Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2023
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #16 Retail 2023
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#marknadsföring

Konsumenten i ständig förändring

Konsumenten i ständig förändring

Stereotyper är inte längre nog. Konsumentens får ständigt nya intressen kan ändra sin smak med några månaders mellanrum. Detta enligt en ny undersökning.
Pro Konsumentbeteende Undersökningar #personalisering #generationz #kommunikation 

Decathlon blir Nolhtaced i omvänt koncept

Decathlon blir Nolhtaced i omvänt koncept

Decathlon byter namn till Nolhtaced. Detta för att markera att man även kan handla omvänt. ”Vi vill sänka tröskeln för second hand och öka köpkraften”.
Nyheter Pro Detaljhandel Decathlon #kampanjer #sportbutiker #sportochfritid 

Inkluderande budskap från Victoria’s Secret

Inkluderande budskap från Victoria’s Secret

Victoria's Secret globala kampanj Undefinable ”välkomnar och hyllar kvinnors röster och unika individuella perspektiv”.
Mode Pro Varumärken Victoria's Secret #kampanjer #Underkläder #modevarumärken 

URW lanserar mediebyrån Westfield Rise

URW lanserar mediebyrån Westfield Rise

URW lanserar mediebyrå. ”Vi hittar nya sätt att skräddarsy möjligheter för varumärken och deras medieköp”, säger Caroline Puechoultres, CCO.
Trender Köpcentrum Detaljhandel Unibail-Rodamco-Westfield #retailmedianetworks #medier #köpcentrum 

Den nya tidens marknadsföring växer fram

Den nya tidens marknadsföring växer fram

Du har åtta sekunder på dig att fånga uppmärksamheten – nya spelregler växer fram inom den moderna marknadsföringen. Här är fyra tunga trender just nu.
Pro Måsteläsning Trender #marknadsföring #ai #branding 

Ny kundresa stöds av agil marknadsföring

Ny kundresa stöds av agil marknadsföring

Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.
Detaljhandel Undersökningar Konsumentbeteende #agilt #detaljhandel #julhandel 

Åhléns lanserar nytt kommunikationskoncept

Åhléns lanserar nytt kommunikationskoncept

Under våren lanserar Åhléns ett nytt kommunikationskoncept – ”För alla dina möjligheter” – som är företagets hyllning till livets alla stunder.
Varumärken Nyheter Åhléns #detaljhandel #marknadsföring #kommunikation 

E-handlare låter vädret styra kampanjen

E-handlare låter vädret styra kampanjen

E-handelsföretaget delar med sig av relevant innehåll i tunnelbanan. Budskap och bilder anpassas i realtid efter det lokala värdet.
Varumärken Nyheter Visual Merchandising #marknadsföring #newyork #dagligvaror 

Svenska konsumenter vill se digital relevans

Svenska konsumenter vill se digital relevans

Personalisering avgörande för digital marknadsföring. Svenskarna vill se budskap kopplade till sina behov. Det visar ett pågående forskningsprojekt.
Undersökningar Måsteläsning Varumärken #podcast #marknadskommunikation #marknadsföring 

Didiriksons rekryterar byråprofiler

Didiriksons rekryterar byråprofiler

Didriksons satsar på varumärkeskännedom och DTC-försäljning och rekryterar två erfarna profiler från reklambyråvärlden.
Karriär Nyheter Personer Didriksons #karriär #rekryteringar #marknadsföring 

Frukt och grönt otrampad varumärkesmark

Frukt och grönt otrampad varumärkesmark

En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
Pro Detaljhandel Nyheter #kommunikation #varumärken #branding 

LinkedIn växande kanal för lyxvarumärken

LinkedIn växande kanal för lyxvarumärken

LinkedIn lockar till sig allt fler varumärken i lyxkategorin. ”Det dras onödiga gränser mellan B2B och B2C”, menar man.
Nyheter Detaljhandel Trender #annonsering #marknadsföring #socialamedier 

Sällskapet påverkar kundens impulsköp

Sällskapet påverkar kundens impulsköp

Förslag på inköp från sällskapet – på plats i butiken – påverkar vad man köper. Ny forskning visar vilka man lyssnar mest på.
Pro Konsumentbeteende Nyheter #forskning #detaljhandel #butiker 

Butiken är ”världens största billboard”

Butiken är ”världens största billboard”

Hundratusentals passerar detta nya spektakulära showroom dagligen. Man kallar butiken för världens största billboard.
Internationellt Butikskoncept Varumärken #ljussättning #bilhandel #bilar 

Åhléns medarbetare modeller i ny utmaning

Åhléns medarbetare modeller i ny utmaning

Varuhuskedjan Åhléns inleder en stilutmaning där man använt sina egna medarbetare som modeller.
Nyheter Detaljhandel Mode Åhléns #varuhus #marknadsföring #kampanjer 

