Nelly öppnar sitt första showroom

Nelly öppnar sitt första showroom

 
Nelly.com öppnar sitt första fysiska showroom. Satsningen är ett led i att stärka kommunikationen gentemot medier och ska ge företaget en mötesplats.
Leverans samma dag driver kedjans försäljning

Leverans samma dag driver kedjans försäljning

 
Kedjan erbjuder sina kunder leverans samma dag. Under det första kvartalet stod dessa ordrar för merparten av den digitala försäljningen.
& Other Stories öppnar flaggskepp på Tmall

& Other Stories öppnar flaggskepp på Tmall

 
H&M Groups varumärke & Other Stories öppnar under hösten ett digitalt flaggskepp på Alibabas Tmall. Detta blir då den första kanalen för varumärket i Kina.
Här är Amazons nya drönare för leveranser

Här är Amazons nya drönare för leveranser

 
Amazon visade under re:MARS Conference upp sin senaste drönare. Man ska börja leverera paket till konsument med drönaren inom ett par månader.
Uppkopplade medarbetare stärker relationen

Uppkopplade medarbetare stärker relationen

 
Det finns stor digital potential i den fysiska butikens medarbetare. En ny tjänst som snabbt gått från startup till bred lansering kopplar samman e-handel och butiksteamet.
La Boqueria tar upp kampen med Amazon

La Boqueria tar upp kampen med Amazon

 
Det har blivit en av Barcelonas mest populära turistattraktioner. De flesta som promenerar ner längs La Rambla svänger också in på La Boqueria. Med ny teknik tar man nu upp kampen med Amazon och andra e-handlare.
Genuint varumärkesbygge för We Are Knitters

Genuint varumärkesbygge för We Are Knitters

 
Pepita Marín är medgrundare av We Are Knitters. Under Retail & Brand Experience World Congress berättade hon hur man bygger varumärket.
“Det är inte vi som bestämmer längre”

“Det är inte vi som bestämmer längre”

 
Företaget är ungt, men har redan pånyttfötts. "Det är inte vi som bestämmer längre, det gör kunderna", sa Albin Johansson, VD på Axel Arigato under Retail & Brand Experience i Barcelona
Sveriges 100 mest synliga e-butiker

Sveriges 100 mest synliga e-butiker

 
Ambitionen är att uppmärksamma framgångsrikt arbete med SEO inom näthandeln. Det nyinstiftade priset har listat de 100 mest synliga e-butikerna. Här är hela listan på nominerade.
Nilson Group satsar på marknadsplatser

Nilson Group satsar på marknadsplatser

 
Nilson Group blir ny partner på H&M-gruppens marknadsplats Afound. Den nya försäljningskanalen är ett första steg för Nilsson Group att hitta fler målgrupper.