Trots att framtidens retail varit i fokus länge ser och känns butiker i mångt och mycket som de gjorde för 20 år sedan. Välkommen tillbaka till framtiden.
Kedjan Urban Outfitters lanserar ett nytt koncept. Det bygger på att det krävs mer än bara produkter för att lyckas nå den nya konsumenten.
Livsstilskedjan har prisats för sitt kreativa sätt att använda musik för att driva verksamheten framåt.
Livsstilsvarumärket Grandpa tar klivet in i hotellbranschen. ”Här har vi gått all in med en blandning av nytt och gammalt.”
För 20 år sedan öppnade Grandpa med ambitionen att vara mer än bara en butik. Strategin ligger fast.
Den lokala modehandlaren öppnar ytterligare en butik. Den nya butiken, som riktar sig till ungdomar och dam, är del av en större förändring i centrumet.
Livsstilskonceptet ”Verkstan The social life” är del av en ny satsning. Ambitionen är att bli Sveriges mest kreativa och inspirerande destination.
Amsterdam-baserade Scotch & Soda ökar sin tillväxttakt och öppnar ett större antal butiker.
Varumärket öppnar en noggrant kuraterad pop up-butik i det lyxiga boutiquehotellet.
Ett sortiment präglat av varumärkets DNA. Ugg planerar nu att lansera konceptet globalt.