Framtidens detaljhandel finns i Rheinland-Pfalz i Tyskland. Närmare bestämt inne i en tågstation i Koblenz.
Morgondagens konsument vill handla i fysiska butiker – om upplevelsen innehåller dessa tre ingredienser.
Framtidens butik som social mötesplats. H&M integrerar det digitala erbjudandet med en fysisk shoppingupplevelse.
Den smarta fysiska butiken kommer bli ännu viktigare i framtiden. Det menar Ica i en ny rapport – så här ska det gå till.
Ambitionen är att skapa framtidens mest hållbara kiosk. Konceptet är nu uppdaterat – och har öppnat på ny plats.
Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.
Ett nytt år står för dörren. Vi har handplockat 21 trendspaningar fyllda med idéer och tankar väl värda att ta med sig in i 2024.
Jakten på köpcentrumets nya roll är i full gång. En ny typ av digitalt balanserad destination växer nu fram. Här är några avgörande ingredienser.
Shopping går från en specifik handling till en ständigt närvarande atmosfärisk process. Här är fyra tunga globala trender som formar framtidens detaljhandel.
Den klassiska blå boxen blir en kanal av många i varumärkets strategi. Framtidens retail handlar för Ikea om såväl nya mötesplatser som upplevelser.