För 20 år sedan öppnade Grandpa med ambitionen att vara mer än bara en butik. Strategin ligger fast.
Modekedjan tar sina första fysiska steg in på marknaden. Man gör det genom att öppna två butiker.
En hållbar bytesbutik, en värderingsbaserad pop up och Powers nya butikskoncept. Det är några av inslagen i veckans nyheter kring etableringar.
Ett statligt servicekontor, en hållbar modebutik och ett familjeägt danskt smyckeföretag. Det är några av veckans butiksetableringar.
Stone Islands nya flaggskepp är grafiskt iögonfallande och förvandlar hela ytan till en tydligt kommunicerande mediekanal.
NK har byggt om avdelningen NK Man. Ytan har utökats och nya tjänster har adderats.
Retail och food & beverage. Här är fyra aktuella nyöppningar runt om i Sverige (och Finland) just nu.
Köpcentrum och handelsplatser har återhämtat sig efter några tuffa år. Här är ett exempel på denna positiva trend.
The Local Store öppnar ny butik. Företaget har en uttalad ambition att växa längs kusten.
Modevarumärket Reserved öppnar nya butiker i prestigelägen.