Cellbes vill lyfta självkänslan

Cellbes vill lyfta självkänslan

E-handlaren ett av få exempel på företag som man anser representerar en stor bredd av svenska befolkningen i sin kommunikation.
Mode Nyheter E-handel Cellbes #marknadsföring #reklam #modevarumärken 

Ny Brand Director på Löwengrip Beauty

Ny Brand Director på Löwengrip Beauty

Fanny Sandström axlar nu rollen som Brand Director. Hon kommer närmast från en roll som VD på Glossybox.
Personer Karriär Löwengrip Beauty #marknadsföring #Kosmetik #varumärkeschefer 

”Vi lär mycket av varandra i butiken”

”Vi lär mycket av varandra i butiken”

Varumärket har öppnat en butik i hjärtat av Moskva. Satsningen är ett nytt forum för dialog mellan konsument och varumärke.
Detaljhandel Kundupplevelser Pro #kremlin #kommunikation #butiksdesign 

Walmart lanserar DIY-annonsering

Walmart lanserar DIY-annonsering

Kedjan öppnar en gör det själv-portal där varumärken ska kunna öka sin digitala närvaro.
Detaljhandel Visual Merchandising E-handel Walmart #marknadsföring #dagligvaror #annonsering 

Så ompositionerar Zalando sitt varumärke

Så ompositionerar Zalando sitt varumärke

Zalando tar ett steg i ny riktning med sin positionering. Man vill stödja visionen om att bli en utgångspunkt för mode – och samtidigt hylla vanliga människor.
Nyheter Detaljhandel Mode Zalando #positionering #marknadsföring 

Hemma hos Poppy Delevingne

Hemma hos Poppy Delevingne

H&M Home lanserar sin höstkollektion med hjälp av ett hemma hos-reportage. Ansiktet utåt är den brittiska modellen och skådespelaren Poppy Delevingne.
Varumärken Nyheter Pro H&M Home #inredning #marknadsföring #kampanjer 

Sveriges 100 mest synliga e-butiker

Sveriges 100 mest synliga e-butiker

Ambitionen är att uppmärksamma framgångsrikt arbete med SEO inom näthandeln. Det nyinstiftade priset har listat de 100 mest synliga e-butikerna. Här är hela listan på nominerade.
Pro Detaljhandel Nyheter Mathem #e-handel #e-butiker #SEO 

Kostnaden för nya kunder sjunker

Kostnaden för nya kunder sjunker

En studie visar att kostnaden för att ny trafik minskar, kommunikation utanför hemmet ger mest effekt. Studien visar också att tiderna för besöken ändras.
Konsumentbeteende Detaljhandel Pro #detaljhandel #butiker #retail 

River Island går bortom stereotypen

River Island går bortom stereotypen

Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Retailtrender Nyheter Mode River Island #marknadsföring #kampanjer #marknadskommunikation 

Rachel ny Head of Agency på Stadium

Rachel ny Head of Agency på Stadium

Rachel Stenudd har tillträtt som ny Head of Agency på sportkedjan Stadium. Rachel kommer närmast från en liknande position på Oriflame.
Detaljhandel Nyheter Personer Stadium #marknadsföring #reklam #kommunikation 

Konsumenten vill ha kontroll

Konsumenten vill ha kontroll

Nordborna vill bestämma mer själva över kommunikationen från företag. De vill också att information anpassas efter individ. Det visar en ny studie.
Pro Undersökningar Kundupplevelser #kommunikation #marknadsföring 

Monki ställer frågor om sociala medier

Monki ställer frågor om sociala medier

Syftet är att skapa medvetenhet kring effekterna kring medierna, både positiva och negativa.
Retailtrender Sociala medier Nyheter #Sociala medier #hållbarhet #marknadsföring 

Sabina Ddumbas kärlek till skor

Sabina Ddumbas kärlek till skor

Sabina Ddumba lyfter fram höstens nyheter hos Scorett i en stor kampanj. Varumärket vill skildra storyn bakom Sveriges souldrottning och hennes intresse för skor.
Personer Retailtrender Nyheter Scorett #kampanjer #marknadsföring #skor 

Uniqlo hyllar Stockholms funktionalism

Uniqlo hyllar Stockholms funktionalism

Uniqlo lyfter fram sju personligheter som i sin tur sätter ljus på sina favoritplatser i Stockholm. Med den nya kampanjen vill varumärket hylla stadens – och de egna produkternas – funktionalism. 
Nyheter Personer Varumärken Uniqlo #marknadsföring #stockholm #kampanjer 

Dagligvarukedja gör podcast

Dagligvarukedja gör podcast

Det är en premiär på flera sätt. För första gången producerar kedjan en egen podcast, men det är också första gången man talar om hur man överlevt i tuffa tider. 
Internationellt Varumärken Pro Trader Joe's #kalifornien #USA #matbutiker 

