För att starka köpupplevelsen lanserar kedjan sin första pick-up box. Ambitionen är att öka flexibilitet och tillgänglighet.
Platstjänster och ny teknik kan synka utlämningen av varor. Kedjan lanserar nu en lösning som ska förbättra kundupplevelsen.
Amerikanska kedjan Costco, som i dagarna offentliggjorde sin första etablering i Sverige, har inlett tester av curbside pickup.
Nu lanserar kedjan en lösning för beställningar och upphämtning via mobilen. Detta ska öka säkerheten och minska friktionen.
Onlineförsäljningen av dagligvaror ökar kraftigt. Den överlägset största ökningen står upphämtning i butik för.
Kedjan ska öppna en ny restaurang som är ”digital-only”. Här är det upphämtning och hemleveranser som gäller till hundra procent.
Coop Butiker & Stormarknader inleder nu ett pilotprojekt kring externa Hämtaskåp.
Amazon har återigen utvecklat alternativen för leveranser. Nu har man lanserat pickup av dagligvaror inom en timme från lagd order.
Studier visar att konsumenterna vill se en fortsatt satsning på curbside pickup.
Valfrihet och ny teknik ger friktionsfri upplevelse i specialdesignad lösning.