Tio digitala spådomar om detaljhandeln

Tio digitala spådomar om detaljhandeln

  Måsteläsning 285 Pro 4470 Trender 442 Undersökningar 412
Automation, säkerhet och personalisering står högt på den digitala agendan de kommande åren. Här är tio spådomar om digitaliseringen inom handeln.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Detaljhandelns tyngsta trender 2019

Detaljhandelns tyngsta trender 2019

  Måsteläsning 285 Pro 4470 Trender 442 Analys 42
Den digitala klasskampen blir allt tydligare, stadskärnan gör comeback och online-to-offline lyfter upplevelserna i butik. Här är de 10 tyngsta trenderna 2019.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Whole Foods trendspaning inför 2019

Här är Whole Foods trendspaning inför 2019

  Måsteläsning 285 Internationellt 1302 Produktutveckling 302 Pro 4470
Dagligvarukedjans experter siar om det kommande årets trender. Spaningen innehåller bland annat innovativa havsprodukter, fett och socialt hållbara köpbeslut. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Varumärke lanserar digital 3D-kollektion

Varumärke lanserar digital 3D-kollektion

  Mode 370 Trender 442 Pro 4470 Design 318
Varumärket lanserar en kollektion som endast existerar digitalt. Den medför ett nytt sätt att uttrycka sin modekreativitet utan att lämna ett negativt fotavtryck på miljön.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sätter den fygitala handeln i fokus

Sätter den fygitala handeln i fokus

  Trender 442 Pro 4470 Cityhandel 268 Personer 301
Årets upplaga av Mapic präglas av en detaljhandel i förändring. Nathalie Depetro, Director Mapic, berättar varför den fygitala handeln har satts i fokus.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Trendspanarens 12 megatrender

Trendspanarens 12 megatrender

  Personer 301 Måsteläsning 285 Trender 442
Trendspanaren Stephan Jung bidrog under Sweden Urban Arena med sin bild av utvecklingen inom bland annat detaljhandeln. Här är tolv megatrender att hålla koll på.
Sex retailtrender du bör ha koll på

Sex retailtrender du bör ha koll på

  Trender 442 Hållbarhet 214 Måsteläsning 285 Kundupplevelser 307
Vinnarna erbjuder osynliga betalningar, kundcentrering och är besatta av friktionsfrihet. Här är fem trender som formar en hållbar framtid inom retail. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Fyndjakten är här för att stanna

Fyndjakten är här för att stanna

  Pro 4470 Trender 442 Undersökningar 412 Konsumentbeteende 310
Konsumenterna älskar att fynda. Det gäller såväl kläder som mat, och enligt en färsk undersökning finns fyndjägarna i alla inkomstklasser och åldrar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt koncept fångar detaljhandelns trender

Nytt koncept fångar detaljhandelns trender

  Trender 442 Måsteläsning 285 Pro 4470 Internationellt 1302
Kassalös butik, automation, lokalproducerat, delningsekonomi, supersnabba leveranser. Det här konceptet innehåller några av handelns allra tyngsta trender.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ugg firar med färgstarka ikoner

Ugg firar med färgstarka ikoner

  Nyheter 3672 Varumärken 265 Mode 370 Trender 442
Varumärket Ugg fyller fyra årtionden. I en global kampanj lyfter man fram färgstarka ikoner. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mode skapat av använda arbetskläder

Mode skapat av använda arbetskläder

  Trender 442 Mode 370 Hållbarhet 214 Pro 4470
Nytt projekt syftar till att skapa nytt mode via redan använda textilier – och därmed hitta innovativa lösningar för en mer hållbar modeindustri.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sverige i topp för kontantfria betalningar

Sverige i topp för kontantfria betalningar

  Undersökningar 412 Nyheter 3672 Pro 4470 Ny teknik 489
För första gången går Sverige om USA i antalet kontantlösa betalningar. Nu förutspås stora förändringar när nya aktörer inom fintech gör entré. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Tre tunga retailtrender – från Kina

Tre tunga retailtrender – från Kina

  Konsumentbeteende 310 Pro 4470 Internationellt 1302 Sociala medier 100
Kina står för en stor del av tillväxten inom den nya tidens konsumtion. En färsk studie pekar på tre distinkta trender i beteendemönstret.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lagerstatus är det nya slagfältet

Lagerstatus är det nya slagfältet

  Trender 442 Pro 4470 Kundupplevelser 307 Måsteläsning 285
Sömlös omnichannel och optimerad effektivitet kräver full insyn och relevant information. Inventory management är det nya slagfältet inom detaljhandeln.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Hela kedjan använder VR i utbildningen

Hela kedjan använder VR i utbildningen

  Pro 4470 Ny teknik 489 Trender 442 Måsteläsning 285
Med hjälp av VR har kedjan gjort utbildningen tillgänglig för samtliga butiker. Den upplevelsebaserade träningen har redan gett positiva effekter. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nu blir AR och VR vardagsmat

Nu blir AR och VR vardagsmat

  Pro 4470 Trender 442 Undersökningar 412 Ny teknik 489
En ny rapport visar att många företag redan använder Augmented Reality och Virtual Reality. Men ett ännu bredare genombrott väntar de kommande tre åren – vilket öppnar möjligheter för detaljhandeln. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Digitaliseringens tre måsten

Digitaliseringens tre måsten

  Pro 4470 Ny teknik 489 Trender 442 Personer 301
Han skapade AR-succén Ikea Place. Under Tech 2018 delade Michael Valdsgaard med sig av fem tunga tekniktrender – och tre måsten för framgångsrik digitalisering. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så kommer du i gång med voice

Så kommer du i gång med voice

  Måsteläsning 285 Omnichannel 323 Trender 442 Pro 4470
Voice commerce, eller röststyrd handel, kan framstå som något ogreppbart som är sr svårt att ge sig in i. Under Tech 2018 i London tog man ner begreppet på jorden. Så här kommer du i gång.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”Då blir tekniken bara en gimmmick”

”Då blir tekniken bara en gimmmick”

  Trender 442 Pro 4470 Ny teknik 489 Internationellt 1302
Handlarna satsar på bland annat konversationsteknik och AI. Men om investeringarna inte kopplas till affärsutvecklingen är det bara en gimmick. Det menade man i en paneldiskussion under Tech 2018.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”AI handlar om personalisering”

”AI handlar om personalisering”

  Trender 442 Ny teknik 489 Produktutveckling 302 Pro 4470
Martin Wild leder MediaMarktSaturn Retail Groups innovationsarbete. Under Tech 2018 i London berättade han varför man satsar på artificiell intelligens och robotar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!