Företaget har medverkat till att 30,5 miljoner plastförpackningar har ersatts i svenska butiker. ”Vår hållbarhetsstrategi levererar miljöförändringar”.
Här är de klimatsmarta alternativen kunderna helst vill se i webbutiken.
Kedjan utökar – efter ett lyckat test – sin satsning på förpackningsfritt till att omfatta 25 butiker.
Apotek Hjärtat inför temperaturkontrollerade hemleveranser.
Picadeli byter plast mot papper. ”Med tanke på att vi säljer nästan 50 miljoner sallader årligen så har vi ett stort ansvar”.
Tusentals produkter ska få ny design. Detta för att skapa ett mer enhetligt utseende på de nordiska marknaderna.
Mycket plast eldas upp i onödan. Det vill Löfbergs ändra på och lanserar nu en ny form av återvinningsbara kaffeförpackningar.
Ibland är det de små lösningarna som kan göra stor skillnad. Under oktober introducerar Coca-Cola en ny klimatsmart design.
Förpackningar och annat avfall är en praktisk utmaning för konsumenten. Köpcentrumet vill underlätta med en uppdaterad (digital) återvinningsstation.
Besökare i det moderna köpcentrumet förväntar sig en grön upplevelse. Så här resonerar man, enligt en ny undersökning.