Ett flertal aktörer har börjat använda medarbetare i butik för digital kommunikation direkt med kunder online.
AI i allmänhet och ChatGPT i synnerhet är stora snackisar. Den digitala kundkontakten utvecklas snabbt – här är 15 intressanta trender just nu.
Nu inleder 17 svenska stadskärnor en gemensam satsning på utvecklad service och bättre bemötande.
I kedjans servicecenter har försäljning blivit en allt större del av kundkontakten – man säljer lika mycket som en större butik.
Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.
Ny forskning betonar vikten av att medarbetare befinner sig på ”rätt” avstånd till kunden. Detta är vad man rekommenderar.
En ny studie visar att mindre företag har lyckats höja nivån på kundservicen mest under pandemin.
Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.
Efterfrågan på AI-styrda konversationer ökar. Användningen flyttas nu vidare ut i organisationen till försäljning och marknadsföring.
Svenska konsumenter lämnar kundrelationer snabbare än i övriga EU. Det visar en ny studie.