Konsumenterna vill ha mänsklig service

Konsumenterna vill ha mänsklig service

 

Automatiserade servicefunktioner i form av chattar är en av årets snackisar. Till och med robotar har figurerat i årets spaningar kring service. Men kunden säger ”Nej tack”. De vill ha mänsklig kontakt visar en ny undersökning. 63 procent av svenskarna föredrar att kundserviceärenden sköts av människor i stället för robotar eller andra digitala tjänster. Detta … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3922 Konsumentbeteende 260 Undersökningar 334 Kundupplevelser 189


Konsumenterna vill ha effektiv shopping

Konsumenterna vill ha effektiv shopping

 

Se till att ha kunnig personal. Nio av tio konsumenter anser det vara avgörande för hur ett varumärke upplevs. Och lämna dem för guds skull inte ståendes i långa köer, en av fem anser att det är oacceptabelt. Detta enligt en färsk undersökning. I en undersökning från Epson konstateras att det mesta finns att få … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Undersökningar 334 Pro 3922 Kundupplevelser 189


Långa kassaköer största och första klagomålet

 

En färsk undersökning visar att hela 88 procent av konsumenterna vill att kassarutinen ska gå fortare än vad den gör i dag. Det är det största och första klagomålet man har gällande sina matbutiker. – Kassan är sista chansen man har att göra ett gott intryck på kunden. Att tvinga dem stå i långa köer för att … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3922 Konsumentbeteende 260 Nyheter 3169 Undersökningar 334


Millennials är generation självbetjäning

Millennials är generation självbetjäning

 

För så kallade millennials, det vill säga de som är födda under tidigt 80-tal fram till tidigt 00-tal, är tekniken en naturlig del av livet. Nu visar det sig att generationen efterfrågar självbetjäningsfunktioner i högre grad än andra åldersgrupper gör. Diskussionen om millennials inverkan på svensk detaljhandel har hittills varit mer eller mindre obefintlig. Att det … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Måsteläsning 195 Pro 3922 Konsumentbeteende 260 Analys 31


Hackathon i köpcentrum ska ge bättre shopping

 

Köpcentrumet Westfield London arrangerar den 20–21 september ett hackathon. Man gör det som en del av lanseringen av Westfield Autumn Winter 2014. The Future Fashion: 24 Hour Hack kommer att hållas på Westfield London, medarrangör är Decoded Fashion. Köpcentrumets kunder kommer kunna se hur ett antal start up-företag tävlar om att skapa den bästa kundupplevelsen … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Köpcentrum 511 Nyheter 3169 Pro 3922 Internationellt 1103


Nu kan du ladda telefonen trådlöst hos Starbucks

 

Lägg telefonen på bordet, och den laddas automatiskt. Nu blir det verklighet i tusentals enheter hos cafékedjan Starbucks. ”Folk har kommit till Starbucks under åratal för att ladda sina batterier. Nu kommer de att kunna göra det bokstavligen.” Så beskriver Starbucks själva sin batteritjänst som nu introduceras. Det är ett uttalat strategiskt beslut för att … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Ny teknik 377 Internationellt 1103 Pro 3922 Trender 380