekniken kan bidra till att utveckla upplevelser inom digital och fysisk detaljhandel. Här är fyra exempel på detta.

12 tunga kundbehov att tillgodose

12 tunga kundbehov att tillgodose

Det är turbulenta tider. Inflation, rusande elpriser och ett samhälle som sakta hittar det nya normala efter pandemin. Här är 12 tunga kundbehov att tillgodose.

Patagonia gör jorden till ensam aktieägare

Patagonia gör jorden till ensam aktieägare

”Vi gör jorden till vår enda aktieägare. Jag är helt seriös när det gäller att rädda den här planeten”, säger Yvon Chouinard, grundare av Patagonia.

Den nya tidens marknadsföring växer fram

Den nya tidens marknadsföring växer fram

Du har åtta sekunder på dig att fånga uppmärksamheten – nya spelregler växer fram inom den moderna marknadsföringen. Här är fyra tunga trender just nu.

Manuell tradition och automation i nytt koncept

Manuell tradition och automation i nytt koncept

Ett nytt butikskoncept är fött – eller rättare sagt två som är varandras raka motsats. Det ena manuellt, det andra är fullt automatiserat och sköts av robotar.

Konsumenten vill ha klimatkoll på leveransen

Konsumenten vill ha klimatkoll på leveransen

Det finns en växande förväntan i konsumentledet att kunna se leveransalternativens klimatpåverkan. Detta enligt en ny undersökning.

Mer personaliserad shopping via mobilen

Mer personaliserad shopping via mobilen

När konsumenten shoppar via mobilen söker man personaliserade och unika upplevelser kopplade till individen. Det visar en ny studie.

Ny kundresa stöds av agil marknadsföring

Ny kundresa stöds av agil marknadsföring

Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.

Mobilen nyckel till butikens framgång

Mobilen nyckel till butikens framgång

Butikens roll har förändrats. Mobilen är en avgörande faktor för framgång för den fysiska butiken, enligt en ny studie.

Svenskens shopping mobil och social

Svenskens shopping mobil och social

Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.