Nu har Sveriges första Technogymbutik öppnat. Butikens utformning är resultatet av ett samarbete med designern Antonio Citterio.
Köpcentrumet ska bli en självklar mötesplats i förorten. Edutainment, yoga och utomhusbio är en del av utbudet.
Fysiska detaljhandelskedjor inleder samarbeten med inriktning på fitness i hemmamiljön.
Den fysiska manifestationen är väldigt viktig – nu definierar Lululemon vad butikens syfte ska vara i framtiden.
Företaget driver sedan 2013 träningsstudios i Stockholm där man erbjuder nischad gruppträning i mindre klasser. Nu i mars öppnar man en studio i Mood District Stockholm.
Handelstrender har tidigare berättat om hur träningskonceptet mer eller mindre av en tillfällighet etablerades i köpcentrum. Nu siktar man på 100 nya showrooms – och närmar sig våra breddgrader.
Sportkedjan Decathlon har öppnat ett nytt butikskoncept. Här skapar man nya upplevelser med hjälp av friskvård, sportutövande och ny teknik.
I slutet av februari slår Aim’n upp dörrarna till sin nya butik i Femman i Nordstan. Butiken öppnar på övre plan och kommer att erbjuda träningskläder för kvinnor och tjejer.
På kort tid har företagets virtuella spinningklasser blivit en stor succé i ett flertal köpcentrum. Nu har man öppnat ett antal permanenta butiker.
Life öppnar i dag sin första konceptbutik med inriktning på sport och träning. Life Sport Store, som invigs den 12 november i köpcentret Mall of Scandinavia, kommer att ha ett extra stort utbud av träningsprodukter.