Den nya mathallen samlar restauranger som tillsammans serverar mat från hela världen. Man satsar även på kvällshäng och DJ:s.
Ingka Centres vill med ett nytt koncept pånyttföda köpcentrumens materbjudande med en växtbaserad meny – och ett nordiskt matmanifest.
I högteknologiska automater erbjuder företaget nygräddade premiumpizzor. Siktet är inställt på hundratalet enheter.
Bastard Burgers etablerar sig i dagarna på en för företaget ny marknad. Kedjans event är en viktig del av strategin för detta.
Boxpark var tänkt att vara ett tillfälligt köpcentrum byggt av container. Efter elva år finns man fortfarande kvar – nu tar Boxpark det första steget utanför London.
Snabbare kassalösa upplevelser inom food & beverage. Under sommaren har tech-bolaget öppnat ett kassalöst butikskoncept inne i en restaurang.
Moët & Chandon har öppnat sin första permanenta yta i Europa. Här erbjuder man hela sitt sortiment i en miljö som hyllar de egna hemtrakterna.
Varumärket har ombildat en ikonisk byggnad i stadens historiska kvarter. Nu öppnas platsen för allmänheten för allra första gången.
Glassvarumärket Häagen-Dazs har lanserat ett nytt butikskoncept som lyfter fram grundarnas anda.
En storsatsning ska pånyttföda kundupplevelsen på campus. Detta med automatiska kassalösa butiker, high tech-automater och robotleveranser.
Urban Deli ger sig ut på vägarna. ”Vi vill möta kunden där kunden är, oavsett om det är på kontoret eller hemma”.
Grundaren, 23-åriga Isabelle Cederblad, älskar mackor. Nu ska hon servera kreationer som är långt mer än bara bröd och pålägg.
Hamburgerkedjan Max har förvärvat tre nya restauranger i Stockholms innerstad. När man nu öppnar den första gör man det med ett nytt designkoncept.
Livsstilskonceptet ”Verkstan The social life” är del av en ny satsning. Ambitionen är att bli Sveriges mest kreativa och inspirerande destination.
Köpcentrumen inleder en satsning på ghost kitchens – restaurangkök som tillverkar mat från flera olika varumärken främst för leverans och take away.
Stadens gamla järnvägshus ska åter blir en pulserande centralstation. ”En central där det oväntade uppstår, där man inte riktigt vet vad som väntar”.
”Restaurang, bar och e-sportställe i ett – här förenas spelvärlden IRL”. Kedjan öppnar sitt senaste tillskott inne i stadskärnan.
O’Learys storsatsar på ett nytt ”eatertainmentkoncept” i två våningar i köpcentrumet. Där ska man erbjuda bowlingbanor, mat, sport, musik och sociala spel.
”Vårt kafé är skapat med de finaste detaljerna och trendorienterad mat. Vi vill att våra gäster ska känna sig omgivna av magi och kärlek i vår lilla sagovärld.
Utöver en allmän uppfräschning av ytorna utökas det nya Restaurangtorget. Fokus i förvandlingen ligger på hållbarhet.
Intresset för att etablera verksamhet inom food & beverage var mycket större än väntat.
Skådespelaren och entreprenören Idris Elba öppnar i dagarna en bar med tillhörande butik.
Med ”Greener Stores” minskar Starbucks miljöavtrycket via en rad konkreta åtgärder.
Världens första storskaliga restaurangrobot har installerats. Rätterna kan tillredas i närmare tre tusen olika varianter.
Sommaren 2022 slår Poppels upp portarna till ett citybryggeri, mitt i centrala Göteborg.
Denna gång är det Pizza Hut som inledningsvis flyttar in på tre utvalda stationer.
Än en gång är det dags att pånyttföda köpcentrumet. Här är avgörande byggstenar som måste finnas på plats i köpcentrumet 3.0.
Restaurangen var den första McDonald's-restaurangen i Sverige när den öppnade 1973. Läs mer om varför man nu har valt att stänga den.
Sergelgatan i centrala Stockholm genomgår just nu en förvandling. Ambitionen är att bli ett nytt centrum för upplevelser.
Urban Delis medgrundare öppnar sin nya satsning i den nya centrumsatsningen.
Kommer närmast från Martin & Servera där hon varit med och moderniserat HR-organisationen.
Med avtagbart tak ska gästerna kunna njuta av maten i friska luften – oavsett om det regnar eller är soligt.
Nu bäddar biltillverkaren för att utöka erbjudandet kring sina laddstationer.
Nu växer en ny destination fram, här är ambition att skapa ett inbjudande vardagsrum i stadskärnan.
McDonald's testar att ta emot beställningar via röststyrning. Det finns även planer på automatisering av köket.
