Sustainable pop-up öppnar i Mood Stockholm, en satsning som samlar sju hållbara varumärken inom mode, hemtextil, klädvård och smycken.
”Framtidens butik handlar om så mycket mer än bara själva produkterna i sig”. Konceptet erbjuder upplevelser och ett sortiment som varieras.
Nu öppnar företaget sin första konceptbutik, en sömndestination.
Nu öppnar The Lobby Live, en studio för live video shopping och popup-ytor för fysisk handel.
Nu öppnar designern Alexander Stutterheim en butik där han samlar sina hjärteprojekt. Fokus är satt på kvalitet och slow fashion.
Det svenska varumärket säljer högkvalitativa och handgjorda skor. Nu öppnar man en flaggskeppsbutik – och kan samtidigt checka av två tunga retailtrender.
Markus Tungården blir ny retailuthyrare. Han ersätter Lena Rune som blir centrumchef för Mood Stockholm och retailansvarig för Mood District.
Varumärket har burits av bland annat kronprinsessan Victoria och världsartisten Madonna. I dag öppnar Maxjenny! en ny pop up-butik.
Företaget driver sedan 2013 träningsstudios i Stockholm där man erbjuder nischad gruppträning i mindre klasser. Nu i mars öppnar man en studio i Mood District Stockholm.
Nikolaj d’Étoiles öppnar en butik i Mood Stockholm. Företaget ser etableringen som ett viktigt komplement till den digitala satsningen man gör.