Den smarta fysiska butiken kommer bli ännu viktigare i framtiden. Det menar Ica i en ny rapport – så här ska det gå till.
Generation Z blir äldre och påverkar detaljhandeln allt mer – detta är vad man efterfrågar.
Användningen av AI ökar kraftigt i svenska företag. Framförallt är det ett område man applicerar tekniken i.
En undersökning visar att konsumenterna känner sig ignorerade av annonsörer – och att man avstår från att handla från dessa varumärken.
Allt fler svenska konsumenter är villiga att dela personliga data. Men samtidigt växer deras oro för hanteringen av uppgifterna.
Konsumenterna formar just nu framtidens detaljhandel. Här är åtta beteenden som trendar – och som du behöver ha koll på.
Stölder i självbetjäningen har blivit ett problem för många butiker. En lösning kan vara att helt eliminera kassan.
Kedjan introducerar en ny verksamhetsmodell för sin kommersiella verksamhet. Förändringen ska göra att man snabbare kan möta nya kundbehov.
Ica har kartlagt hur den lyckade kundrelationen ser ut i framtiden. Här är resultatet.
Prada Group erbjuder en personaliserad upplevelse i realtid, såväl online som i butik. Det bottnar i en passion för innovation och fokus på kundupplevelsen.