Modebutik med artificiell intelligens

Modebutik med artificiell intelligens

  M-handel 140 Mode 332 Kundupplevelser 268 Pro 4283
Smarta speglar, RFID-teknik och rekommendationer för hela outfits. Den här modebutiken skapar bättre kundupplevelser med artificiell intelligens. Snart finns den även i en mobilversion.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Digitala upplevelser suddar ut gränser

Digitala upplevelser suddar ut gränser

  Pro 4283 E-handel 861 Kundupplevelser 268 M-handel 140
Ny forskning visar att digitala produktupplevelser kan sudda ut gränserna mellan fysisk och digital handel. "Digital visualisering blir ett viktigt steg".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Augmented reality exploderar i retail

Augmented reality exploderar i retail

  Ny teknik 451 Pro 4283 M-handel 140
Marknaden för augmented reality förväntas formligen explodera de kommande åren – och en av de starkast pådrivande krafterna är retail. Och de smarta glasögonen står inför en comeback.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Less is more för Asos på Instagram

Less is more för Asos på Instagram

  Pro 4283 Omnichannel 304 E-handel 861 M-handel 140
Marknadsföring via Instagram Stories fungerar mycket bra enligt engelska Asos. Nu minskar man sin medieinvesteringar efter att ha funnit ett fungerande recept.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Butterick’s testar Instagram Shopping

Butterick’s testar Instagram Shopping

  Omnichannel 304 E-handel 861 Sociala medier 96 Pro 4283
Butterick’s Leco har varit verksamma i 115 år, med både fysiska butiker samt online- och grossistverksamhet. Nu tar företaget nästa steg och kopplar på den efterfrågade nya tjänsten Instagram Shopping.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Snabbare inköp med digital butiksassistent

Snabbare inköp med digital butiksassistent

  Pro 4283 Internationellt 1247 M-handel 140 Ny teknik 451
En digitala butiksassistent ska göra kundens inköpsrunda i den fysiska butiken både snabbare och roligare. Smarta listor och en avancerad navigationstjänst lanseras nu brett i kedjans butiker.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget

Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget

  Nyheter 3521 E-handel 861 Undersökningar 386 Pro 4283
Commuter commerce ökar. Det rör sig om allt från bilar och semestrar till sportutrustning och lyxprodukter. En ny undersökning visar att allt fler tågpendlare shoppar under resans gång.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

10 tunga e-handelstrender 2018

10 tunga e-handelstrender 2018

  Trender 417 Pro 4283 E-handel 861 Måsteläsning 256
Den digitala och fysiska handeln närmar sig varandra. Det ställer nya kompetenskrav på teamen. De mobila konsumenterna är otåliga och vill ha "immediate gratification". Här är 10 tunga e-handelstrender inför det kommande året. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Carrefour placerar kassan i matbutikens mitt

Carrefour placerar kassan i matbutikens mitt

  Butikskoncept 743 Pro 4283 Internationellt 1247 M-handel 140
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett nytt digitalt koncept för stormarknader. Hög mobilanpassning och en kassalinje mitt i butiken finns bland nyheterna.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

  M-handel 140 Ny teknik 451 Måsteläsning 256 Pro 4283
QR-koden är långt i från död! Användandet av koderna väntas formligen explodera de kommande åren när tekniken blir en del av konsumentens mobiltelefon. Det visar en färsk undersökning. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Varumärken blir sömlösa med New Retail

Varumärken blir sömlösa med New Retail

  E-handel 861 Pro 4283 M-handel 140 Internationellt 1247
Kosmetikvarumärket L’Oréal finns bland de varumärken som anammat filosofen bakom New Retail. Här är fem exempel på hur man skapar sömlös handel tillsammans med kinesiska Alibaba.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Alibabas sömlösa dagligvarukoncept

Här är Alibabas sömlösa dagligvarukoncept

  Pro 4283 Butikskoncept 743 M-handel 140 Omnichannel 304
Alibaba har skapat ett helt nytt sömlöst dagligvarukoncept. Den nya modellen erbjuder en mer effektiv och flexibel upplevelse. Och hjärtat finns i mobilen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

KappAhl gör betalningar sömlösa

KappAhl gör betalningar sömlösa

  Nyheter 3521 Ny teknik 451 Omnichannel 304 M-handel 140
KappAhl erbjuder nu sina kunder betalningslösningar via mobilen även i butik. Kunden kan välja att avsluta sitt köp genom att betala via Klarna In-Store, direkt vid köptillfället eller via faktura.
Fem mobiltrender som förändrar retail

Fem mobiltrender som förändrar retail

  M-handel 140 Pro 4283 Måsteläsning 256 Omnichannel 304
Mobilen har förändrat detaljhandeln för alltid. Här är fem just nu pågående trender som ger kunden ökad bekvämlighet, mer tillgänglig service och en sömlös butiksupplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Service 24/7 med 7-Elevens chatbot

Service 24/7 med 7-Elevens chatbot

  Pro 4283 E-handel 861 Ny teknik 451 M-handel 140
Amerikanska 7‑Eleven har lanserat en plattform för automatisk chat. "Dagens teknikvana konsumenter förväntar sig att varumärken är ständigt tillgängliga".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Alibaba: ”Vi tog emot 350 000 ordrar per sekund”

Alibaba: ”Vi tog emot 350 000 ordrar per sekund”

  M-handel 140 Omnichannel 304 E-handel 861 Pro 4283
Företaget sålde för ofattbara 25 miljarder dollar på ett dygn. Alibabas Franska VD Sébastien Badault berättar om tre orsaker till framgången med Singles' Day. Samt om företagets planer för Europa.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så köper onlinekunden dagligvaror

Så köper onlinekunden dagligvaror

  E-handel 861 M-handel 140 Pro 4283 Undersökningar 386
En ny eyetrackingstudie kartlägger hur kunden gör sina dagligvaruinköp på nätet. Det finns många likheter med den fysiska butiken, gavelexponeringar och kassan är viktiga exponeringsplatser även online.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Därför ska du satsa på augmented reality

Därför ska du satsa på augmented reality

  Visual Merchandising 154 Kundupplevelser 268 Pro 4283 Ny teknik 451
Under 2018 kommer det finnas 900 miljoner smartphones med AR-stöd. Sju av tio konsumenter förväntar sig att detaljister erbjuder tekniken inom ett halvår. Här är de tyngsta anledningarna till att satsa på tekniken.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Anthropologie hoppar på AR-tåget

Anthropologie hoppar på AR-tåget

  Internationellt 1247 M-handel 140 Pro 4283 Ny teknik 451
Nu har mode- och inredningsmärket Anthropologie släppt en ny version av sin app där man inkluderar Augmented Reality. Nyligen berättade vi om Ikeas satsning på Ikea Place, även det en AR-baserad tjänst.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

  Pro 4283 Konsumentbeteende 291 M-handel 140 E-handel 861
Nu handlar mer än hälften av svenskarna på nätet från sin mobiltelefon eller surfplatta. På fem år har andelen fördubblats, och allra mest ökar den bland äldre. Det visar en ny undersökning.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!