Kedjan testar ny förpackningsfri avdelning

Kedjan testar ny förpackningsfri avdelning

 
En zon för påfyllning har skapats i butiken. Kunderna kan låna förvaringskärl för att fylla på en mängd varor. "Det här tar våra ansträngningar till en ny nivå".
Gen X – den bortglömda generationen

Gen X – den bortglömda generationen

 
Det är en ålderskategori med mycket stor köpkraft och inflytande. Trots det hamnar de ständigt i skuggan av yngre generationer. Generation X är den bortglömda generationen – med stora kommersiella möjligheter.
Sju trender skapar framtidens vinnare

Sju trender skapar framtidens vinnare

 
Här är sju trender man bör fokusera på för att lyckas i detaljhandeln. En av dem: framgång mäts i tid – inte marknadsandelar
JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

 
I framtidens handel saknas gränser mellan on- och offline. Värdet av produkter minskar, i stället blir innehåll och service avgörande. Det menar JD.coms strategichef Chenkai Ling.
Därför är High Velocity Retailers vinnare

Därför är High Velocity Retailers vinnare

 
Du är en av 800 000 butiker konsumenten väljer mellan. En ny undersökning visar att snabba agila företag klarar sig bäst inom den nya tidens handel.
Snabb retail i fokus på World Retail Congress

Snabb retail i fokus på World Retail Congress

 
Under tisdagsmorgonen invigdes World Retail Congress i Amsterdam. En snabbt föränderlig detaljhandel står i fokus.
Här är den nya tidens kundupplevelse

Här är den nya tidens kundupplevelse

 
Den är i ständig förändring och tar sig nya skepnader i takt med att samhälle och detaljhandel förändras. Den nya kundupplevelsen formas av kundernas förväntningar. Vi har sammanställt tio nödvändiga ingredienser.
McDonald’s ploggar Sverige runt

McDonald’s ploggar Sverige runt

 
Under våren kommer medarbetare från McDonald’s 200 restauranger över hela Sverige att ge sig ut i naturen och plogga.
Livestreaming säljande trend i e-handeln

Livestreaming säljande trend i e-handeln

 
Livestreaming en allt viktigare del av e-handeln, omsätter nu miljardbelopp. Här presenteras produkterna mer levande än på en statisk produktsida.
Walmart storsatsar på röststyrning

Walmart storsatsar på röststyrning

 
Det är är ett tydligt tecken på ett kommande genomslag. Världens största detaljhandelskedja, Walmart, storsatsar på röststyrning och adderar en offensiv strategi för fulfilment. Den amerikanska kedjan Walmart har sedan en tid växlat upp satsningen på fullfillment av onlineordrar. En central del av detta har varit att förbereda butiksledet för utlämning av e-beställningar. Detta är … (läs mer)