Detta vill kunden ha i framtidens butik

Detta vill kunden ha i framtidens butik

  Kundupplevelser 345 Butikskoncept 852 Konsumentbeteende 327 Detaljhandel 189
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.
Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

  Pro 4637 Konsumentbeteende 327 Måsteläsning 308 Undersökningar 439
När kunden använder mobilen i butiken ökar försäljningen markant. Det visar en ny doktorsavhandling som kartlägger effekterna av att använda ny teknik i butiksmiljön.
Dra nytta av butikens unika styrkor

Dra nytta av butikens unika styrkor

  Pro 4637 Kundupplevelser 345 Konsumentbeteende 327 Omnichannel 339
Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.
Nytt koncept för fygital handel

Nytt koncept för fygital handel

  Köpcentrum 697 Omnichannel 339 E-handel 973 Nya butiker 1234
Med ett flexibelt butikskoncept hjälper köpcentrumet nya digitala varumärken att växa med fysisk handel. Konceptet står nu inför en bred lansering på en rad orter.
Öppnar pop up med inriktning på e-handel

Öppnar pop up med inriktning på e-handel

  Nya butiker 1234 Cityhandel 292 Butikskoncept 852 Nyheter 3841
E-handeln skapar nya möjligheter även för den fysiska handeln. Familjeföretaget hittar nya kunder via etableringar av pop up-butiker.
Så får Elgiganten kunden att stanna

Så får Elgiganten kunden att stanna

  Design 334 Kundupplevelser 345 Omnichannel 339 Butikskoncept 852
Elgigantens uppdaterade butikskoncept har visat sig vara framgångsrikt. Det har lett till att kunderna i genomsnitt uppehåller sig dubbelt så länge i butikerna.
Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

  Detaljhandel 189 Pro 4637 Konsumentbeteende 327 Undersökningar 439
Effekten av satsningar på omnikanal varierar beroende på sammanhang och fas i köpprocessen. Det visar en ny doktorsavhandling som också kan fungera som en guide till bättre omnieffekt.
Så vill konsumenten använda chatbots

Så vill konsumenten använda chatbots

  Kundupplevelser 345 Ny teknik 512 Pro 4637 Måsteläsning 308
Åtta av tio konsumenter är positiva till automatiska chattar. Det visar en ny undersökning där man också konstaterar att platsbaserade chatbots är ett särskilt intressant område.
Aesop säkrar holistisk kundvy

Aesop säkrar holistisk kundvy

  Kundupplevelser 345 Pro 4637 Ny teknik 512 Internationellt 1364
Med en molnbaserad plattform skapar Aesop en enhetlig och 360-gradig vy av kunden. Man vill på så sätt säkra att samtliga kontaktytor innebär en positiv upplevelse.
Så shoppar generation Z och millennials

Så shoppar generation Z och millennials

  Undersökningar 439 Måsteläsning 308 Omnichannel 339 Konsumentbeteende 327
En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.
Så skapar Cervera en sömlös upplevelse

Så skapar Cervera en sömlös upplevelse

  Omnichannel 339 Kundupplevelser 345 Pro 4637
Cervera skapar en sömlös upplevelse där kanalerna samverkar. Man har valt att göra det med befintliga system. Så här går det till.
Bättre upplevelser i (5G)uppkopplad butik

Bättre upplevelser i (5G)uppkopplad butik

  Kundupplevelser 345 Pro 4637 Omnichannel 339 Undersökningar 439
Lanseringen av 5G lyfter upplevelsen i butik. Inom retail väntas varannat företag införa Internet of things i butiksmiljön de kommande åren.
Jysk öppnar fysisk online-butik

Jysk öppnar fysisk online-butik

  Detaljhandel 189 Butikskoncept 852 E-handel 973 Pro 4637
Nu förbereder Jysk Sverige för öppnandet av sin första XL-butik med plats för varor som tidigare bara funnits online.
Molting – framtiden för fysisk handel

Molting – framtiden för fysisk handel

  Omnichannel 339 Pro 4637 Måsteläsning 308 Detaljhandel 189
Det har dykt upp ett nytt buzzword på detaljhandelshimlen. "Molting" är vägen in i framtiden, men processen måste ske stegvis och följa en utstakad riktning.
Årets buzzword på Retail’s Big Show

Årets buzzword på Retail’s Big Show

  Internationellt 1364 Pro 4637 Logistik 138 Omnichannel 339
Artificiell intelligens och robotar i alla ära. Men detta var kanske det mest tongivande bland buzzwords under årets upplaga av NRF Retail's Big Show.
Gudrun Sjödén till Kina med svenska partners

Gudrun Sjödén till Kina med svenska partners

  Mode 406 Pro 4637 Internationellt 1364 Omnichannel 339
Efter satsningar både i Europa och i USA tittar bolaget nu även österut och planerar för expansion i Asien. Man väljer att ta med sig sina svenska partners.
Bättre service med paketskåp i butik

Bättre service med paketskåp i butik

  Pro 4637 Logistik 138 E-handel 973 Omnichannel 339
Med den utökade servicen vill Lyko sudda ut gränsen mellan det digitala köpet och fysisk butik ytterligare.
H&M Home julguidar med röststyrning

H&M Home julguidar med röststyrning

  Detaljhandel 189 Pro 4637 E-handel 973 Omnichannel 339
Inför julen lanserar H&M Home en röstapplikation som med inspiration, tips och idéer ska underlätta jakten på rätt julklappar.
Hemtex omnikanal ger resultat

Hemtex omnikanal ger resultat

  Nyheter 3841 Pro 4637 Detaljhandel 189 E-handel 973
Majoriteten av företagets onlineordrar plockas och lämnas ut i butik. För Hemtex börjar satsningen på omnikanal nu ge resultat.
Här är Caliroots nya flaggskepp

Här är Caliroots nya flaggskepp

  Nya butiker 1234 Mode 406 Pro 4637 Omnichannel 339
Nu har Caliroots öppnat sin nya flaggskeppsbutik i centrala Stockholm. Ambitionen är att den ska fungera som en länk mellan online och offline.