Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Food & Beverage
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2023
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #16 Retail 2023
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#omnikanal

Kraftig säljökning i uppdaterade butiker

Kraftig säljökning i uppdaterade butiker

Kedjan investerar i större och bättre, sömlösa butiker. Detta efter att en första fas visat sig påverka försäljningen mycket positivt.
Internationellt Pro Nyheter #retail #varuhus #storbritannien 

Coop öppnade ny obemannad butik

Coop öppnade ny obemannad butik

”Vi ser ett ökande behov hos våra kunder att kunna handla livsmedel av hög kvalitet på tider och platser som passar olika livsstilar”.
Detaljhandel Nya butiker Nyheter Coop #dagligvaror #omnikanal #detaljhandel 

Virtuell butik boostar kedjans fygitala handel

Virtuell butik boostar kedjans fygitala handel

Kedjan öppnade nyligen ett fysiskt ”digital first”-koncept. Nu satsar men på en virtuell butik där hundratals medarbetare bidrar med experthjälp och demos.
Visual Merchandising E-handel Nyheter #hemelektronik #virtuellt #virtuellabutiker 

Här är Cerveras nya fygitala koncept

Här är Cerveras nya fygitala koncept

Cerveras nya butik blir den första att presentera varumärkets uppdaterade koncept. Den fygitala upplevelsen är en viktig del av strategin.
Detaljhandel Butikskoncept Omnichannel Cervera #fygitalt #kiosker #omnichannel 

Primark stärker butiken med click & collect

Primark stärker butiken med click & collect

Primark testar en tjänst för click & collect. Man vill stärka den fysiska butikens ställning, men det finns ytterligare en ambition med satsningen.
Detaljhandel Mode E-handel Primark #e-handel #butiker #omnikanal 

Fyra ingredienser säkrar framtidens e-handel

Fyra ingredienser säkrar framtidens e-handel

Verksamheter säkras nu för framtidens digitala detaljhandel – i samtliga kanaler. Fyra ingredienser gör företaget digitalt snabbfotade och sömlösa.
Pro Omnichannel Måsteläsning Sephora #fygitalhandel #retail #e-handel 

Butiken en väg in i Dashls digitala värld

Butiken en väg in i Dashls digitala värld

Dashl har öppnat en fristående butik där man erbjuder behandlingar i kombination med en konceptbutik – samt en väg in företagets digitala värld.
Detaljhandel Köpcentrum Butikskoncept Dashl #butiker #e-handel #omnikanal 

Ny kundresa stöds av agil marknadsföring

Ny kundresa stöds av agil marknadsföring

Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.
Trender Undersökningar Måsteläsning #retail #detaljhandel #julhandeln2022 

Mobilen nyckel till butikens framgång

Mobilen nyckel till butikens framgång

Butikens roll har förändrats. Mobilen är en avgörande faktor för framgång för den fysiska butiken, enligt en ny studie.
Pro Måsteläsning Undersökningar #detaljhandel #retail #fulfillment 

Unboxed retail i en ny digital omnivärld

Unboxed retail i en ny digital omnivärld

Den nya tidens detaljhandel är inte enbart beroende av ett fysiskt avtryck. Dessa faktorer är avgörande i ”unboxed” retail.
Pro Måsteläsning Nyheter #omnichannel #unboxedretail #omnikanal 

Digital konvertering av Ikeas butiksnät

Digital konvertering av Ikeas butiksnät

Ikea fortsätter konverteringen av befintliga varuhus med ambitionen att stötta den digitala affären.
Pro Omnichannel Detaljhandel Ikea #fulfillment #butiker #omnikanal 

Mister Spex utökar sitt butiksnätverk

Mister Spex utökar sitt butiksnätverk

Mister Spex benämner sig som en ”digitalt driven omnichannel-optiker”. Varumärket utökar nu sitt fysiska butiksnätverk.
Omnichannel Nyheter Pro Mister Spex #optiker #omnikanal #optik 

