Detta innehåller Tmalls flaggskepp 2.0

Detta innehåller Tmalls flaggskepp 2.0

 
Volymen på Tmall ska fördubblas på tre år. Ett av verktygen är en ny uppdaterad flaggskeppsbutik med personalisering och ett antal AI-baserade tjänster.
Live Video Shopping hos NA-KD och Monki

Live Video Shopping hos NA-KD och Monki

 
Tekniken möjliggör för e-handlare att förflytta ”live video shopping” från sociala medier till egna plattformar. För NA-KD är det premiär – Monki har redan testat kanalen i Kina.
Starbucks renodlar butik för mobilen

Starbucks renodlar butik för mobilen

 
Kedjan testar nu ett koncept som helt och hållet riktar sig till kunder som beställer via mobilen. Inspirationen till konceptet kommer från experiment i Kina.
Så e-handlar svenskarna 2019

Så e-handlar svenskarna 2019

 
Snabbhet och tillgänglighet driver på m-handeln och silversurfarna tar för sig allt mer. Det är några av resultaten i en ny kartläggning av e-handeln i Sverige.
Uppkopplade medarbetare stärker relationen

Uppkopplade medarbetare stärker relationen

 
Det finns stor digital potential i den fysiska butikens medarbetare. En ny tjänst som snabbt gått från startup till bred lansering kopplar samman e-handel och butiksteamet.
Sverige i världstopp för köp via mobil

Sverige i världstopp för köp via mobil

 
En rapport visar hur stor andel som handlar via mobila enheter. Den placerar Sverige på andra plats och alla nordiska länder hamnar på topp-tio i världen.
Personalisering driver trafik till butik

Personalisering driver trafik till butik

 
Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.
Så fungerar nya Instagram Checkout

Så fungerar nya Instagram Checkout

 
Instagram testar en ny lösning för shopping i appen. Användaren gör hela köpet i appen och får även uppdateringar om leverans. Så här fungerar tjänsten.
Ny lösning integrerar e-handel och fysisk handel

Ny lösning integrerar e-handel och fysisk handel

 
Företagen erbjuder en ny form av handel som är platsoberoende. Premiär i ett parkeringshus i Norrköping.
Detta vill kunden se på produktsidan

Detta vill kunden se på produktsidan

 
Kundens förväntningar på onlineupplevelsen förändra snabbt. Man vill se fler bilder och filmer och få snabba svar på sina frågor – direkt på produktsidan.