Lokal konst lyfter kedjans butiker

Lokal konst lyfter kedjans butiker

  Internationellt 1248 Design 298 Retailtrender 37 Visual Merchandising 154
Stora butikslokaler må vara effektiva och rymma ett brett sortiment – men de har en tendens att bli sterila. Hos Loblaws löste man det genom att lyfta in den lokala konstvärlden.
Fendis pop up visar Rom i miniatyr

Fendis pop up visar Rom i miniatyr

  Pro 4286 Pop up 141 Visual Merchandising 154 Butikskoncept 744
Fendi har tillsammans med varuhuset skapat en butiksyta som speglar några av Roms pärlor. Här smyglanseras också produkter med Fendis Fila-logga i fake news-stil. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Firar Pride med regnbågsfärg

Firar Pride med regnbågsfärg

  Nyheter 3523 Retailtrender 37 Visual Merchandising 154 Design 298
Ofta är det också de små detaljerna som blir pricken över i:et. Clarks firar #Pride2018 i sin butik på Regent Street i London med regnbågstema. 
Apple har öppnat en oas i Macau

Apple har öppnat en oas i Macau

  Pro 4286 Visual Merchandising 154 Design 298 Kundupplevelser 269
Storstaden rusar på utanför nyöppnade Apple Cotai Central i Macau. Här vill man erbjuda ett lugnt komplement till den livliga miljön utanför.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-shoppa stilen i virtuell 3-D

E-shoppa stilen i virtuell 3-D

  Ny teknik 451 Visual Merchandising 154 E-handel 861 Kundupplevelser 269
Kedjan lanserar nu en tjänst som ska addera en ny dimension till e-shoppandet. Ett 70-tal inredningsartiklar presenteras virtuellt i 3-D och i en relevant miljö.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Teknik och personal lyfter butiken

Teknik och personal lyfter butiken

  Butikskoncept 744 Nya butiker 1112 Måsteläsning 257 Internationellt 1248
Kedjan grundades redan för 40 år sedan. Med ett nytt butikskoncept lyfter man nu upplevelsen och underlättar för kunden. "Det är kombinationen av ny teknik och butiksteamet som skapar den verkliga kraften". 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Konceptbutik fylld med ny teknik

Konceptbutik fylld med ny teknik

  Pop up 141 Butikskoncept 744 Ny teknik 451 Visual Merchandising 154
Skönhetsvarumärket har öppnat en tillfällig konceptbutik i Tokyo. Pop up-butiken är fullproppad med ny teknik, bland annat testar man artificiell intelligens och ansiktsidentifiering för att skapa en bättre kundupplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Säljsuccé med flexibel teaterkiosk

Säljsuccé med flexibel teaterkiosk

  Visual Merchandising 154 Pro 4286 Design 298 Butikskoncept 744
För att öka effektiviteten och därmed försäljningen togs en ny kiosk fram till två klassiska teatrar i London. En viktig ingrediens i konceptets framgång är lösningens 80:20-design. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Måstebutikerna du inte bör missa

Måstebutikerna du inte bör missa

  Butikskoncept 744 Visual Merchandising 154 Destinationer 142 Måsteläsning 257
Upplevelser är den fysiska handelns väg in i framtiden, det verkar de flesta vara överens om. Här är 22 butikskoncept fyllda med nytänkande och inspiration – alla väl värda ett besök.
Interaktiv inspiration hos Whyred

Interaktiv inspiration hos Whyred

  Ny teknik 451 Kundupplevelser 269 Visual Merchandising 154 Mode 332
Whyred satsar på inspirerande digital signage i butik. Den interaktiva skärmen aktiveras automatiskt när en person närmar sig. Med hjälp av mobilen kan kunden ta över skärmen där information, inspiration och shopping väntar. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Digitala upplevelser suddar ut gränser

Digitala upplevelser suddar ut gränser

  E-handel 861 Kundupplevelser 269 Visual Merchandising 154 M-handel 140
Ny forskning visar att digitala produktupplevelser kan sudda ut gränserna mellan fysisk och digital handel. "Digital visualisering blir ett viktigt steg".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Vilken prima butik Mango!

Vilken prima butik Mango!

  Retailtrender 37 Butikskoncept 744 Visual Merchandising 154 Design 298
För andra året i rad samarbetar modevarumärket Mango med den spanska festivalen Primavera. Som sponsor är man också närvarande på området i Parc del Fòrum i Barcelona med en pop up-butik.
Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

  Retailtrender 37 Kundupplevelser 269 Visual Merchandising 154
Varuhuskedjan Debenhams har lanserat ett helt nytt skönhetskoncept som man döpt till Beauty Hub. Premiär häromdagen i Stevenage där man byggt upp avdelningen med kunden i fokus.
Nya kundupplevelser i klassisk byggnad

Nya kundupplevelser i klassisk byggnad

  Nya butiker 1112 Internationellt 1248 Butikskoncept 744 Kundupplevelser 269
Ska du åka till London? Då är det absolut läge för ett besök i allt hetare Covent Garden. Den här butiken erbjuder en upplevelse utöver det vanliga – i en klassisk byggnad. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se H&M:s röststyrda butiksspegel

Se H&M:s röststyrda butiksspegel

  Ny teknik 451 Mode 332 Retailtrender 37 Kundupplevelser 269
INNOVATION. Modekedjan H&M har tagit fram en interaktiv och röststyrd spegel. Den digitala spegeln finns i kedjans allra största butik, vid Times Square i New York.
Inspirerande dagligvaror hos Ratina

Inspirerande dagligvaror hos Ratina

  Visual Merchandising 154 Pro 4286 Internationellt 1248 Butikskoncept 744
BILDBONANZA! I det helt nya köpcentrumet öppnar dagligvarukedjan ett koncept som innehåller mycket inspirerande matglädje. Här finns också många detaljer att inspireras av för den butiksintresserade.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bröllopsyra väntar i London

Bröllopsyra väntar i London

  Visual Merchandising 154 Retailtrender 37 Nyheter 3523
EVENTS. Det är bröllopsyra i London. Prins Harry och hans fästmö Meghan Markle har offentliggjort datumet för sitt bröllop. "Hans kungliga höghet prins Harry av Wales och fröken Meghan Markle kommer att gifta sig 19 maj 2018" skriver hovet i ett pressmeddelande.
Uppdaterad marknadsföring i butik

Uppdaterad marknadsföring i butik

  Visual Merchandising 154 Nyheter 3523
Visste du att kunder som använder mobilen i butiken handlar för 30 procent mer än andra kunder? Eller att man underskattar rabattens storlek om prisskylten med rabatten är skriven ovanför det ordinarie priset? Nu släpps klassikern Marknadsföring i butik i ny upplaga.
Sömlöst nytänk hos Caliroots

Sömlöst nytänk hos Caliroots

  Omnichannel 304 Visual Merchandising 154 Nya butiker 1112 Pro 4286
Streetinriktade Caliroots har öppnat en ny butik på . Här knyter man samman digitalt och fysiskt – dessutom introducerar man ett "öppet lager".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sarah & Sebastians magiska box

Sarah & Sebastians magiska box

  Visual Merchandising 154 Butikskoncept 744 Design 298 Pro 4286
Den minimalistiska glasboxen är varumärkets första flaggskeppsbutik. Med hjälp av magiska speglar och storytelling bjuder man kunderna på en helt ny upplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!