Nu inleder 17 svenska stadskärnor en gemensam satsning på utvecklad service och bättre bemötande.
I kedjans servicecenter har försäljning blivit en allt större del av kundkontakten – man säljer lika mycket som en större butik.
Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.
Ny forskning betonar vikten av att medarbetare befinner sig på ”rätt” avstånd till kunden. Detta är vad man rekommenderar.
En ny studie visar att mindre företag har lyckats höja nivån på kundservicen mest under pandemin.
Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.
Efterfrågan på AI-styrda konversationer ökar. Användningen flyttas nu vidare ut i organisationen till försäljning och marknadsföring.
Svenska konsumenter lämnar kundrelationer snabbare än i övriga EU. Det visar en ny studie.
En ny undersökning visar på hur man enklast möter utmaningen att leverera kundservice som motsvarar kundernas behov och efterfrågan.
Det finns stor digital potential i den fysiska butikens medarbetare. En ny tjänst som snabbt gått från startup till bred lansering kopplar samman e-handel och butiksteamet.
Medarbetarna är den viktigaste faktorn för ökad lönsamhet och lojalitet. Detta enligt en ny omfattande kundundersökning.
Svensk retail har blivit bättre på merförsäljning och att hälsa på sina kunder. Det visar en internationell studie. Men bäst mottagande får man i ett annat land.
Åtta av tio konsumenter är positiva till automatiska chattar. Det visar en ny undersökning där man också konstaterar att platsbaserade chatbots är ett särskilt intressant område.
Euronics har handelns bästa kundmöte. Det visar Daymakerindex 2019 där kundbemötandet i 106 kedjor i 15 branscher har undersökts.
WhatsApp har lanserat en chattlösning där företag kan kommunicera med kunderna via mobilen. Nu har Wish som första företag i Sverige börjat använda tjänsten.
Kundernas upplevelse av kontakten med kundtjänst påverkar såväl kundnöjdhet som livstidsvärde. En ny undersökning lyfter fram vad som gör upplevelsen bättre under kundresan, bland annat visuell IVR.
KappAhl har öppnat en ny central kundtjänst för samtliga försäljnings-kanaler. Det innebär att man bland annat inkluderar chattar och sociala medier.
Generösa öppettider och tillgänglighet via flera kanaler. En ny undersökning sätter fokus på hur e-handelskunden vill kunna kontakta den e-butik man handlar i.
Majoriteten av europeiska konsumenter, 53 procent, anser att mindre företag bryr sig mer om sina kunders behov än vad större gör. Hemligheten finns i smart användning av ny teknik.
Detaljhandeln utvecklas i en rasande fart. För att kundservicen ska hänga med krävs helt nya strategier, under 2017 kommer vi se en digitalisering även inom detta område.
Ögonkontakt och allt för ivrig service leder till minskad försäljning. Men kan du i stället ge kunden kontroll, då ökar den. Det visar flera studier.
Kunderna efterfrågar automatiska chatfunktioner i allt högre grad. Två tredjedelar känner sig nöjda när de kan lösa ett problem på egen hand. Det visar en färsk undersökning.
Varumärket 7-Eleven utför årligen en internationell undersökning bland alla sina butiker över hela världen. I årets undersökning får 7-Eleven Sverige högst betyg av alla länder.
"Vi är med och skapar en kundunik dialog under hela resan från första klick till att kunden bestämt sig för att behålla varan."
Twitter är en snabb och lättillgänglig kanal för kundservice. Undersökningar visar att kundnöjdheten kan öka med 20 procent hos de företag som erbjuder service via Twitter. Här är sju tips som hjälper dig att lyckas.
Kundupplevelsen präglas allt mer av den tekniska utvecklingen. Begreppet service står inför dramatiska förändringar där kunden har makten, informationen hittar konsumenten automatiskt och produkterna servar sig själva. Här är nio framtidsvisioner inom kundservice.
För hotellkedjan Hyatt har Facebook nu fått en ny central roll i verksamheten. Kunderna, och alla andra som vill, kan numera framföra klagomål eller ställa frågor via företagets tjänst via Facebook Messenger. Facebook menar att tjänsten kan rädda konsumenten från översvämmade inkorgar.
E-handelsföretaget Zalando har lanserat en ny tjänst för returer – med preciserad upphämtning.
Köpcentrumet Westfield London arrangerar den 20–21 September ett hackathon. Man gör det som en del av lanseringen av Westfield Autumn Winter 2014.
Lägg telefonen på bordet, och den laddas automatiskt. Nu blir det verklighet i tusentals enheter hos cafékedjan Starbucks.