Den nya tidens skobutik är här

Den nya tidens skobutik är här

  Nya butiker 1150 Visual Merchandising 158 Design 309 Pro 4399
Konceptet mixar e-handelns bekvämlighet med den fysiska handelns förmåga att leverera "instant gratification". Butiken saknar produkter och lagret utgör en teaterliknande scendekor.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Öppna ytor hos Harvey Nichols

Öppna ytor hos Harvey Nichols

  Visual Merchandising 158 Nya butiker 1150 Design 309 Pro 4399
Harvey Nichols har byggt om sitt våningsplan för dammode. På öppna ytor och med flödande dagsljus har man skapat en yta där kunderna kan röra sig fritt bland varumärken.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sju sätt att personalisera upplevelsen

Sju sätt att personalisera upplevelsen

  Kundupplevelser 291 E-handel 904 Visual Merchandising 158 Kundvård 67
Vi är på väg in i värld av hyperpersonalisering och artificiell intelligens. Men redan nu finns konkreta åtgärder som kan göra den digitala kundupplevelsen bättre. Här är sju (begripliga) sådana.
Kunden hittar rätt med ny AR-teknik

Kunden hittar rätt med ny AR-teknik

  Visual Merchandising 158 Köpcentrum 625 Ny teknik 479 Pro 4399
Via en kombination av augmented reality och datorsyn adderas information på den befintliga verkligheten. För såväl butiker som köpcentrum öppnas nya möjligheter med tekniken. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lokal konst lyfter kedjans butiker

Lokal konst lyfter kedjans butiker

  Design 309 Internationellt 1282 Retailtrender 51 Visual Merchandising 158
Stora butikslokaler må vara effektiva och rymma ett brett sortiment – men de har en tendens att bli sterila. Hos Loblaws löste man det genom att lyfta in den lokala konstvärlden.
Fendis pop up visar Rom i miniatyr

Fendis pop up visar Rom i miniatyr

  Pop up 146 Nya butiker 1150 Pro 4399 Visual Merchandising 158
Fendi har tillsammans med varuhuset skapat en butiksyta som speglar några av Roms pärlor. Här smyglanseras också produkter med Fendis Fila-logga i fake news-stil. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Firar Pride med regnbågsfärg

Firar Pride med regnbågsfärg

  Visual Merchandising 158 Design 309 Nyheter 3621 Retailtrender 51
Ofta är det också de små detaljerna som blir pricken över i:et. Clarks firar #Pride2018 i sin butik på Regent Street i London med regnbågstema. 
Apple har öppnat en oas i Macau

Apple har öppnat en oas i Macau

  Internationellt 1282 Pro 4399 Visual Merchandising 158 Design 309
Storstaden rusar på utanför nyöppnade Apple Cotai Central i Macau. Här vill man erbjuda ett lugnt komplement till den livliga miljön utanför.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-shoppa stilen i virtuell 3-D

E-shoppa stilen i virtuell 3-D

  E-handel 904 Visual Merchandising 158 Pro 4399 Ny teknik 479
Kedjan lanserar nu en tjänst som ska addera en ny dimension till e-shoppandet. Ett 70-tal inredningsartiklar presenteras virtuellt i 3-D och i en relevant miljö.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Teknik och personal lyfter butiken

Teknik och personal lyfter butiken

  Internationellt 1282 Pro 4399 Visual Merchandising 158 Nya butiker 1150
Kedjan grundades redan för 40 år sedan. Med ett nytt butikskoncept lyfter man nu upplevelsen och underlättar för kunden. "Det är kombinationen av ny teknik och butiksteamet som skapar den verkliga kraften". 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Konceptbutik fylld med ny teknik

Konceptbutik fylld med ny teknik

  Kundupplevelser 291 Pro 4399 Visual Merchandising 158 Butikskoncept 777
Skönhetsvarumärket har öppnat en tillfällig konceptbutik i Tokyo. Pop up-butiken är fullproppad med ny teknik, bland annat testar man artificiell intelligens och ansiktsidentifiering för att skapa en bättre kundupplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Säljsuccé med flexibel teaterkiosk

Säljsuccé med flexibel teaterkiosk

  Design 309 Pro 4399 Visual Merchandising 158 Butikskoncept 777
För att öka effektiviteten och därmed försäljningen togs en ny kiosk fram till två klassiska teatrar i London. En viktig ingrediens i konceptets framgång är lösningens 80:20-design. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Måstebutikerna du inte bör missa

Måstebutikerna du inte bör missa

  Visual Merchandising 158 Måsteläsning 274 Destinationer 145 Kundupplevelser 291
Upplevelser är den fysiska handelns väg in i framtiden, det verkar de flesta vara överens om. Här är 22 butikskoncept fyllda med nytänkande och inspiration – alla väl värda ett besök.
Interaktiv inspiration hos Whyred

Interaktiv inspiration hos Whyred

  Kundupplevelser 291 Ny teknik 479 Mode 356 Pro 4399
Whyred satsar på inspirerande digital signage i butik. Den interaktiva skärmen aktiveras automatiskt när en person närmar sig. Med hjälp av mobilen kan kunden ta över skärmen där information, inspiration och shopping väntar. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Digitala upplevelser suddar ut gränser

Digitala upplevelser suddar ut gränser

  M-handel 143 E-handel 904 Undersökningar 404 Visual Merchandising 158
Ny forskning visar att digitala produktupplevelser kan sudda ut gränserna mellan fysisk och digital handel. "Digital visualisering blir ett viktigt steg".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Vilken prima butik Mango!

Vilken prima butik Mango!

  Visual Merchandising 158 Retailtrender 51 Design 309 Butikskoncept 777
För andra året i rad samarbetar modevarumärket Mango med den spanska festivalen Primavera. Som sponsor är man också närvarande på området i Parc del Fòrum i Barcelona med en pop up-butik.
Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

  Kundupplevelser 291 Visual Merchandising 158 Retailtrender 51
Varuhuskedjan Debenhams har lanserat ett helt nytt skönhetskoncept som man döpt till Beauty Hub. Premiär häromdagen i Stevenage där man byggt upp avdelningen med kunden i fokus.
Nya kundupplevelser i klassisk byggnad

Nya kundupplevelser i klassisk byggnad

  Internationellt 1282 Nya butiker 1150 Butikskoncept 777 Pro 4399
Ska du åka till London? Då är det absolut läge för ett besök i allt hetare Covent Garden. Den här butiken erbjuder en upplevelse utöver det vanliga – i en klassisk byggnad. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se H&M:s röststyrda butiksspegel

Se H&M:s röststyrda butiksspegel

  Ny teknik 479 Kundupplevelser 291 Retailtrender 51 Mode 356
INNOVATION. Modekedjan H&M har tagit fram en interaktiv och röststyrd spegel. Den digitala spegeln finns i kedjans allra största butik, vid Times Square i New York.
Inspirerande dagligvaror hos Ratina

Inspirerande dagligvaror hos Ratina

  Internationellt 1282 Nya butiker 1150 Butikskoncept 777 Visual Merchandising 158
BILDBONANZA! I det helt nya köpcentrumet öppnar dagligvarukedjan ett koncept som innehåller mycket inspirerande matglädje. Här finns också många detaljer att inspireras av för den butiksintresserade.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!