Samsonite och Boss riktar sig till modeintresserade resenärer med nytt samarbete.
Resor och socialt ansvar kombineras i fysiskt koncept. Samsonite ser det som en avsiktsförklaring.
”Ger våra användare möjligheten att uttrycka sin personlighet och stil på ett unik sätt”.
NK har öppnat en avdelning där man ska kunna ”inspireras, fascineras, vistas och shoppa”.
Skärholmen Centrum har inlett ett designsamarbete. Det första resultatet är en bag med ett street-inspirerat motiv.
Under hösten gör smyckes- och accessoarkedjan Glitter comeback i cityläget. Butiken beräknas slå upp dörrarna i september.
På 6 000 kvadratmeter har man skapat en spektakulär destination som ger en inblick i hur ultralyxig re-commerce går till.
Under våren 2022 öppnar det danska smyckesmärket Maanesten sin första konceptbutik i Sverige.
Varumärket har de senaste två åren satsat mycket på sin e-handel, nu flyttas fokus till fysisk handel.
Saddler lanserar en ny flaggskeppsbutik online, tar ett grepp om varumärket och siktar på att bli Europas ledande varumärke inom läderaccessoarer.