Kedja digitaliserades på en månad

Kedja digitaliserades på en månad

  Måsteläsning 246 Omnichannel 299 Butikskoncept 724 Logistik 104
Kedjan med 400 hypermarkets har på en månad genomgått en digitalisering. Ultrasnabba leveranser och mobilanpassning har gjort att onlinebeställningarna i butik skjutit i höjden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se varumärkets virtuella pop up-butik

Se varumärkets virtuella pop up-butik

  Omnichannel 299 E-handel 844 Butikskoncept 724 Pro 4220
Varumärket inledde nyligen ett samarbete med Alibaba som resulterade i en virtuell butik i 3D. Det var en digital kopia på en fysisk pop up-butik som öppnades samtidigt.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Less is more för Asos på Instagram

Less is more för Asos på Instagram

  M-handel 139 Sociala medier 96 Omnichannel 299 Pro 4220
Marknadsföring via Instagram Stories fungerar mycket bra enligt engelska Asos. Nu minskar man sin medieinvesteringar efter att ha funnit ett fungerande recept.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ocado ska effektivisera Icas e-handel

Ocado ska effektivisera Icas e-handel

  E-handel 844 Omnichannel 299 Nyheter 3467
Ica Gruppen ingår genom Ica Sverige, samarbetsavtal med brittiska e-handelsföretaget Ocado. Dagligvarukedjan ska använda bolagets e-handelsplattform och teknologi för högautomatiserade e-handelslager.
Butterick’s testar Instagram Shopping

Butterick’s testar Instagram Shopping

  M-handel 139 Pro 4220 Sociala medier 96 E-handel 844
Butterick’s Leco har varit verksamma i 115 år, med både fysiska butiker samt online- och grossistverksamhet. Nu tar företaget nästa steg och kopplar på den efterfrågade nya tjänsten Instagram Shopping.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Online-to-offline för skovarumärket

Online-to-offline för skovarumärket

  Omnichannel 299 Nya butiker 1092 Butikskoncept 724 Pro 4220
Sko- och kängvarumärket har öppnat en konceptbutik. "Många går från att ha en butik till att starta webbutik, men vi gör tvärtom".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Elgiganten gånger två i Retail Awards

Elgiganten gånger två i Retail Awards

  Omnichannel 299 Retail Awards 13 Nyheter 3467
När finalisterna i Retail Awards presenterades visade det sig att Elgiganten nominerats i två kategorier: ”Årets Butikskedja” och ”Årets Omniupplevelse”.
Bik Bok blir personliga i podd

Bik Bok blir personliga i podd

  Varumärken 252 Nyheter 3467 Omnichannel 299 Sociala medier 96
Modevarumärket Bik Bok söker nya vägar att nå ut till sin målgrupp. I podden Life Happens vill man komma nära lyssnaren och bli personliga.
Sömlöst nytänk hos Caliroots

Sömlöst nytänk hos Caliroots

  Visual Merchandising 144 Omnichannel 299 Nya butiker 1092 Pro 4220
Streetinriktade Caliroots har öppnat en ny butik på . Här knyter man samman digitalt och fysiskt – dessutom introducerar man ett "öppet lager".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så lyckas du med voice commerce

Så lyckas du med voice commerce

  Måsteläsning 246 Pro 4220 Trender 409 Omnichannel 299
Det är nästa stora disruptiva kraft. Försäljningen via digitala röstassistenter väntas öka dramatiskt. Så här gör du för att lyckas i den nya kanalen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Andelen röststyrda köp ökar

Andelen röststyrda köp ökar

  Konsumentbeteende 286 Ny teknik 437 Pro 4220 Omnichannel 299
Smarta högtalare, som Amazon Echo och Google Home, vinner snabbt mark. Och de som använder dem gör det gärna för att hitta erbjudanden och beställa varor.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

7-Eleven och Foodora i samarbete

7-Eleven och Foodora i samarbete

  Nyheter 3467 Pro 4220 Omnichannel 299 Cityhandel 241
Nu kan kunderna beställa mat, fika och annat från 7-Eleven i en app eller på webben. Genom samarbetet utvecklar 7-Eleven nu sitt koncept Foodvenience.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Service i alla kanaler för KappAhl

Service i alla kanaler för KappAhl

  Mode 321 Omnichannel 299 Pro 4220 Kundupplevelser 252
KappAhl har öppnat en ny central kundtjänst för samtliga försäljnings-kanaler. Det innebär att man bland annat inkluderar chattar och sociala medier.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Car commerce i den uppkopplade bilen

Car commerce i den uppkopplade bilen

  Ny teknik 437 Omnichannel 299 E-handel 844 Pro 4220
I samband med att kupén blir allt mer uppkopplad blir bilen också en plattform för ny digital handel. Här är två exempel på lösningar för detta. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lindex testar nytt butikskoncept

Lindex testar nytt butikskoncept

  Nyheter 3467 Butikskoncept 724 Omnichannel 299 Nya butiker 1092
Lindex öppnar sin första Click & Collect-butik. Ambitionen är att skapa känslan av en liten inbjudande butik – där hela sortimentet finns tillgängligt online.  Nyligen berättade vi om hur Zara använder artificiell intelligens för att skapa en sömlös Click & Collect-lösning i sina butiker. Testerna genomförs både i hemstaden A Coruña men också i en pop … (läs mer)
Röstassistenter vinner mark

Röstassistenter vinner mark

  Undersökningar 381 Pro 4220 Ny teknik 437 Omnichannel 299
Inom tre år får digitala röstassistenter sitt stora genombrott. En ny rapport tyder på att man främst kommer ta försäljning av fysiska butiker.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

  Måsteläsning 246 Undersökningar 381 Kundupplevelser 252 Pro 4220
Den fysiska detaljhandeln har stora möjligheter att förbättra den digitala kundupplevelsen i butik. Lagerstatus och digital shopping är två avgörande faktorer. Det menar man i en ny studie.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sju av tio spås handla dagligvaror online

Sju av tio spås handla dagligvaror online

  Pro 4220 Omnichannel 299 Undersökningar 381 Konsumentbeteende 286
Det går snabbt nu. År 2024 kommer 70 procent av konsumenterna handla dagligvaror online. Det menar man i en nyligen publicerad rapport där man också presenterar sex digitala uppmaningar för framgång via omnichannel.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtidens stormarknad digital och effektiv

Framtidens stormarknad digital och effektiv

  Produktutveckling 288 Pro 4220 E-handel 844 Omnichannel 299
Framtidens stormarknad har mindre försäljningsyta, kompletteras av e-handel och fungerar som fulfillment-center. Carrefours vision för 2020 ger en bild av morgondagens dagligvaruhandel. Vi har tittat närmare på den.  
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Online to offline för ny dagligvarukedja

Online to offline för ny dagligvarukedja

  Pro 4220 E-handel 844 Butikskoncept 724 Omnichannel 299
Logistiken och effektiviteten finns redan på plats. När onlinejätten öppnar en fysisk dagligvarukedja är förutsättningarna helt nya. Inte minst för att man äger hela logistiken inklusive sista kilometern.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!