Nyskapande butikskoncept ökar takten

Nyskapande butikskoncept ökar takten

  Pro 3871 Nya butiker 962 Butikskoncept 611 Internationellt 1077
Inriktningen är produkter med hög innovationsnivå. Konceptet fungerar som en brygga mellan startups med teknikinriktning och detaljhandeln. Nu ökar man etableringstakten för sina fysiska butiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Försörjningskedjan måste digitaliseras”

”Försörjningskedjan måste digitaliseras”

  Pro 3871 Nyheter 3124 Logistik 85 Internationellt 1077
SHOPTALK EUROPE. Spencer Fung, VD på Li & Fung, satte fokus på framtidens försörjningskedja. Han menar att det finns en stor utmaning i att digitalisera hela kedjan.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

  Logistik 85 Pro 3871 Internationellt 1077 E-handel 758
SHOPTALK EUROPE. Tesco täcker 99 procent av Storbritannien med sitt butiksnät. Via detta levererar man varor samma dag, och i London samma timme. Nu öppnar man nätet för fler varukategorier.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

  Produktutveckling 266 Pro 3871 Kundupplevelser 175 Internationellt 1077
Media Markt har gått från uträknad dinosaurie till en innovativ kraft på bara några år. Under Shoptalk Europe i Köpenhamn berättade kedjan om sina nya satsningar på digitala upplevelser i butik.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtidsbutiken blir mänsklig med teknik

Framtidsbutiken blir mänsklig med teknik

  Pro 3871 Nya butiker 962 Internationellt 1077 Butikskoncept 611
Sortimentet är utökat, samtidigt som ytan har minskats. Teknikföretaget Verizon har ett tydligt mål med sin framtidsbutik – att göra den mänsklig.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Snabbt mode och matkedja i nytt samarbete

Snabbt mode och matkedja i nytt samarbete

  Produktutveckling 266 Pro 3871 Nyheter 3124 Mode 251
"Vi är `the fast fashion of food´". Det oväntade samarbetet mellan snabbmats- och modekedjan står på en grund av framåtrörelse och innovation. Kollektionen ska driva trafik både online och till fysiska butiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt containercentrum mixar mat och shopping

Nytt containercentrum mixar mat och shopping

  Internationellt 1077 Pro 3871 Nya butiker 962 Nyheter 3124
Köpcentrumet är byggt av 200 containrar och är tack vare detta mycket flexibelt. Det helt nya centrumet, som ligger i Seoul, erbjuder en mix av shopping, mat och kultur där varje del är lika viktig.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Uniqlo lanserar renodlat jeanskoncept

Uniqlo lanserar renodlat jeanskoncept

  Mode 251 Produktutveckling 266 Nya butiker 962 Pro 3871
Japanska modekedjan Uniqlo lanserar ett renodlat butikskoncept för enbart jeans. Inspirationen hämtas från det innovationscenter för utveckling av nya hållbara produkter som nyligen öppnades.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Lek med Augmented Reality hos Toys”R”Us

Lek med Augmented Reality hos Toys”R”Us

  Kundupplevelser 175 Ny teknik 366 Internationellt 1077 Pro 3871
Gamification och Augmented Reality – två av de hetaste trenderna inom retail just nu. Leksakskedjan Toys”R”Us kan checka av båda två i och med sin nya satsning.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny mobil teknik mäter flöden i tre storstäder

Ny mobil teknik mäter flöden i tre storstäder

  Ny teknik 366 Nyheter 3124 Cityhandel 178 Internationellt 1077
Konsumenternas flöden ska mätas i London, Amsterdam och Stockholm med hjälp av ny mobil teknik. Informationen och insikterna ska sedan användas för att städerna bättre ska kunna tillgodose invånarnas behov.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Världsomspännande stöd för Alipay i butik

Världsomspännande stöd för Alipay i butik

  Nyheter 3124 Ny teknik 366 Internationellt 1077 Pro 3871
Betalplattformen utvidgar sitt partnerskap med Alipay, världens största plattform för mobila betalningar. Det innebär att handlare runt om i världen kommer kunna erbjuda kontantfria betalningar till kinesiska kunder i butik.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Smegs nya flaggskepp i London

Här är Smegs nya flaggskepp i London

  Nya butiker 962 Internationellt 1077 Cityhandel 178 Pro 3871
I ett exklusivt och nyrenoverat område mitt i centrala London har Smeg öppnat en flaggskeppsbutik. Den rymmer bland annat en vertikal trädgård och en teater.  
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Här öppnar Calvin Klein nya flaggskepp

Här öppnar Calvin Klein nya flaggskepp

  Visual Merchandising 116 Nya butiker 962 Internationellt 1077 Nyheter 3124
Man kallar dem multi-brand lifestyle stores, och Calvin Klein har precis öppnat två stycken. Båda butikerna har flaggskeppsstatus och innehåller varumärkets senaste retailkoncept.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Anthropologie hoppar på AR-tåget

Anthropologie hoppar på AR-tåget

  Pro 3871 M-handel 122 Ny teknik 366 Internationellt 1077
Nu har mode- och inredningsmärket Anthropologie släppt en ny version av sin app där man inkluderar Augmented Reality. Nyligen berättade vi om Ikeas satsning på Ikea Place, även det en AR-baserad tjänst.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nu har Reserved flyttat in i finrummet

Nu har Reserved flyttat in i finrummet

  Mode 251 Butikskoncept 611 Nya butiker 962 Nyheter 3124
Det polska varumärket Reserved fortsätter sin internationella expansion. Under invigningen av det nya flaggskeppet medverkade Kate Moss, varumärkets nya ansikte utåt.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Missguided lanserar lillebror med pop up

Missguided lanserar lillebror med pop up

  Mode 251 Pop up 120 E-handel 758 Nya butiker 962
Missguideds lillebror lanseras just nu i Storbritannien. Precis som storasyster är detta främst ett onlinevarumärke, men med fysisk närvaro.  Det onlinebaserade modevarumärket Missguided har under en tid haft ambitionen att lansera en broder online. Nu har man gjort just detta i och med att Mennace nu öppnat sin e-handel. Pop up i Boxpark Mennace har i … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Här öppnar ett nytt uppdaterat Boxpark

Här öppnar ett nytt uppdaterat Boxpark

  Nya butiker 962 Pro 3871 Internationellt 1077 Nyheter 3124
Det började med ett containerköpcentrum i Shoreditch för att utvecklas till en modern mötesplats i Croydon. Nu öppnar Boxpark 3.0 med ett helt nytt koncept på en ny plats.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Millennials vill ha mer bekvämlighet

Millennials vill ha mer bekvämlighet

  E-handel 758 Internationellt 1077 Konsumentbeteende 255 Pro 3871
Millennials driver på utvecklingen av innovativa livsmedels- och matleveranser. Om bra alternativ för fulfillment saknas vänder man sig till en annan aktör. Man vill ha bekvämlighet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Upplevelser och events är butikens kärna

Upplevelser och events är butikens kärna

  Måsteläsning 188 Butikskoncept 611 Kundupplevelser 175 Visual Merchandising 116
"Upplevelser ska rädda den fysiska butiken". Mantrat fortsätter att sprida sig inom retail, och här är ett koncept som gått från ord till handling. Upplevelser och events omsätter miljonbelopp i butiken.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Kedja stärker erbjudande med Amazons returer

Kedja stärker erbjudande med Amazons returer

  Pro 3871 Nyheter 3124 E-handel 758 Omnichannel 263
Butikekedjan ska ta emot Amazons returer och hantera dem kostnadsfritt. Tanken är att det ska stärka båda parters erbjudande och shoppingupplevelse.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!