Uniqlo är ett varumärke tillhörande Fast Retailing Co. Ett japanskt företag inom detaljhandel som designar, tillverkar och säljer plagg under sju ledande varumärken: Uniqlo, Theory, Helmut Lang, J Brand, Comptoir des Cotonniers, Princesse tam.tam och GU.
Uniqlo öppnar en tredje butik i Sverige. Det sker i centrala Göteborg i Kompassen på Fredsgatan.
Uniqlo har öppnat sin andra butik i Sverige. Det skedde under fredagen i Westfield Mall of Scandinavia.
Uniqlo öppnar en ny butik i Sverige. ”Landet ligger i framkant gällande innovation, hållbarhet och design”, säger företagets COO Mikiya Kurosu.
Det blir en mix av park, butik och underhållning när japanska varumärket Uniqlo öppnar sin största butik hittills.
Battersea Power Station öppnar under 2021. Den ikoniska byggnaden förvandlas till en destination med retail, mat och nöjen. Här är de första klara butikerna.
Nu har Uniqlo öppnat sin första butik i Sverige, jakten på den perfekta lokalen har pågått i mer än tio år. Här är bilderna inifrån den 1 500 kvadratmeter stora butiken i Sverigehuset.
I dag inviger Uniqlos grundare Tadashi Yanai Uniqlo i Stockholm. Det finns all anledning för konkurrenterna att sätta sig upp i stolen. Men inte på grund av läget eller själva butiken – det är tydligheten som mejslats fram under årtionden man borde bäva inför.
Uniqlo lyfter fram sju personligheter som i sin tur sätter ljus på sina favoritplatser i Stockholm. Med den nya kampanjen vill varumärket hylla stadens – och de egna produkternas – funktionalism.
Uniqlo öppnar inom kort i Sverige, närmare bestämt den 24 augusti. Nu står det klart att varumärket skaffat sig en ny ambassadör. Tennisspelaren Roger Federer blir Global Brand Ambassador.
Uniqlo, den japanska globala klädkedjan, ska öppna en butik i Köpenhamn våren 2019. Etableringen sker i en historisk byggnad från mitten av 1700-talet och i hjärtat av staden.
Vasakronan har tecknat avtal med Uniqlo som hösten 2018 slår upp dörrarna till sin första etablering i Sverige och Norden. Den öppnar i klassiska Sverigehuset vid Kungsträdgården.
Japanska modekedjan Uniqlo lanserar ett renodlat butikskoncept för enbart jeans. Inspirationen hämtas från det innovationscenter för utveckling av nya hållbara produkter som nyligen öppnades.
Den japanska modekedjan har uppdaterat sin e-handel med nya funktioner och tjänster. Det redan gigantiska nätet av dygnet runt-öppna utlämningsställen utökas och närmar sig 50 000 platser.
Japanska modekedjan Uniqlo öppnar sin tredje butik på marknaden till hösten. Det blir den första i regionen och öppnandet sammanfaller med jubileet av premiären för ett år sedan.
Genom ett samarbete med flera servicebutikskedjor ökar Uniqlo tillgängligheten dramatiskt. Kunden kan välja att hämta sina varor i 43 000 olika butiker. Dygnet runt.
Designern Christophe Lemaire har anslutit sig till Uniqlos kreativa team. Lemaire kommer fungera som kreativ chef för det nya designkontor kedjan nu öppnar i Paris.
Troligen har vi bara sett början. Den muslimska modevågen innehåller stora affärsmässiga möjligheter för internationell detaljhandel.
För generation Z har den tekniska revolutionen aldrig inträffat. Sociala medier är en del av livets byggstenar som man bygger sin identitet via. Det ställer helt nya krav på bland annat modeindustrin.
Den japanska modekedjan Uniqlo samarbetar med Liberty London i en ny kollektion. Premiär blir det i kedjans renoverade globala flaggskepp på Oxford Street. Butiken har fått ett rejält ansiktslyft, bland annat har ytan fördubblats och en terrassvåning erbjuder utsikt över London. Och en digital shoppingassistent bidrar med service.
I Hongkong får kunderna hjälp att hitta den perfekta behåstorleken, och i England syns det hur värmen sprider sig i plagget hos Uniqlo. Den intelligenta spegeln vinner mark just nu.
Uniqlo har hittat ett läge i Queens i New York.
Varumärket som för bara något år sedan var det absolut hetaste – och dyraste – inom storskalig retail genomgår just nu en ompositionering. Inte minst sett till prissegmentet.
Kedjan planerar att öppna två butiker under 2016.
Den japanska modekedjan klär orkesterns sektioner i olika färger.