Senare orderstopp och snabbare utlämning

Senare orderstopp och snabbare utlämning

 
Sista beställningstid för Click & Collect förlängs med två timmar, samtidigt som man testar utlämning av ordrar inom två timmar. Kedjan vässar sin fulfillment.
E-handel lockar nya och välbeställda kunder

E-handel lockar nya och välbeställda kunder

 
Kedjan lockar konsumenter med hög inkomst att bli kunder via sin e-handel. Insteget sker ofta i huvudkategorien men efter detta breddas ofta köpen.
Unika erbjudanden lockar till fysisk butik

Unika erbjudanden lockar till fysisk butik

 
Främsta anledningen att handla i fysisk butik är att man kan se och känna på produkterna. Men unika erbjudanden skulle locka ännu mer visar en ny studie.
Daglig- och apoteksvaror årets e-raketer

Daglig- och apoteksvaror årets e-raketer

 
E-handelns ökningstakt minskades 2019 jämfört med tidigare år. Bland de kategorier som fortsatt ökar kraftigt finns framförallt daglig- och apoteksvaror.
Coop öppnar gårdsbutik online

Coop öppnar gårdsbutik online

 
Coop är lanserar en gårdsbutik online där man kan köpa varor som är närproducerade från ett stort antal lokala producenter.
Andelen returer fortsätter att öka

Andelen returer fortsätter att öka

 
Andelen returer bland svenska konsumenter fortsätter att öka. Den högsta andelen – vilken också ökade under 2019 – returer sker inom e-handeln.
Hållbart provrum flyttar in runt hörnet

Hållbart provrum flyttar in runt hörnet

 
Med hjälp av lokala provrum i kundens egna kvarter vill man förbättra servicen för nätshoppare – samtidigt som man skonar miljön.
Stilren självbetjäning hos posten

Stilren självbetjäning hos posten

 
Konceptet är beläget i ett centralt cityläge. Detta är ett stilrent försök att skapa den perfekta platsen för självbetjäning med fokus på e-handel och paket.
Anpassa rösten efter ditt varumärke

Anpassa rösten efter ditt varumärke

 
Amazon har lanserat en tjänst för att anpassa rösten för Alexa Skills, det vill säga för tjänster och funktioner kopplade till den digitala röstassistenten.
Så mycket ökade e-dagligvaror 2019

Så mycket ökade e-dagligvaror 2019

 
Julmånaden visade en stark tillväxt för försäljningen av dagligvaror online. Även helåret visar att mat på nätet fortsätter att vara en raket inom onlinehandeln.