Konsumenter är tveksamma till inslag av AI i kundservicen. Man vill inte att tekniken ska ersätta människor i kundkontakten. Det visar en ny undersökning.
Med fyndjagande konsumenter och skenande kostnader för nyfärvärv är lönsam lojalitet hetare än någonsin. Här är tre vägar framåt för detaljhandeln.
Svenskarna handlar mer läkemedel online än andra – och är mest intresserade av låga priser. Detta enligt en undersökning.
Apohem skapar ny community. Aktiva kunder belönas bland annat för sina recensioner.
”Förväntas bli en hörnsten i framtida kommersiella erbjudanden och kommunikation”.
Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.
Kunderna skräms av införda returavgifter. Rätt hanterat kan dock returen skapa såväl lojalitet som förtroende. Detta enligt en nyligen genomförd studie.
Under oktober förra året lanserade Lidl sin kundklubb i Sverige. Nu adderas ett bonussystem.
Kedjan testar ett utökat program som kunderna ska betala för. Ambitionen är att skapa tillit och en trygg relation.
Kundupplevelsen är viktigare än någonsin. Detta enligt en ny rapport som även visar att generation Z upplever mest friktion.