Den lokala modehandlaren öppnar ytterligare en butik. Den nya butiken, som riktar sig till ungdomar och dam, är del av en större förändring i centrumet.
”Med sin brutala uppriktighet har utrymmet ett starkt visuellt genomslag men är samtidigt skört och genomskinligt”. Acne Studios har öppnat i Singapore.
Tiger of Sedens nya koncept hämtar inspiration från svunna tider. Butiksytan är tänkt att reflektera varumärkets historia och rötter.
I H&M:s nya butikskoncept bjuder man in till en upplevelse formad av de lokala kvarteren och dess kreativa krafter. Det rör sig framåt i ”the speed of style”.
Modevarumärket – som är mest kända för sina jeans – öppnar under hösten 2023 sin första konceptbutik i Sverige.
H&M-ägda Cos berättar om en lansering som kommer ske sommaren 2023. Man planerar ett hållbart flaggskepp i landets huvudstad.
Kinesiska Shein har under en period använt sig av pop ups. Inom kort öppnar man den första permanenta butiken.
I dag, 25 oktober 2022, ställer Indiska Magasinet AB in sina betalningar och styrelsen har beslutat att ansöka om konkurs vid Stockholms tingsrätt. Så skriver företaget bolaget i ett pressmeddelande.
En upplevelse späckad med färger, former och instavänlig visual merchandising. Följ med in i Monkis värld – fylld av systerskap och inspiration.
Gina Tricots omni-inriktade butikskoncept har öppnat i företagets hemstad. Se bilderna från den senaste etableringen!
Modevarumärket Cos har öppnat ett nytt butikskoncept på Biblioteksgatan i Stockholm. Det innebär också premiär för det mer hållbara konceptet i Europa.
Ralph Laurens tillväxtplan innehåller fortsatt DTC-fokus på klassiska produkter och upplevelser – samt 250 nya butiker.
Kedjorna Dressmann och Dressmann XL ska tillsammans öppna ett flaggskepp. ”Vi attraherar nya besökare”, säger landschef Morgan Olsson.
Abercrombie & Fitch lanserar ett nytt butikskoncept. Borta är de mörka nattklubbsliknande butikerna, kundens mindset utgör nu kärnan i konceptet.
Ambitionen är att demokratisera sportmode – och inspirera till ett mer aktivt liv. I kampanjen medverkar bland andra fitnessikonen Jane Fonda.
Kundupplevelsen har utvecklats med hjälp av algoritmer och data. Amazon har nu öppnat sin första fysiska modebutik.
Varumärket Eton vill överträffa kundernas förväntningar i ett nytt hållbart butikskoncept. Man testar även en ny strategi för visual merchandising.
Den spanska kedjan Zara har öppnat ett nytt teknikladdat flaggskepp. Ytorna har anpassats efter den nya fygitala handeln.
Först ut på den nya paradgatan i den nya destinationen blir spanska modekedjan Zara. Området öppnar i september 2022.
Amazon erbjuder personalisering, bekvämlighet och rekommendationer baserade på AI. ”Det bästa av digital och fysisk handel”.
I mitten av december öppnar Samsoe Samsoe en ny flaggskeppsbutik i shoppingdistriktet.
Lågprisinriktade Primark ökar sin etableringstakt. Samtidigt ska man nu implementera en strategi för ökad hållbarhet som innebär ett nytt sätt att göra affärer.
Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
Svenska varumärket Amendi vill skapa en transparent dialog med kunderna. Man vill dessutom punktera begreppet hållbarhet.
”Den svenska butikshandeln genomgår en strukturomvandling”, konstaterar Monica Bruvik, Senior Retail Analyst på HUI Research.
Amsterdam-baserade Scotch & Soda ökar sin tillväxttakt och öppnar ett större antal butiker.
”Här vi kan ifrågasätta och utveckla gränsdragningen mellan varumärke, art och filmprojekt”.
Varumärket öppnar en noggrant kuraterad pop up-butik i det lyxiga boutiquehotellet.
Arkitektritad butik förstärker varumärkets strategi för omnikanal. ”Den fysiska butiken har alltid varit viktig för oss”.
Till hösten öppnar en outlet i köpcentrumet Caroli. Etableringen är en del av ett omfattande förändringsarbete.
Utökar satsningen som en del av sin omställning till att bli ett mer hållbart företag.
Monki släpper en ny app som ska stärka varumärkets position i målgruppen – och öka interaktionen.
Zalando har utökat antalet butiker i off price-segmentet. Denna gång med tidsbokning.
Nu ökar man takten i sin globala expansion, bland annat i Sverige.
