Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.
Konsumentens intryck av ett varumärke påverkas i hög utsträckning av de digitala upplevelserna. Till och med mer än vad ett butiksbesök gör. Det är en av nio tunga insikter från en färsk undersökning kring den nya digitala kunden.
Meta, som äger bland annat Facebook, öppnar sin första fysiska butik. Här är man på jakt efter avgörande insikter som ska bidra till utvecklingen.
Kedjan har inlett ett samarbete gällande AI och Digital Twin-teknik. Ambitionen är att pånyttföda kundupplevelsen och öka effektiviteten i sina fysiska butiker.
En ny undersökning visar vilka varumärken som upplevs som mest inkluderande. Ett av dem har nu lyssnat extra noga – och låtit internet skapa en kampanj.
Företag som kommer nära konsumenterna via insikter och personalisering har en snabbare tillväxt än andra. Här är de viktigaste åtgärderna.
Nio av tio företagsledare ser kunderna som främst digitala. Detta samtidigt som konsumenternas förväntningar på den digitala upplevelsen blir allt högre.
Kedjan har lanserat personaliserad prissättning baserad på AI. Man ser redan en rejäl effekt på konvertering och lojalitet.
En ny rapport pekar på sambandet mellan datadrivna beslut och verksamheters framgång.
Butiksytan minskas till förmån för kedjans fulfillment av onlineordrar. Bakom satsningen står en av landets mest inflytelserika kvinnor.
Den första generationens pop up-butiker handlade till stor del om marknadskommunikation. Framtidens pop up är teknikdriven och har helt andra syften.
Ett svenskt AI-bolag ska vässa Coops kampanjer. Lösningen ger kedjan djupa insikter om vilka erbjudanden som attraherar kunder och driver lönsamhet.
Kundupplevelsen hamnar allt mer i fokus. Den nya tidens handel byggs med hjälp av djupa insikter och kundempati. Här är sex steg för en mer kundcentrerad verksamhet.
Detaljhandeln står inför många utmaningar. Nya krav och förväntningar från kunderna ökar behoven av nya databaserade insikter. En kompetensväxling har nu påbörjats inom retail.
De olympiska spelen närmar sig sitt slut. Två saker stannar kvar. Glädjen hos nya orädda svenska idrottare. Och så en för varje dag växande förundran över traditionell TV-reklam. (Tablån har tillfälligt gjort comeback i vår soffa).
Det finns en stor potential med Big data och möjligheter till insiktsfulla kundanalyser. Men det gäller att gå varsamt fram, det visar en ny undersökning.