Läkande molekyler i nytt apotek

  Internationellt 1040 Nya butiker 913 Visual Merchandising 112 Pro 3771
Det är så långt bort man kan komma från det traditionella formspråket för apotek. Här blandas det primitiva med ny teknik, och naturen är ständigt närvarande.

Muji lyfter in dagligvaror i nytt koncept

  Visual Merchandising 112 Nyheter 2993 Nya butiker 913 Internationellt 1040
När Muji återinviger sitt flaggskepp visar man också upp ett helt nytt butikskoncept. Ekologiska och lokalt producerade matvaror lyfts nu fram på bästa försäljningsplats.

MoMA Design Store i Kyoto

  Butikskoncept 576 Nya butiker 913 Design 243 Pro 3771
MoMA Design Store har öppnat sin andra butik i Japan. Den första öppnade i Tokyo 2006, och denna gång slår man upp dörrarna i Kyoto. Grundkonceptet är hämtat från New York.

Italienska designdelikatesser i Poznan

  Design 243 Pro 3771 Nya butiker 913 Internationellt 1040
Det är en butik som innehåller två sorters delikatesser. Dels maten från Italien som exponeras i diskarna. Dels en smakfull design som lyfter den lilla butiken till något utöver det vanliga. 

Missguided speglar sin värld i Bluewater

  Nya butiker 913 Visual Merchandising 112 Pro 3771 Köpcentrum 464
Modevarumärket Missguided har öppnat sin andra fysiska butik. Det är en upplevelse fylld av driven visual merchandising, spegeltrick och Instavänliga scener.

Bolia bygger nya butiker i tre faser

  Pro 3771 Visual Merchandising 112 Butikskoncept 576 Design 243
Ambitionen är att skapa "den bästa butiken någonsin". För att nå dit arbetar Bolia i tre faser. Så här blev resultatet i varumärkets butik i Berlin.

Carrefour skapar den nya tidens stormarknad

  Butikskoncept 576 Internationellt 1040 Visual Merchandising 112 Pro 3771
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett koncept för den nya tidens stormarknad. Kunderna möts av lokalt producerade varor, shop-in-shops och en hög tekniknivå.

Ny outlet ska bli leveranshubb

  Nyheter 2993 Visual Merchandising 112 Pro 3771 Butikskoncept 576
Den första juni öppnar Kjell & Company en outlet. Den ligger i Kungens kurva i södra Stockholm och tanken är att den även ska fungera som en leveranshubb. Se bilderna här.

Stärkt upplevelse med teknik och design

  Visual Merchandising 112 Nya butiker 913 Butikskoncept 576 Design 243
Den övergripande missionen är att få fler att cykla. Under våren öppnar varumärket fyra butiker som med hjälp av innovativ exponering och ny teknik skapar en särskiljande butiksupplevelse.

Shopping med känsla av taxfree

  Butikskoncept 576 Pro 3771 Visual Merchandising 112 Nya butiker 913
Nyligen öppnade Eko en stormarknad i Västerås. Det var då 53 år sedan invigningen av den första butiken i skånska Fjälkinge. Mycket har hänt sedan dess. Följ med på en bildresa in i det senaste butikskonceptet.

Här är matbutiken en fest för ögat

  Design 243 Pro 3771 Butikskoncept 576 Visual Merchandising 112
Butiken är en fest för alla som älskar butiksdesign och visual merchandising. Konceptet är skapat för att vara så instagram-vänligt som möjligt, följ med på en inspirerande resa i den första butiken av sitt slag.

Fräscht och färskt hos vårigt Story

  Butikskoncept 576 Internationellt 1040 Visual Merchandising 112 Pro 3771
Story i New York har skapat ett nytt kapitel i sin ständigt pågående historia. Denna gång sätter man det färska i fokus, och Jet.com gör debut i den fysiska handeln.

Digital signage personaliseras i realtid

  Ny teknik 348 Pro 3771 Visual Merchandising 112
Nu lanseras ett nytt system med personaliserade filmer och erbjudandenr via digital signage. Budskapen skräddarsys efter kunderna som passerar, och testerna visar på säljlyft för hela avdelningen.

En exklusiv doft av Oman mitt i Milano

  Nya butiker 913 Design 243 Internationellt 1040 Pro 3771
Varumärket Amouage, med ursprung i Oman, finns bland de varumärken som just nu trotsar butiksdöden. I Milano har man öppnat en butik i de mest exklusiva konstkvarteren.

Visualisering av produkter i 3-D

  E-handel 721 Pro 3771 Ny teknik 348 Visual Merchandising 112
Ett svensk företag lanserar nu en lösning för visualisering av produkter i 3-D. Tekniken är anpassad för att fungera såväl i desktop som i mobilen.

Lyxigt godis för vuxna i chic boutiquemiljö

  Visual Merchandising 112 Nya butiker 913 Pro 3771 Internationellt 1040
Inspirationen hittade grundarna i en film från 1971 – varumärket erbjuder godis för vuxna i en chic miljö. Nu tar succékonceptet steget in i Europa och öppnar butiker, shop in shops och egen grossistverksamhet.

Nytt koncept när kedjan växer internationellt

  Pro 3771 Butikskoncept 576 Visual Merchandising 112 Nya butiker 913
Athleisure, streetwear och sneakers i fokus. Med en ny butiksdisposition och ytor för event och storytelling tar nu kedjan det första internationella steget.

Flexibelt ramverk för pop up-butiker

  Internationellt 1040 Pro 3771 Design 243 Visual Merchandising 112
Butikerna signalerar äventyr och upptäckarglädje. Ett modulsystem gör detta ramverk för pop up-butiker extremt flexibelt. Inspirationen är hämtad från svunna tiders exklusiva resekoffertar.

Provence som butiksupplevelse

  Design 243 Visual Merchandising 112 Nya butiker 913 Butikskoncept 576
Mänskligt digitalt! L’Occitane är kända för sina produkter, men även för sitt sätt att sälja med hjärta. I varumärkets nya koncept tar man det ett steg längre, in i den digitala och personaliserade tidsåldern.

Betong och storstad hos Zhongshuge

  Butikskoncept 576 Visual Merchandising 112 Kundupplevelser 142 Pro 3771
I den andra delen i vår serie om Zhongshuge Bookstores butiksupplevelser tittar vi närmare på butiken i Shanghai. Här har övergångsställen en central roll i designen. Men här ryms också ett slott av böcker.