Detta den första av ett antal planerade etableringar globalt. Nu har man släppt en första förhandstitt på konceptet.
Bakom samarbetet finns ett nytt tekniskt ekosystem och ett strategiskt beslut att komplettera utbudet.
Det första resultatet är en miljövänlig könsneutral kollektion.
Under hösten 2021 öppnar livsstilsvarumärket Diesel en flaggskeppsbutik i Bibliotekstan i Stockholm.
Kunden möts av lösningar för sömlös omnikanal samt av ny teknik som gör upplevelsen enklare och säkrare.
Gina Tricots nya butikskoncept har skapats för att lyfta fram plaggen på bästa sätt.
Uniqlo öppnar en tredje butik i Sverige. Det sker i centrala Göteborg i Kompassen på Fredsgatan.
Ett sortiment präglat av varumärkets DNA. Ugg planerar nu att lansera konceptet globalt.
Kunderna spenderar avsevärt mer i butiken utan produkter. Inom kort växer kedjan med ytterligare enheter.
KidsBrandStore driver e-handel i sex länder i Norden och Europa, samt sju fysiska butiker i Sverige.
Nu öppnar designern Alexander Stutterheim en butik där han samlar sina hjärteprojekt. Fokus är satt på kvalitet och slow fashion.
Uniqlo har öppnat sin andra butik i Sverige. Det skedde under fredagen i Westfield Mall of Scandinavia.
Under senare delen av 2020 öppnar det svenska skjortvarumärket La Chemise ett nytt flaggskepp.
Butiken är 3 700 kvadratmeter stor och sträcker sig över två våningsplan.
Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.
Köpcentrumkedjan lanserar en ny virtuell tjänst som ska underlätta shopping på distans. ”Vi ger kunderna en insider VIP-upplevelse.
”Vi har haft Uppsala på vår roadmap en längre tid men inväntat rätt lokal", säger VD Peter Holmquist.
Modeföretaget har öppnat ett helt nytt butikskoncept. Man erbjuder slow fashion med tydlig inriktning på hållbarhet och omtanke.
Uniqlo öppnar en ny butik i Sverige. ”Landet ligger i framkant gällande innovation, hållbarhet och design”, säger företagets COO Mikiya Kurosu.
Det franska modevarumärket öppnar efter sommaren sin första fristående konceptbutik i Sverige.
Det blir en mix av park, butik och underhållning när japanska varumärket Uniqlo öppnar sin största butik hittills.
Grandpa har nu lanserat Artsy Window i sin citybutik på Gamla brogatan i Stockholm. Konceptet upplåter ett helt skyltfönster till utvalda kreatörer.
Nyligen öppnade Miksajo i Wallenstams lokaler på Victoriagården i centrala Göteborg. Miksajo är en livsstilsbutik som erbjuder accessoarer, väskor och mode.
Lindex har fått utmärkelsen ”Best Emerging Franchise 2020” på International Franchise Associations (IFA) årliga konferens.
Förutom nytt sortiment och uppdaterad butiksdesign hittar kunden nu även ett kuraterat utval.
Esprit erbjuder en uppkopplad, intelligent och personaliserad upplevelse.
Kedjan blir ny hyresgäst till Diös på Kyrkogatan i centrala Mora. Man är övertygade om att etableringen ska tillföra ”mycket för många”.
Varumärket Morris öppnar sin andra fysiska butik, man gör det i en nyrenoverad del av stadskärnan. "Gården blir en genuin oas bland karaktärsfulla hus".
Under hösten öppnar Scotch & Soda två nya butiker i Sverige; i Täby Centrum och Mall of Scandinavia. "Vi har en offensiv öppningsstrategi".
Hugo Boss öppnar i slutet av 2018 en ny butik i området. Den är fördelad på två plan, omfattar en yta om cirka 350 kvadratmeter och kommer erbjuda sortiment för både dam och herr.
I dag inviger Uniqlos grundare Tadashi Yanai Uniqlo i Stockholm. Det finns all anledning för konkurrenterna att sätta sig upp i stolen. Men inte på grund av läget eller själva butiken – det är tydligheten som mejslats fram under årtionden man borde bäva inför.
Ska du åka till London? Då är det absolut läge för ett besök i allt hetare Covent Garden. Den här butiken erbjuder en upplevelse utöver det vanliga – i en klassisk byggnad.
Lindqvists Herrekipering i Skottorp växer. Förra veckan öppnade de en ny butik med herrkläder i Båstad.
I början av mars slår en av Nordens största nätjättar upp dörrarna till en ny butik i Kista galleria.