Fem trender i den nya tidens retail

Fem trender i den nya tidens retail

Bilden av framtidens retail växer fram – präglad av en mer agil och resurssnål detaljhandel centrerad kring individ och samhälle. Här är fem tunga trender.

Här mixas förråd och coworking

Här mixas förråd och coworking

Coworking flyttar in i förrådsmiljön. Allt vanligare att företag använder förråd som bas för sin verksamhet.

Circle K storsatsar på datorsyn i kassan

Circle K storsatsar på datorsyn i kassan

Systemet gör utcheckningen åtta gånger snabbare än en traditionell kassa. Nu lanseras det i tusentals Circle K-butiker.

URW storsatsar på virtuell verklighet

URW storsatsar på virtuell verklighet

Unibail-Rodamco-Westfield lyfter in ytterligare digifysiska upplevelsekoncept i sina centrum. Under sommaren etableras en ny VR-upplevelse.

Samarbeten och tjänster i framtidens varuhus

Samarbeten och tjänster i framtidens varuhus

Varuhuset som vi känner det håller på att dö. I stället växer en ny plats, med ett lokalt anpassat och digitalt laddat utbud, fram.

Nio insikter om den nya digitala kunden

Nio insikter om den nya digitala kunden

Konsumentens intryck av ett varumärke påverkas i hög utsträckning av de digitala upplevelserna. Till och med mer än vad ett butiksbesök gör. Det är en av nio tunga insikter från en färsk undersökning kring den nya digitala kunden.

Skippa kassan med smart kundvagn

Skippa kassan med smart kundvagn

Kassalöst vinner mark i detaljhandeln. Dagligvarukedjan har inlett ett samarbete som – via en smart kundvagn – låter kunderna skippa besöket i kassan.

Ny titel i detaljhandeln – SVP of Metaverse

Ny titel i detaljhandeln – SVP of Metaverse

Den nya rollen innebär ansvar för varumärkets ambitioner och aktiviteter i metaversum samt dess web3-strategi.

Brett genomslag för shopping i sociala medier

Brett genomslag för shopping i sociala medier

Ny data visar att en överväldigande majoritet av konsumenterna kommer göra inköp via sociala medier i år.

Millennials mest engagerade i klimatfrågor

Millennials mest engagerade i klimatfrågor

Millennials ställer mest krav på arbetsgivare och visar engagemang i klimatfrågan. Men flest miljösmarta val gör en annan åldersgrupp.