Egna organisationen hinder för omnichannel

Egna organisationen hinder för omnichannel

 

I en stor europeisk undersökning ställdes frågan ”Hur redo är ni för omnichannel?”. Svaret: Många jobbar med frågan. Men det är också tydligt att mogenheten varierar runt om i Europa. Och att den interna organisationen är den svåraste nöten att knäcka. I sammanfattningen av undersökningen, som genomförts på uppdrag av Fujitsu, definierar man begreppet omnichannel så … (läs mer)




Sex tips för framgångsrik omnichannel

 

Leverans är en kritisk fråga när konsumenten väljer butik, varannan kund väljer efter hur snabba leveranserna är. Det visar ett nytt white paper från GS1 UK och Planet Retail. Här är sex grundläggande tips för dig som vill lyckas med omnichannel i detaljhandeln. En av slutsatserna: det krävs en implementerad omnichannelstrategi för hur man ska se … (läs mer)




Omnichannel: Fysiska butiker tappar en femtedel

 

Fysiska butiker i Europa riskerar att tappa upp till en femtedel av sin försäljning till sina konkurrenter via omnichannel. Detta då 20 procent av kunderna väljer att köpa en konkurrents vara online – medan man besöker en fysisk butik.  Det är Epson Europe som konstaterar det efter att ha sammanställt undersökningen The state of European Retailing där … (läs mer)




MQ satsar på omnichannel med ny e-butik

 

Modekedjan MQ fortsätter satsa digitalt genom att lansera lösning för omnichannel i Norge. Med denna hoppas man ge kunden en sömlös shoppingupplevelse. Med hjälp av e-handel vill MQ erbjuda de norska konsumenterna en samordnad shoppingupplevelse av butikernas och webbens sortiment – på plats i butik. MQ vill använda sig av e-handelns möjligheter och utgår från en tydlig omnikanalsstrategi som … (läs mer)




Bilder: Så ser Media Markts nya digitala butikskoncept ut

 

Media Markts nya koncept innehåller laddningsstationer för både bilar och mobiler samt en interaktiv digital shoppingvägg i jätteformat.   Det tog nästan nio månader att skapa det nya konceptet, men nu står det klart för öppning i tyska Ingolstadt. Den 23 september öppnar den för konsumenter. Men redan nu kan Handelstrender visa hur det ser ut. … (läs mer)