Säljstart för solceller hos Ikea i Sverige

Säljstart för solceller hos Ikea i Sverige

 
I dag börjar Ikea sälja solceller på den svenska marknaden. En ny undersökning visar att över hälften av alla svenska husägare överväger att skaffa solceller.
Odling i butiken styrs med maskininlärning

Odling i butiken styrs med maskininlärning

 
Nu kan kunderna hos varuhuskedjan köpa hyperlokalt odlade produkter. Den nyöppnade butiken erbjuder ett sortiment av kryddväxter.
Zalando testar återanvändbara förpackningar

Zalando testar återanvändbara förpackningar

 
Zalando testar återanvändbara förpackningar. Kunderna får sina produkter i återanvändbara fraktväskor, som viks ihop och läggs i en postlåda för retur.
Skokedjan lanserar hyrkoncept i butik

Skokedjan lanserar hyrkoncept i butik

 
Konceptet Rent your party shoes lanseras nu i butik. Man gör det som en del i en gemensam kampanj med en klädkedja.
Lush transporterar varor med segelfartyg

Lush transporterar varor med segelfartyg

 
Lush har satt kurs för att minska koldioxidutsläppen i sin produktion. Man gör det bland annat genom att använda segelfartyg för sina varutransporter.
Tio trender i den nya tidens retail

Tio trender i den nya tidens retail

 
En ny generation produkter och flaggskepp, delningsekonomi, uppdaterade köpcentrum och stadskärnor. Här är 10 trender som formar den nya tidens retail.
Återvunnet och överblivet i Kappahls kollektion

Återvunnet och överblivet i Kappahls kollektion

 
I oktober lanserar KappAhl en kollektion som mixar nytt och gammalt. Kedjan kombinerar återvunnet och överblivet material för att skapa en hållbar kollektion.
Blankdays öppnar ny butik i USA

Blankdays öppnar ny butik i USA

 
I maj öppnade Blankdays sin första pop up-butik i New York. Sedan dess har man fått svaret man hoppades på; strategin för online-to-offline fungerar.
Hållbart mode – så vill kunden ha det

Hållbart mode – så vill kunden ha det

 
Hållbarhet är en angelägen fråga för konsumenterna oavsett ålder. Men en ny studie visar på brister i varumärkens förmåga att kommunicera sina ansträngningar – och på fem åtgärder man borde börja med.
Allbirds gör fygital entré i Europa

Allbirds gör fygital entré i Europa

 
Det onlinebaserade skovarumärket Allbirds menar att fysiska butiker är avgörande för framgången. Nu går man in i Europa med samma fygitala strategi.