Lågpriskedjan satsar på ett helt nytt sortiment inom inredning. Inför lanseringen har man tagit fram ett inspirationsmagasin.
En undersökning visar att konsumenterna känner sig ignorerade av annonsörer – och att man avstår från att handla från dessa varumärken.
När kostnaden för att kommunicera i digitala medier rusar i höjden stärks en av den fysiska butikens roller ytterligare.
Kedjan bjuder in Gen Zalpha att dela med sig av berättelser, talanger och kreativitet.
Kedjan vässar kundupplevelsen med dynamisk merchandising och digitala AI-medarbetare i butiken.
Annonser som man kan välja bort ger bättre resultat. Det visar en ny studie.
Svenska företag är mer positivt inställda till AI jämfört med tidigare. Samtidigt uttrycker en tredjedel oro över säkerhetsrisker.
Vad gör ett varumärke hett? Hur behåller man sin coolhetsfaktor i dagens snabbt föränderliga värld? Här är några avgörande ingredienser.
Stereotyper är inte längre nog. Konsumentens får ständigt nya intressen kan ändra sin smak med några månaders mellanrum. Detta enligt en ny undersökning.
Decathlon byter namn till Nolhtaced. Detta för att markera att man även kan handla omvänt. ”Vi vill sänka tröskeln för second hand och öka köpkraften”.