Handelstrender bevakar trender inom detaljhandel, köpcentrum och retail. Vi håller även koll på e-handel, omnichannel och den nya enade handeln.


Så ska världens största kedja digitaliseras

Så ska världens största kedja digitaliseras

 

Walmart har investerat i höjda löner och utbildning men också trimmat varuflödet och stärkt butiksbeståndet. Nu kopplar man samman delarna i verksamheten digitalt för att skapa en sömlös shoppingupplevelse. Världens största detaljhandelskedja satsar nu på att stärka sin digitala närvaro. Nyligen offentliggjordes siffror som visar på en försäljningsökning online med sju procent jämfört med föregående … (läs mer)




Dagen då julhandeln peakar online

Dagen då julhandeln peakar online

 

Årets julhandel på nätet väntas slå nytt rekord. Under november och december beräknas den svenska näthandeln omsätta 34 miljarder kronor, vilket motsvarar en ökning med 5 procent från föregående år. Den 7 december väntas e-handeln nå sin peak och under dagen beräknas näthandeln omsätta 871 miljoner kronor. Det visar en ny rapport från Adobe. Adobe … (läs mer)




Cross Device – vägen till köp går via fler enheter

Cross Device – vägen till köp går via fler enheter

 

Konsumenterna besöker sajter och utför köp från alla typer enheter – bärbara datorer, surfplattor och smartphones. Cross device-köparna är 20 procent mer benägna att använda en mobil enhet för att slutföra ett köp. Det visar en färsk studie. Criteo, som arbetar med beteendebaserad annonsering, har släppt sin kvartalsrapport om den mobila handeln, Q3 2015 State … (läs mer)




”Vi testar det bästa från två världar”

”Vi testar det bästa från två världar”

 

Kedjan Target genomför just nu tester i 25 av sina butiker för att hitta den perfekta mixen mellan fysiska butiker och e-handel. Bland annat inför man digitala serviceambassadörer i butikerna. Den amerikanska varuhuskedjan Target har utvecklat ett nytt koncept, anpassat för en mer digital livsstil. Anledningen är att man känt av ett behov från kunderna … (läs mer)