Lindex investerar i nytt automatiserat omnilager

Lindex investerar i nytt automatiserat omnilager

Lindex investerar stort i nytt omnilager. Satsningen säkerställer en skalbar och hållbar logistiklösning för företagets samtliga försäljningskanaler
E-handel Pro Mode Lindex #omnikanal #detaljhandel #lager 

Framtidens butik – tre tänkbara modeller

Framtidens butik – tre tänkbara modeller

Den fysiska butiken spelar en avgörande roll i en ny detaljhandelsvärld. Här är tre alternativa vägar att gå, tre tänkbara modeller för den nya omni-butiken.
Detaljhandel Måsteläsning Omnichannel #retail #varuplock #fulfillment 

Gör fysisk entré med kollektion för Gen Z

Gör fysisk entré med kollektion för Gen Z

Modevarumärket var banbrytande inom direkt till konsument (DTC). Nu gör man ny butiksentré – med en kollektion riktad till generation Z.
Omnichannel Detaljhandel Internationellt #retail #modevarumärken #direkttillkonsument 

Hybridshoppingen har fått fäste

Hybridshoppingen har fått fäste

Konsumenterna förväntar sig att kunna bygga sin egen köpresa. Och man vill att produkterna ska vara hållbara. Det visar en ny global studie.
Kundupplevelser Omnichannel Trender NRF #e-handel #retailtrender #omnichannel 

Nio av tio inleder shoppingen online

Nio av tio inleder shoppingen online

De senaste åren har påskyndat digitaliseringen av konsumenternas shoppingrundor. Nio av tio inleder sin shopping online vilket är en markant ökning sedan 2018. En ny studie har kartlagt den moderna omnikanalupplevelsen.
Internationellt Nyheter Kundupplevelser #omnikanal #detaljhandel #studier 

Osynkade kanaler skapar irritation

Osynkade kanaler skapar irritation

En ny undersökning visar att svenska konsumenter blir irriterade av skiftande prissättning och väljer bort handlare som har olika pris på hemsida och i butik.
Pro Detaljhandel Kundupplevelser #omnikanal #undersökningar #butiker 

Hybridshopping tydlig trend i julhandeln

Hybridshopping tydlig trend i julhandeln

Bristen på varor är en av bakomvarande anledningar. Hybridshoppingen kommer bli ännu mer dominerande i årets julhandel.
E-handel Omnichannel Trender #hybridhandel #butiker #julhandeln2021 

Upplevelsezoner i nya tidens köpcentrum

Upplevelsezoner i nya tidens köpcentrum

Nytt koncept erbjuder ett 30-tal upplevelsezoner och ultrasnabba hemleveranser på 40 000 kvadratmeter.
Trender Pro Detaljhandel JD.com #retail #handelstrender #omnikanal 

Erikshjälpen satsar på storstad och omnikanal

Erikshjälpen satsar på storstad och omnikanal

Erikshjälpen Second Hand satsar på tre nyetableringar i storstäder. En av dem blir i form av en omnikanalsbutik med ett nytt koncept.
E-handel Mode Nyheter Erikshjälpen #retail #detaljhandel #göteborg 

Hybridkunden – ställer nya krav på handeln

Hybridkunden – ställer nya krav på handeln

Morgondagens vinnare omfamnar den nya hybridkundens behov. Så här går det till.
Konsumentbeteende Måsteläsning Trender #Kundbeteenden #kundupplevelser #omnikanal 

Hösten 2021 – detaljhandelns tyngsta trender

Hösten 2021 – detaljhandelns tyngsta trender

Detaljhandeln befinner sig i en helt ny fas där mycket är i förändring. Handelstrender har sammanställt de mest angelägna trenderna som just nu bidrar till att forma framtidens detaljhandel.
Nyheter Konsumentbeteende Omnichannel #pandemi #butiksdesign #fulfillment 

RFID och hälsofokus i Nikes senaste koncept

RFID och hälsofokus i Nikes senaste koncept

Nike vill skapa en brygga mellan digital och fysisk handel. Här är nyheterna i varumärkes senaste och digitalt laddade butikskoncept.
Nya butiker Kundupplevelser Butikskoncept Nike #butikskoncept #fygitalt #detaljhandel 

