10 egenskaper som gör varumärket coolt

10 egenskaper som gör varumärket coolt

 
En grupp forskare har tagit fram en modell för varumärkens ”coolness”. Den består av en skala uppbyggd av tio egenskaper. Modellen är central för alla som vill utveckla sina varumärken, menar man.
Personalen ska rädda den fysiska butiken

Personalen ska rädda den fysiska butiken

 
En ny form av retail växer fram. Butiken får en ny roll som plats för upplevelser och möten. Det ställer också nya krav på personalen – som ska rädda butiken.
Nike vässar med RFID och prediktiv analys

Nike vässar med RFID och prediktiv analys

 
AI, prediktiv analys och RFID-teknik på butiksnivå. Det är viktiga verktyg för Nike när man vässar sin förmåga att tillgodose kundernas enskilda behov globalt.
Skapa bättre kundservice i fem steg

Skapa bättre kundservice i fem steg

 
En ny undersökning visar på hur man enklast möter utmaningen att leverera kundservice som motsvarar kundernas behov och efterfrågan.
Så e-handlar svenskarna 2019

Så e-handlar svenskarna 2019

 
Snabbhet och tillgänglighet driver på m-handeln och silversurfarna tar för sig allt mer. Det är några av resultaten i en ny kartläggning av e-handeln i Sverige.
Träna med idolerna på plats i butiken

Träna med idolerna på plats i butiken

 
Med sitt nya flaggskepp vill varumärket stänga av kundens autopilot för shopping. Med hjälp av ny digital teknik bjuder man in till träningspass i butiken tillsammans med sportikoner i världsklass.
Här flyttar matbutiken in hos apoteket

Här flyttar matbutiken in hos apoteket

 
Vi har sett hur apoteken flyttar in hos stormarknaden. Nu sker det omvända när matbutiken flyttar in som kompletterande partner hos apotekskedjan.
Tog bort kassorna – så reagerade kunderna

Tog bort kassorna – så reagerade kunderna

 
Dagligvarukedjan lyfta bort alla kassor från butiken och lät kunderna betala direkt i mobilen. Så här reagerade kunderna – och den egna personalen.
Fysiska butiker allt mer webbifierade

Fysiska butiker allt mer webbifierade

 
Den nya tidens konsument vill ha friktionsfria shoppingupplevelser. Den fysiska detaljhandeln adderar därför element som gör den butiken mer lik e-handeln.
Studie: Butiksdöden begränsad och överdriven

Studie: Butiksdöden begränsad och överdriven

 
Antalet kedjor som öppnar nya butiker är fler än de som stänger. Problemen inom retail är begränsade till två segment – och inte ett övergripande problem.