Omnichannel

”Dags att flytta fokus till efter köp”
Sara Rosengren, professor och ansvarig för Handelshögskolans Center for Retailing, vill flytta fokus till efter köpet.

Nio av tio kunder vill ha personalisering
Kundernas förväntningar stiger snabbt. Nio av tio konsumenter efterfrågar en personaliserad och konsekvent kundupplevelse.

Två trender i en smäll för svenskt skomärke
Det svenska varumärket säljer högkvalitativa och handgjorda skor. Nu öppnar man en flaggskeppsbutik – och kan samtidigt checka av två tunga retailtrender.

Starbucks renodlar butik för mobilen
Kedjan testar nu ett koncept som helt och hållet riktar sig till kunder som beställer via mobilen. Inspirationen till konceptet kommer från experiment i Kina.

Här är kunderna som älskar BOBIS
Att handla online och hämta ut i butik är något främst män föredrar. Det visar en ny studie som också tyder på att BOPIS passar en ålderskategori bäst.

Skapa bättre kundservice i fem steg
En ny undersökning visar på hur man enklast möter utmaningen att leverera kundservice som motsvarar kundernas behov och efterfrågan.

Här flyttar matbutiken in hos apoteket
Butikskoncept Kundupplevelser Produktutveckling Kroger Walgreens #samarbeten #Butiker #kuraterad retail
Vi har sett hur apoteken flyttar in hos stormarknaden. Nu sker det omvända när matbutiken flyttar in som kompletterande partner hos apotekskedjan.

I dag omniöppnar Ikea i Estland
I dag öppnar Ikea sin e-handel i Estland. Samtidigt är det också premiär för ett logistikcenter med tillhörande showroom i Tallinn.

Alibaba öppnar konceptets första butik i Europa
Alibaba har öppnat AliExpress första fysiska butik i Europa. Man gjorde det under veckan som gick i ett av landets största köpcentrum.

Abercrombie & Fitch satsar stort på litet
Abercrombie & Fitch har under de senaste åren ändrat inriktning på sina butiker. Det har rört sig om dess innehåll och upplevelser, men även om antal och storlek. Nu växlar man upp satsningen.