Kedjan öppnar minibutiker ute i naturen

Kedjan öppnar minibutiker ute i naturen

En ny minibutik med ett lokalt och handplockat sortiment kommer dyka upp mitt ute i naturen under hösten.

Live shopping i fokus för ny studie

Live shopping i fokus för ny studie

Livestream shopping etablerar sig snabbt som en försäljnings- och marknadsföringskanal att räkna med. Detta enligt en ny studie.

En färgstark urban lågprisupplevelse

En färgstark urban lågprisupplevelse

En lokal konstnär har satt tonen i den färgsprakande och nyskapande miljön i lågpriskonceptet. Butik nummer två har nu öppnat.

Nike firar 50 år med AR-upplevelse i butik

Nike firar 50 år med AR-upplevelse i butik

För att fira sitt 50-årsjubileum har Nike skapat en upplevelse kring varumärkets förflutna, nutid och framtid.

Lush öppnar nytt butikskoncept

Lush öppnar nytt butikskoncept

Butiken blir den första av sitt slag i Sverige med ett helt nytt butikskoncept som underlättar och förbättrar shoppingupplevelsen.

Köpcentrum görs sökbara i ny satsning

Köpcentrum görs sökbara i ny satsning

”Det här sökverktyget höjer ribban och ger ökad synlighet för våra kunder”.

Ikea lanserar ny AI-baserad kundupplevelse

Ikea lanserar ny AI-baserad kundupplevelse

Ikea lanserar en ny AI-driven kundupplevelse. Tjänsten använder sig av en teknik som finns i bland annat självkörande bilar.

Friktionsfritt och personaliserat hos Cos

Friktionsfritt och personaliserat hos Cos

Nu rullar H&M Group ut en pilot där man testar nya tekniska lösningar. Ambitionen är att ge besökarna en ny friktionsfri upplevelse.

Amazons första modebutik har nu öppnat

Amazons första modebutik har nu öppnat

Kundupplevelsen har utvecklats med hjälp av algoritmer och data. Amazon har nu öppnat sin första fysiska modebutik.

Digital expansion av Søstrene Grenes värld

Digital expansion av Søstrene Grenes värld

Den danska kedjan Søstrene Grene mixar kreativ inspiration och digital handel. ”Det är intuitivt, enkelt och bekvämt.”