Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.
Svenska konsumenter är utpräglade omnikanalshoppare enligt ny rapport.
När kostnaden för att kommunicera i digitala medier rusar i höjden stärks en av den fysiska butikens roller ytterligare.
Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.
Douglas har fått en bra start på året, såväl fysiskt som digitalt. Nu planerar man att öppna 200 nya butiker.
Med fyndjagande konsumenter och skenande kostnader för nyfärvärv är lönsam lojalitet hetare än någonsin. Här är tre vägar framåt för detaljhandeln.
En global studie har kartlagt omniupplevelsen i detaljhandeln. Världsmästarna skiljer sig markant från resten i en rad kategorier.
Gen Z, millennials, Gen X och boomers har tydligt differentierade shoppingpreferenser. En av åldersgrupperna utmärker sig som generation omnikanal.
Vila öppnar i slutet på september en ny butik. Man använder sig av två digitala kanaler för att driva trafik lokalt.
Click and Collect-ordrarna har hos Jysk gått från att få plats i ett skåp bakom kassan till att nu få ett eget rum.