Premiär för Gina Tricots live stream shopping

Premiär för Gina Tricots live stream shopping

 
Livestreaming är en växande trend. Gina Tricot genomför i dag sitt första Live Video Shopping-event.
Fysiska butiker gör mat på nätet lönsamt

Fysiska butiker gör mat på nätet lönsamt

 
Efter pandemin krävs samverkan för att dagligvaror på nätet ska fortsätta att lyfta. En ny studie pekar på att fysiska butiker är avgörande för lönsamheten.
Intersport lanserar live stream shopping

Intersport lanserar live stream shopping

 
Intersport vill inspirera och interagera med sin målgrupp. Därför lanserar man nu Liveshopping.
Indiska erbjuder leverans och telefonshopping

Indiska erbjuder leverans och telefonshopping

 
Indiska erbjuder nu hemleverans i stora delar av Sverige. Den som vill kan dessutom bli guidad genom köpet via telefon.
Optimera dina sociala kanaler i tio steg

Optimera dina sociala kanaler i tio steg

 
Social commerce är ett buzzword. Men grunden läggs i en väl fungerande kommunikation i sociala medier. Här är tio steg som stärker varumärkets ställning.
Ica snabblanserar app för e-leveranser

Ica snabblanserar app för e-leveranser

 
För att snabbt utöka möjligheterna till hemleverans kompletterar Ica e-handeln med en snabb utrullning av en ny app.
Best Buy ställer om helt till curbside pickup

Best Buy ställer om helt till curbside pickup

 
Amerikanska hemelektronikkedjan Best Buy meddelar att man från och med i dag ställer om sin verksamhet i butikerna till att bara omfatta upphämtning, så kallad curbside pickup.
Curbside pickup hos Biltema

Curbside pickup hos Biltema

 
Nu vill kedjan utveckla erbjudandet och göra det ännu enklare att e-handela. Man kompletterar därför med en Drive In-lösning i alla varuhus.
Service via omnichannel hos Bikester

Service via omnichannel hos Bikester

 
I dag den 13 mars öppnar onlinebaserade Bikester sin första fysiska butik. Närvaro i flera kanaler ska säkra servicenivån gentemot kunderna.
Freshippo utvecklar nya butiksformat

Freshippo utvecklar nya butiksformat

 
Alibabas fygitala butiksformat Freshippo utvecklas i snabb takt. Alibaba har tagit fram sex nya format – varav ett är ett helt uppkopplat köpcentrum.