”Visar att vi menar allvar. Vår ambition är att bli ett Amazon för hållbara produkter”, säger marknadschefen.
Nu har Sveriges första Technogymbutik öppnat. Butikens utformning är resultatet av ett samarbete med designern Antonio Citterio.
Köpcentrumet ska bli en självklar mötesplats i förorten. Edutainment, yoga och utomhusbio är en del av utbudet.
Fysiska detaljhandelskedjor inleder samarbeten med inriktning på fitness i hemmamiljön.
Den fysiska manifestationen är väldigt viktig – nu definierar Lululemon vad butikens syfte ska vara i framtiden.
Företaget driver sedan 2013 träningsstudios i Stockholm där man erbjuder nischad gruppträning i mindre klasser. Nu i mars öppnar man en studio i Mood District Stockholm.
Handelstrender har tidigare berättat om hur träningskonceptet mer eller mindre av en tillfällighet etablerades i köpcentrum. Nu siktar man på 100 nya showrooms – och närmar sig våra breddgrader.
Sportkedjan Decathlon har öppnat ett nytt butikskoncept. Här skapar man nya upplevelser med hjälp av friskvård, sportutövande och ny teknik.
I slutet av februari slår Aim’n upp dörrarna till sin nya butik i Femman i Nordstan. Butiken öppnar på övre plan och kommer att erbjuda träningskläder för kvinnor och tjejer.
På kort tid har företagets virtuella spinningklasser blivit en stor succé i ett flertal köpcentrum. Nu har man öppnat ett antal permanenta butiker.