Apples flaggskepp liknar en paradvåning

Apples flaggskepp liknar en paradvåning

  Pro 4462 Design 318 Nya butiker 1164 Visual Merchandising 164
Apple är kända för sina spektakulära butiker i storslagna lokaler. Det senaste flaggskeppet påminner om en paradvåning från svunna tider. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kuraterad wellness i Coal Drops Yard

Kuraterad wellness i Coal Drops Yard

  Butikskoncept 795 Visual Merchandising 164 Nya butiker 1164 Internationellt 1298
Livsstilen central i ny butik. I sitt flaggskepp i Coal Drops Yard är varumärkets erbjudande skräddarsytt för de lokala förutsättningarna.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Augmented reality lyfter NK:s julskyltning

Augmented reality lyfter NK:s julskyltning

  Pro 4462 Ny teknik 487 Visual Merchandising 164 Nyheter 3667
När kunden riktar sin mobilkamera mot skyltfönstret och på vissa platser i ljusgården kommer figurerna i skyltningen till liv.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Nikes nya responsiva flaggskepp

Här är Nikes nya responsiva flaggskepp

  Nya butiker 1164 Internationellt 1298 Pro 4462 Visual Merchandising 164
Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Disruptivt mode gör entré på kontoret

Disruptivt mode gör entré på kontoret

  Mode 369 Pro 4462 Visual Merchandising 164 Pop up 149
Retail flyttar in på kontoret. Ett av delningsekonomins mest kända ansikten inleder nu ett samarbete med en disruptiv kraft inom den nya tidens arbetsplatser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se Scandinavian Photos nya butik

Se Scandinavian Photos nya butik

  Nya butiker 1164 Pro 4462 Visual Merchandising 164 Butikskoncept 795
"Vår målsättning är att butiken ska vara en naturlig mötesplats för alla som har en passion för foto och film", säger VD Anders Halvarsson.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Den nya tidens skobutik är här

Den nya tidens skobutik är här

  E-handel 923 Design 318 Butikskoncept 795 Nya butiker 1164
Konceptet mixar e-handelns bekvämlighet med den fysiska handelns förmåga att leverera "instant gratification". Butiken saknar produkter och lagret utgör en teaterliknande scendekor.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Öppna ytor hos Harvey Nichols

Öppna ytor hos Harvey Nichols

  Pro 4462 Design 318 Nya butiker 1164 Mode 369
Harvey Nichols har byggt om sitt våningsplan för dammode. På öppna ytor och med flödande dagsljus har man skapat en yta där kunderna kan röra sig fritt bland varumärken.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sju sätt att personalisera upplevelsen

Sju sätt att personalisera upplevelsen

  Kundupplevelser 304 Visual Merchandising 164 Kundvård 67 E-handel 923
Vi är på väg in i värld av hyperpersonalisering och artificiell intelligens. Men redan nu finns konkreta åtgärder som kan göra den digitala kundupplevelsen bättre. Här är sju (begripliga) sådana.
Kunden hittar rätt med ny AR-teknik

Kunden hittar rätt med ny AR-teknik

  Kundupplevelser 304 Visual Merchandising 164 Ny teknik 487 Pro 4462
Via en kombination av augmented reality och datorsyn adderas information på den befintliga verkligheten. För såväl butiker som köpcentrum öppnas nya möjligheter med tekniken. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lokal konst lyfter kedjans butiker

Lokal konst lyfter kedjans butiker

  Retailtrender 53 Internationellt 1298 Visual Merchandising 164 Design 318
Stora butikslokaler må vara effektiva och rymma ett brett sortiment – men de har en tendens att bli sterila. Hos Loblaws löste man det genom att lyfta in den lokala konstvärlden.
Fendis pop up visar Rom i miniatyr

Fendis pop up visar Rom i miniatyr

  Nya butiker 1164 Visual Merchandising 164 Pop up 149 Butikskoncept 795
Fendi har tillsammans med varuhuset skapat en butiksyta som speglar några av Roms pärlor. Här smyglanseras också produkter med Fendis Fila-logga i fake news-stil. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Firar Pride med regnbågsfärg

Firar Pride med regnbågsfärg

  Retailtrender 53 Visual Merchandising 164 Design 318 Nyheter 3667
Ofta är det också de små detaljerna som blir pricken över i:et. Clarks firar #Pride2018 i sin butik på Regent Street i London med regnbågstema. 
Apple har öppnat en oas i Macau

Apple har öppnat en oas i Macau

  Visual Merchandising 164 Nya butiker 1164 Design 318 Kundupplevelser 304
Storstaden rusar på utanför nyöppnade Apple Cotai Central i Macau. Här vill man erbjuda ett lugnt komplement till den livliga miljön utanför.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-shoppa stilen i virtuell 3-D

E-shoppa stilen i virtuell 3-D

  Ny teknik 487 Kundupplevelser 304 Pro 4462 E-handel 923
Kedjan lanserar nu en tjänst som ska addera en ny dimension till e-shoppandet. Ett 70-tal inredningsartiklar presenteras virtuellt i 3-D och i en relevant miljö.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Teknik och personal lyfter butiken

Teknik och personal lyfter butiken

  Visual Merchandising 164 Måsteläsning 283 Nya butiker 1164 Internationellt 1298
Kedjan grundades redan för 40 år sedan. Med ett nytt butikskoncept lyfter man nu upplevelsen och underlättar för kunden. "Det är kombinationen av ny teknik och butiksteamet som skapar den verkliga kraften". 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Konceptbutik fylld med ny teknik

Konceptbutik fylld med ny teknik

  Ny teknik 487 Visual Merchandising 164 Pro 4462 Kundupplevelser 304
Skönhetsvarumärket har öppnat en tillfällig konceptbutik i Tokyo. Pop up-butiken är fullproppad med ny teknik, bland annat testar man artificiell intelligens och ansiktsidentifiering för att skapa en bättre kundupplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Säljsuccé med flexibel teaterkiosk

Säljsuccé med flexibel teaterkiosk

  Visual Merchandising 164 Butikskoncept 795 Pro 4462 Design 318
För att öka effektiviteten och därmed försäljningen togs en ny kiosk fram till två klassiska teatrar i London. En viktig ingrediens i konceptets framgång är lösningens 80:20-design. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Måstebutikerna du inte bör missa

Måstebutikerna du inte bör missa

  Måsteläsning 283 Visual Merchandising 164 Butikskoncept 795 Kundupplevelser 304
Upplevelser är den fysiska handelns väg in i framtiden, det verkar de flesta vara överens om. Här är 22 butikskoncept fyllda med nytänkande och inspiration – alla väl värda ett besök.
Interaktiv inspiration hos Whyred

Interaktiv inspiration hos Whyred

  Ny teknik 487 Kundupplevelser 304 Mode 369 Pro 4462
Whyred satsar på inspirerande digital signage i butik. Den interaktiva skärmen aktiveras automatiskt när en person närmar sig. Med hjälp av mobilen kan kunden ta över skärmen där information, inspiration och shopping väntar. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!