20-talets retail hyperlokal och kirurgisk

20-talets retail hyperlokal och kirurgisk

 
En ny trendrapport målar upp en bild av det kommande decenniets retail. Den är hyperlokal och opererar med en närmast kirurgisk noggrannhet.
Framtidens retail finns i Boston

Framtidens retail finns i Boston

 
Vill du se framtidens retail? Då ska du åka till Boston. Mixen av bostäder, shopping, kontor, kultur och restauranger gör det till en destination med stark dragningskraft.
Matbutik fokuserar helt på keto

Matbutik fokuserar helt på keto

 
Keto bygger på mycket fett och lite kolhydrater. Dieten beskrivs som en strikt variant av LCHF. En dagligvarubutik har nu valt att satsa fullt ut på keto.
Årets viktigaste måsteläsning!

Årets viktigaste måsteläsning!

 
Vi står inför ett nytt decennium – men har du tillräcklig koll? Låt oss sudda ut din Fear of Missing Out. Här är 20 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa.
Handla grönt eller handla mindre?

Handla grönt eller handla mindre?

 
Handla grönt eller handla mindre? Ett beteende medför både välbefinnande och mindre miljöpåverkan. det visar en ny studie bland millennials.
Whole Foods trendspaning inför 2020

Whole Foods trendspaning inför 2020

 
Amerikanska Whole Foods har samlat sina inköpare och experter för att lista de tyngsta trenderna inför 2020.
Babba Rivera: ”Co-retailing spännande trend”

Babba Rivera: ”Co-retailing spännande trend”

 
Enligt New York-baserade varumärkesbyggaren Babba Rivera är retail långt från död.
Trenderna som gör pop ups allt hetare

Trenderna som gör pop ups allt hetare

 
Online-to-offline, ett utökat testande och en stadsbild i förändring. Rikard Lundberg, VD på Popup Agency, delar med sig av de tyngsta pop up-trenderna.
Retursamarbeten en allt starkare trend

Retursamarbeten en allt starkare trend

 
Detaljhandeln sätter allt mer fokus på fulfillment. Fri frakt ifrågasätts och miljöaspekterna väger allt tyngre. Men en av de hetaste trenderna just nu handlar om samarbeten mellan företag.
Här är den nya tidens konsument

Här är den nya tidens konsument

 
En omfattande studie krossar ”sanningar” om en tidspressad konsument, att millennials föredrar upplevelser framför produkter och att butiksbesöken minskar.