Premiär för Gina Tricots live stream shopping

Premiär för Gina Tricots live stream shopping

 
Livestreaming är en växande trend. Gina Tricot genomför i dag sitt första Live Video Shopping-event.
Boom för click & collect inom dagligvaror

Boom för click & collect inom dagligvaror

 
Näthandeln av livsmedel ökade kraftigt under april. Allra mest gällde det click & collect, upphämtning av matkassar i butik som mångdubblats.
Rykte: Amazon köper fysisk varuhuskedja

Rykte: Amazon köper fysisk varuhuskedja

 
Amazon sägs vara intresserade av att köpa klassisk varuhuskedja. Är det ett första steg till att bli den nya tidens ankarbutik?
Prisvärd lyx i Alibabas nya e-destination

Prisvärd lyx i Alibabas nya e-destination

 
Alibaba Group har lanserat en ny plattform riktad till unga konsumenter som vill shoppa lyxprodukter till bra priser.
Hantverksbageri öppnar webbshop

Hantverksbageri öppnar webbshop

 
Man vill förbättra sin kundservice och lanserar nu en webbshop. E-butiken erbjuder bageriets fullständiga sortiment.
Så konsumerar vi under coronakrisen

Så konsumerar vi under coronakrisen

 
Pandemin har medfört konsumtionsmönster indelade i tre faser. Var och en med koppling till konsumentens mindset och de kategorier man är intresserad av.
Stockholmare är landets mest fåfänga

Stockholmare är landets mest fåfänga

 
Försäljningen av skönhetsprodukter har ökat med tio procent online sedan coronavirusets utbrott. Allra mest spenderar storstadsborna, men Stockholm i topp.
Kraftig ökning för e-handeln i Sverige

Kraftig ökning för e-handeln i Sverige

 
E-handeln växte rejält under första kvartalet 2020. För första gången i E-barometerns historia är skönhet och hälsa störst.
E-dagligvaror ökar framförallt bland äldre

E-dagligvaror ökar framförallt bland äldre

 
I E-barometern för det första kvartalet 2020 konstateras att dagligvaror är en av de delbranscher som ökat mest under coronapandemin.
Cdon i samarbete med Innerstaden Göteborg

Cdon i samarbete med Innerstaden Göteborg

 
Marknadsplatsen Cdon och Innerstaden Göteborg lanserar en lösning som ska stötta försäljningen i fysiska butiker.