Med flaggskeppet siktar Picadeli på att nå en ny målgrupp – samtidigt som man testar nya produkter.
Fazer stärker sin närvaro i nya områden när man nu etablerar sitt 16:e café.
Muji erbjuder minnesvärda shoppingupplevelser och personlig service.
Inom retail – och i samhället i stort – lanseras allt fler kontaktlösa och automatiserade koncept.
Snart fritt fram att beställa hem färdig pizza från den virtuella restaurangkedjan.
På fredag, den 23:e april, är det dags att inviga den andra restaurangen.
Läget är spektakulärt, erbjudandet är handplockat. Time Out Market samlar det bästa från staden under ett och samma tak.
Ska bl en ny mötesplats i Umeå. I projektet medverkar en utflugen bartenderhjälte.
Detta den första av ett antal planerade etableringar globalt. Nu har man släppt en första förhandstitt på konceptet.
”Det ska vara spännande, överraskande och lockande att äta”.
Visionen är att Kitchen Floor ska bli stadens nya vardagsrum.
Planen är att öppna ytterligare 40 enheter under 2021.
Liljeholmstorget Galleria förstärker sina matupplevelser kring torget med två nya koncept.
Matutbudet i Gallerian har mer än fördubblats på senare tid. Nu öppnar tre nya restauranger samt ett café.
Hamburgerkedjan Jureskogs har tecknat avtal gällande kedjans sjätte restaurang i Sverige.
McDonald's Sverige lanserar en ny tjänst som gör det möjligt för gäster att beställa och betala genom kedjans app.
Kedjan ska öppna en ny restaurang som är ”digital-only”. Här är det upphämtning och hemleveranser som gäller till hundra procent.
Sushivärldsmästarens restaurang Sushi Rebellion kommer till Stockholm efter en lyckad start i Malmö
Helhetskonceptet ska bli ett starkt komplement till köpcentrumets nuvarande utbud.
Emma Shields, känd från bland annat Kockarnas kamp, öppnar pop up-restaurang.
Kedjans kock har skapat utbud med noga utvalda råvaror, säsongsanpassade menyer och smart paketering.
”En mångfald av måltidserbjudanden i butik är en tydlig strategisk målsättning vi har”.
Idén till kedjan föddes ur grundaren David Egonsons önskan om att erbjuda god och nyttig mat som tar lika stor hänsyn till vår hälsa som till naturen.
Max Burgers har inlett ett samarbete som gör att maten kan levereras snabbare och tillagas i rätt tid innan avhämtning.
Under den senare delen av oktober öppnar den snabbväxande kedjan sin första restaurang utanför Stockholm.
Man kallar sig för den första hållbara plantbaserade hamburgerkedjan. Siktet är inställt på internationell expansion.
Valfrihet och ny teknik ger friktionsfri upplevelse i specialdesignad lösning.
Den första verksamheten har öppnat på handelscentrumet Ihede i Kungsbacka – restaurangkedjan Linnéa & Basilika.
I början av juli öppnar en matkreatör sin första restaurang. Här ska man servera vad många kallar för världens godaste macka.
Sema Schmidt är ny marknadschef på Sabis. Företaget driver matbutiker, restauranger, caféer, mötesplatser och hotell inom Storstockholmsområdet.
Stadskärnan får ett nytt tillskott under sommaren, detta i form av ölbryggeriet Noisy Bastards Brewing Company.
Förutom egentillverkad gelato kommer man även erbjuda kurser på plats i lokalen.
Det nya cafékonceptet innehåller bland annat en separat del för färdigförpackad mat samt utlämning för mobila beställningar.
Transporttjänsten Bolt kommer från och med i dag även att erbjuda matleveranser innanför tullarna i Stockholm. Detta under namnet Bolt Food.
I höst öppnar en ny svensk vägkrog som byggs upp av containrar. Belägen intill ett stort köpcentrum och Europavägen ska man erbjuda en nyttig meny.
Nyligen berättade vi om att Amazon licensierar sin lösning för kassalösa butiker. Nu står det klart att resenärer på utvalda flygplatser kan ta del av tekniken.
Inspirationen kommer från en svunnen tid då man gärna gjorde en road trip. Tester pågår och efter finjusteringar ska det nya konceptet lanseras på bred front.
Stenungstorg Centrum i Stenungsund stärker utbudet av mat och dryck med två nya matkoncept som öppnar under april. Man siktar på tio procent Food & beverage.
McDonald's har inlett försök med eldrift för leveranser av råvaror till utvalda restauranger i Stockholm. Projektet ska minska transportutsläpp samt bidra till en mer trivsam stadsmiljö.