Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#insikter

Nio insikter om den nya digitala kunden

Nio insikter om den nya digitala kunden

Konsumentens intryck av ett varumärke påverkas i hög utsträckning av de digitala upplevelserna. Till och med mer än vad ett butiksbesök gör. Det är en av nio tunga insikter från en färsk undersökning kring den nya digitala kunden.
Konsumentbeteende Nyheter Omnichannel #digitalhandel #konsumentbeteenden #ehandel 

Metas butik del av företagets utveckling

Metas butik del av företagets utveckling

Meta, som äger bland annat Facebook, öppnar sin första fysiska butik. Här är man på jakt efter avgörande insikter som ska bidra till utvecklingen.
Pro Nya butiker Internationellt Facebook #butiker #metaversum #detaljhandel 

Digital Twins effektiviserar kedjans butiker

Digital Twins effektiviserar kedjans butiker

Kedjan har inlett ett samarbete gällande AI och Digital Twin-teknik. Ambitionen är att pånyttföda kundupplevelsen och öka effektiviteten i sina fysiska butiker.
Kundupplevelser Nyheter Logistik #digitaltwin #Innovation #butiker 

Den nya tidens retail lyssnar och agerar

Den nya tidens retail lyssnar och agerar

En ny undersökning visar vilka varumärken som upplevs som mest inkluderande. Ett av dem har nu lyssnat extra noga – och låtit internet skapa en kampanj.
Undersökningar Konsumentbeteende Mode Abercrombie & Fitch Nike Old Navy #inkluderande #retail #genz 

Personalisering viktigare än någonsin

Personalisering viktigare än någonsin

Företag som kommer nära konsumenterna via insikter och personalisering har en snabbare tillväxt än andra. Här är de viktigaste åtgärderna.
Undersökningar Kundupplevelser Måsteläsning #detaljhandel #ehandel #personalisering 

Höga förväntningar på den digitala upplevelsen

Höga förväntningar på den digitala upplevelsen

Nio av tio företagsledare ser kunderna som främst digitala. Detta samtidigt som konsumenternas förväntningar på den digitala upplevelsen blir allt högre.
Trender Kundupplevelser Konsumentbeteende #förstapartsdata #kundupplevelser #insikter 

Boost med personaliserad AI-styrd prissättning

Boost med personaliserad AI-styrd prissättning

Kedjan har lanserat personaliserad prissättning baserad på AI. Man ser redan en rejäl effekt på konvertering och lojalitet.
Detaljhandel Pro Nyheter #artificiellintelligens #Trender #ehandel 

Datadrivna beslut ger positiva effekter

Datadrivna beslut ger positiva effekter

En ny rapport pekar på sambandet mellan datadrivna beslut och verksamheters framgång.
Nyheter Pro Undersökningar #bigdata #kundinsikter #data 

Minskad butiksyta stärker kedjans fulfillment

Minskad butiksyta stärker kedjans fulfillment

Butiksytan minskas till förmån för kedjans fulfillment av onlineordrar. Bakom satsningen står en av landets mest inflytelserika kvinnor.
Pro Nyheter Produktutveckling #insikter #tester #butiksyta 

En ny generation pop up-butiker

En ny generation pop up-butiker

Den första generationens pop up-butiker handlade till stor del om marknadskommunikation. Framtidens pop up är teknikdriven och har helt andra syften.
Detaljhandel Trender Pro #insikter #popups 

Coop vässar sina kampanjer med AI

Coop vässar sina kampanjer med AI

Ett svenskt AI-bolag ska vässa Coops kampanjer. Lösningen ger kedjan djupa insikter om vilka erbjudanden som attraherar kunder och driver lönsamhet.
Pro Produktutveckling Detaljhandel Coop #insikter #deeplearning #dagligvaror 

Sex steg – så blir du mer kundcentrerad

Sex steg – så blir du mer kundcentrerad

Kundupplevelsen hamnar allt mer i fokus. Den nya tidens handel byggs med hjälp av djupa insikter och kundempati. Här är sex steg för en mer kundcentrerad verksamhet.
Måsteläsning Detaljhandel Pro #insikter #kundfokus #kundupplevelser 

Kompetensväxling utmaning för handeln

Kompetensväxling utmaning för handeln

Detaljhandeln står inför många utmaningar. Nya krav och förväntningar från kunderna ökar behoven av nya databaserade insikter. En kompetensväxling har nu påbörjats inom retail.
Konsumentbeteende Trender Pro #retailtrender #Trender #data 

Heads up! De 10 mest innovativa företagen

Heads up! De 10 mest innovativa företagen

De olympiska spelen närmar sig sitt slut. Två saker stannar kvar. Glädjen hos nya orädda svenska idrottare. Och så en för varje dag växande förundran över traditionell TV-reklam. (Tablån har tillfälligt gjort comeback i vår soffa).
Heads up! #insikter #förtjänat medieutrymme #tv-reklam 

Big data: Stor skillnad på kunders och detaljisters förväntningar

Big data: Stor skillnad på kunders och detaljisters förväntningar

Det finns en stor potential med Big data och möjligheter till insiktsfulla kundanalyser. Men det gäller att gå varsamt fram, det visar en ny undersökning.
Undersökningar Konsumentbeteende Pro #kundanalyser #big data #insikter 

Senaste artiklarna

  • McDonald’s storsatsar på laddstolpar
  • Ny kommunikationschef på Svensk Handel
  • Nya digitala marknader för Linum
  • Jollyroom rekryterar ny CFO
  • Costco sätter nya förnyelserekord
  • Friktionsfritt och personaliserat hos Cos
  • Colliers stärker sitt leasingteam

Nio insikter om den nya digitala kunden

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • McDonald’s storsatsar på laddstolpar
  • Ny kommunikationschef på Svensk Handel
  • Nya digitala marknader för Linum
  • Jollyroom rekryterar ny CFO
  • Costco sätter nya förnyelserekord
  • Friktionsfritt och personaliserat hos Cos
  • Colliers stärker sitt leasingteam
  • Fem trender i den nya tidens retail
  • Här mixas förråd och coworking
  • Snabb fossilfri leverans från lokala Ica-butiken
  • Circle K storsatsar på datorsyn i kassan
  • Rowico Home öppnar pop up–showrooms
  • URW storsatsar på virtuell verklighet
  • Beredskap i fokus för Svensk Dagligvaruhandel
  • Samarbeten och tjänster i framtidens varuhus
  • Ny destination för ultralyxigt återbruk
  • Hyperlokal kreativitet hos Ingka och H&M
  • Victoria’s Secret lanserar digital plattform
  • Tempo firar 90 år – här är hela historien
  • Här är ditt (personaliserade) kylskåp
  • Amazons första modebutik har nu öppnat
  • Digital expansion av Søstrene Grenes värld
  • Bring och Newsec i nytt skåpsamarbete
  • Digital konvertering av Ikeas butiksnät
  • Mister Spex utökar sitt butiksnätverk
  • Snabbväxande community för e-sportare
  • Storekey rekryterar från Swish
  • Lindex investerar i nytt automatiserat omnilager
  • Nio insikter om den nya digitala kunden
  • De använder stadsdelen som innovationsmiljö

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v544