Modekedjan lanserar sitt första bytesbutiks-initiativ någonsin. Man gör det med shop-in-shops på ett flertal orter.
Kedjan inleder en storsatsning på utbildning – produkt- och designteamen ska utbildas i cirkulär design.
En ny studie har jämfört en cirkulär affärsmodell med en linjär. Resultatet visar att två faktorer är avgörande för lönsamheten.
Amazon har öppnat hållbar pop up-butik där man ger varorna en andra chans.
Trots tuffa tider är många konsumenter beredda att betala mer för en återvunnen eller återvinningsbar produkt.
Kedjan utvecklar sitt second hand-erbjudande. Nu inleds ett test av en marknadsplats online.
En öppen AI-databas för intelligent sortering och värdering av second hand utvecklas just nu.
”Hållbarhet kan endast kan uppnås genom en sömlös kombination av affärsmodeller, anpassade till individuella behov”.
Användare av olika sociala medieplattformar överväger olika hållbarhetsalternativ. Detta enligt en ny undersökning.
Åtta nya forskningsprojekt beviljats anslag från Handelsrådet. Här är områdena som hamnar i forskarnas fokus framöver.