Online-to-offline för skovarumärket

Online-to-offline för skovarumärket

  Pro 4130 Omnichannel 294 Butikskoncept 698 Nya butiker 1068
Sko- och kängvarumärket har öppnat en konceptbutik. "Många går från att ha en butik till att starta webbutik, men vi gör tvärtom".
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Elgiganten gånger två i Retail Awards

Elgiganten gånger två i Retail Awards

  Retail Awards 12 Omnichannel 294 Nyheter 3390
När finalisterna i Retail Awards presenterades visade det sig att Elgiganten nominerats i två kategorier: ”Årets Butikskedja” och ”Årets Omniupplevelse”.
Bik Bok blir personliga i podd

Bik Bok blir personliga i podd

  Nyheter 3390 Omnichannel 294 Sociala medier 93 Varumärken 247
Modevarumärket Bik Bok söker nya vägar att nå ut till sin målgrupp. I podden Life Happens vill man komma nära lyssnaren och bli personliga.
Sömlöst nytänk hos Caliroots

Sömlöst nytänk hos Caliroots

  Butikskoncept 698 Nya butiker 1068 Design 278 Visual Merchandising 136
Streetinriktade Caliroots har öppnat en ny butik på . Här knyter man samman digitalt och fysiskt – dessutom introducerar man ett "öppet lager".
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Så lyckas du med voice commerce

Så lyckas du med voice commerce

  Omnichannel 294 E-handel 829 Måsteläsning 227 Trender 400
Det är nästa stora disruptiva kraft. Försäljningen via digitala röstassistenter väntas öka dramatiskt. Så här gör du för att lyckas i den nya kanalen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Andelen röststyrda köp ökar

Andelen röststyrda köp ökar

  Ny teknik 419 Omnichannel 294 Konsumentbeteende 278 Pro 4130
Smarta högtalare, som Amazon Echo och Google Home, vinner snabbt mark. Och de som använder dem gör det gärna för att hitta erbjudanden och beställa varor.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

7-Eleven och Foodora i samarbete

7-Eleven och Foodora i samarbete

  Nyheter 3390 Pro 4130 Kundupplevelser 222 Cityhandel 228
Nu kan kunderna beställa mat, fika och annat från 7-Eleven i en app eller på webben. Genom samarbetet utvecklar 7-Eleven nu sitt koncept Foodvenience.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Service i alla kanaler för KappAhl

Service i alla kanaler för KappAhl

  Mode 301 Omnichannel 294 Pro 4130 Kundupplevelser 222
KappAhl har öppnat en ny central kundtjänst för samtliga försäljnings-kanaler. Det innebär att man bland annat inkluderar chattar och sociala medier.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Car commerce i den uppkopplade bilen

Car commerce i den uppkopplade bilen

  Omnichannel 294 Ny teknik 419 Pro 4130 E-handel 829
I samband med att kupén blir allt mer uppkopplad blir bilen också en plattform för ny digital handel. Här är två exempel på lösningar för detta. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Lindex testar nytt butikskoncept

Lindex testar nytt butikskoncept

  Omnichannel 294 Butikskoncept 698 Nyheter 3390 Mode 301
Lindex öppnar sin första Click & Collect-butik. Ambitionen är att skapa känslan av en liten inbjudande butik – där hela sortimentet finns tillgängligt online.  Nyligen berättade vi om hur Zara använder artificiell intelligens för att skapa en sömlös Click & Collect-lösning i sina butiker. Testerna genomförs både i hemstaden A Coruña men också i en pop … (läs mer)
Röstassistenter vinner mark

Röstassistenter vinner mark

  Ny teknik 419 Omnichannel 294 Pro 4130 Undersökningar 369
Inom tre år får digitala röstassistenter sitt stora genombrott. En ny rapport tyder på att man främst kommer ta försäljning av fysiska butiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

  Undersökningar 369 Omnichannel 294 Måsteläsning 227 Kundupplevelser 222
Den fysiska detaljhandeln har stora möjligheter att förbättra den digitala kundupplevelsen i butik. Lagerstatus och digital shopping är två avgörande faktorer. Det menar man i en ny studie.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Sju av tio spås handla dagligvaror online

Sju av tio spås handla dagligvaror online

  Pro 4130 E-handel 829 Omnichannel 294 Konsumentbeteende 278
Det går snabbt nu. År 2024 kommer 70 procent av konsumenterna handla dagligvaror online. Det menar man i en nyligen publicerad rapport där man också presenterar sex digitala uppmaningar för framgång via omnichannel.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtidens stormarknad digital och effektiv

Framtidens stormarknad digital och effektiv

  Pro 4130 E-handel 829 Omnichannel 294 Produktutveckling 286
Framtidens stormarknad har mindre försäljningsyta, kompletteras av e-handel och fungerar som fulfillment-center. Carrefours vision för 2020 ger en bild av morgondagens dagligvaruhandel. Vi har tittat närmare på den.  
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Online to offline för ny dagligvarukedja

Online to offline för ny dagligvarukedja

  Butikskoncept 698 Pro 4130 E-handel 829 Måsteläsning 227
Logistiken och effektiviteten finns redan på plats. När onlinejätten öppnar en fysisk dagligvarukedja är förutsättningarna helt nya. Inte minst för att man äger hela logistiken inklusive sista kilometern.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Zara lanserar AI-baserad självbetjäning

Zara lanserar AI-baserad självbetjäning

  E-handel 829 Nyheter 3390 Pro 4130 Omnichannel 294
Nu testar modekedjan Zara ett nytt system för självbetjäning gällande utlämning av varor köpta online. Den automatiska anläggningen kan hantera tusentals paket och baseras på självlärande teknik. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

7-eleven testar nya omnilösningar

7-eleven testar nya omnilösningar

  Pro 4130 Omnichannel 294 Logistik 99 Internationellt 1182
Servicebutikskedjan 7-Eleven genomgår just nu en digital förvandling i USA. Bland annat testar man en appbaserad lösning för att utöka sitt omnierbjudandet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Vi går från dagar till timmar”

”Vi går från dagar till timmar”

  Pro 4130 Omnichannel 294 E-handel 829 Logistik 99
Tidigt under året la kedjan en ambitiös plan för att snabba på sina leveranser. Med en ny lösning går man nu från att leverera inom ett par dagar till bara några timmar.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Måsteläsning om årets tyngsta retailtrender

Måsteläsning om årets tyngsta retailtrender

  Måsteläsning 227 Undersökningar 369 Pro 4130 Omnichannel 294
Drop shipping, automation, nya affärsmodeller och disruptiv teknik som ritar om retailkartan. Framtidens detaljhandel är redan här. Här är 15 av våra trendspaningar från året som du definitivt inte bör missa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Alibabas sömlösa dagligvarukoncept

Här är Alibabas sömlösa dagligvarukoncept

  M-handel 135 Butikskoncept 698 Omnichannel 294 Pro 4130
Alibaba har skapat ett helt nytt sömlöst dagligvarukoncept. Den nya modellen erbjuder en mer effektiv och flexibel upplevelse. Och hjärtat finns i mobilen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!