Søstrene Grene satsar på omnikanal

Søstrene Grene satsar på omnikanal

 
Den danska kedjan Søstrene Grene öppnar e-handel. Det är en del av företagets pågående digitalisering.
Curbside pickup stärker lokal handel

Curbside pickup stärker lokal handel

 
Konsumenterna vill handla från butiker i det lokala samhället. Curbside pickup spelar då en viktig roll enligt en ny undersökning.
FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning

FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning

 
Låt oss sudda ut din Fear Of Missing Out. Här är 25 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa.
Den fysiska butikens största utmaningar

Den fysiska butikens största utmaningar

 
Den fysiska handeln måste göra akuta förändringar för att möta konsumentens nya behov. Här är några av de viktigaste.
Lyfter fram medarbetare i livestream

Lyfter fram medarbetare i livestream

 
Kedjan vill erbjuda en digital butiksupplevelse där kunderna kan möta kunniga medarbetare i en ny kanal.
Kicks kombinerar shopping och livemusik

Kicks kombinerar shopping och livemusik

 
Under våren lanserade Kicks sin satsning på Live video Shopping. Nu vill man ta formatet till nästa nivå och adderar livemusik.
Premiär för fygitala The Lobby Live

Premiär för fygitala The Lobby Live

 
Nu öppnar The Lobby Live, en studio för live video shopping och popup-ytor för fysisk handel.
Därför satsar kedjorna på shop in shops

Därför satsar kedjorna på shop in shops

 
Två tunga samarbeten inleds nu. Större fysisk räckvidd och utökad kundbas finns bland fördelarna för parterna.
Dramatisk säljökning i sociala medier

Dramatisk säljökning i sociala medier

 
Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.
Den omvända kundanpassningen

Den omvända kundanpassningen

 
Med hjälp av en omvänd kundanpassning och ny teknik har man blivit Kinas största retailer.