Stölder i självbetjäningen har blivit ett problem för många butiker. En lösning kan vara att helt eliminera kassan.
Kedjan introducerar en ny verksamhetsmodell för sin kommersiella verksamhet. Förändringen ska göra att man snabbare kan möta nya kundbehov.
Ica har kartlagt hur den lyckade kundrelationen ser ut i framtiden. Här är resultatet.
Prada Group erbjuder en personaliserad upplevelse i realtid, såväl online som i butik. Det bottnar i en passion för innovation och fokus på kundupplevelsen.
Med mer än tre miljoner aktiva kunder på tolv marknader erbjuder verktyget insikter i kundernas beteende och köpmönster.
Svenskarnas förtroende för hur aktörer inom detaljhandeln hanterar personlig information sviktar. Det visar en ny undersökning.
Bilden av framtidens retail växer fram – präglad av en mer agil och resurssnål detaljhandel centrerad kring individ och samhälle. Här är fem tunga trender.
Kundupplevelsen har utvecklats med hjälp av algoritmer och data. Amazon har nu öppnat sin första fysiska modebutik.
En ny studie visar att brister i det digitala förtroendet skrämmer bort kunder. Men det finns konkreta faktorer som kan stärka varumärkets position.
Kedjan har inlett ett samarbete gällande AI och Digital Twin-teknik. Ambitionen är att pånyttföda kundupplevelsen och öka effektiviteten i sina fysiska butiker.