15 trender i den nya digitala handeln

15 trender i den nya digitala handeln

Här är 15 trender som definierar morgondagens digitala upplevelser – och som för e-handeln och den fysiska handeln närmare varandra.
Nyheter Detaljhandel Pro #detaljhandel #fygitalt #ehandelstrender 

Direkt till konsument – framtiden för Adidas

Direkt till konsument – framtiden för Adidas

Adidas VD Kasper Rorsted har satt kursen på digitalisering och försäljning direkt till konsument. Så här ser planen ut för de kommande åren.
Detaljhandel Omnichannel Personer Adidas #direkttillkonsument #dtc #e-handel 

Utökat erbjudande via digitala samarbeten

Utökat erbjudande via digitala samarbeten

Bakom samarbetet finns ett nytt tekniskt ekosystem och ett strategiskt beslut att komplettera utbudet.
Produktutveckling Detaljhandel Pro Inditex Mango #e-handel #transparens #detaljhandel 

Kunden vill ha snabb leverans till butik

Kunden vill ha snabb leverans till butik

Majoriteten förväntar sig kunna hämta onlinebeställningar samma dag i butik.
Logistik E-handel Måsteläsning #curbside #omnikanal #fulfillment 

Kedja öppnar den nya tidens modebutik

Kedja öppnar den nya tidens modebutik

Kunden möts av lösningar för sömlös omnikanal samt av ny teknik som gör upplevelsen enklare och säkrare.
Visual Merchandising Mode Pro #retail #modebutiker #butiksdesign 

Søstrene Grene satsar på omnikanal

Søstrene Grene satsar på omnikanal

Den danska kedjan Søstrene Grene öppnar e-handel. Det är en del av företagets pågående digitalisering.
Nyheter Nya butiker Butikskoncept Søstrene Grene #omnichannel #detaljhandel #pyssel 

Den fysiska butikens största utmaningar

Den fysiska butikens största utmaningar

Den fysiska handeln måste göra akuta förändringar för att möta konsumentens nya behov. Här är några av de viktigaste.
Detaljhandel Pro Logistik #försörjningskedja #bopis #curbside 

Årets 10 tyngsta buzzwords inom retail

Årets 10 tyngsta buzzwords inom retail

Vi har listat de buzzwords som i våra ögon har präglat detaljhandeln – och kommer göra det även kommande år.
Måsteläsning Detaljhandel Pro #handelstrender #e-handel #trender 

Den omvända kundanpassningen

Den omvända kundanpassningen

Med hjälp av en omvänd kundanpassning och ny teknik har man blivit Kinas största retailer.
Måsteläsning Pro Detaljhandel JD.com #branschglidning #omnikanal #e-handel 

Walmart skapar den nya tidens omnibutik

Walmart skapar den nya tidens omnibutik

Skapar en mix av fysiska butiker och fulfillment centers för onlineverksamheten. Här är de konkreta lösningarna man testar.
Pro Omnichannel Måsteläsning Walmart #hypermarkets #innovation #testbutiker 

Omnikunden rekryteras i fysiska butiker

Omnikunden rekryteras i fysiska butiker

Modekoncernen lämnar köpcentrumen, men ser den fysiska butiken som fortsatt viktig för att rekrytera omnikunder.
Detaljhandel Omnichannel E-handel Athletica Old Navy Banana Republic #bopis #omnikanal #butiker 

Systembolaget öppnar ny onlinebutik

Systembolaget öppnar ny onlinebutik

”Systembolagets goda service ska vara en del av kundupplevelsen både i de fysiska butikerna och online”.
E-handel Pro Nyheter Systembolaget #alkohol #omnikanal #drycker 

Omnikanal i nya flexibla hyresavtal

Omnikanal i nya flexibla hyresavtal

Fastighetsbolaget har en ny strategi för sina hyresavtal med kortare avtalstider. Man anpassar dem även för att även passa butikens nya roll.
Köpcentrum Omnichannel Pro #hyresavtal #hyresgäster #avtalstider 

