Uniqlo har skapat ett nytt framtidskoncept. Kunderna möts av nya tjänster i en klimatsmart butik. Här är nio hållbara grepp.
Redan 2030 ska 45 procent av kedjans transaktioner komma från cirkulära produkter och tjänster. Här är initiativen just nu.
Varumärket har skapat en 3D-utskriven butik i återvunnen plast. Ambitionen är att provocera fram en verklig förändring – och att skona miljön.
En ny arbetsgrupp ska höja e-handelns effektivitet, minska resursanvändningen och bidra till en mer hållbar handel.
Den här veckan lanseras H&M Pre-Loved i ett nytt cirkulärt samarbete.
Sverige är fortsatt en av världens ledande ekomarknader. Det visar en ny rapport gjord av ett forskningsinstitut.
Mycket plast eldas upp i onödan. Det vill Löfbergs ändra på och lanserar nu en ny form av återvinningsbara kaffeförpackningar.
Varannan svensk konsument upplever att att de är mer klimatmedvetna än 2021. Störst grön betalningsvilja finns i en specifik ålderskategori.
En studie visar på skilda uppfattningar i handeln och hos konsumenterna. Bland annat gällande leveranser, hållbarhet och alternativ när det är tomt i hyllan.