Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.
Storleksråd minskar andelen returer avsevärt. Nu lanserar Zalando ett virtuellt provrum som ska hjälpa kunden hitta rätt i sortimentet.
Kunderna skräms av införda returavgifter. Rätt hanterat kan dock returen skapa såväl lojalitet som förtroende. Detta enligt en nyligen genomförd studie.
Från och med i dag, den 17:e april, kan PostNords kunder returnera sina e-handlade paket via paketboxar.
Sedan en tid har Amazon börjat varna sina kunder för varor som ofta returneras.
Med AI-teknik vill det man byta ut traditonella storlekar och i stället använda ”Size You". Det har lett till minskade returkostnader på upp mot 20 procent.
Butikens roll har förändrats. Mobilen är en avgörande faktor för framgång för den fysiska butiken, enligt en ny studie.
Kedjan växlar nu upp satsningen på curbside pickup med nya tjänster. Ambitionen är att använda sina fysiska butiker som lokala hubbar för fulfillment.
Nike delar in inlämnade produkter i tre kategorier. Lösningen rullas ut i butik just nu.
Inga retursedlar krävs när ett paket ska skickas tillbaka. Processen tar mindre än tio sekunder.