Walmart storsatsar på röststyrning

Walmart storsatsar på röststyrning

 

Det är är ett tydligt tecken på ett kommande genomslag. Världens största detaljhandelskedja, Walmart, storsatsar på röststyrning och adderar en offensiv strategi för fulfilment. Den amerikanska kedjan Walmart har sedan en tid växlat upp satsningen på fullfillment av onlineordrar. En central del av detta har varit att förbereda butiksledet för utlämning av e-beställningar. Detta är … (läs mer)

E-handel 973 Pro 4637 Trender 460 Detaljhandel 189


Så ska världens största kedja digitaliseras

Så ska världens största kedja digitaliseras

 

Walmart har investerat i höjda löner och utbildning men också trimmat varuflödet och stärkt butiksbeståndet. Nu kopplar man samman delarna i verksamheten digitalt för att skapa en sömlös shoppingupplevelse. Världens största detaljhandelskedja satsar nu på att stärka sin digitala närvaro. Nyligen offentliggjordes siffror som visar på en försäljningsökning online med sju procent jämfört med föregående … (läs mer)

Pro 4637 Omnichannel 339 Nyheter 3838 Kundupplevelser 345


Dagen då julhandeln peakar online

Dagen då julhandeln peakar online

 

Årets julhandel på nätet väntas slå nytt rekord. Under november och december beräknas den svenska näthandeln omsätta 34 miljarder kronor, vilket motsvarar en ökning med 5 procent från föregående år. Den 7 december väntas e-handeln nå sin peak och under dagen beräknas näthandeln omsätta 871 miljoner kronor. Det visar en ny rapport från Adobe. Adobe … (läs mer)

Undersökningar 439 Nyheter 3838 E-handel 973 Pro 4637


Ikea siktar på fem miljarder euro online

Ikea siktar på fem miljarder euro online

 

Ikeas koncernchef Peter Agnefjäll medger att företaget var sen på bollen gällande onlinehandeln. Det tänker man ta igen under de kommande fem åren. Det är i en intervju med CNBC som Agnefjäll konstaterar att man hade kunnat vara snabbare med sin e-satsning, men att man nu gör en rejäl satsning. Bland annat är en ny … (läs mer)

Pro 4637 Nyheter 3838 E-handel 973


Cross Device – vägen till köp går via fler enheter

Cross Device – vägen till köp går via fler enheter

 

Konsumenterna besöker sajter och utför köp från alla typer enheter – bärbara datorer, surfplattor och smartphones. Cross device-köparna är 20 procent mer benägna att använda en mobil enhet för att slutföra ett köp. Det visar en färsk studie. Criteo, som arbetar med beteendebaserad annonsering, har släppt sin kvartalsrapport om den mobila handeln, Q3 2015 State … (läs mer)

Undersökningar 439 E-handel 973 Omnichannel 339 Pro 4637


”Vi testar det bästa från två världar”

”Vi testar det bästa från två världar”

 

Kedjan Target genomför just nu tester i 25 av sina butiker för att hitta den perfekta mixen mellan fysiska butiker och e-handel. Bland annat inför man digitala serviceambassadörer i butikerna. Den amerikanska varuhuskedjan Target har utvecklat ett nytt koncept, anpassat för en mer digital livsstil. Anledningen är att man känt av ett behov från kunderna … (läs mer)

Produktutveckling 307 Internationellt 1364 Pro 4637 Nyheter 3838


Lanserar minibokhandel och e-handel

 

Nu finns Mariehamns bokhandel också utanför Mariehamn. Bokhandeln har öppnat en minibokhandel i Maxinge. Dessutom nischar man in sig på webben med tonvikt på åländska böcker. Vd Pernilla Söderlund är noga med att den mer än hundraåriga bokhandeln förblir Mariehamn trogen. Läs hela artikeln här: Lanserar minibokhandel och webbsida Spara artikel

