Kedjan har tilldelats ett nyinstiftat pris för sitt innovativa butikskoncept. Fokus är satt på digitalisering, hållbarhet och framtid.
Stölder i självbetjäningen har blivit ett problem för många butiker. En lösning kan vara att helt eliminera kassan.
Med en automatiserad AI-lösning vill man skapa framtidens hälsokontroll – bland annat i köpcentrum.
Med en ny AI-robot vill köpcentrumet sprida glädje och hjälpa kunderna att rimma på de nyinköpta klapparna.
En AI-lösning har lanserats för detaljhandeln. Systemet anpassar budskapet efter vilka som befinner sig i butiken – i realtid.
Klarna lanserar en rad nyheter bland sina tjänster. De mest intressanta har AI som en viktig beståndsdel.
En öppen AI-databas för intelligent sortering och värdering av second hand utvecklas just nu.
Svenska företag är mer positivt inställda till AI jämfört med tidigare. Samtidigt uttrycker en tredjedel oro över säkerhetsrisker.
Allt fler svenskar tar hjälp av generativ AI när de handlar. ”En helt ny digital shoppingupplevelse tar form”.
Det prisbelönade köpcentrumet vill stärka säkerheten ytterligare i området där man verkar. Man gör det med en AI-baserad robot.