Tre tunga retailtrender – från Kina

Tre tunga retailtrender – från Kina

  Sociala medier 98 Pro 4388 Trender 429 Konsumentbeteende 302
Kina står för en stor del av tillväxten inom den nya tidens konsumtion. En färsk studie pekar på tre distinkta trender i beteendemönstret.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lagerstatus är det nya slagfältet

Lagerstatus är det nya slagfältet

  Trender 429 Pro 4388 Måsteläsning 271 Ny teknik 478
Sömlös omnichannel och optimerad effektivitet kräver full insyn och relevant information. Inventory management är det nya slagfältet inom detaljhandeln.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Hela kedjan använder VR i utbildningen

Hela kedjan använder VR i utbildningen

  Nyheter 3611 Ny teknik 478 Måsteläsning 271 Pro 4388
Med hjälp av VR har kedjan gjort utbildningen tillgänglig för samtliga butiker. Den upplevelsebaserade träningen har redan gett positiva effekter. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nu blir AR och VR vardagsmat

Nu blir AR och VR vardagsmat

  Trender 429 Ny teknik 478 Nyheter 3611 Pro 4388
En ny rapport visar att många företag redan använder Augmented Reality och Virtual Reality. Men ett ännu bredare genombrott väntar de kommande tre åren – vilket öppnar möjligheter för detaljhandeln. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Digitaliseringens tre måsten

Digitaliseringens tre måsten

  Pro 4388 Personer 272 Måsteläsning 271 Trender 429
Han skapade AR-succén Ikea Place. Under Tech 2018 delade Michael Valdsgaard med sig av fem tunga tekniktrender – och tre måsten för framgångsrik digitalisering. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så kommer du i gång med voice

Så kommer du i gång med voice

  Ny teknik 478 Pro 4388 Trender 429 E-handel 901
Voice commerce, eller röststyrd handel, kan framstå som något ogreppbart som är sr svårt att ge sig in i. Under Tech 2018 i London tog man ner begreppet på jorden. Så här kommer du i gång.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”Då blir tekniken bara en gimmmick”

”Då blir tekniken bara en gimmmick”

  Internationellt 1279 Ny teknik 478 Pro 4388 Trender 429
Handlarna satsar på bland annat konversationsteknik och AI. Men om investeringarna inte kopplas till affärsutvecklingen är det bara en gimmick. Det menade man i en paneldiskussion under Tech 2018.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”AI handlar om personalisering”

”AI handlar om personalisering”

  Ny teknik 478 Produktutveckling 295 Trender 429 Pro 4388
Martin Wild leder MediaMarktSaturn Retail Groups innovationsarbete. Under Tech 2018 i London berättade han varför man satsar på artificiell intelligens och robotar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Data primär konkurrensfördel i handeln

Data primär konkurrensfördel i handeln

  Undersökningar 401 Ny teknik 478 Trender 429 Pro 4388
Digitaliseringen driver utvecklingen av detaljhandeln och kommer leda till mer intelligenta butiker, mer dynamiska och personifierade erbjudanden, användande av butiksrobotar och AI. Det visar en ny rapport som också pekar på att data blir en avgörande konkurrensfaktor.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny rapport: ingen ”retail apocalypse”

Ny rapport: ingen ”retail apocalypse”

  Måsteläsning 271 Trender 429 Pro 4388 Internationellt 1279
Ryktet om den fysiska butikens död är betydligt överdrivet. Det visar en ny rapport som pekar på att vissa kategorier frodas och växer – medan andra kämpar för överlevnad. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”Digitalisering medför nya beteenden”

”Digitalisering medför nya beteenden”

  Trender 429 Måsteläsning 271 Konsumentbeteende 302 Personer 272
Digitalisering handlar om teknik – men lika mycket om hur konsumentens beteenden och preferenser förändras. Det menar Judith Wolst, författaren bakom kommande boken ”Digital panik – Få koll på läget!”. Här är fem fokusområden handeln bör ha koll på.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sex trender formar matinköpen

Sex trender formar matinköpen

  Pro 4388 Kundupplevelser 290 Trender 429 Måsteläsning 271
Restauranger och dagligvarubutiker förändrar och utvecklar nu sina erbjudanden. Till grund för detta ligger sex tongivande trender. Bland annat hamnar bekvämlighet, upplevelser och hållbarhet i fokus. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Fyra trender som förändrar retail

Fyra trender som förändrar retail

  Pro 4388 Ny teknik 478 Måsteläsning 271 Trender 429
De nya generationernas mindset skiljer agnarna från vetet, hållbarhet och transparens är ett måste. Och äntligen möter kassaköerna sitt oundvikliga öde. Här är fyra trender som formar morgondagens handel.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ica lanserar tjänst för röststyrning

Ica lanserar tjänst för röststyrning

  Ny teknik 478 Trender 429 Nyheter 3611 Måsteläsning 271
Nu kan Icas kunder tala med den digitala personen Monica – som hjälper till med receptinspiration och hantering av inköpslistor. "Röststyrning kommer få allt större betydelse".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Stretching en ny retailtrend

Stretching en ny retailtrend

  Trender 429 Pro 4388 Köpcentrum 620 Kundupplevelser 290
Stretching växer som ny företeelse just nu i USA. I välkomnande och avslappnade miljöer erbjuder man stretching i en rad olika former. Från individuellt till gemensamma klasser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Betala kaffet med bitcoin

Betala kaffet med bitcoin

  Trender 429 Nyheter 3611 Pro 4388 Ny teknik 478
Snart kan du betala din fika med kryptovaluta. Kedjans kunder kommer inom kort kunna omvandla sin digitala valuta och betala för sin latte med bitcoin. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Passform  vinner över storlek online

Passform vinner över storlek online

  Ny teknik 478 Pro 4388 Trender 429 Kundupplevelser 290
Från att ha handlat om specifika storlekar rör sig nu allt fler mot en personaliserad AI-tjänst för bästa passform. Här är tre exempel på företag som använder tekniken.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtiden i fokus på nytt event

Framtiden i fokus på nytt event

  Internationellt 1279 Nyheter 3611 Pro 4388 Trender 429
Framtidens detaljhandel sätts i fokus under ett helt nytt event som siktar på att bli en global mötesplats. Den första upplagan hålls under 2019.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Fem måsten för framtidens konsument

Fem måsten för framtidens konsument

  Måsteläsning 271 Konsumentbeteende 302 Trender 429 Undersökningar 401
Utvecklingen inom den moderna detaljhandeln går med en rasande fart. Även konsumenternas attityder förändras i mycket högt tempo. Här är fem avgörande frågor för att locka den nya tidens konsument.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lockar med disruptiv Food & Beverage

Lockar med disruptiv Food & Beverage

  Köpcentrum 620 Måsteläsning 271 Internationellt 1279 Pro 4388
Köpcentrumet är mångfaldigt prisbelönat, bland annat för sitt utbud. Nu skruvar man på erbjudandet för att möta en allt hårdare konkurrens. Så här ska man lyckas tilltala den nya tidens konsument. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!