Stereotyper är inte längre nog. Konsumentens får ständigt nya intressen kan ändra sin smak med några månaders mellanrum. Detta enligt en ny undersökning.
Decathlon byter namn till Nolhtaced. Detta för att markera att man även kan handla omvänt. ”Vi vill sänka tröskeln för second hand och öka köpkraften”.
Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.
Under våren lanserar Åhléns ett nytt kommunikationskoncept – ”För alla dina möjligheter” – som är företagets hyllning till livets alla stunder.
Får ansvar för koncernens övergripande kommunikation i Sverige och Norden.
En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
Coop väljer som flera andra att lansera digitala kvitton – men adderar en intressant dimension i satsningen.
Circle K har rekryterat Erika Albansson-Söderlund som ny kommunikationschef.
En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
Fanny Sandström axlar nu rollen som Brand Director. Hon kommer närmast från en roll som VD på Glossybox.