Omnichannel

Søstrene Grene satsar på omnikanal
Den danska kedjan Søstrene Grene öppnar e-handel. Det är en del av företagets pågående digitalisering.

Curbside pickup stärker lokal handel
Konsumenterna vill handla från butiker i det lokala samhället. Curbside pickup spelar då en viktig roll enligt en ny undersökning.

FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning
Låt oss sudda ut din Fear Of Missing Out. Här är 25 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa.

Den fysiska butikens största utmaningar
Den fysiska handeln måste göra akuta förändringar för att möta konsumentens nya behov. Här är några av de viktigaste.

Lyfter fram medarbetare i livestream
Kedjan vill erbjuda en digital butiksupplevelse där kunderna kan möta kunniga medarbetare i en ny kanal.

Kicks kombinerar shopping och livemusik
Under våren lanserade Kicks sin satsning på Live video Shopping. Nu vill man ta formatet till nästa nivå och adderar livemusik.

Premiär för fygitala The Lobby Live
Nu öppnar The Lobby Live, en studio för live video shopping och popup-ytor för fysisk handel.

Därför satsar kedjorna på shop in shops
Två tunga samarbeten inleds nu. Större fysisk räckvidd och utökad kundbas finns bland fördelarna för parterna.

Dramatisk säljökning i sociala medier
Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.

Den omvända kundanpassningen
Med hjälp av en omvänd kundanpassning och ny teknik har man blivit Kinas största retailer.