Möbeluthyraren Beleco öppnar ett pop up-showroom tillsammans med sina partners Swedese och ArtAround.
Uniqlo har skapat ett nytt framtidskoncept. Kunderna möts av nya tjänster i en klimatsmart butik. Här är nio hållbara grepp.
Unibail-Rodamco-Westfield lanserar The Westfield Good Festival. Syftet är att bidra med kunskap och inspiration kring hållbarhet.
Redan 2030 ska 45 procent av kedjans transaktioner komma från cirkulära produkter och tjänster. Här är initiativen just nu.
Arkivet tar sin modell för second hand online – och flyttar fram barriären för hur modernt återbruk ser ut.
I maj startar ett antal hantverkskurser i Skärholmen Centrum riktade till utrikes födda kvinnor.
Varumärket har skapat en 3D-utskriven butik i återvunnen plast. Ambitionen är att provocera fram en verklig förändring – och att skona miljön.
Nu har den cirkulära samlingspunkten öppnat i stadskärnan. Här erbjuder man tjänster för smart återanvändning.
Kedjan väljer bort flygtransporterade varor. ”Vi blir första större aktör i branschen att göra detta”.
Lågprisinriktade modekedjan Primark har lanserat sin första produktserie som är designad för återbruk. Här är tankarna bakom satsningen.