Italienska designdelikatesser i Poznan

  Butikskoncept 552 Design 236 Nya butiker 885 Pro 3706
Det är en butik som innehåller två sorters delikatesser. Dels maten från Italien som exponeras i diskarna. Dels en smakfull design som lyfter den lilla butiken till något utöver det vanliga. 

Butiken som en avkopplande trädgård

  Design 236 Internationellt 1005 Nyheter 2904 Pro 3706
Det handlar om naglar och ögonfransar. Men också om konsten att bygga ett flaggskepp som på bara 60 kvadrat bidrar med en upplevelse att befinna sig i en trädgård. 

Hela köpcentrumet blir ett konstverk

  Design 236 Köpcentrum 449 Pro 3706 Internationellt 1005
Ett traditionellt slutet köpcentrum är ofta en intetsägande upplevelse utifrån. Det ville man ändra på i detta centrum – fasaden förvandlades till ett enda stort konstverk.

Bolia bygger nya butiker i tre faser

  E-handel 704 Design 236 Visual Merchandising 109 Pro 3706
Ambitionen är att skapa "den bästa butiken någonsin". För att nå dit arbetar Bolia i tre faser. Så här blev resultatet i varumärkets butik i Berlin.

Här är världens 42 bäst designade butiker

  Måsteläsning 152 Butikskoncept 552 Internationellt 1005 Design 236
Nyligen delades pris för årets bästa butiksdesign ut. Inte mindre än 42 vinnare korades, vi har sammanställt bilder och länkar till vad som klassas som världens bästa butiksdesign just nu. All aboard, häng med ut på en designresa!

Köpcentrumet satsade på egen rooftop

  Köpcentrum 449 Produktutveckling 249 Design 236 Internationellt 1005
Retail handlar mer och mer om upplevelser. Det är en av anledningarna till att köpcentrumet har satsat på en egen rooftop. Man har dessutom skapat en helt ny känsla med suggestiv belysning i centrumet.

Stärkt upplevelse med teknik och design

  Design 236 Pro 3706 Visual Merchandising 109 Nya butiker 885
Den övergripande missionen är att få fler att cykla. Under våren öppnar varumärket fyra butiker som med hjälp av innovativ exponering och ny teknik skapar en särskiljande butiksupplevelse.

Ny design på Hobbex e-butik

  Nyheter 2904 E-handel 704 Design 236
Hobbex har lanserat en ny design på sin hemsida. Målsättningen har varit att göra en tydligare sajt som är lätt att använda.

Här är matbutiken en fest för ögat

  Internationellt 1005 Visual Merchandising 109 Design 236 Pro 3706
Butiken är en fest för alla som älskar butiksdesign och visual merchandising. Konceptet är skapat för att vara så instagram-vänligt som möjligt, följ med på en inspirerande resa i den första butiken av sitt slag.

Butiken som ett tredimensionellt magasin

  Butikskoncept 552 Pro 3706 Design 236 Internationellt 1005
Det finns många sätt att uttrycka ett varumärke på. Som i detta fall – en butik som är uppbyggd som ett tredimensionellt magasin. Varje avdelning berättar sin historia med ett kuraterat innehåll.

En exklusiv doft av Oman mitt i Milano

  Butikskoncept 552 Visual Merchandising 109 Pro 3706 Internationellt 1005
Varumärket Amouage, med ursprung i Oman, finns bland de varumärken som just nu trotsar butiksdöden. I Milano har man öppnat en butik i de mest exklusiva konstkvarteren.

Ilse Jacobsen bakom nytt spa

  Internationellt 1005 Varumärken 233 Design 236 Pro 3706
Ett nytt skönhets- och spakoncept, Take a Break, har öppnat i Köpenhamns nya stadsdel Carlsberg City. Bakom satsningen står designern och affärsängeln Ilse Jacobsen.

Apotek Hjärtat förnyar sin kollektion

  Nyheter 2904 Varumärken 233 Pro 3706 Design 236
Efter mer än sju år med den gamla kollektionen var det dags för Apotek Hjärtat att byta design på sina apoteksrockar. Man har gett AUX Corporate Fashion förnyat förtroende att utforma och producera även den nya generationen arbetskläder. Stolta över förtroendet – Att efter mer än sju års samarbete, och med Ica som nya ägare få … (läs mer)

Flexibelt ramverk för pop up-butiker

  Butikskoncept 552 Design 236 Visual Merchandising 109 Pop up 106
Butikerna signalerar äventyr och upptäckarglädje. Ett modulsystem gör detta ramverk för pop up-butiker extremt flexibelt. Inspirationen är hämtad från svunna tiders exklusiva resekoffertar.

Provence som butiksupplevelse

  Visual Merchandising 109 Butikskoncept 552 Nya butiker 885 Pro 3706
Mänskligt digitalt! L’Occitane är kända för sina produkter, men även för sitt sätt att sälja med hjärta. I varumärkets nya koncept tar man det ett steg längre, in i den digitala och personaliserade tidsåldern.

En flod av ord visar vägen in i butiken

  Kundupplevelser 131 Internationellt 1005 Design 236 Pro 3706
I den tredje och sista delen om Zhongshuge Bookstore besöker vi butiken i Yangzhou. Här rinner en flod av ord fram genom lokalen och visar vägen djupare in i butiken. Zhongshuge Bookstore i staden Yangzhou ligger nära vattnet. Det är också ett bärande tema i designen av denna bokhandel. Omedelbart innanför entrédörrarna blir det tydligt. Besökaren … (läs mer)

Inomhuspark nytt inslag i stadskärnan

  Kundupplevelser 131 Cityhandel 144 Nyheter 2904 Design 236
Många letar efter ett recept på bättre dragningskraft till stadskärnan. Nu kommer ett förslag som visar hur inomhusparker kan bidra till att skapa ett bättre helhetserbjudande i stadsbilden.

Betong och storstad hos Zhongshuge

  Pro 3706 Butikskoncept 552 Kundupplevelser 131 Visual Merchandising 109
I den andra delen i vår serie om Zhongshuge Bookstores butiksupplevelser tittar vi närmare på butiken i Shanghai. Här har övergångsställen en central roll i designen. Men här ryms också ett slott av böcker.

En bokhandel att vila sin själ i

  Pro 3706 Kundupplevelser 131 Butikskoncept 552 Design 236
Det här är långt mycket mer än en butik. Denna spektakulära bokhandel innehåller flera olika världar som alla på sitt sätt hyllar läsandet. I den första av tre delar visar vi hur man med design kan skapa en miljö som erbjuder helt unika upplevelser.

Gemytlig livsstilsshopping i Alperna

  Design 236 Pro 3706 Internationellt 1005 Visual Merchandising 109
På Dorfstrasse i Wengen ligger denna pärla till konceptbutik. I det lilla huset mitt i byn erbjuder varumärket mode och livsstilsprodukter av högsta kvalitet. Kika in och låt dig inspireras!    Retail handlar inte bara om logik och effektivitet. Det här huset är snett och vint, alldeles för litet för en butik och dessutom över … (läs mer)