”Först och främst bygger vi en community”

”Först och främst bygger vi en community”

  Pro 3871 Kundupplevelser 175 E-handel 758 Omnichannel 263
Kärleken till cykelsporten är grunden för verksamheten. Varumärket säljer sina produkter online, men man lägger mycket kraft på att bygga fysiska butiker och en stark community.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

  Kundvård 64 E-handel 758 Omnichannel 263 Måsteläsning 188
Allt fler e-handelsföretag öppnar fysiska butiker. Men varför? Och vad ska man tänka på? Under Shoptalk Europe samlades tre onlineaktörer som numera även har fysiska butiker. Här är deras erfarenheter.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Detaljhandeln går mot extrem personalisering

Detaljhandeln går mot extrem personalisering

  Omnichannel 263 Kundupplevelser 175 Måsteläsning 188 Pro 3871
Från en basal anpassning för den enskilda individen går nu detaljhandeln in i en ny fas. Med extrem personalisering kan kedjor skaffa sig stora konkurrensfördelar genom intelligent automation.  
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Kedja stärker erbjudande med Amazons returer

Kedja stärker erbjudande med Amazons returer

  Internationellt 1077 Nyheter 3124 Pro 3871 E-handel 758
Butikekedjan ska ta emot Amazons returer och hantera dem kostnadsfritt. Tanken är att det ska stärka båda parters erbjudande och shoppingupplevelse.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Tio spådomar om framtidens retail

Tio spådomar om framtidens retail

  Konsumentbeteende 255 Analys 31 Trender 376 Omnichannel 263
Framtidens detaljhandelsföretag är i ständig förändring. Gränserna mellan kanalerna suddas ut och artificiell intelligens analyserar konsumentens behov i realtid. Här är tio spådomar om hur morgondagens retail ser ut. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Online-to-offline i Stadiums nya koncept

Online-to-offline i Stadiums nya koncept

  Butikskoncept 611 E-handel 758 Omnichannel 263 Nyheter 3124
Stadium lanserar ett nytt koncept för online-to-offline med beställningsskärmar, personlig service och fri frakt. ”Att vara flexibla, digitala och erbjuda service i världsklass tror vi är framtiden”, säger VD Karl Eklöf. Med hjälp av nya uppkopplade skärmar, en order-in-store-lösning samt personlig service i butik menar kedjan nu att man suddar ut gränsen mellan e-handel och … (läs mer)
Framgång via sömlöshet och personalisering

Framgång via sömlöshet och personalisering

  Kundupplevelser 175 Pro 3871 Måsteläsning 188 Omnichannel 263
Fyra av tio handlare saknar grundläggande anpassningsmöjligheter och över en tredjedel erbjuder en shoppingupplevelse som inte är strömlinjeformad. Detta trots att personalisering och sömlöshet är avgörande inom morgondagens retail. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fysiska butiker avgörande för Allbirds

Fysiska butiker avgörande för Allbirds

  Nya butiker 962 Butikskoncept 611 Hållbarhet 146 Omnichannel 263
Det ekologiska varumärket säger själva att det är världens skönaste skor. De har fans som Emma Watson och Ryan Gosling. Nu öppnar de sin andra butik som bland annat innehåller ett gigantiskt ekorrhjul.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Majoriteten av dagligvaruköp digitalt påverkade

Majoriteten av dagligvaruköp digitalt påverkade

  Omnichannel 263 Måsteläsning 188 Konsumentbeteende 255 Undersökningar 325
Mer än hälften (51 procent) av dagligvaruförsäljningen är nu digitalt influerad. De senaste åren har påverkan ökat dramatiskt, men det finns ett glapp mellan kundens förväntan och det dagligvarukedjorna levererar.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Augmented Reality förändrar spelplanen”

”Augmented Reality förändrar spelplanen”

  Nyheter 3124 Omnichannel 263 Kundupplevelser 175 Ny teknik 366
Ikea lanserar inom kort en helt ny Augmented Reality–applikation. AR och VR kommer nu att förändra spelplanen snabbt, menar Michaels Valdsgaard på Ikea Systems.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fysiska butiker motor för tillväxt online

