En ny undersökning kartlägger hur män och kvinnor planerar och genomför sin julshopping. Strategierna skiljer sig åt.
En ny undersökning tyder på att det blir en fygital jul med mixade kanaler. Men det finns en tydlig förändring jämfört med förra årets julhandel.
Begagnade varor under julgranen blir allt vanligare. Att ge bort pre-owned handlar inte bara om prislappen, det visar en ny studie.
Varuhuset har skapat julkänsla deluxe inför de kommande helgerna. Man gör det under parollen ”ju mer desto bättre!”. Se bilderna här.
Generation Z blir äldre och påverkar detaljhandeln allt mer – detta är vad man efterfrågar.
Lågpriskedjans försäljning under december slog alla tidigare rekord – en tung anledning var lyxsortimentet.
Svenskarna tvivlar på sin förmåga att köpa uppskattade julklappar. En vetenskapligt baserad formel löser problemet.
Köpcentrumet har i år lämnat över skapandet av julkampanjen till barns fantasi och AI-teknik. Här är resultatet.
Amazon har öppnat hållbar pop up-butik där man ger varorna en andra chans.
Shoppable-trenden allt starkare. Kedjan kombinerar romantiska julfilmer, sociala medier och shopping.