M-handel

Snabbare inköp med digital butiksassistent
Pro 4130 Internationellt 1182 M-handel 135 Ny teknik 419En digitala butiksassistent ska göra kundens inköpsrunda i den fysiska butiken både snabbare och roligare. Smarta listor och en avancerad navigationstjänst lanseras nu brett i kedjans butiker.

Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget
Pro 4130 M-handel 135 Nyheter 3390 Konsumentbeteende 278Commuter commerce ökar. Det rör sig om allt från bilar och semestrar till sportutrustning och lyxprodukter. En ny undersökning visar att allt fler tågpendlare shoppar under resans gång.

10 tunga e-handelstrender 2018
E-handel 829 Måsteläsning 227 Pro 4130 Trender 400Den digitala och fysiska handeln närmar sig varandra. Det ställer nya kompetenskrav på teamen. De mobila konsumenterna är otåliga och vill ha "immediate gratification". Här är 10 tunga e-handelstrender inför det kommande året.

Carrefour placerar kassan i matbutikens mitt
M-handel 135 Internationellt 1182 Butikskoncept 698 Nya butiker 1068Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett nytt digitalt koncept för stormarknader. Hög mobilanpassning och en kassalinje mitt i butiken finns bland nyheterna.

Kuponger med QR-koder skjuter i höjden
Måsteläsning 227 M-handel 135 Pro 4130 Ny teknik 419QR-koden är långt i från död! Användandet av koderna väntas formligen explodera de kommande åren när tekniken blir en del av konsumentens mobiltelefon. Det visar en färsk undersökning.

Varumärken blir sömlösa med New Retail
Pro 4130 Internationellt 1182 E-handel 829 Kundupplevelser 222Kosmetikvarumärket L’Oréal finns bland de varumärken som anammat filosofen bakom New Retail. Här är fem exempel på hur man skapar sömlös handel tillsammans med kinesiska Alibaba.

Här är Alibabas sömlösa dagligvarukoncept
Pro 4130 Omnichannel 294 M-handel 135 Butikskoncept 698Alibaba har skapat ett helt nytt sömlöst dagligvarukoncept. Den nya modellen erbjuder en mer effektiv och flexibel upplevelse. Och hjärtat finns i mobilen.

KappAhl gör betalningar sömlösa
Ny teknik 419 M-handel 135 Omnichannel 294 Nyheter 3390KappAhl erbjuder nu sina kunder betalningslösningar via mobilen även i butik. Kunden kan välja att avsluta sitt köp genom att betala via Klarna In-Store, direkt vid köptillfället eller via faktura.

Fem mobiltrender som förändrar retail
Omnichannel 294 Trender 400 M-handel 135 Pro 4130Mobilen har förändrat detaljhandeln för alltid. Här är fem just nu pågående trender som ger kunden ökad bekvämlighet, mer tillgänglig service och en sömlös butiksupplevelse.

Service 24/7 med 7-Elevens chatbot
Pro 4130 Kundupplevelser 222 M-handel 135 E-handel 829Amerikanska 7‑Eleven har lanserat en plattform för automatisk chat. "Dagens teknikvana konsumenter förväntar sig att varumärken är ständigt tillgängliga".

Alibaba: ”Vi tog emot 350 000 ordrar per sekund”
Omnichannel 294 E-handel 829 M-handel 135 Måsteläsning 227Företaget sålde för ofattbara 25 miljarder dollar på ett dygn. Alibabas Franska VD Sébastien Badault berättar om tre orsaker till framgången med Singles' Day. Samt om företagets planer för Europa.

Så köper onlinekunden dagligvaror
Pro 4130 M-handel 135 Undersökningar 369 E-handel 829En ny eyetrackingstudie kartlägger hur kunden gör sina dagligvaruinköp på nätet. Det finns många likheter med den fysiska butiken, gavelexponeringar och kassan är viktiga exponeringsplatser även online.

Därför ska du satsa på augmented reality
Pro 4130 M-handel 135 Ny teknik 419 Måsteläsning 227Under 2018 kommer det finnas 900 miljoner smartphones med AR-stöd. Sju av tio konsumenter förväntar sig att detaljister erbjuder tekniken inom ett halvår. Här är de tyngsta anledningarna till att satsa på tekniken.

Anthropologie hoppar på AR-tåget
Ny teknik 419 M-handel 135 Pro 4130 Internationellt 1182Nu har mode- och inredningsmärket Anthropologie släppt en ny version av sin app där man inkluderar Augmented Reality. Nyligen berättade vi om Ikeas satsning på Ikea Place, även det en AR-baserad tjänst.

E-handel via mobilen ökar dramatiskt
Pro 4130 Konsumentbeteende 278 E-handel 829 Undersökningar 369Nu handlar mer än hälften av svenskarna på nätet från sin mobiltelefon eller surfplatta. På fem år har andelen fördubblats, och allra mest ökar den bland äldre. Det visar en ny undersökning.

Amazon i topp i millennials mobiler
Nyheter 3390 Undersökningar 369 E-handel 829 Pro 4130Man skulle kunna tro att det är Facebook, Snapchat eller Instagram som toppar listan över millennials favoritappar. Men i åldern 18–34 är det Amazon man använder allra mest.

Levi’s satsar på chatbots och personalisering
E-handel 829 Omnichannel 294 Kundupplevelser 222 Mode 301Det finns stora mängder kunskap om stil och passform inom företaget. När nu Levi's storsatsar på e-handel vill man dela med sig av detta. Man gör det via en chatbot som ger personaliserade upplevelser.

Mobil i butik en svensk storfavorit
Logistik 99 Måsteläsning 227 Undersökningar 369 Pro 4130En undersökning har för tredje året i rad kartlagt konsumenters köpbeteende online. Den visar bland annat att svenska konsumenter har mobilen i högsta hugg inne i butiken.

Lindex släpper ny sömlös omni-app
Nyheter 3390 M-handel 135 Ny teknik 419 E-handel 829Lindex släpper en ny mobilapp för att erbjuda sina kunder en smartare och sömlös shoppingupplevelse. Målet är att erbjuda en inspirerande och personlig tjänst.

Nytt forum för personaliserade samtal i realtid
M-handel 135 Nyheter 3390 Kundupplevelser 222 Pro 4130Sephora har lanserat en onlineplattform där kunderna hittar inspiration, kan ställa frågor och få rekommendationer. Det presenteras i en realtidsmiljö med många sociala inslag.