Fysiska butiker motor för tillväxt online

  Undersökningar 325 E-handel 758 Konsumentbeteende 255 Pro 3871
En ny studie visar på ett tydligt samband mellan ett varumärkes fysiska butiker och tillväxten online. I samband med butiksöppningar stiger onlinetrafiken markant.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Minskad yta och mer e-handel ska lyfta kedjan

Minskad yta och mer e-handel ska lyfta kedjan

  Omnichannel 263 E-handel 758 Butikskoncept 611 Internationellt 1077
Varuhuskedjan rustar för framtiden. Man gör det genom att minska ytan i nästan hälften av sina fysiska butiker. Själva uttrycker man det som att kedjan "gör dem operativt mindre genom att balansera sortiment och justering av exponeringar".
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Här bygger Alibaba framtidens köpcentrum

Här bygger Alibaba framtidens köpcentrum

  Internationellt 1077 Köpcentrum 494 E-handel 758 Omnichannel 263
Det är fem våningar högt och det fysiska köpcentrumet är en del av satsningen på New Retail. Via en kombination av ny teknik, big data och fysiska butiker bygger man nu framtidens köpcentrum.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny ”Bricks and Clicks Mall” öppnar i SKHLM

Ny ”Bricks and Clicks Mall” öppnar i SKHLM

  Nya butiker 962 Omnichannel 263 Butikskoncept 611 E-handel 758
Nu öppnar en helt ny plattform för möte mellan den fysiska kunden och den virtuella produkten. Det är i-ShopMall, som Handelstrender berättat om tidigare, som nu slår upp sina portar i Skärholmen Centrum.
Levi’s satsar på chatbots och personalisering

Levi’s satsar på chatbots och personalisering

  Mode 251 Omnichannel 263 Kundupplevelser 175 E-handel 758
Det finns stora mängder kunskap om stil och passform inom företaget. När nu Levi's storsatsar på e-handel vill man dela med sig av detta. Man gör det via en chatbot som ger personaliserade upplevelser. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Gap tror på det digitalt inspirerade mötet

Gap tror på det digitalt inspirerade mötet

  Mode 251 Nya butiker 962 Omnichannel 263 Pro 3871
Gap satsar stort i Kina. Det nya, och hittills största, flaggskeppet är en markering att man tror på marknaden – och på det personliga mötet i fysiska butiker. Den digitala närvaron är central i konceptet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Audi mixar on- och offline med Virtual Reality

Audi mixar on- och offline med Virtual Reality

  Pro 3871 Kundupplevelser 175 Måsteläsning 188 Trender 376
I helgen invigdes Audis första anläggning med Virtual Reality-försäljning. För varumärket var detta ytterligare ett steg i strategin att koppla samman de fysiska bilhallarna med onlinevärldens styrkor.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Detaljhandelns sju dödssynder

Detaljhandelns sju dödssynder

  Måsteläsning 188 Pro 3871 Omnichannel 263 Analys 31
För många butiker, dålig koll på omnichannel och för stor tilltro till varumärken. Här är de sju synderna inom den moderna detaljhandeln som särskiljer morgondagens vinnare – och förlorare.  
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Onlineshopping i butik hos Twilfit

Onlineshopping i butik hos Twilfit

  Kundupplevelser 175 Omnichannel 263 Pro 3871 Nyheter 3124
Twilfit stärker butiksupplevelsen med hjälp av interaktiva skärmar. Man erbjuder ett bredare sortiment i butik, men ska även samla insikter om kundernas beteende.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Dagligvarukedjan säljer via digital assistent

Dagligvarukedjan säljer via digital assistent

  Omnichannel 263 E-handel 758 Ny teknik 366 Pro 3871
Utvecklingen går mot en detaljhandel online utan gränssnitt. Ett bevis på det är att en ledande dagligvarukedja nu börjar sälja sina varor via Google Home, den digitala och röststyrda assistenten.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!