Ett nytt socialt e-köpcentrum

Ett nytt socialt e-köpcentrum

 
De har bakgrund inom Google och Starbucks. Med inspiration från Amazon och Instagram bygger de nu en global shoppingcommunity.
Se Burberrys nya sociala butikskoncept

Se Burberrys nya sociala butikskoncept

 
Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.
Nya kundupplevelser med Amazon Live

Nya kundupplevelser med Amazon Live

 
Amazon tar ett steg mot mer upplevelseinriktad shopping.
Sephora adderar kassa direkt i flödet

Sephora adderar kassa direkt i flödet

 
Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.
Modekedja arrangerar virtuell skolbal

Modekedja arrangerar virtuell skolbal

 
Det är tunga tider att vara student med uteblivna fester och skolbal. Klädvarumärket arrangerar därför en virtuell bal via Zoom.
Nio av tio köper från varumärken man följer

Nio av tio köper från varumärken man följer

 
Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.
Snabbväxande TikTok testar ”köpknapp”

Snabbväxande TikTok testar ”köpknapp”

 
Inleder testar av ett nytt annonsformat i form av en länk direkt till företag och produkter.
NA-KD stöttar kreativa krafter under krisen

NA-KD stöttar kreativa krafter under krisen

 
NA-KD har valt att stötta konstnärer och designers genom att öppna en kanal till miljontals följare. Och kanske framförallt: man betalar kreatörerna för det.
Influencer marketing i en tid av kris

Influencer marketing i en tid av kris

 
Hur gör man för att sälja i sociala kanaler under en pandemi? Vissa undviker att nämna viruset helt, andra delar med sig frikostigt av karantänvardagen.
Butikskedjan flyttar verksamheten online

Butikskedjan flyttar verksamheten online

 
När butiker stängs och konsumenterna arbetar hemifrån förflyttar kedjan sin verksamhet online. I ett första skede lanseras tjänster inom tre kategorier.