Här är Nikes nya digitala butikskoncept

Här är Nikes nya digitala butikskoncept

Nike sätter den lokala communityn, dess idrottare och ny teknik i fokus i sitt senaste butikskoncept. Man vill förmedla stadens energi och aktiviteter.
Pro Nyheter Internationellt Nike #community #omnikanal #digitalisering 

Årets julhandel flyttar online

Årets julhandel flyttar online

Utbrottet av COVID-19 påverkar inte inköpen inför julhelgerna. Men det finns en stor skillnad: man tänker i högre grad göra sina inköp online.
Nyheter Pro Omnichannel #omnikanal #julhandel #e-handel 

Premiär för Gina Tricots live stream shopping

Premiär för Gina Tricots live stream shopping

Livestreaming är en växande trend. Gina Tricot genomför i dag sitt första Live Video Shopping-event.
Kundupplevelser Nyheter Omnichannel Gina Tricot #Instagram #modekedjor #omnikanal 

Service via omnichannel hos Bikester

Service via omnichannel hos Bikester

I dag den 13 mars öppnar onlinebaserade Bikester sin första fysiska butik. Närvaro i flera kanaler ska säkra servicenivån gentemot kunderna.
Kundupplevelser Nyheter Detaljhandel #omnikanal #cykel #cykelbutiker 

Unika erbjudanden lockar till fysisk butik

Unika erbjudanden lockar till fysisk butik

Främsta anledningen att handla i fysisk butik är att man kan se och känna på produkterna. Men unika erbjudanden skulle locka ännu mer visar en ny studie.
Pro Måsteläsning Detaljhandel #undersökningar #konsumentbeteenden #omnikanal 

Nio av tio kunder vill ha personalisering

Nio av tio kunder vill ha personalisering

Kundernas förväntningar stiger snabbt. Nio av tio konsumenter efterfrågar en personaliserad och konsekvent kundupplevelse.
Undersökningar Måsteläsning Nyheter #personalisering #kundupplevelser #omnikanal 

Här är kunderna som älskar BOBIS

Här är kunderna som älskar BOBIS

Att handla online och hämta ut i butik är något främst män föredrar. Det visar en ny studie som också tyder på att BOPIS passar en ålderskategori bäst.
Nyheter Undersökningar Detaljhandel #bopis #clickandcollect #undersökningar 

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Effekten av satsningar på omnikanal varierar beroende på sammanhang och fas i köpprocessen. Det visar en ny doktorsavhandling som också kan fungera som en guide till bättre omnieffekt.
Undersökningar Detaljhandel Omnichannel #avhandlingar #köpprocess #forskning 

Aesop säkrar holistisk kundvy

Aesop säkrar holistisk kundvy

Med en molnbaserad plattform skapar Aesop en enhetlig och 360-gradig vy av kunden. Man vill på så sätt säkra att samtliga kontaktytor innebär en positiv upplevelse.
Internationellt Pro Omnichannel Aesop #detaljhandel #affärssystem #e-handel 

Foot Locker investerar i marknadsplats

Foot Locker investerar i marknadsplats

Foot Locker går in som minoritetsägare i marknadsplats online. De två företagen ska kombinera sina erbjudanden i såväl fysiska som digitala kanaler.
Internationellt E-handel Nyheter Foot Locker #detaljhandel #marknadsplatser #skor 

Så skapar Cervera en sömlös upplevelse

Så skapar Cervera en sömlös upplevelse

Cervera skapar en sömlös upplevelse där kanalerna samverkar. Man har valt att göra det med befintliga system. Så här går det till.
Kundupplevelser Omnichannel Pro Cervera #leveranser #clickandcollect #omnichannel 

Hemtex omnikanal ger resultat

Hemtex omnikanal ger resultat

Majoriteten av företagets onlineordrar plockas och lämnas ut i butik. För Hemtex börjar satsningen på omnikanal nu ge resultat.
Detaljhandel Omnichannel Pro Hemtex #bopis #fulfillment #omnikanal 

