Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#kommunikation

Åhléns lanserar nytt kommunikationskoncept

Åhléns lanserar nytt kommunikationskoncept

Under våren lanserar Åhléns ett nytt kommunikationskoncept – ”För alla dina möjligheter” – som är företagets hyllning till livets alla stunder.
Varumärken Nyheter Åhléns #marknadsföring #retail #reklam 

Citycon utser nordisk kommunikationschef

Citycon utser nordisk kommunikationschef

Får ansvar för koncernens övergripande kommunikation i Sverige och Norden.
Nyheter Personer Karriär Citycon #fastigheter #kommunikationschefer #karriär 

Frukt och grönt otrampad varumärkesmark

Frukt och grönt otrampad varumärkesmark

En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
Varumärken Detaljhandel Undersökningar #varumärkesbyggande #frukt #undersökningar 

Digitala kvitton stärker Coops kommunikation

Digitala kvitton stärker Coops kommunikation

Coop väljer som flera andra att lansera digitala kvitton – men adderar en intressant dimension i satsningen.
Produktutveckling Detaljhandel Pro Coop #dagligvaror #personalisering #kvitton 

Ny kommunikationschef på Circle K

Ny kommunikationschef på Circle K

Circle K har rekryterat Erika Albansson-Söderlund som ny kommunikationschef.
Personer Karriär Nyheter Circle K #rekryteringar #kommunikation #kommunikationschefer 

De är störst på Instagram i svensk retail

De är störst på Instagram i svensk retail

En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
Sociala medier Måsteläsning Undersökningar #Instagram #följare #marknadskommunikation 

Ny Brand Director på Löwengrip Beauty

Ny Brand Director på Löwengrip Beauty

Fanny Sandström axlar nu rollen som Brand Director. Hon kommer närmast från en roll som VD på Glossybox.
Personer Karriär Löwengrip Beauty #marknadsföring #rekryteringar #kommunikation 

”Vi lär mycket av varandra i butiken”

”Vi lär mycket av varandra i butiken”

Varumärket har öppnat en butik i hjärtat av Moskva. Satsningen är ett nytt forum för dialog mellan konsument och varumärke.
Internationellt Pro Nya butiker #butiksdesign #kremlin #dialog 

Så vill konsumenten att du kommunicerar

Så vill konsumenten att du kommunicerar

Konsumenter vill att varumärken kommunicerar – även om man verkar i en kategori som inte verkar så relevant i dessa coronatider. Så här vill man ha det.
Undersökningar Pro Nyheter #covid19 #varumärken #corona 

Walmart lanserar DIY-annonsering

Walmart lanserar DIY-annonsering

Kedjan öppnar en gör det själv-portal där varumärken ska kunna öka sin digitala närvaro.
Ny teknik Detaljhandel Pro Walmart #annonsering #kommunikation #dagligvaror 

Tretorns nya team ska lyfta upplevelsen

Tretorns nya team ska lyfta upplevelsen

Tretorn gör en stor satsning med fokus på att stärka upplevelsen kring varumärket. Ett nytt team ska integrera produktutveckling, design och marknadsföring.
Nyheter Personer Varumärken Tretorn #kommunikation #organisationer #varumärken 

Rachel ny Head of Agency på Stadium

Rachel ny Head of Agency på Stadium

Rachel Stenudd har tillträtt som ny Head of Agency på sportkedjan Stadium. Rachel kommer närmast från en liknande position på Oriflame.
Personer Nyheter Detaljhandel Stadium #reklam #marknadsföring #rekryteringar 

Konsumenten vill ha kontroll

Konsumenten vill ha kontroll

Nordborna vill bestämma mer själva över kommunikationen från företag. De vill också att information anpassas efter individ. Det visar en ny studie.
Nyheter Undersökningar Kundupplevelser #marknadsföring #kommunikation 

Dagligvarukedja gör podcast

Dagligvarukedja gör podcast

Det är en premiär på flera sätt. För första gången producerar kedjan en egen podcast, men det är också första gången man talar om hur man överlevt i tuffa tider. 
Internationellt Trender Varumärken Trader Joe's #matbutiker #livsmedel #nya medier 

