Att smidigt skapa en fygital upplevelse är en utmaning för många. QR-koden kan vara ett effektivt verktyg.
”Ett viktigt steg på vår resa mot att möta kundernas behov när de besöker något av våra varuhus”.
Coops tjänst för att betala med mobilen, Scan & Pay, får ett nytt hem. I nuläget används den i mer än 530 Coop-butiker i hela landet.
Svenskarna surfar mer än gärna när de befinner sig i butik, men en färsk undersökning tyder på problem med täckning i lokalerna.
När konsumenten shoppar via mobilen söker man personaliserade och unika upplevelser kopplade till individen. Det visar en ny studie.
Butikens roll har förändrats. Mobilen är en avgörande faktor för framgång för den fysiska butiken, enligt en ny studie.
Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
I ett nytt digitalt koncept är mobilen en central del av upplevelsen i butiken. Kunden kan till exempel få experthjälp via videochatt.
Den danska kedjan Søstrene Grene mixar kreativ inspiration och digital handel. ”Det är intuitivt, enkelt och bekvämt.”