Lyko stärker koncernledningen

Lyko stärker koncernledningen

  E-handel 758 Karriär 146 Personer 150 Nyheter 3124
Lyko Group AB rekryterar Malin Stavlind som chef för hållbarhet och kommunikation samt Kalle Eliason som marknadschef. 
Kina i topp bland europeiska e-konsumenter

Kina i topp bland europeiska e-konsumenter

  E-handel 758 Pro 3871 Konsumentbeteende 255 Undersökningar 325
Allt fler handlar från svenska e-butiker. Men Kina har seglat upp som den största vinnaren på den europeiska e-handelsmarknaden. Det visar rapporten E-handeln i Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Carrefour låter grannen leverera

Carrefour låter grannen leverera

  Logistik 85 E-handel 758 Nyheter 3124 Pro 3871
Via en Uberinspirerad tjänst kan nu Carrefours kunder få sina onlinevaror levererade av andra kunder. Kedjan experimenterar med liknande alternativ för fullfilment på flera marknader.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Först och främst bygger vi en community”

”Först och främst bygger vi en community”

  Omnichannel 263 Pro 3871 Kundupplevelser 175 E-handel 758
Kärleken till cykelsporten är grunden för verksamheten. Varumärket säljer sina produkter online, men man lägger mycket kraft på att bygga fysiska butiker och en stark community.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

  Pro 3871 Omnichannel 263 E-handel 758 Måsteläsning 188
Allt fler e-handelsföretag öppnar fysiska butiker. Men varför? Och vad ska man tänka på? Under Shoptalk Europe samlades tre onlineaktörer som numera även har fysiska butiker. Här är deras erfarenheter.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

  Logistik 85 Internationellt 1077 Pro 3871 E-handel 758
SHOPTALK EUROPE. Tesco täcker 99 procent av Storbritannien med sitt butiksnät. Via detta levererar man varor samma dag, och i London samma timme. Nu öppnar man nätet för fler varukategorier.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Missguided lanserar lillebror med pop up

Missguided lanserar lillebror med pop up

  Internationellt 1077 Pro 3871 Nya butiker 962 E-handel 758
Missguideds lillebror lanseras just nu i Storbritannien. Precis som storasyster är detta främst ett onlinevarumärke, men med fysisk närvaro.  Det onlinebaserade modevarumärket Missguided har under en tid haft ambitionen att lansera en broder online. Nu har man gjort just detta i och med att Mennace nu öppnat sin e-handel. Pop up i Boxpark Mennace har i … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Postnord öppnar helgen för e-handel

Postnord öppnar helgen för e-handel

  E-handel 758 Logistik 85 Nyheter 3124
PostNord lanserar kvällsleveranser utan tilläggsavgift som ny standard. Samtidigt införs lördagsleveranser vilket utökar möjligheten att e-handla inför helgen.
Millennials vill ha mer bekvämlighet

Millennials vill ha mer bekvämlighet

  Konsumentbeteende 255 E-handel 758 Internationellt 1077 Pro 3871
Millennials driver på utvecklingen av innovativa livsmedels- och matleveranser. Om bra alternativ för fulfillment saknas vänder man sig till en annan aktör. Man vill ha bekvämlighet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Digital satsning på Nordiska Galleriet

Digital satsning på Nordiska Galleriet

  E-handel 758 Personer 150 Karriär 146 Nyheter 3124
Möbelbutiken Nordiska Galleriet har rekryterat Per Sköld och Rickard Liljeros. De sla leda bolagets satsning inom e-handel och digital marknadsföring.
Kedja stärker erbjudande med Amazons returer

Kedja stärker erbjudande med Amazons returer

  Omnichannel 263 Pro 3871 Nyheter 3124 Internationellt 1077
Butikekedjan ska ta emot Amazons returer och hantera dem kostnadsfritt. Tanken är att det ska stärka båda parters erbjudande och shoppingupplevelse.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Newbie Store lanseras i två nya länder

Newbie Store lanseras i två nya länder

  E-handel 758 Hållbarhet 146 Nya butiker 962 Nyheter 3124
Newbie, KappAhls baby- och barnkollektionen i hållbara material, fortsätter att växa med butiker i Polen och Storbritannien. Även e-handel lanseras, till att börja med i Storbritannien.
Startup placerar automatisk e-butik hos kunden

Startup placerar automatisk e-butik hos kunden

  Pro 3871 E-handel 758 Butikskoncept 611 Ny teknik 366
Grundidén är att finnas där kunden är och erbjuda det som behövs i vardagen. Själva butiken ryms i ett skåp och försäljningen sköts automatiskt via en app. Den nya tidens varuautomat är här.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Online-to-offline i Stadiums nya koncept

Online-to-offline i Stadiums nya koncept

  Omnichannel 263 Nyheter 3124 E-handel 758 Butikskoncept 611
Stadium lanserar ett nytt koncept för online-to-offline med beställningsskärmar, personlig service och fri frakt. ”Att vara flexibla, digitala och erbjuda service i världsklass tror vi är framtiden”, säger VD Karl Eklöf. Med hjälp av nya uppkopplade skärmar, en order-in-store-lösning samt personlig service i butik menar kedjan nu att man suddar ut gränsen mellan e-handel och … (läs mer)
E-handel via mobilen ökar dramatiskt

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

  Konsumentbeteende 255 Undersökningar 325 Pro 3871 M-handel 122
Nu handlar mer än hälften av svenskarna på nätet från sin mobiltelefon eller surfplatta. På fem år har andelen fördubblats, och allra mest ökar den bland äldre. Det visar en ny undersökning.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Deichmann lanserar exklusiv e-kollektion

Deichmann lanserar exklusiv e-kollektion

  Nyheter 3124 Produktutveckling 266 E-handel 758
Deichmann utvidgar nu sitt sortiment i Sverige med "Online Exclusive skor". Det är en internationell satsning som lanserades för första gången redan 2013 i hemlandet Tyskland.
Högteknologisk servicebutik stärker Prime

Högteknologisk servicebutik stärker Prime

  Kundupplevelser 175 Butikskoncept 611 Pro 3871 Internationellt 1077
I praktiken är det en högteknologisk servicebutik med ultrasnabb leverans inom två minuter. Men det är också ett tecken på att Amazons fortsätter sin storsatsning på lojalitetsprogrammet Prime. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fysiska butiker motor för tillväxt online

Fysiska butiker motor för tillväxt online

  Undersökningar 325 Pro 3871 Omnichannel 263 Konsumentbeteende 255
En ny studie visar på ett tydligt samband mellan ett varumärkes fysiska butiker och tillväxten online. I samband med butiksöppningar stiger onlinetrafiken markant.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Minskad yta och mer e-handel ska lyfta kedjan

Minskad yta och mer e-handel ska lyfta kedjan

  Omnichannel 263 E-handel 758 Pro 3871 Butikskoncept 611
Varuhuskedjan rustar för framtiden. Man gör det genom att minska ytan i nästan hälften av sina fysiska butiker. Själva uttrycker man det som att kedjan "gör dem operativt mindre genom att balansera sortiment och justering av exponeringar".
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Här bygger Alibaba framtidens köpcentrum

Här bygger Alibaba framtidens köpcentrum

  E-handel 758 Omnichannel 263 Internationellt 1077 Köpcentrum 494
Det är fem våningar högt och det fysiska köpcentrumet är en del av satsningen på New Retail. Via en kombination av ny teknik, big data och fysiska butiker bygger man nu framtidens köpcentrum.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!