Analys via VR gav ökad försäljning

Analys via VR gav ökad försäljning

  Detaljhandel 120 Ny teknik 502 Pro 4543 Nyheter 3745
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

  Butikskoncept 818 Design 325 Pro 4543 Visual Merchandising 169
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Food Market med mat och möten i fokus

Food Market med mat och möten i fokus

  Internationellt 1332 Visual Merchandising 169 Pro 4543 Design 325
Kedjans hypermarket har förvandlats till en destination för matälskare. I fokus står mat och socialt umgänge. Alla aspekter av kundupplevelsen har designats. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kärleksbudskap på Oxford Street

Kärleksbudskap på Oxford Street

  Visual Merchandising 169 Cityhandel 280 Nyheter 3745 Internationellt 1332
Den som rör sig på Oxford Street i centrala London kan knappast undgå kärlekens budskap från Flannels. Flannels är ett brittiskt varumärke som specialiserat sig på exklusivt mode för både män och kvinnor.  Neil Prosser, grundaren av The Flannels Group, öppnade sin första butik på 88 King Street i Knutsford, Cheshire 1976. Kärlekens budskap i … (läs mer)
Här är Fast Retailings nya framtidsbutik

Här är Fast Retailings nya framtidsbutik

  Pro 4543 Visual Merchandising 169 Internationellt 1332 Nya butiker 1196
Fast Retailing äger ett flertal modevarumärken, bland annat Uniqlo. Nu lanserar företaget en framtidsbutik utan produkter på hyllorna.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Apples flaggskepp liknar en paradvåning

Apples flaggskepp liknar en paradvåning

  Internationellt 1332 Design 325 Nya butiker 1196 Visual Merchandising 169
Apple är kända för sina spektakulära butiker i storslagna lokaler. Det senaste flaggskeppet påminner om en paradvåning från svunna tider. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kuraterad wellness i Coal Drops Yard

Kuraterad wellness i Coal Drops Yard

  Pro 4543 Visual Merchandising 169 Butikskoncept 818 Internationellt 1332
Livsstilen central i ny butik. I sitt flaggskepp i Coal Drops Yard är varumärkets erbjudande skräddarsytt för de lokala förutsättningarna.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Augmented reality lyfter NK:s julskyltning

Augmented reality lyfter NK:s julskyltning

  Ny teknik 502 Nyheter 3745 Visual Merchandising 169 Pro 4543
När kunden riktar sin mobilkamera mot skyltfönstret och på vissa platser i ljusgården kommer figurerna i skyltningen till liv.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Nikes nya responsiva flaggskepp

Här är Nikes nya responsiva flaggskepp

  Visual Merchandising 169 Nya butiker 1196 Internationellt 1332 Pro 4543
Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Disruptivt mode gör entré på kontoret

Disruptivt mode gör entré på kontoret

  Butikskoncept 818 Visual Merchandising 169 Omnichannel 329 Pop up 151
Retail flyttar in på kontoret. Ett av delningsekonomins mest kända ansikten inleder nu ett samarbete med en disruptiv kraft inom den nya tidens arbetsplatser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se Scandinavian Photos nya butik

Se Scandinavian Photos nya butik

  Nya butiker 1196 Pro 4543 Butikskoncept 818 Visual Merchandising 169
"Vår målsättning är att butiken ska vara en naturlig mötesplats för alla som har en passion för foto och film", säger VD Anders Halvarsson.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Den nya tidens skobutik är här

Den nya tidens skobutik är här

  Nya butiker 1196 Pro 4543 Visual Merchandising 169 Omnichannel 329
Konceptet mixar e-handelns bekvämlighet med den fysiska handelns förmåga att leverera "instant gratification". Butiken saknar produkter och lagret utgör en teaterliknande scendekor.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Öppna ytor hos Harvey Nichols

Öppna ytor hos Harvey Nichols

  Nya butiker 1196 Visual Merchandising 169 Design 325 Mode 388
Harvey Nichols har byggt om sitt våningsplan för dammode. På öppna ytor och med flödande dagsljus har man skapat en yta där kunderna kan röra sig fritt bland varumärken.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sju sätt att personalisera upplevelsen

Sju sätt att personalisera upplevelsen

  Kundvård 68 Visual Merchandising 169 Kundupplevelser 326 E-handel 942
Vi är på väg in i värld av hyperpersonalisering och artificiell intelligens. Men redan nu finns konkreta åtgärder som kan göra den digitala kundupplevelsen bättre. Här är sju (begripliga) sådana.
Kunden hittar rätt med ny AR-teknik

Kunden hittar rätt med ny AR-teknik

  Ny teknik 502 Pro 4543 Visual Merchandising 169 Köpcentrum 667
Via en kombination av augmented reality och datorsyn adderas information på den befintliga verkligheten. För såväl butiker som köpcentrum öppnas nya möjligheter med tekniken. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lokal konst lyfter kedjans butiker

Lokal konst lyfter kedjans butiker

  Internationellt 1332 Visual Merchandising 169 Retailtrender 59 Design 325
Stora butikslokaler må vara effektiva och rymma ett brett sortiment – men de har en tendens att bli sterila. Hos Loblaws löste man det genom att lyfta in den lokala konstvärlden.
Fendis pop up visar Rom i miniatyr

Fendis pop up visar Rom i miniatyr

  Butikskoncept 818 Nya butiker 1196 Pop up 151 Visual Merchandising 169
Fendi har tillsammans med varuhuset skapat en butiksyta som speglar några av Roms pärlor. Här smyglanseras också produkter med Fendis Fila-logga i fake news-stil. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Firar Pride med regnbågsfärg

Firar Pride med regnbågsfärg

  Retailtrender 59 Visual Merchandising 169 Nyheter 3745 Design 325
Ofta är det också de små detaljerna som blir pricken över i:et. Clarks firar #Pride2018 i sin butik på Regent Street i London med regnbågstema. 
Apple har öppnat en oas i Macau

Apple har öppnat en oas i Macau

  Visual Merchandising 169 Pro 4543 Design 325 Internationellt 1332
Storstaden rusar på utanför nyöppnade Apple Cotai Central i Macau. Här vill man erbjuda ett lugnt komplement till den livliga miljön utanför.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-shoppa stilen i virtuell 3-D

E-shoppa stilen i virtuell 3-D

  Ny teknik 502 Pro 4543 Visual Merchandising 169 E-handel 942
Kedjan lanserar nu en tjänst som ska addera en ny dimension till e-shoppandet. Ett 70-tal inredningsartiklar presenteras virtuellt i 3-D och i en relevant miljö.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!