Miljön är futuristisk men samtidigt lugn. Svensk startup har öppnat i retailintensivt område i London.
De traditionella shoppingkanalerna har kompletterats med nya. Detta är vägen till konsumentens hjärta i det nya landskapet.
Allt handlar inte om låga priser – här är några segment inom retail och food & Beverage med potential att öka.
Med en automatiserad AI-lösning vill man skapa framtidens hälsokontroll – bland annat i köpcentrum.
Med enkla medel kan man få fler att välja hälsosam mat. Det visar en ny studie som testat konkreta åtgärder i butik.
Del i köpcentrumets satsning på att ”sätta besökaren i fokus och att skapa värde till det lokala samhället”.
Butiksexperiment ska leda till bättre hälsa. Med start i november kommer hyllorna i ett antal dagligvarubutiker förändras.
Lek är det bästa sättet för barn att lära sig och utforska världen omkring dem. Det menar dagligvarukedjan som har engagerat sig i ett edutaimnet-projekt.
En satsning på micro fulfillment centers ska vässa företagets fulfillment – och frigöra tid för medarbetare i butik.
Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.