Less is more för Asos på Instagram

Less is more för Asos på Instagram

Marknadsföring via Instagram Stories fungerar mycket bra enligt engelska Asos. Nu minskar man sin medieinvesteringar efter att ha funnit ett fungerande recept.
E-handel Sociala medier M-handel Asos #instagram stories #Mode #marknadsföring 

Allt annat olidligt för Lidl

Allt annat olidligt för Lidl

KAMPANJER. I år firar Lidl 15 år i Sverige. Kedjan har i dag bäst omsättningsutveckling i branschen och siktar på att ta ytterligare marknadsandelar. Bland annat genom det nya kommunikationskonceptet, ”Allt annat är olidligt”.
Nyheter Varumärken Retailtrender Lidl #varumärken #marknadsföring #reklam 

Stora förändringar med e-dagligvaror

Stora förändringar med e-dagligvaror

I en ny rapport menar man att 2017 är året då e-dagligvarorna får sitt stora genombrott. Från väl inkörda rutiner ställs nu varumärken och kedjor inför utmaningen att hantera digitala frågor som sökrankningar och digitala röstassistenter.
Pro E-handel Undersökningar #online #sökord #matbutiker 

Ny teknik lockar kunden offline

Ny teknik lockar kunden offline

Online till offline – från fönstershoppare online till betalande kund i den fysiska butiken. En ny startup lanserar teknik som gör det möjligt att locka de digitala konsumenterna till den fysiska butiken.
Omnichannel Ny teknik Pro Guess Jeans #fysiska butiker #kommunikation #offline 

Apotek Hjärtat lanserar podcast

Apotek Hjärtat lanserar podcast

I Apotek Hjärtats nya podcast, Hjärtats gäster, bjuder chefsapotekare Annika Svedberg in olika experter för att prata om intressanta ämnen knutna till hälsa och välbefinnande.
Nyheter Pro Apotek Hjärtat #podcast #marknadsföring #varumärken 

NK Stockholm nylanserar underklädesavdelning

I helgen nyöppnade NK Stockholm sin avdelning för damunderkläder. I samband med detta presenterade man också ett nytt varumärke: det italienska varumärket La Perla. 
Pro Nya butiker NK #marknadsföring #hamngatan #varuhus 

Ikea bytte ut biostolar mot sängar

När besökarna stegar in på biografen möts de just nu av dubbelsängar.
Varumärken Pro Internationellt Ikea #guerilla marketing #kampanjer i handeln #marknadsföring 

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Här är de största last mile-utmaningarna
  • Ikea i samarbetar med Annie Leibovitz
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Kedjan bjuder nattarbetare på nyttig mat
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Snabb omprofilering för Doz Apotek
  • H&M:s butik blir experimentell studio

Nytt om butik

  • H&M:s butik blir experimentell studio
  • Här öppnar City Gross ny butik
  • Rent the Runway i samarbete med Amazon
  • Kraftig säljökning i uppdaterade butiker
  • Whole Foods öppnade i finansdistriktet
  • Expansiv second hand öppnar i Brooklyn

Nytt om karriär

  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Tiger of Sweden utser ny kommersiell chef
  • Ny marknadsdirektör på City Gross
  • Hanna Graflund Sleyman ny VD på Kicks Group

Nytt om köpcentrum

  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum
  • Ny hyresgäst klar för Kronprinsen
  • H&M bygger ut och adderar koncept
  • Här växer Lagerhaus i köpcentrumet

Måsteläsning

  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • H&M tar steget in i metaversum
  • Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp
  • Detta är fördelarna med kassalös butik
  • Nike hyllar basketkulturen med nytt koncept

12 kundbehov att tillgodose 2023

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

Nio insikter om den nya digitala kunden

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Här är de största last mile-utmaningarna
  • Ikea i samarbetar med Annie Leibovitz
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Kedjan bjuder nattarbetare på nyttig mat
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Snabb omprofilering för Doz Apotek
  • H&M:s butik blir experimentell studio
  • Ikea fyller 80 år – tävlar ut designklassiker
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • Fortsatt nedgång för e-handeln
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Här öppnar City Gross ny butik
  • Rent the Runway i samarbete med Amazon
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Kraftig säljökning i uppdaterade butiker
  • Tiger of Sweden utser ny kommersiell chef
  • Whole Foods öppnade i finansdistriktet
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum
  • Ny hyresgäst klar för Kronprinsen
  • Kortade ledtider med AI-assistenter
  • Ny marknadsdirektör på City Gross
  • Expansiv second hand öppnar i Brooklyn
  • Supersnabb laddning i Lidls nya stationer
  • H&M bygger ut och adderar koncept
  • Cirkulär pop up vid polcirkeln
  • Hanna Graflund Sleyman ny VD på Kicks Group
  • Familjen öppnar nytt second hand-koncept
  • Hon ska ansvara för stadsutveckling
  • Willys öppnar i stadsdelscentrum
  • Mercedes bygger nätverk av laddstationer

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2023 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v565