Så fungerar nya Instagram Checkout

Så fungerar nya Instagram Checkout

  M-handelDetaljhandelButikskoncept
Instagram testar en ny lösning för shopping i appen. Användaren gör hela köpet i appen och får även uppdateringar om leverans. Så här fungerar tjänsten.
Youtubers flyttar in i the Lobby

Youtubers flyttar in i the Lobby

  NyheterProPersoner
Under 30 dagar förvandlar Vlad Reiser, Amanda Strand, Daniel Norlin, Linus "zaitr0s" Andersson, Jasmine Gustafsson och Felicia Aveklew The Lobby till ett nydanande mediehus.
Bra butiksupplevelser driver försäljning

Bra butiksupplevelser driver försäljning

  ProUndersökningarMåsteläsning
Det finns ett direkt samband mellan kundupplevelsen och den faktiska försäljningen. Det visar en rapport som listar kedjorna med bäst kundupplevelser.
Monki ställer frågor om sociala medier

Monki ställer frågor om sociala medier

  Sociala medierNyheterRetailtrender
Syftet är att skapa medvetenhet kring effekterna kring medierna, både positiva och negativa.
Tre tunga retailtrender – från Kina

Tre tunga retailtrender – från Kina

  KonsumentbeteendeSociala medierPro
Kina står för en stor del av tillväxten inom den nya tidens konsumtion. En färsk studie pekar på tre distinkta trender i beteendemönstret.
Sephora satsar på social shopping

Sephora satsar på social shopping

  NyheterProSociala medier
Under en presskonferens berättade Sephora nyligen om flera av sina satsningar. Bland annat har man byggt ett omfattande system för omnichannel. En ny konceptbutik ska också öppnas.
Less is more för Asos på Instagram

Less is more för Asos på Instagram

  ProSociala medierOmnichannel
Marknadsföring via Instagram Stories fungerar mycket bra enligt engelska Asos. Nu minskar man sin medieinvesteringar efter att ha funnit ett fungerande recept.
Butterick’s testar Instagram Shopping

Butterick’s testar Instagram Shopping

  Sociala medierE-handelPro
Butterick’s Leco har varit verksamma i 115 år, med både fysiska butiker samt online- och grossistverksamhet. Nu tar företaget nästa steg och kopplar på den efterfrågade nya tjänsten Instagram Shopping.
Köpcentrum lanserar Youtube-kanal

Köpcentrum lanserar Youtube-kanal

  ProNyheterKöpcentrum
Den 27 April lanserade centrumet en Youtube-kanal och serien The Locals. Varje månad under resterande av året 2018 kommer ett nytt avsnitt att släppas.
Bik Bok blir personliga i podd

Bik Bok blir personliga i podd

  Sociala medierOmnichannelVarumärken
Modevarumärket Bik Bok söker nya vägar att nå ut till sin målgrupp. I podden Life Happens vill man komma nära lyssnaren och bli personliga.
Ständig förnyelse hos MeUndies

Ständig förnyelse hos MeUndies

  E-handelKundupplevelserSociala medier
Förpackningar kan bidra positivt till varumärkesbyggandet. För MeUndies är den ständiga förnyelsen, av bland annat förpackningarna, en stor anledning att man syns mycket i sociala medier.   
Unga hittar matinspiration i sociala medier

Unga hittar matinspiration i sociala medier

  NyheterKonsumentbeteendePro
Var tredje vänder sig till familj och vänner för matinspiration. Men bland unga är det sociala medier som är den viktigaste källan. Det visar en ny studie.
WeChat Pay lanseras globalt i butik

WeChat Pay lanseras globalt i butik

  Sociala medierInternationelltNyheter
Adyen rullar nu ut stöd för WeChat Pay, en av de mest populära mobila betalmetoderna i Kina. Handlare runt om i världen kommer kunna erbjuda betalsättet.
Varumärke betalar hyra med sociala aktiviteter

Varumärke betalar hyra med sociala aktiviteter

  KöpcentrumSociala medierPro
Man har drygt sex miljoner följare i sociala medier. Det innebär helt nya förutsättningar när denna pure player nu ger sig in i den fysiska köpcentrumvärlden.
Sofias fyra måsten för att nå millennials

Sofias fyra måsten för att nå millennials

  KonsumentbeteendeSociala medier
Det är en mytomspunnen generation. Sofia Kacim, själv millennial, delade med sig av fyra grundläggande måsten för att lyckas nå fram till ålderskategorin.
Sociala medier och influencers lyfter eventet

Sociala medier och influencers lyfter eventet

  MåsteläsningProSociala medier
När Zalando arrangerar Bread & Butter räknar man med cirka 30 000 besökare. Men räckvidden är långt mycket större än så tack vare sociala medier och inbjudna influencers. 
Tio säljdrivande insikter om millennials

Tio säljdrivande insikter om millennials

  MåsteläsningSociala medierPro
De är präglade av Snapchat-effekten, älskar det lokala och äkta samt går i gång på spel och interaktion. Här är tio tunga fakta om millennials som hjälper dig att sälja mer och bygga starkare lojalitet. 
Amazon tillför nya bildtjänster i community

Amazon tillför nya bildtjänster i community

  E-handelNyheterM-handel
Under sommaren har Amazon lanserat en ny tjänst som syftar till att dra nytta av kundernas åsikter och tankar. I svenska medier har det skrivits en del om tjänsten Spark – men majoriteten har missat den mest intressanta funktionen. I slutet av jul lanserades Amazon Spark vars syfte är att underlätta för användare som vill … (läs mer)
Den nya tidens konsument kartlagd

Den nya tidens konsument kartlagd

  Sociala medierMåsteläsningPro
Millennials och generation Z är den nya tidens tyngsta konsumenter. En ny studie har kartlagt deras beteenden och drivkrafter. Tre avgörande faktorer blir snabbt tydliga – tre utmaningar för handeln.
Ny teknik lockar millennials och generation Z

Ny teknik lockar millennials och generation Z

  MåsteläsningSociala medierKonsumentbeteende
Starkt Wi-Fi, närvaro i sociala medier och strömlinjeformad shopping är avgörande för att attrahera millennials och generation Z. Och den yngre generationen verkar vara den fysiska handelns räddning. Det visar en ny studie.