Trots tuffa tider är många konsumenter beredda att betala mer för en återvunnen eller återvinningsbar produkt.
Kedjan utvecklar sitt second hand-erbjudande. Nu inleds ett test av en marknadsplats online.
En öppen AI-databas för intelligent sortering och värdering av second hand utvecklas just nu.
Kedjan har öppnat en separat denim-pop up. För att fira detta anordnades en Jeans Swap.
”Hållbarhet kan endast kan uppnås genom en sömlös kombination av affärsmodeller, anpassade till individuella behov”.
Användare av olika sociala medieplattformar överväger olika hållbarhetsalternativ. Detta enligt en ny undersökning.
Åtta nya forskningsprojekt beviljats anslag från Handelsrådet. Här är områdena som hamnar i forskarnas fokus framöver.
”Det blir vår största butik hittills”. I slutet av september öppnar Artikel2 en ny second hand-butik i köpcentrumet.
Allt fler svenska konsumenter kan tänka sig att använda cirkulära tjänster för att minska sina kostnader.
Möbeluthyraren Beleco öppnar ett pop up-showroom tillsammans med sina partners Swedese och ArtAround.