Här är Caliroots nya flaggskepp

Här är Caliroots nya flaggskepp

Nu har Caliroots öppnat sin nya flaggskeppsbutik i centrala Stockholm. Ambitionen är att den ska fungera som en länk mellan online och offline.
Nya butiker Design Omnichannel Caliroots #lästmakargatan #omnikanal #bibliotekstan 

”Vi är en pure player med butiker”

”Vi är en pure player med butiker”

Varumärket siktar på att bli nummer ett online, nu öppnar man fysiska butiker på löpande band. "Men vi är och förblir en pure player".
Omnichannel Pro Butikskoncept Made.com #pure players #omnikanal #inredning 

Ett showroom för millennials

Ett showroom för millennials

Det är kanske inte där man väntar sig att hitta framtidens retail. Men faktum är att däckföretaget lanserat ett showrom för millennials.
Nya butiker Omnichannel Butikskoncept #valfrihet #showroom #däckbutiker 

Så påverkar fysiska butiker onlinetrafiken

Så påverkar fysiska butiker onlinetrafiken

Handlare som har butiker har också mer trafik online. Man attraherar dessutom nya kunder och kännedomen om varumärket ökar. Det visar en ny studie.
Måsteläsning Omnichannel E-handel ICSC #omnikanal #fysiska butiker #köpcentrum 

Den nya tidens skobutik är här

Den nya tidens skobutik är här

Mixar e-handelns bekvämlighet med den fysiska handelns "instant gratification".
Design Nya butiker Omnichannel Eobuwie #digitalsignage #pekskärmar #surfplattor 

Butiken utan varor expanderar

Butiken utan varor expanderar

När den första butiken öppnade var det många som höjde på ögonbrynen – var är produkterna? Men mottagandet har varit så pass positivt att tre nya butiker nu är på gång. Se bilderna på butiken här!
Omnichannel Butikskoncept Internationellt Nordstrom #Framtidens butik #New York #showrooms 

Se Zalandos fysiska skönhetsbutik

Se Zalandos fysiska skönhetsbutik

Zalando har under sommaren öppnat en fysisk butik med inriktning på kosmetik. Ambitionen är att lära känna kunden bättre – samt att leverara en ny shoppingupplevelse. I butiken produceras även innehåll som används online. Se bilderna från butiken.
Pro Butikskoncept Internationellt Zalando #berlin #omnikanal #mitte 

Erika ska utveckla Fredells online

Erika ska utveckla Fredells online

Fredells Byggvaruhus lanserade sin e-handel under 2017. Nu tillsätts en nyckelroll i Fredells fortsatta utveckling av digitala tjänster. Erika Skalman blir ny e-handelsansvarig.
E-handel Karriär Personer Fredells Byggvaruhus Glitter #byggvaruhus #omnichannel #omnikanal 

Här öppnar Ikeas nya citykoncept

Här öppnar Ikeas nya citykoncept

Ikea öppnar en ny butik med ett anpassat citykoncept mitt i stadskärnan. Det är en del av en global satsning på stadskärnor och e-handel. "Förändringarna vi  nu gör är en förutsättning för att överleva på lång sikt", säger landschefen.
Nyheter Nya butiker Pro Ikea #omnikanal #inredning #omnichannel 

Allt större obemannade butiker

Allt större obemannade butiker

Automatisering är fortsatt en av detaljhandelns tyngsta trender, och utvecklingen går snabbt framåt. Kinesiska JD.com har nu öppnat sin hittills största obemannade butik. 
Butikskoncept Nya butiker Internationellt JD.com #servicebutiker #computer vision #RFID 

Indiskas nya fygitala butikskoncept

Indiskas nya fygitala butikskoncept

Det känns som det är mycket på gång inom Indiska nu. Det märks bland annat genom lanseringen av ett nytt fygitalt butikskoncept. Satsningen på omnikanal fortsätter.  
Butikskoncept Nya butiker Pro Indiska #stockholm #fulfillment #nya butiker 

Service i alla kanaler för KappAhl

Service i alla kanaler för KappAhl

KappAhl har öppnat en ny central kundtjänst för samtliga försäljnings-kanaler. Det innebär att man bland annat inkluderar chattar och sociala medier.
Kundupplevelser Pro Omnichannel Kappahl #omnikanal #kundservice #Kundtjänst 

