Så fungerar nya Instagram Checkout

Så fungerar nya Instagram Checkout

  Sociala medier 102 Butikskoncept 852 Detaljhandel 189 E-handel 973
Instagram testar en ny lösning för shopping i appen. Användaren gör hela köpet i appen och får även uppdateringar om leverans. Så här fungerar tjänsten.
Ny lösning integrerar e-handel och fysisk handel

Ny lösning integrerar e-handel och fysisk handel

  Logistik 138 M-handel 147 E-handel 973 Pro 4637
Företagen erbjuder en ny form av handel som är platsoberoende. Premiär i ett parkeringshus i Norrköping.
Detta vill kunden se på produktsidan

Detta vill kunden se på produktsidan

  Detaljhandel 189 Undersökningar 439 Pro 4637 E-handel 973
Kundens förväntningar på onlineupplevelsen förändra snabbt. Man vill se fler bilder och filmer och få snabba svar på sina frågor – direkt på produktsidan.
Sju av tio svenskar julshoppar via mobilen

Sju av tio svenskar julshoppar via mobilen

  Undersökningar 439 Pro 4637 Detaljhandel 189 Konsumentbeteende 327
Svenskar ligger över det europeiska snittet när det kommer till att shoppa via mobilen. Det visar en ny undersökning.
Ny app gör airport retail smidigare

Ny app gör airport retail smidigare

  Pro 4637 M-handel 147 E-handel 973
Tanken är att det ska underlätta för alla som vill handla mat eller andra produkter på flygplatsen. Nu lanseras den nya appen på bredare front.
En av fem väljer bort traditionell kassa

En av fem väljer bort traditionell kassa

  Nyheter 3841 Konsumentbeteende 327 Ny teknik 512 M-handel 147
När kunden kan sköta skanning och betalning på egen hand med mobilen skapas nya mervärden.
Bildsök och du skall finna!

Bildsök och du skall finna!

  M-handel 147 Ny teknik 512 E-handel 973 Retailtrender 61
Afound lanserar nu en bildbaserad sökfunktion. Find Your Style använder den senaste tekniken för att matcha inspirationsbilder med produkter.
Modebutik med artificiell intelligens

Modebutik med artificiell intelligens

  Produktutveckling 307 Butikskoncept 852 Mode 406 M-handel 147
Smarta speglar, RFID-teknik och rekommendationer för hela outfits. Den här modebutiken skapar bättre kundupplevelser med artificiell intelligens. Snart finns den även i en mobilversion.
Digitala upplevelser suddar ut gränser

Digitala upplevelser suddar ut gränser

  Undersökningar 439 Pro 4637 E-handel 973 Visual Merchandising 178
Ny forskning visar att digitala produktupplevelser kan sudda ut gränserna mellan fysisk och digital handel. "Digital visualisering blir ett viktigt steg".
Augmented reality exploderar i retail

Augmented reality exploderar i retail

  Ny teknik 512 Pro 4637 M-handel 147
Marknaden för augmented reality förväntas formligen explodera de kommande åren – och en av de starkast pådrivande krafterna är retail. Och de smarta glasögonen står inför en comeback.
Less is more för Asos på Instagram

Less is more för Asos på Instagram

  Omnichannel 339 M-handel 147 Sociala medier 102 Pro 4637
Marknadsföring via Instagram Stories fungerar mycket bra enligt engelska Asos. Nu minskar man sin medieinvesteringar efter att ha funnit ett fungerande recept.
Butterick’s testar Instagram Shopping

Butterick’s testar Instagram Shopping

  M-handel 147 Omnichannel 339 Sociala medier 102 E-handel 973
Butterick’s Leco har varit verksamma i 115 år, med både fysiska butiker samt online- och grossistverksamhet. Nu tar företaget nästa steg och kopplar på den efterfrågade nya tjänsten Instagram Shopping.
Snabbare inköp med digital butiksassistent

Snabbare inköp med digital butiksassistent

  Ny teknik 512 M-handel 147 Internationellt 1364 Kundupplevelser 345
En digitala butiksassistent ska göra kundens inköpsrunda i den fysiska butiken både snabbare och roligare. Smarta listor och en avancerad navigationstjänst lanseras nu brett i kedjans butiker.
Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget

Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget

  M-handel 147 Nyheter 3841 Konsumentbeteende 327 E-handel 973
Commuter commerce ökar. Det rör sig om allt från bilar och semestrar till sportutrustning och lyxprodukter. En ny undersökning visar att allt fler tågpendlare shoppar under resans gång.
10 tunga e-handelstrender 2018

10 tunga e-handelstrender 2018

  E-handel 973 Pro 4637 Måsteläsning 308 M-handel 147
Den digitala och fysiska handeln närmar sig varandra. Det ställer nya kompetenskrav på teamen. De mobila konsumenterna är otåliga och vill ha "immediate gratification". Här är 10 tunga e-handelstrender inför det kommande året. 
Carrefour placerar kassan i matbutikens mitt

Carrefour placerar kassan i matbutikens mitt

  Nya butiker 1234 M-handel 147 Internationellt 1364 Pro 4637
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett nytt digitalt koncept för stormarknader. Hög mobilanpassning och en kassalinje mitt i butiken finns bland nyheterna.
Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

  M-handel 147 Ny teknik 512 Undersökningar 439 Pro 4637
QR-koden är långt i från död! Användandet av koderna väntas formligen explodera de kommande åren när tekniken blir en del av konsumentens mobiltelefon. Det visar en färsk undersökning. 
Varumärken blir sömlösa med New Retail

Varumärken blir sömlösa med New Retail

  Internationellt 1364 M-handel 147 E-handel 973 Kundupplevelser 345
Kosmetikvarumärket L’Oréal finns bland de varumärken som anammat filosofen bakom New Retail. Här är fem exempel på hur man skapar sömlös handel tillsammans med kinesiska Alibaba.
Här är Alibabas sömlösa dagligvarukoncept

Här är Alibabas sömlösa dagligvarukoncept

  Internationellt 1364 M-handel 147 Omnichannel 339 Butikskoncept 852
Alibaba har skapat ett helt nytt sömlöst dagligvarukoncept. Den nya modellen erbjuder en mer effektiv och flexibel upplevelse. Och hjärtat finns i mobilen.
KappAhl gör betalningar sömlösa

KappAhl gör betalningar sömlösa

  Ny teknik 512 Nyheter 3841 Omnichannel 339 M-handel 147
KappAhl erbjuder nu sina kunder betalningslösningar via mobilen även i butik. Kunden kan välja att avsluta sitt köp genom att betala via Klarna In-Store, direkt vid köptillfället eller via faktura.