Konsumenterna vill ha mänsklig service

Konsumenterna vill ha mänsklig service

 

Automatiserade servicefunktioner i form av chattar är en av årets snackisar. Till och med robotar har figurerat i årets spaningar kring service. Men kunden säger “Nej tack”. De vill ha mänsklig kontakt visar en ny undersökning. 63 procent av svenskarna föredrar att kundserviceärenden sköts av människor i stället för robotar eller andra digitala tjänster. Detta … (läs mer)




Millennials är generation självbetjäning

Millennials är generation självbetjäning

 

För så kallade millennials, det vill säga de som är födda under tidigt 80-tal fram till tidigt 00-tal, är tekniken en naturlig del av livet. Nu visar det sig att generationen efterfrågar självbetjäningsfunktioner i högre grad än andra åldersgrupper gör. Diskussionen om millennials inverkan på svensk detaljhandel har hittills varit mer eller mindre obefintlig. Att det … (läs mer)




Hackathon i köpcentrum ska ge bättre shopping

 

Köpcentrumet Westfield London arrangerar den 20–21 september ett hackathon. Man gör det som en del av lanseringen av Westfield Autumn Winter 2014. The Future Fashion: 24 Hour Hack kommer att hållas på Westfield London, medarrangör är Decoded Fashion. Köpcentrumets kunder kommer kunna se hur ett antal start up-företag tävlar om att skapa den bästa kundupplevelsen … (läs mer)