Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2023
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #16 Retail 2023
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#förpackningar

Ny klimatsmart förpackningsdesign

Ny klimatsmart förpackningsdesign

Ibland är det de små lösningarna som kan göra stor skillnad. Under oktober introducerar Coca-Cola en ny klimatsmart design.
Nyheter Hållbarhet Produktutveckling Coca-Cola #avfall #förpackningar #drycker 

Uppdaterad (digital) återvinning i köpcentrumet

Uppdaterad (digital) återvinning i köpcentrumet

Förpackningar och annat avfall är en praktisk utmaning för konsumenten. Köpcentrumet vill underlätta med en uppdaterad (digital) återvinningsstation.
Köpcentrum Kundupplevelser Nyheter #detaljhandel #tjänster #förpackningar 

Här är den nya gröna köpcentrumkunden

Här är den nya gröna köpcentrumkunden

Besökare i det moderna köpcentrumet förväntar sig en grön upplevelse. Så här resonerar man, enligt en ny undersökning.
Måsteläsning Hållbarhet Nyheter #eldrivet #förpackningar #köpcentrum 

Höga priser hindrar hållbara val

Höga priser hindrar hållbara val

En majoritet av konsumenterna är intresserade och bryr sig om hållbarhet. Men man är inte villig att betala mer. Det visar en ny undersökning.
Konsumentbeteende Pro Detaljhandel #retail #miljövänligt #klimatmål 

Airfluencers ska minska onödigt luftiga paket

Airfluencers ska minska onödigt luftiga paket

Allt fler konsumenter reagerar negativt på för stora förpackningar med onödig luft.
Pro Hållbarhet Nyheter Postnord #airfluencers #undersökningar #e-handel 

Forskning ska minska onödig luft i paket

Forskning ska minska onödig luft i paket

Ett nytt forskningsprojekt ska undersöka hur den optimala förpackningen ser ut.
Nyheter E-handel Detaljhandel Postnord #e-handel #förpackningar #paketskåp 

Miljövänlig e-leverans en gång i veckan

Miljövänlig e-leverans en gång i veckan

Kan samlade leveranser en gång i veckan bidra till en mer hållbar e-handel? Det menar en ny startup.
Detaljhandel Hållbarhet Logistik #fulfillment #leveranser #e-handel 

Här skapas framtidens förpackning

Här skapas framtidens förpackning

Kraven på mer hållbara förpackningar ökar. För att utveckla lösningar för dagens och morgondagens förpackningar har man startat ett Excellence Centre.
Nyheter Pro Hållbarhet #innovationer #förpackningar #cirkulärt 

Nestlé testar förpackningsfritt – med ny teknik

Nestlé testar förpackningsfritt – med ny teknik

Nestlé provar att sälja produkter utan förpackningar. Försöket genomförs i utvalda butiker tillsammans med ett startup-företag.
Pro Nyheter Ny teknik #lösvikt #förpackningar #dagligvaror 

Tre av fyra vill minska mängden förpackningar

Tre av fyra vill minska mängden förpackningar

Kunden vill handla förpackningsritt! Dagligvarukedjan testar en ny lösning som skapar nya vanor – och säljer mer än packat. Här är fem insikter från testet.
Hållbarhet Butikskoncept Detaljhandel #förpackningar #förpackningsfritt #dagligvaror 

All engångsplast borta från Lidls butiker

All engångsplast borta från Lidls butiker

”Nu är engångsplasten borta, en gång för alla”. Under 2019 fasades all engångsplast ut i Lidls butiker, en besparing på drygt fem ton plast per år.
Hållbarhet Nyheter Detaljhandel Lidl #lågpris #dagligvaror #förpackningar 

Hållbart mode – så vill kunden ha det

Hållbart mode – så vill kunden ha det

Hållbarhet är en angelägen fråga för konsumenterna oavsett ålder. Men en ny studie visar på brister i varumärkens förmåga att kommunicera sina ansträngningar – och på fem åtgärder man borde börja med.
Undersökningar Måsteläsning Trender #förpackningar #Mode #återvinning 

Ny våg av förpackningsfria butiker

Ny våg av förpackningsfria butiker

Det pratas, glädjande nog, mer om plastens negativa påverkan på miljön än någonsin. En diskussion som banar väg för en ny våg av förpackningsfria dagligvarubutiker. 
Detaljhandel Hållbarhet Nya butiker #plast #hållbarhet #miljö 

Här är Lush nya nakenbutik

Här är Lush nya nakenbutik

Nu har Lush öppnat sin första "nakenbutik" i England. Här säljs produkterna helt utan förpackningar – och ny digital teknik gör det möjligt. 
Nya butiker Hållbarhet Detaljhandel Lush #manchester #förpackningar #naked shopping 

Nu blir hållbarhet viktigare än pris

Nu blir hållbarhet viktigare än pris

De kommande tio åren kommer hållbarhet väga tyngre än priset. Det visar en studie som kartlagt de viktigaste drivkrafterna bakom köpbesluten.
Detaljhandel Konsumentbeteende Undersökningar #matsvinn #förpackningar #plastavfall 

