Läkande molekyler i nytt apotek

  Nya butiker 913 Visual Merchandising 112 Pro 3771 Internationellt 1040
Det är så långt bort man kan komma från det traditionella formspråket för apotek. Här blandas det primitiva med ny teknik, och naturen är ständigt närvarande.

Subway lanserar nytt digitalt butikskoncept

  Butikskoncept 576 Design 243 Pro 3771 Internationellt 1040
Snabbmatskedjan lanserar ett uppdaterat koncept med som anpassats för den digitala konsumentens vanor. Tolv enheter ska nu testas och utvärderas. 

BoConcept öppnar flaggskepp i New York

  Design 243 Nya butiker 913 Pop up 111 Internationellt 1040
Den danska inredningskedjan BoConcept finns på närmare 300 platser i 60 olika länder. Nu satsar man på ett nytt flaggskepp med ett exklusivt läge; Madison Avenue i New York.

Köpcentrumet ny arena för Volkswagen

  Butikskoncept 576 Köpcentrum 464 Nya butiker 913 Design 243
Via en innovativ digital vägg lockar man in kunderna på en upptäcktsfärd i varumärkets värld. Följ med in i Volkswagens nya butikskoncept – skapat för köpcentrum. 

Han är Crafts nya designchef

  Nyheter 2993 Design 243 Karriär 114 Personer 119
Från och med den 14 augusti leder Paul Laing det svenska sportvarumärkets designarbete. Rekryteringen är ett av flera steg i Crafts förnyelsearbete.

MoMA Design Store i Kyoto

  Visual Merchandising 112 Design 243 Internationellt 1040 Pro 3771
MoMA Design Store har öppnat sin andra butik i Japan. Den första öppnade i Tokyo 2006, och denna gång slår man upp dörrarna i Kyoto. Grundkonceptet är hämtat från New York.

Designtorget nyöppnar med uppdaterat koncept

  Pro 3771 Design 243 Butikskoncept 576 Produktutveckling 257
Designtorgets butik på Vallgatan i Göteborg har gjorts om. I samband med nyöppningen har butiken fått ett nytt koncept med flera nya varumärken. Formgivarna har också fått en mer framträdande plats.

Italienska designdelikatesser i Poznan

  Design 243 Nya butiker 913 Visual Merchandising 112 Internationellt 1040
Det är en butik som innehåller två sorters delikatesser. Dels maten från Italien som exponeras i diskarna. Dels en smakfull design som lyfter den lilla butiken till något utöver det vanliga. 

Butiken som en avkopplande trädgård

  Butikskoncept 576 Nyheter 2993 Pro 3771 Design 243
Det handlar om naglar och ögonfransar. Men också om konsten att bygga ett flaggskepp som på bara 60 kvadrat bidrar med en upplevelse att befinna sig i en trädgård. 

Hela köpcentrumet blir ett konstverk

  Pro 3771 Design 243 Köpcentrum 464 Internationellt 1040
Ett traditionellt slutet köpcentrum är ofta en intetsägande upplevelse utifrån. Det ville man ändra på i detta centrum – fasaden förvandlades till ett enda stort konstverk.

Bolia bygger nya butiker i tre faser

  Visual Merchandising 112 Design 243 Pro 3771 E-handel 721
Ambitionen är att skapa "den bästa butiken någonsin". För att nå dit arbetar Bolia i tre faser. Så här blev resultatet i varumärkets butik i Berlin.

Här är världens 42 bäst designade butiker

  Butikskoncept 576 Pro 3771 Internationellt 1040 Måsteläsning 163
Nyligen delades pris för årets bästa butiksdesign ut. Inte mindre än 42 vinnare korades, vi har sammanställt bilder och länkar till vad som klassas som världens bästa butiksdesign just nu. All aboard, häng med ut på en designresa! Mackage i Toronto’s Yorkdale Shopping Centre är Store of the Year. Utmärkelsen delades ut under den 46:e … (läs mer)

Köpcentrumet satsade på egen rooftop

  Pro 3771 Köpcentrum 464 Internationellt 1040 Design 243
Retail handlar mer och mer om upplevelser. Det är en av anledningarna till att köpcentrumet har satsat på en egen rooftop. Man har dessutom skapat en helt ny känsla med suggestiv belysning i centrumet.

Stärkt upplevelse med teknik och design

  Pro 3771 Butikskoncept 576 Design 243 Visual Merchandising 112
Den övergripande missionen är att få fler att cykla. Under våren öppnar varumärket fyra butiker som med hjälp av innovativ exponering och ny teknik skapar en särskiljande butiksupplevelse.

Ny design på Hobbex e-butik

  E-handel 721 Nyheter 2993 Design 243
Hobbex har lanserat en ny design på sin hemsida. Målsättningen har varit att göra en tydligare sajt som är lätt att använda.

Här är matbutiken en fest för ögat

  Internationellt 1040 Pro 3771 Visual Merchandising 112 Design 243
Butiken är en fest för alla som älskar butiksdesign och visual merchandising. Konceptet är skapat för att vara så instagram-vänligt som möjligt, följ med på en inspirerande resa i den första butiken av sitt slag.

Butiken som ett tredimensionellt magasin

  Butikskoncept 576 Design 243 Internationellt 1040 Nya butiker 913
Det finns många sätt att uttrycka ett varumärke på. Som i detta fall – en butik som är uppbyggd som ett tredimensionellt magasin. Varje avdelning berättar sin historia med ett kuraterat innehåll.

En exklusiv doft av Oman mitt i Milano

  Pro 3771 Nya butiker 913 Butikskoncept 576 Internationellt 1040
Varumärket Amouage, med ursprung i Oman, finns bland de varumärken som just nu trotsar butiksdöden. I Milano har man öppnat en butik i de mest exklusiva konstkvarteren.

Ilse Jacobsen bakom nytt spa

  Pro 3771 Design 243 Internationellt 1040 Varumärken 235
Ett nytt skönhets- och spakoncept, Take a Break, har öppnat i Köpenhamns nya stadsdel Carlsberg City. Bakom satsningen står designern och affärsängeln Ilse Jacobsen.

Apotek Hjärtat förnyar sin kollektion

  Varumärken 235 Nyheter 2993 Design 243 Pro 3771
Efter mer än sju år med den gamla kollektionen var det dags för Apotek Hjärtat att byta design på sina apoteksrockar. Man har gett AUX Corporate Fashion förnyat förtroende att utforma och producera även den nya generationen arbetskläder. Stolta över förtroendet – Att efter mer än sju års samarbete, och med Ica som nya ägare få … (läs mer)