Snabbare inköp med digital butiksassistent

Snabbare inköp med digital butiksassistent

  Pro 4130 Internationellt 1182 M-handel 135 Ny teknik 419
En digitala butiksassistent ska göra kundens inköpsrunda i den fysiska butiken både snabbare och roligare. Smarta listor och en avancerad navigationstjänst lanseras nu brett i kedjans butiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget

Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget

  Pro 4130 M-handel 135 Nyheter 3390 Konsumentbeteende 278
Commuter commerce ökar. Det rör sig om allt från bilar och semestrar till sportutrustning och lyxprodukter. En ny undersökning visar att allt fler tågpendlare shoppar under resans gång.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

10 tunga e-handelstrender 2018

10 tunga e-handelstrender 2018

  E-handel 829 Måsteläsning 227 Pro 4130 Trender 400
Den digitala och fysiska handeln närmar sig varandra. Det ställer nya kompetenskrav på teamen. De mobila konsumenterna är otåliga och vill ha "immediate gratification". Här är 10 tunga e-handelstrender inför det kommande året. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Carrefour placerar kassan i matbutikens mitt

Carrefour placerar kassan i matbutikens mitt

  M-handel 135 Internationellt 1182 Butikskoncept 698 Nya butiker 1068
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett nytt digitalt koncept för stormarknader. Hög mobilanpassning och en kassalinje mitt i butiken finns bland nyheterna.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

  Måsteläsning 227 M-handel 135 Pro 4130 Ny teknik 419
QR-koden är långt i från död! Användandet av koderna väntas formligen explodera de kommande åren när tekniken blir en del av konsumentens mobiltelefon. Det visar en färsk undersökning. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Varumärken blir sömlösa med New Retail

Varumärken blir sömlösa med New Retail

  Pro 4130 Internationellt 1182 E-handel 829 Kundupplevelser 222
Kosmetikvarumärket L’Oréal finns bland de varumärken som anammat filosofen bakom New Retail. Här är fem exempel på hur man skapar sömlös handel tillsammans med kinesiska Alibaba.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Alibabas sömlösa dagligvarukoncept

Här är Alibabas sömlösa dagligvarukoncept

  Pro 4130 Omnichannel 294 M-handel 135 Butikskoncept 698
Alibaba har skapat ett helt nytt sömlöst dagligvarukoncept. Den nya modellen erbjuder en mer effektiv och flexibel upplevelse. Och hjärtat finns i mobilen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

KappAhl gör betalningar sömlösa

KappAhl gör betalningar sömlösa

  Ny teknik 419 M-handel 135 Omnichannel 294 Nyheter 3390
KappAhl erbjuder nu sina kunder betalningslösningar via mobilen även i butik. Kunden kan välja att avsluta sitt köp genom att betala via Klarna In-Store, direkt vid köptillfället eller via faktura.
Fem mobiltrender som förändrar retail

Fem mobiltrender som förändrar retail

  Omnichannel 294 Trender 400 M-handel 135 Pro 4130
Mobilen har förändrat detaljhandeln för alltid. Här är fem just nu pågående trender som ger kunden ökad bekvämlighet, mer tillgänglig service och en sömlös butiksupplevelse.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Service 24/7 med 7-Elevens chatbot

Service 24/7 med 7-Elevens chatbot

  Pro 4130 Kundupplevelser 222 M-handel 135 E-handel 829
Amerikanska 7‑Eleven har lanserat en plattform för automatisk chat. "Dagens teknikvana konsumenter förväntar sig att varumärken är ständigt tillgängliga".
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Alibaba: ”Vi tog emot 350 000 ordrar per sekund”

Alibaba: ”Vi tog emot 350 000 ordrar per sekund”

  Omnichannel 294 E-handel 829 M-handel 135 Måsteläsning 227
Företaget sålde för ofattbara 25 miljarder dollar på ett dygn. Alibabas Franska VD Sébastien Badault berättar om tre orsaker till framgången med Singles' Day. Samt om företagets planer för Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Så köper onlinekunden dagligvaror

Så köper onlinekunden dagligvaror

  Pro 4130 M-handel 135 Undersökningar 369 E-handel 829
En ny eyetrackingstudie kartlägger hur kunden gör sina dagligvaruinköp på nätet. Det finns många likheter med den fysiska butiken, gavelexponeringar och kassan är viktiga exponeringsplatser även online.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Därför ska du satsa på augmented reality

Därför ska du satsa på augmented reality

  Pro 4130 M-handel 135 Ny teknik 419 Måsteläsning 227
Under 2018 kommer det finnas 900 miljoner smartphones med AR-stöd. Sju av tio konsumenter förväntar sig att detaljister erbjuder tekniken inom ett halvår. Här är de tyngsta anledningarna till att satsa på tekniken.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Anthropologie hoppar på AR-tåget

Anthropologie hoppar på AR-tåget

  Ny teknik 419 M-handel 135 Pro 4130 Internationellt 1182
Nu har mode- och inredningsmärket Anthropologie släppt en ny version av sin app där man inkluderar Augmented Reality. Nyligen berättade vi om Ikeas satsning på Ikea Place, även det en AR-baserad tjänst.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

  Pro 4130 Konsumentbeteende 278 E-handel 829 Undersökningar 369
Nu handlar mer än hälften av svenskarna på nätet från sin mobiltelefon eller surfplatta. På fem år har andelen fördubblats, och allra mest ökar den bland äldre. Det visar en ny undersökning.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Amazon i topp i millennials mobiler

Amazon i topp i millennials mobiler

  Nyheter 3390 Undersökningar 369 E-handel 829 Pro 4130
Man skulle kunna tro att det är Facebook, Snapchat eller Instagram som toppar listan över millennials favoritappar. Men i åldern 18–34 är det Amazon man använder allra mest. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Levi’s satsar på chatbots och personalisering

Levi’s satsar på chatbots och personalisering

  E-handel 829 Omnichannel 294 Kundupplevelser 222 Mode 301
Det finns stora mängder kunskap om stil och passform inom företaget. När nu Levi's storsatsar på e-handel vill man dela med sig av detta. Man gör det via en chatbot som ger personaliserade upplevelser. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Mobil i butik en svensk storfavorit

Mobil i butik en svensk storfavorit

  Logistik 99 Måsteläsning 227 Undersökningar 369 Pro 4130
En undersökning har för tredje året i rad kartlagt konsumenters köpbeteende online. Den visar bland annat att svenska konsumenter har mobilen i högsta hugg inne i butiken.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Lindex släpper ny sömlös omni-app

Lindex släpper ny sömlös omni-app

  Nyheter 3390 M-handel 135 Ny teknik 419 E-handel 829
Lindex släpper en ny mobilapp för att erbjuda sina kunder en smartare och sömlös shoppingupplevelse. Målet är att erbjuda en inspirerande och personlig tjänst.
Nytt forum för personaliserade samtal i realtid

Nytt forum för personaliserade samtal i realtid

  M-handel 135 Nyheter 3390 Kundupplevelser 222 Pro 4130
Sephora har lanserat en onlineplattform där kunderna hittar inspiration, kan ställa frågor och få rekommendationer. Det presenteras i en realtidsmiljö med många sociala inslag.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!