Less is more för Asos på Instagram

Less is more för Asos på Instagram

Marknadsföring via Instagram Stories fungerar mycket bra enligt engelska Asos. Nu minskar man sin medieinvesteringar efter att ha funnit ett fungerande recept.
E-handel Pro Omnichannel Asos #storbritannien #instagram stories #instagram shopping 

Petra ny PR- och pressansvarig på Lidl

Petra ny PR- och pressansvarig på Lidl

Lidl har rekryterat Petra Whitehead som ny press- och PR-ansvarig. Petra har många års erfarenhet som PR-konsult och kommunikationsrådgivare.
Nyheter Personer Karriär Lidl #rekryteringar #kommunikation #presschef 

”Kommunikationen viktig i förändringsarbetet”

”Kommunikationen viktig i förändringsarbetet”

Efter snart tre år som kommunikationsdirektör inom Coop Sverige lämnar Olle Axelsson över stafettpinnen till Anna Rasin. "Kommunikationen spelar en viktig roll i förändringsarbetet", säger hon.
Pro Nyheter Varumärken Coop #kommunikation 

Ny teknik lockar kunden offline

Ny teknik lockar kunden offline

Online till offline – från fönstershoppare online till betalande kund i den fysiska butiken. En ny startup lanserar teknik som gör det möjligt att locka de digitala konsumenterna till den fysiska butiken.
Internationellt Omnichannel Ny teknik Guess Jeans #online #fysiska butiker #kommunikation 

Bauhaus vill bli störst bland företagare

Byggvaruhuset Bauhaus har gett Abby Norm & Priest PR i uppdrag att ta fram en helt ny budskapsplattform mot företagskunder.
Nyheter Pro Bauhaus #pr #varumärken #byggvaror 

Hon är ny IR-chef på Axfood

Hon är ny IR-chef på Axfood

Cecilia Ketels är ny chef för Investor Relations på Axfood AB och tillträder sin nya tjänst efter sommaren.
Pro Nyheter Axfood #finansell #Investor Relations #kommunikation 

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Ny titel i detaljhandeln – SVP of Metaverse
  • Nytt koncept ska överträffa förväntningar
  • Pia Sandin är Årets Centrumutvecklare 2022
  • Helsingborg är Årets Stadskärna 2022
  • Fristående iBoxen passerar 1 000 boxar
  • Lindex söker hållbara insikter via pop up
  • Konsumentens nya e-beteende består

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Ny titel i detaljhandeln – SVP of Metaverse
  • Nytt koncept ska överträffa förväntningar
  • Pia Sandin är Årets Centrumutvecklare 2022
  • Helsingborg är Årets Stadskärna 2022
  • Fristående iBoxen passerar 1 000 boxar
  • Lindex söker hållbara insikter via pop up
  • Konsumentens nya e-beteende består
  • Sabina Lerne ny CFO på Åhléns
  • Brett genomslag för shopping i sociala medier
  • PostNord testar ny paketrobot
  • Coworking i Ingka Centres mötesplats
  • Ny HR & Sustainability Director på Stadium
  • Retail som bevarar och utvecklar staden
  • Satsning på utbildningar om hållbara städer
  • Internationell konstmässa hålls i köpcentrum
  • Så skapas Amazons innovationsförmåga
  • Så påverkar inflationen konsumenten
  • Ikea miljardinvesterar i fysiska butiker
  • Hans Redig Bolin ny VD på Cervera
  • Apoteksgruppen rekryterar Franchise Manager
  • Så ska Lululemon dubbla omsättningen
  • Innovativ återanvändning sätts i fokus
  • Mapic sätter fokus på den nya detaljhandeln
  • Millennials mest engagerade i klimatfrågor
  • Ahlsell öppnar obemannad dynet runt-butik
  • Fem nya namn till Svensk Handels styrelse
  • Automation förändrar apotekets roll
  • Kassalösa Amazon Go flyttar in i förorten
  • Sju hållbara varumärken öppnar pop up
  • Citycon stärker marknadsavdelningen

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v541