Här är Whole Foods trendspaning inför 2019

Här är Whole Foods trendspaning inför 2019

Dagligvarukedjans experter siar om det kommande årets trender. Spaningen innehåller bland annat innovativa havsprodukter, fett och socialt hållbara köpbeslut. 
Måsteläsning Trender Produktutveckling Whole Foods Market #livsmedel #innovation #förpackningar 

Ny teknik och förpackningsfritt hos Lush

Ny teknik och förpackningsfritt hos Lush

Kedjan Lush har öppnat en helt förpackningsfri butik som även innehåller ny teknik för automatisk produktigenkänning i mobilen.
Nya butiker Internationellt Butikskoncept Lush #Kosmetik #berlin #förpackningar 

Kedja öppnar förpackningsfri butik

Kedja öppnar förpackningsfri butik

Här ska samtliga produkter säljas utan förpackning och nu utmanar man resten av branschen att "go naked". Detta är en del av större satsning på att minska kedjans påverkan på miljön.
Butikskoncept Pro Internationellt Lush #förpackningar #Kosmetik #retailtrender 

Ekokedja bannlyser plast i butiken

Ekokedja bannlyser plast i butiken

Kedjan vill förbjuda all plastförpackning i sina butiker. Nu växlar man upp satsningen genom att involvera leverantörerna i arbetet.
Produktutveckling Pro Hållbarhet #dagligvarukedjor #matbutiker #leverantörer 

Ständig förnyelse hos MeUndies

Ständig förnyelse hos MeUndies

Förpackningar kan bidra positivt till varumärkesbyggandet. För MeUndies är den ständiga förnyelsen, av bland annat förpackningarna, en stor anledning att man syns mycket i sociala medier.   
E-handel Kundupplevelser Pro #prenumerationer #Underkläder #förpackningar 

”Minska avståndet från lastbil till butiksgolv”

”Minska avståndet från lastbil till butiksgolv”

Butiksdöden slår hårt mot många företag, speciellt i USA. Två av få kedjor med expansionsplaner, Lidl och Aldi, har hittat ett ett rationellt motgift i form av en kartongskärare. Det menar författaren och detaljhandelsexperten Paco Underhill.
Logistik Pro Produktutveckling Lidl Aldi #Hard Discount #kostnader #butiksdesign 

Body Shop inför fossilfria förpackningar

Body Shop inför fossilfria förpackningar

The Body Shop introducerar under 2016 ett fossilfritt förpackningsmaterial baserat på metangas och koldioxid. Satsningen är en del av kedjans utökade hållbarhetsarbete.
Design Ny teknik Internationellt Body Shop #eko #förpackningar #green retailing 

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Här är de största last mile-utmaningarna
  • Ikea i samarbetar med Annie Leibovitz
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Kedjan bjuder nattarbetare på nyttig mat
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Snabb omprofilering för Doz Apotek
  • H&M:s butik blir experimentell studio

Nytt om butik

  • H&M:s butik blir experimentell studio
  • Här öppnar City Gross ny butik
  • Rent the Runway i samarbete med Amazon
  • Kraftig säljökning i uppdaterade butiker
  • Whole Foods öppnade i finansdistriktet
  • Expansiv second hand öppnar i Brooklyn

Nytt om karriär

  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Tiger of Sweden utser ny kommersiell chef
  • Ny marknadsdirektör på City Gross
  • Hanna Graflund Sleyman ny VD på Kicks Group

Nytt om köpcentrum

  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum
  • Ny hyresgäst klar för Kronprinsen
  • H&M bygger ut och adderar koncept
  • Här växer Lagerhaus i köpcentrumet

Måsteläsning

  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • H&M tar steget in i metaversum
  • Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp
  • Detta är fördelarna med kassalös butik
  • Nike hyllar basketkulturen med nytt koncept

12 kundbehov att tillgodose 2023

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

Nio insikter om den nya digitala kunden

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Här är de största last mile-utmaningarna
  • Ikea i samarbetar med Annie Leibovitz
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Kedjan bjuder nattarbetare på nyttig mat
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Snabb omprofilering för Doz Apotek
  • H&M:s butik blir experimentell studio
  • Ikea fyller 80 år – tävlar ut designklassiker
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • Fortsatt nedgång för e-handeln
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Här öppnar City Gross ny butik
  • Rent the Runway i samarbete med Amazon
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Kraftig säljökning i uppdaterade butiker
  • Tiger of Sweden utser ny kommersiell chef
  • Whole Foods öppnade i finansdistriktet
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum
  • Ny hyresgäst klar för Kronprinsen
  • Kortade ledtider med AI-assistenter
  • Ny marknadsdirektör på City Gross
  • Expansiv second hand öppnar i Brooklyn
  • Supersnabb laddning i Lidls nya stationer
  • H&M bygger ut och adderar koncept
  • Cirkulär pop up vid polcirkeln
  • Hanna Graflund Sleyman ny VD på Kicks Group
  • Familjen öppnar nytt second hand-koncept
  • Hon ska ansvara för stadsutveckling
  • Willys öppnar i stadsdelscentrum
  • Mercedes bygger nätverk av laddstationer

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2023 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v565