En ny typ av hyresgäst tar plats i köpcentrumet. När traditionella butikskedjor stänger gör den nya innesporten entré.
Volvo skapar en kreativ hubb för varumärket. Destinationen öppnar sina dörrar med ambitionen att inspirera, underhålla, utmana och utbilda.
I dag öppnar Apple en ny flaggskeppsbutik. Förutom produkter erbjuder man även fördjupande seminarier och utbildningar. Se bilderna!
Kunderna möts av en experimentell studio. Med färgterapi och lokala samarbeten vill man skapa lust att röra sig mer.
Showfields öppnade under 2019 en upplevelse där utbudet och teman ständigt varieras. Nu lanserar ”Världens mest intressanta butik” ett nytt koncept.
Upplevelsebolaget Livi it och q-handelsbolaget Foodora inleder ett samarbete som innefattar ett stort utbud av upplevelser.
Unibail-Rodamco-Westfield lyfter in ytterligare digifysiska upplevelsekoncept i sina centrum. Under sommaren etableras en ny VR-upplevelse.
Pandemins grepp har lättat och konsumenterna ger sig ut i det nya normala. En ny studie kartlägger vilken sinnesstämning konsumenten befinner sig i just nu.
Shopping, nöjen och boende. Nytt livsstilskoncept utformas som ett samhälle i miniatyr – där invånare skriver nya kapitel i sin egen berättelse.
Ett nytt, lekfullt och kreativt butikskoncept som utvecklats av Panduro öppnar i dag. ”Vår ambition är att vara något mer än bara en traditionell butik”.