Monki ställer frågor om sociala medier

Monki ställer frågor om sociala medier

  Mode 360 Sociala medier 99 Retailtrender 53 Nyheter 3637
Syftet är att skapa medvetenhet kring effekterna kring medierna, både positiva och negativa.
Tre tunga retailtrender – från Kina

Tre tunga retailtrender – från Kina

  Sociala medier 99 Konsumentbeteende 307 Pro 4414 Internationellt 1287
Kina står för en stor del av tillväxten inom den nya tidens konsumtion. En färsk studie pekar på tre distinkta trender i beteendemönstret.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sephora satsar på social shopping

Sephora satsar på social shopping

  Omnichannel 318 Pro 4414 Sociala medier 99 Nyheter 3637
Under en presskonferens berättade Sephora nyligen om flera av sina satsningar. Bland annat har man byggt ett omfattande system för omnichannel. En ny konceptbutik ska också öppnas.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Less is more för Asos på Instagram

Less is more för Asos på Instagram

  Omnichannel 318 Sociala medier 99 E-handel 911 Pro 4414
Marknadsföring via Instagram Stories fungerar mycket bra enligt engelska Asos. Nu minskar man sin medieinvesteringar efter att ha funnit ett fungerande recept.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Butterick’s testar Instagram Shopping

Butterick’s testar Instagram Shopping

  Sociala medier 99 M-handel 143 Pro 4414 Omnichannel 318
Butterick’s Leco har varit verksamma i 115 år, med både fysiska butiker samt online- och grossistverksamhet. Nu tar företaget nästa steg och kopplar på den efterfrågade nya tjänsten Instagram Shopping.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Köpcentrum lanserar Youtube-kanal

Köpcentrum lanserar Youtube-kanal

  Nyheter 3637 Pro 4414 Sociala medier 99 Köpcentrum 633
Den 27 April lanserade centrumet en Youtube-kanal och serien The Locals. Varje månad under resterande av året 2018 kommer ett nytt avsnitt att släppas.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bik Bok blir personliga i podd

Bik Bok blir personliga i podd

  Omnichannel 318 Varumärken 264 Nyheter 3637 Sociala medier 99
Modevarumärket Bik Bok söker nya vägar att nå ut till sin målgrupp. I podden Life Happens vill man komma nära lyssnaren och bli personliga.
Ständig förnyelse hos MeUndies

Ständig förnyelse hos MeUndies

  Pro 4414 E-handel 911 Kundupplevelser 294 Sociala medier 99
Förpackningar kan bidra positivt till varumärkesbyggandet. För MeUndies är den ständiga förnyelsen, av bland annat förpackningarna, en stor anledning att man syns mycket i sociala medier.   
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Unga hittar matinspiration i sociala medier

Unga hittar matinspiration i sociala medier

  Sociala medier 99 Nyheter 3637 Undersökningar 406 Konsumentbeteende 307
Var tredje vänder sig till familj och vänner för matinspiration. Men bland unga är det sociala medier som är den viktigaste källan. Det visar en ny studie.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

WeChat Pay lanseras globalt i butik

WeChat Pay lanseras globalt i butik

  Internationellt 1287 Sociala medier 99 Nyheter 3637
Adyen rullar nu ut stöd för WeChat Pay, en av de mest populära mobila betalmetoderna i Kina. Handlare runt om i världen kommer kunna erbjuda betalsättet.
Varumärke betalar hyra med sociala aktiviteter

Varumärke betalar hyra med sociala aktiviteter

  Internationellt 1287 Pro 4414 Sociala medier 99 Köpcentrum 633
Man har drygt sex miljoner följare i sociala medier. Det innebär helt nya förutsättningar när denna pure player nu ger sig in i den fysiska köpcentrumvärlden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sofias fyra måsten för att nå millennials

Sofias fyra måsten för att nå millennials

  Konsumentbeteende 307 Sociala medier 99
Det är en mytomspunnen generation. Sofia Kacim, själv millennial, delade med sig av fyra grundläggande måsten för att lyckas nå fram till ålderskategorin.
Sociala medier och influencers lyfter eventet

Sociala medier och influencers lyfter eventet

  Sociala medier 99 Måsteläsning 278 Pro 4414 Kundupplevelser 294
När Zalando arrangerar Bread & Butter räknar man med cirka 30 000 besökare. Men räckvidden är långt mycket större än så tack vare sociala medier och inbjudna influencers. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Tio säljdrivande insikter om millennials

Tio säljdrivande insikter om millennials

  Konsumentbeteende 307 Pro 4414 Måsteläsning 278 Sociala medier 99
De är präglade av Snapchat-effekten, älskar det lokala och äkta samt går i gång på spel och interaktion. Här är tio tunga fakta om millennials som hjälper dig att sälja mer och bygga starkare lojalitet. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Amazon tillför nya bildtjänster i community

Amazon tillför nya bildtjänster i community

  E-handel 911 M-handel 143 Pro 4414 Nyheter 3637
Under sommaren har Amazon lanserat en ny tjänst som syftar till att dra nytta av kundernas åsikter och tankar. I svenska medier har det skrivits en del om tjänsten Spark – men majoriteten har missat den mest intressanta funktionen. I slutet av jul lanserades Amazon Spark vars syfte är att underlätta för användare som vill … (läs mer)
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Den nya tidens konsument kartlagd

Den nya tidens konsument kartlagd

  Pro 4414 Undersökningar 406 Sociala medier 99 Konsumentbeteende 307
Millennials och generation Z är den nya tidens tyngsta konsumenter. En ny studie har kartlagt deras beteenden och drivkrafter. Tre avgörande faktorer blir snabbt tydliga – tre utmaningar för handeln.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny teknik lockar millennials och generation Z

Ny teknik lockar millennials och generation Z

  Måsteläsning 278 Pro 4414 Konsumentbeteende 307 Undersökningar 406
Starkt Wi-Fi, närvaro i sociala medier och strömlinjeformad shopping är avgörande för att attrahera millennials och generation Z. Och den yngre generationen verkar vara den fysiska handelns räddning. Det visar en ny studie.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ikea hyllar sin blå trotjänare

Ikea hyllar sin blå trotjänare

  Varumärken 264 Sociala medier 99 Nyheter 3637
Ikeas blå kasse har blivit en viral succé. Den superlyxiga kopian för 20 000 kronor och förvandlingen till kinky underkläder har bidragit till det. Nu hyllar Ikea själva sin trotjänare.
Ökad shoppingturism bakom samarbete

Ökad shoppingturism bakom samarbete

  Shoppingturism 51 Mode 360 Pro 4414 Sociala medier 99
Resia och Kappahl inleder ett samarbete med fokus på resor och mode. I en tävling söker man en reporter som ska rapportera i företagens sociala kanaler.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Social commerce vägen framåt för Aldo

Social commerce vägen framåt för Aldo

  E-handel 911 Kundupplevelser 294 Pro 4414 Omnichannel 318
Sociala medier har en central roll när skovarumärket Aldo uppdaterar sin digitala strategi. Bland åtgärderna ingår även att koppla upp personalen i butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!