
Uniqlo öppnar butik i Kompassen
Uniqlo öppnar en tredje butik i Sverige. Det sker i centrala Göteborg i Kompassen på Fredsgatan.
Uniqlo öppnar en tredje butik i Sverige. Det sker i centrala Göteborg i Kompassen på Fredsgatan.
Ett sortiment präglat av varumärkets DNA. Ugg planerar nu att lansera konceptet globalt.
Kunderna spenderar avsevärt mer i butiken utan produkter. Inom kort växer kedjan med ytterligare enheter.
KidsBrandStore driver e-handel i sex länder i Norden och Europa, samt sju fysiska butiker i Sverige.
Nu öppnar designern Alexander Stutterheim en butik där han samlar sina hjärteprojekt. Fokus är satt på kvalitet och slow fashion.
Uniqlo har öppnat sin andra butik i Sverige. Det skedde under fredagen i Westfield Mall of Scandinavia.
Under senare delen av 2020 öppnar det svenska skjortvarumärket La Chemise ett nytt flaggskepp.
Butiken är 3 700 kvadratmeter stor och sträcker sig över två våningsplan.
Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.
Köpcentrumkedjan lanserar en ny virtuell tjänst som ska underlätta shopping på distans. ”Vi ger kunderna en insider VIP-upplevelse.
”Vi har haft Uppsala på vår roadmap en längre tid men inväntat rätt lokal”, säger VD Peter Holmquist.
Modeföretaget har öppnat ett helt nytt butikskoncept. Man erbjuder slow fashion med tydlig inriktning på hållbarhet och omtanke.
Uniqlo öppnar en ny butik i Sverige. ”Landet ligger i framkant gällande innovation, hållbarhet och design”, säger företagets COO Mikiya Kurosu.
Det franska modevarumärket öppnar efter sommaren sin första fristående konceptbutik i Sverige.
Det blir en mix av park, butik och underhållning när japanska varumärket Uniqlo öppnar sin största butik hittills.
Grandpa har nu lanserat Artsy Window i sin citybutik på Gamla brogatan i Stockholm. Konceptet upplåter ett helt skyltfönster till utvalda kreatörer.
Nyligen öppnade Miksajo i Wallenstams lokaler på Victoriagården i centrala Göteborg. Miksajo är en livsstilsbutik som erbjuder accessoarer, väskor och mode.
Lindex har fått utmärkelsen ”Best Emerging Franchise 2020” på International Franchise Associations (IFA) årliga konferens.
Förutom nytt sortiment och uppdaterad butiksdesign hittar kunden nu även ett kuraterat utval.
Esprit erbjuder en uppkopplad, intelligent och personaliserad upplevelse.
Kedjan blir ny hyresgäst till Diös på Kyrkogatan i centrala Mora. Man är övertygade om att etableringen ska tillföra ”mycket för många”.
Varumärket Morris öppnar sin andra fysiska butik, man gör det i en nyrenoverad del av stadskärnan. ”Gården blir en genuin oas bland karaktärsfulla hus”.
Under hösten öppnar Scotch & Soda två nya butiker i Sverige; i Täby Centrum och Mall of Scandinavia. ”Vi har en offensiv öppningsstrategi”.
Hugo Boss öppnar i slutet av 2018 en ny butik i området. Den är fördelad på två plan, omfattar en yta om cirka 350 kvadratmeter och kommer erbjuda sortiment för både dam och herr.
I dag inviger Uniqlos grundare Tadashi Yanai Uniqlo i Stockholm. Det finns all anledning för konkurrenterna att sätta sig upp i stolen. Men inte på grund av läget eller själva butiken – det är tydligheten som mejslats fram under årtionden man borde bäva inför.
Ska du åka till London? Då är det absolut läge för ett besök i allt hetare Covent Garden. Den här butiken erbjuder en upplevelse utöver det vanliga – i en klassisk byggnad.
Lindqvists Herrekipering i Skottorp växer. Förra veckan öppnade de en ny butik med herrkläder i Båstad.
Den 4 december avgörs den 25:e upplagan av 100-wattaren, tävlingen som belönar kommunikation som fungerar. Bland de nominerade annonsörerna finns det svenska klädmärket Weekday som tagit pop up-konceptet in i den digitala världen. Det svenska klädmärket Weekday tog i somras pop up-kulturen till en ny nivå genom att ta den analoga pop up-butiken till den … (läs mer)
l höst öppnar Oscar Jacobson två nya butiker och förnyar samtidigt varumärkets butikskoncept. Arkitektbyrån Boys Don’t Cry ligger bakom det nya butikskonceptet som ska ge kunderna en elegant, kontinental och avslappnad upplevelse med hållbara och klassiska materialval. En walk-in-closet-känsla ramar in butiken och ger plats för luftiga ytor. I slutet av oktober öppnar varumärket en … (läs mer)
I början av mars slår en av Nordens största nätjättar upp dörrarna till en ny butik i Kista galleria.