Car commerce i den uppkopplade bilen

Car commerce i den uppkopplade bilen

I samband med att kupén blir allt mer uppkopplad blir bilen också en plattform för ny digital handel. Här är två exempel på lösningar för detta. 
Omnichannel E-handel Ny teknik #bilar #självkörande fordon #omnikanal 

Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

Den fysiska detaljhandeln har stora möjligheter att förbättra den digitala kundupplevelsen i butik. Lagerstatus och digital shopping är två avgörande faktorer. Det menar man i en ny studie.
Omnichannel Undersökningar Pro #mobil #digitalisering #fysiska butiker 

Zara lanserar AI-baserad självbetjäning

Zara lanserar AI-baserad självbetjäning

Nu testar modekedjan Zara ett nytt system för självbetjäning gällande utlämning av varor köpta online. Den automatiska anläggningen kan hantera tusentals paket och baseras på självlärande teknik. 
Pro E-handel Omnichannel Inditex Zara #självlärande #fulfillment #robotar 

7-eleven testar nya omnilösningar

7-eleven testar nya omnilösningar

Servicebutikskedjan 7-Eleven genomgår just nu en digital förvandling i USA. Bland annat testar man en appbaserad lösning för att utöka sitt omnierbjudandet.
Pro Omnichannel Logistik 7-Eleven #fulfillment #omnichannel #omnikanal 

Hållbar pure player öppnar fysiska butiker

Hållbar pure player öppnar fysiska butiker

Ledande personer inom såväl Google som Alibaba anser att pure players tid är förbi. Nu är det dags för en av de största onlinefundamentalisterna att krypa till korset. Hållbarhetskonceptet öppnar nu fysiska butiker. 
Hållbarhet Pro Nya butiker Everlane #New York #hållbarhet #Mode 

Företags sajter och appar allt viktigare

Företags sajter och appar allt viktigare

Digitala kanaler som hemsidor och appar är de viktigaste kanalerna när kunderna är på jakt efter nya produkter. Och omnishoppande är det nya normala. Det visar en färsk undersökning.
Pro Undersökningar Konsumentbeteende #hemsidor #appar #omnikanal 

Här pressas returtiden till 35 sekunder

Här pressas returtiden till 35 sekunder

Med hjälp av mobilen pressar nu kedjan tiden för att returnera en vara till 35 sekunder. Till en början gäller det varor köpta online, men i början av året ska även varor köpta i butik inkluderas.
Omnichannel Internationellt E-handel Walmart #återbetalningar #fysiska butiker #mobil 

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

Allt fler e-handelsföretag öppnar fysiska butiker. Men varför? Och vad ska man tänka på? Under Shoptalk Europe samlades tre onlineaktörer som numera även har fysiska butiker. Här är deras erfarenheter.
Måsteläsning Kundvård Omnichannel Birchbox Ace & Tate MyMuesli #fysiska butiker #omnikanal #online to oflline 

Tio spådomar om framtidens retail

Tio spådomar om framtidens retail

Framtidens detaljhandelsföretag är i ständig förändring. Gränserna mellan kanalerna suddas ut och artificiell intelligens analyserar konsumentens behov i realtid. Här är tio spådomar om hur morgondagens retail ser ut. 
Konsumentbeteende Trender Omnichannel #artificiellintelligens #omnichannel #omnikanal 

Framgång via sömlöshet och personalisering

Framgång via sömlöshet och personalisering

Fyra av tio handlare saknar grundläggande anpassningsmöjligheter och över en tredjedel erbjuder en shoppingupplevelse som inte är strömlinjeformad. Detta trots att personalisering och sömlöshet är avgörande inom morgondagens retail. 
Pro Kundupplevelser Omnichannel #omnikanal #sömlöshet #sömlös handel 

Majoriteten av dagligvaruköp digitalt påverkade

Majoriteten av dagligvaruköp digitalt påverkade

Mer än hälften (51 procent) av dagligvaruförsäljningen är nu digitalt influerad. De senaste åren har påverkan ökat dramatiskt, men det finns ett glapp mellan kundens förväntan och det dagligvarukedjorna levererar.
Måsteläsning Undersökningar Konsumentbeteende #omnikanal #matbutiker #digitalisering 

