Tio trender i den nya tidens retail

Tio trender i den nya tidens retail

 
En ny generation produkter och flaggskepp, delningsekonomi, uppdaterade köpcentrum och stadskärnor. Här är 10 trender som formar den nya tidens retail.
Wall of Art öppnar pop up i köpcentrum

Wall of Art öppnar pop up i köpcentrum

 
Wall of Art är en e-handelsplattformen för oupptäckta konstnärer och kreatörer. Nu satsar företaget på fysiskt och tillfälligt konstgalleri i köpcentrumet.
Bjud på Jessica Albas Date Night Box

Bjud på Jessica Albas Date Night Box

 
Skådespelaren och entreprenören Jessica Alba inleder ett samarbete med en leverantör av måltidslösningar. Först ut blir ett komplett paket för en date night.
Premiär för Beauty Bargains e-handel

Premiär för Beauty Bargains e-handel

 
Åhlénsägda Beauty Bargain har öppnat sin e-handel. Man gjorde det samtidigt som butik nummer två, i Väla i Helsingborg, slog upp dörrarna.
Här är de nya kategorierna i Mujis flaggskepp

Här är de nya kategorierna i Mujis flaggskepp

 
Nu öppnar Muji sitt flaggskepp i Sverige där delar av inredningen kommer från en övergiven lada. Man gör samtidigt en rejäl uppdatering av sortimentet.
Nike laddar skoinköpet med upplevelser

Nike laddar skoinköpet med upplevelser

 
Att köpa skor till sina barn är både svårt och tidsödande. När Nike lanserar sin första prenumerationstjänst vill man ta bort friktionen – och ladda processerna med upplevelser.
Urban Outfitters hyr ut handplockat mode

Urban Outfitters hyr ut handplockat mode

 
Kedjan har anslutit sig till skaran av varumärken som hyr ut mode. Man erbjuder även handplockad second hand och produkter från andra varumärken.
Blankdays öppnar ny butik i USA

Blankdays öppnar ny butik i USA

 
I maj öppnade Blankdays sin första pop up-butik i New York. Sedan dess har man fått svaret man hoppades på; strategin för online-to-offline fungerar.
Zalando säkrar köp enligt nya EU-direktiv

Zalando säkrar köp enligt nya EU-direktiv

 
Inom kort aktiveras SCA (Strong Customer Authentication) i EU. SCA är en del av PSD2 och innebär att kunder behöver autentisera sina onlineköp i två steg.
Allbirds gör fygital entré i Europa

Allbirds gör fygital entré i Europa

 
Det onlinebaserade skovarumärket Allbirds menar att fysiska butiker är avgörande för framgången. Nu går man in i Europa med samma fygitala strategi.