Internationellt

Löpning vid magisk vägg i nytt flaggskepp
Varumärket vill revolutionerna löpning. Nu har man öppnat ett nyskapande flaggskepp med dold analysteknik och en magisk vägg.

Didriksons öppnar pop up i Paris
Som ett första steg in på den franska retailmarknaden öppnar Didriksons ett showroom.

Zara Home uppdaterar sitt koncept
Spanska kedjan Zara Home uppdaterar sitt butikskoncept. Den första butiken färdigställs just nu.

Hemleveranser via smart IoT-box
Med en smart box i anslutning till kundens bostad vill Walmart skapa en mer friktionsfri hemleverans av dagligvaror.

Kedja lyfter fram mångfald i butikerna
Internationellt Detaljhandel Produktutveckling Giant Food Stores #hyllkanter #hyllkantsetiketter #butiker
Kedjan vill hjälpa sina kunder att hitta produkter från företag som drivs av minoritetsgrupper.

Just walk out-teknik på flygplatsen
Nu introduceras Amazons kassalösa teknik i ett koncept för travel retail.

Robotkoncept sätter snabbhet i fokus
Ett nytt kontaktlöst robotkoncept har öppnat. ”Det handlar om snabbhet”, säger grundarna som vill förändra hur vi handlar.

Kedjan ska öppna 22 000 butiker på tio år
Budskapet i kedjans framtidsplaner: Vi ska öppna 22 000 butiker de kommande tio åren.

Därför satsar kedjorna på shop in shops
Två tunga samarbeten inleds nu. Större fysisk räckvidd och utökad kundbas finns bland fördelarna för parterna.

Här lanserar Lidl självbetjäning
Varannan kund väljer självbetjäning. Tanken är att de nya kassorna ska komplettera och avlasta ordinarie kassor.