Med butiken som designscen

Med butiken som designscen

  Internationellt 1154 Pro 4044 Visual Merchandising 126 Design 265
Varumärket skapar ryggsäckar och väskor som  bryter normer. I butikerna visar man sina egna produkter, men samtidigt skapar man en scen för unga kommande designers. Nyligen öppnade man i Köpenhamn.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Butiksdesign som hyllar företagets arv

Butiksdesign som hyllar företagets arv

  Visual Merchandising 126 Butikskoncept 669 Design 265 Pro 4044
Visst, det är en butik. Men det är också en tidsmaskin som tar kunden tillbaka till 1930-talet. Resan är fylld av nostalgiska detaljer. Se bilderna här!
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Poppee Store svävar bland gyllene moln

Poppee Store svävar bland gyllene moln

  Internationellt 1154 Design 265 Pro 4044 Visual Merchandising 126
Poppee store säljer smycken och accessoarer i en liten oas mitt i världsmetropolen Peking. På 32 kvadratmeter skapar man en himmelsk upplevelse med gyllene solstrålar och svävande moln.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Två världar förenas i nytt flaggskepp

Två världar förenas i nytt flaggskepp

  Design 265 Visual Merchandising 126 Internationellt 1154 Butikskoncept 669
Det är två vitt skilda världar – men båda har en enastående förmåga att tilltala våra sinnen. Franska varumärket L'Occitane och Pierre Hermé öppnar flaggskepp tillsammans i miljöer som inte liknar någonting annat.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Kaffe och kreativitet i Lavazzas  flaggskepp

Kaffe och kreativitet i Lavazzas flaggskepp

  Design 265 Butikskoncept 669 Pro 4044 Internationellt 1154
Det italienska kaffevarumärket Lavazza har öppnat sitt första flaggskepp. Det är en fest både för öga och smaksinne att stiga in i butiken som lyfter fram kaffesmaken med en stor nypa kreativitet. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Därför storsatsar Inet på rörligt innehåll

Därför storsatsar Inet på rörligt innehåll

  Kundupplevelser 209 Pro 4044 Ny teknik 404 Visual Merchandising 126
Bredare rörligt innehåll såsom guider, livesändningar och aktuella tekniknyheter ska göra Inet ännu bättre på att interagera med kunderna. Därför bygger man nu två studior inhouse.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Butikspremiär för Tom Ford Beauty

Butikspremiär för Tom Ford Beauty

  Internationellt 1154 Butikskoncept 669 Visual Merchandising 126 Pro 4044
Det är varumärkets första fristående butik för skönhet och kosmetik. Trots den relativt begränsade ytan innehåller Tom ford Beauty både innovativa idéer och ny teknik.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Därför ska du satsa på augmented reality

Därför ska du satsa på augmented reality

  M-handel 135 Måsteläsning 215 Pro 4044 Ny teknik 404
Under 2018 kommer det finnas 900 miljoner smartphones med AR-stöd. Sju av tio konsumenter förväntar sig att detaljister erbjuder tekniken inom ett halvår. Här är de tyngsta anledningarna till att satsa på tekniken.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Ökade snittköp med fysisk fulfillment

Ökade snittköp med fysisk fulfillment

  Nya butiker 1029 Butikskoncept 669 Pro 4044 Visual Merchandising 126
Formatet är komprimerat för att passa den nya tidens stressade konsument. En ny tjänst för leverans av varorna, köpta i den fysiska butiken, har ökat snittköpen dramatiskt.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Johanna tog fjärdeplats i yrkes-VM

Johanna tog fjärdeplats i yrkes-VM

  Personer 190 Nyheter 3302 Visual Merchandising 126
Johanna Hanson tog en hedrande fjärdeplats och en Medallion for Excellence vid yrkes-VM i Abu Dhabi. Grenen var Visual Merchandising.
Här öppnar Calvin Klein nya flaggskepp

Här öppnar Calvin Klein nya flaggskepp

  Internationellt 1154 Pro 4044 Butikskoncept 669 Nya butiker 1029
Man kallar dem multi-brand lifestyle stores, och Calvin Klein har precis öppnat två stycken. Båda butikerna har flaggskeppsstatus och innehåller varumärkets senaste retailkoncept.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Upplevelser och events är butikens kärna

Upplevelser och events är butikens kärna

  Pro 4044 Internationellt 1154 Kundupplevelser 209 Butikskoncept 669
"Upplevelser ska rädda den fysiska butiken". Mantrat fortsätter att sprida sig inom retail, och här är ett koncept som gått från ord till handling. Upplevelser och events omsätter miljonbelopp i butiken.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Kunderna stannar längre i nytt butikskoncept

Kunderna stannar längre i nytt butikskoncept

  Nya butiker 1029 Visual Merchandising 126 Design 265 Pro 4044
Svenssons i Lammhult slog i helgen upp dörrarna för sin nya butik i Sickla köpkvarter i Stockholm. I det nya konceptet stannar kunderna 30 procent längre än tidigare.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Hyperlokalt i nya Nike Kicks Lounge

Hyperlokalt i nya Nike Kicks Lounge

  Internationellt 1154 Butikskoncept 669 Visual Merchandising 126 Pro 4044
Personalen sägs vara den fysiska butikens räddning. Det verkar varumärket Nike ha tagit till sig. Den nya generationen av konceptbutiken Kicks Lounge har många lokala inslag och präglas av dem som jobbar här.  
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Läkande molekyler i nytt apotek

Läkande molekyler i nytt apotek

  Internationellt 1154 Visual Merchandising 126 Pro 4044 Butikskoncept 669
Det är så långt bort man kan komma från det traditionella formspråket för apotek. Här blandas det primitiva med ny teknik, och naturen är ständigt närvarande.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Muji lyfter in dagligvaror i nytt koncept

Muji lyfter in dagligvaror i nytt koncept

  Internationellt 1154 Nya butiker 1029 Butikskoncept 669 Visual Merchandising 126
När Muji återinviger sitt flaggskepp visar man också upp ett helt nytt butikskoncept. Ekologiska och lokalt producerade matvaror lyfts nu fram på bästa försäljningsplats.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

MoMA Design Store i Kyoto

MoMA Design Store i Kyoto

  Design 265 Internationellt 1154 Visual Merchandising 126 Butikskoncept 669
MoMA Design Store har öppnat sin andra butik i Japan. Den första öppnade i Tokyo 2006, och denna gång slår man upp dörrarna i Kyoto. Grundkonceptet är hämtat från New York.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Italienska designdelikatesser i Poznan

Italienska designdelikatesser i Poznan

  Pro 4044 Butikskoncept 669 Nya butiker 1029 Internationellt 1154
Det är en butik som innehåller två sorters delikatesser. Dels maten från Italien som exponeras i diskarna. Dels en smakfull design som lyfter den lilla butiken till något utöver det vanliga. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Missguided speglar sin värld i Bluewater

Missguided speglar sin värld i Bluewater

  Pro 4044 Köpcentrum 546 Butikskoncept 669 Visual Merchandising 126
Modevarumärket Missguided har öppnat sin andra fysiska butik. Det är en upplevelse fylld av driven visual merchandising, spegeltrick och Instavänliga scener.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Bolia bygger nya butiker i tre faser

Bolia bygger nya butiker i tre faser

  Visual Merchandising 126 Pro 4044 Internationellt 1154 Butikskoncept 669
Ambitionen är att skapa "den bästa butiken någonsin". För att nå dit arbetar Bolia i tre faser. Så här blev resultatet i varumärkets butik i Berlin.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!