Sustainable pop-up öppnar i Mood Stockholm, en satsning som samlar sju hållbara varumärken inom mode, hemtextil, klädvård och smycken.
”Framtidens butik handlar om så mycket mer än bara själva produkterna i sig”. Konceptet erbjuder upplevelser och ett sortiment som varieras.
Nu öppnar företaget sin första konceptbutik, en sömndestination.
Nu öppnar The Lobby Live, en studio för live video shopping och popup-ytor för fysisk handel.
Nu öppnar designern Alexander Stutterheim en butik där han samlar sina hjärteprojekt. Fokus är satt på kvalitet och slow fashion.
Det svenska varumärket säljer högkvalitativa och handgjorda skor. Nu öppnar man en flaggskeppsbutik – och kan samtidigt checka av två tunga retailtrender.
Markus Tungården blir ny retailuthyrare. Han ersätter Lena Rune som blir centrumchef för Mood Stockholm och retailansvarig för Mood District.
Varumärket har burits av bland annat kronprinsessan Victoria och världsartisten Madonna. I dag öppnar Maxjenny! en ny pop up-butik.
Företaget driver sedan 2013 träningsstudios i Stockholm där man erbjuder nischad gruppträning i mindre klasser. Nu i mars öppnar man en studio i Mood District Stockholm.
Nikolaj d’Étoiles öppnar en butik i Mood Stockholm. Företaget ser etableringen som ett viktigt komplement till den digitala satsningen man gör.
I dag öppnar Love Warriors sin första fysiska butik. Det är en konceptbutik som ska utgöra ett inspirerande komplement till varumärkets e-handel.
Bröderna Johan och Ludvig Jureskog siktar på att skapa en hållbar kedja med 60 restauranger. I mars öppnar den första i Stockholm som en del av ett helt nytt restaurangstråk.
Mood Stockholm inleder ett samarbete med Swedish Fashion Talents. Fysiska aktiviteter på handelsplatsen och digitalt innehåll ska synliggöra nya varumärken.
I början av 2018 öppnar Svenssons i Lammhult sina dörrar till en ny butik i Mood Stockholm. I det inredningskluster som växer fram vill man nu bidra med en hög servicenivå.
”The Pink Barbershop” har öppnat i Mood Stockholm. Alla intäkter från salongen går till Cancerfonden och svensk cancerforskning.
Lena Rune börjar som retailuthyrare på AMF Fastigheter. Hon har tidigare arbetat som Leasing Manager för Täby centrum och centrumchef för Mall of Scandinavia.
Den svenska designern Maxjenny Forslund har sina rötter i Skåne men har hela sitt yrkesliv arbetat i Köpenhamn. Nu öppnar hon sin första pop up-butik i Sverige.
I helgen var det det premiär för ett lopp mitt i city där löparna springer in i och igenom olika byggnader. Bland annat genom en dagligvarubutik och ett köpcentrum.
Nu är det klart att Ikeas mest citynära köksavdelning öppnar den första fredagen i september. Pop up-butikens roll är att knyta ihop e-handeln med det personliga mötet.
SEB förstärker sin närvaro i Stockholms city och tar plats i Mood-kvarteret. Kvarteret utvecklas av AMF Fastigheter där SEB nu etablerar sig i nya lokaler på 1 200 kvadratmeter.
Under det gångna året har vi skrivit om hur träningskoncepten gjort entré i detaljhandeln. Trenden växer sig nu allt starkare även i Sverige. Att konceptet Barry’s Bootcamp flyttar in i handelskvarteret är ett exempel på det.
I dagarna släpper Mood nyheten att man satsar på kinesiska turister. Ännu mer intressant: Man satsar på två plattformar som utgör bland de mest disruptiva krafterna inom retail i Kina. Detta bör du ha koll på.
Efter sommaren öppnar Ikea en pop-up för kök i Mood-kvarteret i centrala Stockholm. Butiken ska fungera som showroom och alla köp sker online. Lärdomarna tar man med sig till nya etableringar
Lindex satsar på en renodlad butik med enbart underkläder. Platsen är Mood Stockholm, och kedjan utlovar ett koncept med högt engagemang.
Inom kort öppnar två helt nya butiker i Mood Stockholm när två varumärken med svensk bakgrund slår upp portarna i gallerian. För ett av dem är det den första svenska butiken.
I dag, den 31 mars, öppnar Pressbyråns nya butik i Mood Stockholm. Butiken specialiserar sig på tidningar och erbjuder cirka 2 500 titlar. Det kommer även finnas möjlighet till print on demand, för de som är på jakt efter dagsfärsk utgåva av dagspress som inte hunnit levereras från de utländska tryckerierna.
Färska siffror visar en fortsatt försäljningsökning för Mood Stockholm.
Inom en treårsperiod kommer PostNord att öppna nya utlämningsställen i hela landet.
Köpcentrumet erbjuder fri hemkörning och en avslappnad julshopping.