Fem kundtyper i post corona retail

Fem kundtyper i post corona retail

 
Fem kundsegment växer nu fram när konsumenten ändrar sitt beteende. Företag inom handeln bör omforma sitt erbjudande efter detta.
Så har pandemin påverkat våra matvanor

Så har pandemin påverkat våra matvanor

 
Pandemin påverkar matvanor och inköp. Här är fem tydliga förändringar i svenskarnas matmönster under krisens första tre månader.
Gina Tricot och Beyond Retro i samarbete

Gina Tricot och Beyond Retro i samarbete

 
Gina Tricot inleder ett samarbete med Beyond Retro. ”En möjlighet för många att upptäcka hur kul det är att shoppa vintage”, säger grundaren Steven Bethell.
Pressbyrån öppnar obemannad butik

Pressbyrån öppnar obemannad butik

 
Pressbyrån lanserar Pressbyrån Go, ett nytt koncept bestående av obemannade butiker.
Coronakrisens dolda retailtrender

Coronakrisens dolda retailtrender

 
COVID-19 påverkar konsumentens värderingar. Bortom de uppenbara trenderna – som ökad e-handel – pågår rörelser som inte får samma uppmärksamhet.
Kostnadsfri skönhetsrådgivning online

Kostnadsfri skönhetsrådgivning online

 
”Vill du växla upp din look för hemarbete eller ha lite inspiration för nästa Zoom-möte?”. Kedjan erbjuder kostnadsfri rådgivning inom skönhet.
Noisy Bastards öppnar pop-up

Noisy Bastards öppnar pop-up

 
Stadskärnan får ett nytt tillskott under sommaren, detta i form av ölbryggeriet Noisy Bastards Brewing Company.
Konsumenten väljer biometri  före lösenord

Konsumenten väljer biometri före lösenord

 
Svenskarna skulle gärna byta lösenord mot biometri. Det visar en ny studie.
Fler konsumerar virtuella upplevelser

Fler konsumerar virtuella upplevelser

 
Virtuella upplevelser under pandemin. Rekordmånga svenska konsumenter ansluter sig till tjänster som träningspass, streaming och olika kurser på nätet.
Köpcentrum introducerar Live Stream Shopping

Köpcentrum introducerar Live Stream Shopping

 
För första gången bjuder köpcentrumen in sina besökare till en trendande digital upplevelse – live stream shopping.