Fysiska butiker motor för tillväxt online

Fysiska butiker motor för tillväxt online

En ny studie visar på ett tydligt samband mellan ett varumärkes fysiska butiker och tillväxten online. I samband med butiksöppningar stiger onlinetrafiken markant.
Undersökningar Pro Omnichannel #omnikanal #clickandcollect #fysiska butiker 

Ny ”Bricks and Clicks Mall” öppnar i SKHLM

Ny ”Bricks and Clicks Mall” öppnar i SKHLM

Nu öppnar en helt ny plattform för möte mellan den fysiska kunden och den virtuella produkten. Det är i-ShopMall, som Handelstrender berättat om tidigare, som nu slår upp sina portar i Skärholmen Centrum.
Nyheter Omnichannel Nya butiker i-ShopMall #showrooms #e-handel #SKHLM 

Detaljhandelns sju dödssynder

Detaljhandelns sju dödssynder

För många butiker, dålig koll på omnichannel och för stor tilltro till varumärken. Här är de sju synderna inom den moderna detaljhandeln som särskiljer morgondagens vinnare – och förlorare.  
Pro Måsteläsning Omnichannel #prisjämförelser #prissättning #strategier 

10 trender i framtidens köpcentrum

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Max tillsätter ny COO och vice VD
  • Jakt på deals förändrar beteenden
  • Ny kommersiell direktör på Reitan Convenience
  • Växande Nordstan rekryterar två chefer
  • Kiviks Musteri öppnar webbshop
  • Axfood inleder test av hybridlösning
  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik

Nytt om butik

  • Kiviks Musteri öppnar webbshop
  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik
  • Jula öppnar nytt varuhus på Nordby
  • Lokal modehandlare växer med ny satsning
  • Apoteksgruppen öppnar i Gårdsten
  • Dansk storkedja satsar på Sverige

Nytt om karriär

  • Max tillsätter ny COO och vice VD
  • Ny kommersiell direktör på Reitan Convenience
  • Växande Nordstan rekryterar två chefer
  • Ny marknads- och e-handelschef till Elgiganten
  • Kronans rekryterar till nyckelroller

Nytt om köpcentrum

  • Växande Nordstan rekryterar två chefer
  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik
  • Jula öppnar nytt varuhus på Nordby
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum

Måsteläsning

  • Jakt på deals förändrar beteenden
  • Den nya tidens matdestination
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • H&M tar steget in i metaversum
  • Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp

12 kundbehov att tillgodose 2023

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

Nio insikter om den nya digitala kunden

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Max tillsätter ny COO och vice VD
  • Jakt på deals förändrar beteenden
  • Ny kommersiell direktör på Reitan Convenience
  • Växande Nordstan rekryterar två chefer
  • Kiviks Musteri öppnar webbshop
  • Axfood inleder test av hybridlösning
  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik
  • Jula öppnar nytt varuhus på Nordby
  • Lokal modehandlare växer med ny satsning
  • Canada Goose förlänger produkternas liv
  • Ny marknads- och e-handelschef till Elgiganten
  • Vässat kundmöte i 17 svenska stadskärnor
  • Apoteksgruppen öppnar i Gårdsten
  • Nytt koncept hyllar 70-talets Italien
  • Dansk storkedja satsar på Sverige
  • Nytt restaurangkoncept flyttar in i Gasverket
  • Den nya tidens matdestination
  • Här är de största last mile-utmaningarna
  • Ikea i samarbetar med Annie Leibovitz
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Kedjan bjuder nattarbetare på nyttig mat
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Snabb omprofilering för Doz Apotek
  • H&M:s butik blir experimentell studio
  • Ikea fyller 80 år – tävlar ut designklassiker
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • Fortsatt nedgång för e-handeln
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Här öppnar City Gross ny butik
  • Rent the Runway i samarbete med Amazon

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2023 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v565