Modevarumärket firar ettårigt "Metaversary" med en kollektion som föddes virtuellt. Det är en del av ambitionen att skapa nya fygitala upplevelser.
Kedjan öppnade nyligen ett fysiskt ”digital first”-koncept. Nu satsar men på en virtuell butik där hundratals medarbetare bidrar med experthjälp och demos.
Cerveras nya butik blir den första att presentera varumärkets uppdaterade koncept. Den fygitala upplevelsen är en viktig del av strategin.
En fygital strategi fokuserar på upplevelser med digitala inslag – som bara kan existera i fysiska butiker. Här är den fygitala handelns grundregler.
Verksamheter säkras nu för framtidens digitala detaljhandel – i samtliga kanaler. Fyra ingredienser gör företaget digitalt snabbfotade och sömlösa.
Svenskarna surfar mer än gärna när de befinner sig i butik, men en färsk undersökning tyder på problem med täckning i lokalerna.
I ett nytt digitalt koncept är mobilen en central del av upplevelsen i butiken. Kunden kan till exempel få experthjälp via videochatt.
Nu rullar H&M Group ut en pilot där man testar nya tekniska lösningar. Ambitionen är att ge besökarna en ny friktionsfri upplevelse.
Bilden av framtidens retail växer fram – präglad av en mer agil och resurssnål detaljhandel centrerad kring individ och samhälle. Här är fem tunga trender.
Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
Nike vill skapa en brygga mellan digital och fysisk handel. Här är nyheterna i varumärkes senaste och digitalt laddade butikskoncept.
Lego har öppnat ett nytt flaggskepp i det allt allt hetare distriktet. Det digitala och modulära upplevelsekoncept ska nu appliceras i hundratals butiker.
E-handeln en självklar plats – men morgondagens vinnare har också en tydlig strategi för den fysiska butikens roll i det digitala samspelet.
Arkitektritad butik förstärker varumärkets strategi för omnikanal. ”Den fysiska butiken har alltid varit viktig för oss”.
I detta fygitala koncept mixas en fysisk butiksupplevelse med digital teknik.
Monki släpper en ny app som ska stärka varumärkets position i målgruppen – och öka interaktionen.
Här är 15 trender som definierar morgondagens digitala upplevelser – och som för e-handeln och den fysiska handeln närmare varandra.
Den fysiska manifestationen är väldigt viktig – nu definierar Lululemon vad butikens syfte ska vara i framtiden.
Kedjan vill erbjuda en digital butiksupplevelse där kunderna kan möta kunniga medarbetare i en ny kanal.
Butiksytan minskas till förmån för kedjans fulfillment av onlineordrar. Bakom satsningen står en av landets mest inflytelserika kvinnor.
Det onlinebaserade skovarumärket Allbirds menar att fysiska butiker är avgörande för framgången. Nu går man in i Europa med samma fygitala strategi.
Med ett flexibelt butikskoncept hjälper köpcentrumet nya digitala varumärken att växa med fysisk handel. Konceptet står nu inför en bred lansering på en rad orter.