Måsteläsning

Så vill kunden ha framtidens retail
Konsumenten vill se en digitaliserad butik och fler automatiserade och obemannade koncept. Det visar en ny studie.

Detta driver den nya pandemikonsumenten
Snabbare, säkrare och enklare köpupplevelse. Konsumenten har nya förväntningar enligt ny undersökning.

Nya kundmöten i Post Corona Retail
NRF 2021. Pandemin för med sig möjligheter att utveckla kundmötet – bland annat via en ny form av extrem personalisering.

Curbside pickup stärker lokal handel
Konsumenterna vill handla från butiker i det lokala samhället. Curbside pickup spelar då en viktig roll enligt en ny undersökning.

FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning
Låt oss sudda ut din Fear Of Missing Out. Här är 25 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa.

Den fysiska butikens största utmaningar
Den fysiska handeln måste göra akuta förändringar för att möta konsumentens nya behov. Här är några av de viktigaste.

Årets 10 tyngsta buzzwords inom retail
Vi har listat de buzzwords som i våra ögon har präglat detaljhandeln – och kommer göra det även kommande år.

Pandemins fem största serviceutmaningar
Svenska konsumenter lämnar kundrelationer snabbare än i övriga EU. Det visar en ny studie.

Enklare shopping i The Icon Store
Varumärket visar bara ett begränsat och kuraterat sortiment. Nytt butikskoncept gör shoppingen enklare och minskar kedjans kostnader.

Minskad butiksyta stärker kedjans fulfillment
Butiksytan minskas till förmån för kedjans fulfillment av onlineordrar. Bakom satsningen står en av landets mest inflytelserika kvinnor.