Influerare påverkar varannat Gen Z-köp

Influerare påverkar varannat Gen Z-köp

 
Närmare hälften av konsumenterna i generation Z har tagit ett köpbeslut som påverkats av influerare – avsevärt fler än genomsnittet. Det visar en ny studie.
Therése Lindgren gör studiebesök hos Ica

Therése Lindgren gör studiebesök hos Ica

 
Youtubern Therése Lindgren gör studiebesök på Ica Maxi – och tar med sig en miljon följare. Ambitionen är att skapa nyfikenhet kring att jobba inom handeln.
Instagram öppnar butik

Instagram öppnar butik

 
Butikskedjan inleder ett samarbete med Instagram. I en pop up-butik i kedjans flaggskepp ska man presentera ett kuraterat urval av varumärken.
Burberry och Tencent skapar social retail

Burberry och Tencent skapar social retail

 
Modevarumärket Burberry och kinesiska techbolaget Tencent (WeChat) har inlett ett samarbete. Tillsammans ska man skapa ett nytt koncept.
Sociala medier påverkar vartannat modeköp

Sociala medier påverkar vartannat modeköp

 
Det visar en ny studie som även lyfter fram kundrecensioner som mycket viktiga.
Genuint varumärkesbygge för We Are Knitters

Genuint varumärkesbygge för We Are Knitters

 
Pepita Marín är medgrundare av We Are Knitters. Under Retail & Brand Experience World Congress berättade hon hur man bygger varumärket.
Så fungerar nya Instagram Checkout

Så fungerar nya Instagram Checkout

 
Instagram testar en ny lösning för shopping i appen. Användaren gör hela köpet i appen och får även uppdateringar om leverans. Så här fungerar tjänsten.
Youtubers flyttar in i the Lobby

Youtubers flyttar in i the Lobby

 
Under 30 dagar förvandlar Vlad Reiser, Amanda Strand, Daniel Norlin, Linus "zaitr0s" Andersson, Jasmine Gustafsson och Felicia Aveklew The Lobby till ett nydanande mediehus.
Bra butiksupplevelser driver försäljning

Bra butiksupplevelser driver försäljning

 
Det finns ett direkt samband mellan kundupplevelsen och den faktiska försäljningen. Det visar en rapport som listar kedjorna med bäst kundupplevelser.
Monki ställer frågor om sociala medier

Monki ställer frågor om sociala medier

 
Syftet är att skapa medvetenhet kring effekterna kring medierna, både positiva och negativa.