Apple bygger sin community med kunskap

  Internationellt 980 Pro 3652 Kundupplevelser 127
Från store till community. Nu lanserar Apple en stor satsning på workshops i samtliga butiker. Det är ännu ett steg mot att skapa något större än "bara" renodlade butiker.

Här är matbutiken en fest för ögat

  Visual Merchandising 104 Butikskoncept 540 Pro 3652 Design 230
Butiken är en fest för alla som älskar butiksdesign och visual merchandising. Konceptet är skapat för att vara så instagram-vänligt som möjligt, följ med på en inspirerande resa i den första butiken av sitt slag.

Köpcentrum förses med gigantiskt periskop

  Köpcentrum 436 Pro 3652 Internationellt 980
Om ett år slås portarna upp till ett helt nytt köpcentrum som bland annat innehåller ett gigantiskt periskop. Det miljövänliga centrumet använder de lokala förutsättningarna för sin drift.

Här föds ett nytt Meatpacking District

  Internationellt 980 Köpcentrum 436 Pro 3652
Inspirationen är hämtad från Meatpacking District och Butlers Wharf. En gammeldags saluhall och kulinarisk skola ska lyfta upplevelsen i stadskärnan till nya höjder.

Här är Nordens bästa köpcentrum

  Pro 3652 Internationellt 980 Köpcentrum 436 Nyheter 2838
Nordic Council of Shopping Centres har delat ut pris till det bästa köpcentrumet 2017. Det gick till ett centrum som genomgått stora förändringar och visar på ett stort socialt engagemang.

Fräscht och färskt hos vårigt Story

  Visual Merchandising 104 Pro 3652 Butikskoncept 540 Internationellt 980
Story i New York har skapat ett nytt kapitel i sin ständigt pågående historia. Denna gång sätter man det färska i fokus, och Jet.com gör debut i den fysiska handeln.

Dagligvaror levereras – till hotellrummet

  Pro 3652 Internationellt 980 E-handel 687 Logistik 73
En ny form av room service är född. Affärsresenärer som spenderar mycket tid på hotell erbjuds nu leverans av e-dagligvaror direkt till hotellrummet. Anpassade recept ingår.

Spikrakt uppåt för Missguided

  Pro 3652 E-handel 687 Omnichannel 243 Internationellt 980
Onlineaktören Missguided öppnade sin första fysiska butik under förra året. Nu planerar man en andra butik samtidigt som omsättning skjuter i höjden.

Kassorna skippas i kedjans nya pilot

  Pro 3652 Ny teknik 330 Internationellt 980 Måsteläsning 145
Det råder ingen tvekan om att Amazon Go har inspirerat branschen. Nu genomför en matkedja tester med ett liknande kassalöst system. Bredare lansering är planerad i september.

Mat, upplevelser och event i nytt köpcentrum

  Köpcentrum 436 Pro 3652 Internationellt 980
Under hösten öppnar ett köpcentrum som sätter upplevelser, mat och umgänge i fokus. Här hittar kunderna landets största lekland, men även ett upplevelsecenter med surfinriktning.

Butiken som ett tredimensionellt magasin

  Butikskoncept 540 Pro 3652 Design 230 Internationellt 980
Det finns många sätt att uttrycka ett varumärke på. Som i detta fall – en butik som är uppbyggd som ett tredimensionellt magasin. Varje avdelning berättar sin historia med ett kuraterat innehåll.

Lidl lanserar café i butik

  Internationellt 980 Produktutveckling 242 Nyheter 2838 Pro 3652
I samband med att ett stort antal butiker rustas upp passar nu Lidl på att göra ytterligare satsningar. Ett café rullas ut i ett flertal butiker och ett nytt take away-koncept testas.

Här är sommarens hetaste roof top

  Destinationer 125 Trender 358 Internationellt 980 Nyheter 2838
Roof top-serveringarna var sommarens stora trend under 2016. Allt tyder på att den bara växer stig starkare i år, och bland de allra hetaste finns en gigantisk futuristisk robot.

Matsmart vidare i internationell tävling

  Internationellt 980 Nyheter 2838
Adyen har tillsammans med The Next Web utsett årets svenska vinnare och representant till The Next Web Conference Europe. Matsmart har nu chans att vinna det internationella priset Tech5.

En exklusiv doft av Oman mitt i Milano

  Butikskoncept 540 Pro 3652 Design 230 Visual Merchandising 104
Varumärket Amouage, med ursprung i Oman, finns bland de varumärken som just nu trotsar butiksdöden. I Milano har man öppnat en butik i de mest exklusiva konstkvarteren.

Hög etableringstakt för Flying Tiger

  Nyheter 2838 Pro 3652 Internationellt 980 Nya butiker 858
Den danska kedjan Flying Tiger Copenhagen har en mycket intensiv etableringstakt. Nu öppnar man sin första butik i trendkänsliga Brooklyn.

Nya strategier i framtidens köpcentrum

  Köpcentrum 436 Pro 3652 Måsteläsning 145 Trender 358
Man har övergivit traditionell merchandising. I stället erbjuds storytelling och upplevelser som passar kundernas intressen. Så här bygger vinnaren av World Retail Awards framtidens köpcentrum.

Uniqlo uppdaterar sin onlinestrategi

  Pro 3652 Omnichannel 243 E-handel 687 Logistik 73
Den japanska modekedjan har uppdaterat sin e-handel med nya funktioner och tjänster. Det redan gigantiska nätet av dygnet runt-öppna utlämningsställen utökas och närmar sig 50 000 platser.

Dr. Martens fans trivs i nytt flaggskepp

  Butikskoncept 540 Pro 3652 Kundupplevelser 127 Internationellt 980
En bar för personalisering av produkter, konserter och events, digitala VR-turer. Dr. Martens nya flaggskepp är mer än bara en butik, det är en upplevelsebaserad mötesplats för varumärkets fans.

Succé för drive through med smörgåsar

  Internationellt 980 Butikskoncept 540 Pro 3652 Nya butiker 858
De enkla idéerna är ofta de bästa. Som att öppna en drive through där man serverar smörgåsar. Läget har också bidragit till att göra den här verksamheten till en omedelbar succé.