Nyheter 3838 Internationellt 1364 Pro 4637 E-handel 973


Knifeo lanserar nätbutik för köksknivar

 

I dag lanserar det svenska bolaget Knifeo AB sin nya nätbutik för köksknivar knifeo.com. Bolaget etablerades i år med ambition om att bygga marknadens bästa specialbutik för köksknivar. Från sitt kontor och lager i vackra Varberg planerar bolaget att betjäna sina matintresserade kunder i Sverige, Danmark och Norge. Knifeo AB grundades av Thomas Wigen Sjöbacken som har … (läs mer)

Nya butiker 1234 Pro 4637 Nyheter 3838 E-handel 973


Var sjätte e-konsument är missnöjd

 

Konsumentverket har i den årliga Konsumentrapporten granskat e-handeln som sträcker sig utanför landets gränser. Rapporten visar att var sjätte e-kund som köpt varor från en utländsk webbutik har blivit missnöjd med sitt köp.  Enligt Konsumentverkets undersökningar har 80 procent av alla konsumenter det senaste året genomfört köp online. 16 procent av de som handlar varor på nätet från … (läs mer)

E-handel 973 Undersökningar 439 Konsumentbeteende 327 Pro 4637


Därför e-shoppar kvinnor till sina män

 

Webbutiken Trendhim.se som säljer smycken och accessoarer för män har gjort en undersökning som visar att 56 procent av deras kunder är kvinnor. Handelstrender frågade varför så pass många kvinnor handlar i en webbutik för män. Svaret: De vill få dem att se bättre ut. Handelstrender berättade nyligen om en studie från Bronto Software som tydde på ett skifte inom e-handeln. … (läs mer)

Trender 460 E-handel 973 Pro 4637 Undersökningar 439


Tiger lanserar internationell e-handel

 

Som ett led i Tiger of Swedens internationella expansion, lanserar det svenska modevarumärket nu en helt ny webbshop. Bland nyheterna finns en uppdaterad design, fler språk och exklusiva produkter för onlinehandeln. – Vi växer på alla fronter och vill ge våra kunder en genomgående Tiger-upplevelse i alla kanaler, såväl i våra butiker som online. Vi … (läs mer)

Pro 4637 Nyheter 3838 Varumärken 275 Mode 406


NilsonGroup satsar på e-handel i butik

 

Skokoncernen NilsonGroup expanderar och satsar på e-handel i fysiska butiker. Via smarta online-stationer som placeras i utvalda butiker kan kunden upptäcka e-handeln och shoppa online direkt i butik. Placerandet av online-stationerna ger kunden tillgång till ett fullständigt sortiment samt möjlighet att beställa varor på plats. Stationerna finner man på en vägg eller i stativ i butikerna, där varje station … (läs mer)

Omnichannel 339 Pro 4637 E-handel 973


Jaktbutiken Active Outfit siktar på omnichannel

 

Onlinebutiken Active Outfit satsar på omnichannel och öppnar ny butik i Nacka för jakt, fiske och friluftsliv.  Active Outfit växer snabbt inom jakt och friluftsliv-världen. Redan från början har visionen varit att modernisera e-handeln och satsa på att göra kundupplevelsen på nätet lika bra som i en fysisk butik. Nästa steg i företagets utveckling blir lanseringen av den nya butiken … (läs mer)

E-handel 973 Pro 4637 Omnichannel 339 Nyheter 3838


Nu erbjuder e-handeln fysiska provrum

 

E-handeln har blivit effektiv, serviceinriktad och prismässigt mycket attraktiv. Men det är fortfarande svårt att prova kläder online. Det vill Wilderooms ändra på. Företaget erbjuder en tjänst som skapar möjlighet för onlinekunden att prova kläder innan man köper dem online. Och inte bara det, man kan beställa varor från flera olika butiker. Produkterna provar kunden … (läs mer)

Internationellt 1364 E-handel 973 Pro 4637 Trender 460