En ny plattform matchar e-handlare med passande kreatörer och registrerar hur enskilda samarbeten presterar i realtid.
Ett nytt samarbete ska – med verktyg och kompetens – bistå mindre företag att nå yngre generationer via TikTok.
Generation Z kommer använda sig av sociala medier för att hitta julklappar i år. Här är kanalerna man använder, enligt ny studie.
Kedjan underlättar för alla som vill skapa innehåll kring dess verksamhet och produkter. Det är en del av företagets offensiva strategi för sociala kanaler.
Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
Ny data visar att en överväldigande majoritet av konsumenterna kommer göra inköp via sociala medier i år.
En färsk studie visar att ett nytt socialt och streamat shoppingbeteende har växt fram under pandemin.
Snapchat utvecklar shoppingupplevelsen med augmented reality. Den nya tjänsten låter användare virtuellt upptäcka, prova och dela outfits.
Två års samtal i den sociala mediekanalen har analyserats i jakten på kommande attitydförändringar och trender. Tre tydliga konsumentrörelser växer fram.
Ny tjänst för dagligvaror. För matkreatörer innebär den att recept kan förvandlas till köpbar varukorg direkt via exempelvis TikTok.
Social commerce är ett av detaljhandelns hetaste buzzwords. En av tre konsumenter i Norden har shoppat via sociala medier, enligt en ny undersökning.
LinkedIn lockar till sig allt fler varumärken i lyxkategorin. ”Det dras onödiga gränser mellan B2B och B2C”, menar man.
En färsk undersökning visar att konsumenter föredrar mejl och telefon som kontaktmetoder. Men nya kanaler vinner mark.
Trenden med livestreamad shopping är fortsatt stark. Nu växlar Facebook upp sin satsning på Live Shopping.
Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.
En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
De har bakgrund inom Google och Starbucks. Med inspiration från Amazon och Instagram bygger de nu en global shoppingcommunity.
Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.
Inleder testar av ett nytt annonsformat i form av en länk direkt till företag och produkter.
Hur gör man för att sälja i sociala kanaler under en pandemi? Vissa undviker att nämna viruset helt, andra delar med sig frikostigt av karantänvardagen.
Social commerce är ett buzzword. Men grunden läggs i en väl fungerande kommunikation i sociala medier. Här är tio steg som stärker varumärkets ställning.
För att möta den minskade försäljningen – orsakad av coronaviruset – väljer man att sälja utvalda varor via Instagram Stories. ”Ett spännande försök”.