Sociala medier

Dramatisk säljökning i sociala medier
Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.

De är störst på Instagram i svensk retail
En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.

Ett nytt socialt e-köpcentrum
De har bakgrund inom Google och Starbucks. Med inspiration från Amazon och Instagram bygger de nu en global shoppingcommunity.

Se Burberrys nya sociala butikskoncept
Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.

Nya kundupplevelser med Amazon Live
Amazon tar ett steg mot mer upplevelseinriktad shopping.

Sephora adderar kassa direkt i flödet
Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.

Modekedja arrangerar virtuell skolbal
Det är tunga tider att vara student med uteblivna fester och skolbal. Klädvarumärket arrangerar därför en virtuell bal via Zoom.

Nio av tio köper från varumärken man följer
Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.

Snabbväxande TikTok testar ”köpknapp”
Inleder testar av ett nytt annonsformat i form av en länk direkt till företag och produkter.

NA-KD stöttar kreativa krafter under krisen
NA-KD har valt att stötta konstnärer och designers genom att öppna en kanal till miljontals följare. Och kanske framförallt: man betalar kreatörerna för det.