Varför skriver vi om hotell? Det kan tyckas vara en befogad fråga. Anledningen är att detaljhandeln är i förvandling, men så även de miljöer som den verkar i.
Ett nytt destinationshotell markerar förändringen som stadsdelen just nu genomgår.
I dag firas Nationella Minibardagen för första gången. En ny studie kartlägger konsumenternas minibar-beteende.
Livsstilsvarumärket Grandpa tar klivet in i hotellbranschen. ”Här har vi gått all in med en blandning av nytt och gammalt.”
Drygt en milon spelar regelbundet i Sverige. Nu vill hotellkedjan locka till sig målgruppen med hjälp av specialinredda rum.
Dagligvaruhandeln visade som enda bransch i stadskärnorna på en positiv omsättningsutveckling.
Inom retail – och i samhället i stort – lanseras allt fler kontaktlösa och automatiserade koncept.
”Det skapar ytterligare möjligheter för Jula och andra verksamheter och organisationer i Skaraborg att utvecklas”.
Självbetjäning är en fortsatt trend. Nu har fenomenet dykt upp inom ”glamping”.
Skräddarsytt för modevärldens behov. Hotellets koncept är särskilt utvecklat för modebranschens behov av att kunna visa upp kollektioner.