Därför ska du satsa på augmented reality

Därför ska du satsa på augmented reality

  Måsteläsning 195 Kundupplevelser 189 Visual Merchandising 119 Pro 3922
Under 2018 kommer det finnas 900 miljoner smartphones med AR-stöd. Sju av tio konsumenter förväntar sig att detaljister erbjuder tekniken inom ett halvår. Här är de tyngsta anledningarna till att satsa på tekniken.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Ökade snittköp med fysisk fulfillment

Ökade snittköp med fysisk fulfillment

  Pro 3922 Nya butiker 984 Butikskoncept 632 Internationellt 1103
Formatet är komprimerat för att passa den nya tidens stressade konsument. En ny tjänst för leverans av varorna, köpta i den fysiska butiken, har ökat snittköpen dramatiskt.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Johanna tog fjärdeplats i yrkes-VM

Johanna tog fjärdeplats i yrkes-VM

  Personer 158 Nyheter 3169 Visual Merchandising 119
Johanna Hanson tog en hedrande fjärdeplats och en Medallion for Excellence vid yrkes-VM i Abu Dhabi. Grenen var Visual Merchandising.
Här öppnar Calvin Klein nya flaggskepp

Här öppnar Calvin Klein nya flaggskepp

  Nyheter 3169 Butikskoncept 632 Visual Merchandising 119 Pro 3922
Man kallar dem multi-brand lifestyle stores, och Calvin Klein har precis öppnat två stycken. Båda butikerna har flaggskeppsstatus och innehåller varumärkets senaste retailkoncept.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Upplevelser och events är butikens kärna

Upplevelser och events är butikens kärna

  Butikskoncept 632 Pro 3922 Internationellt 1103 Måsteläsning 195
"Upplevelser ska rädda den fysiska butiken". Mantrat fortsätter att sprida sig inom retail, och här är ett koncept som gått från ord till handling. Upplevelser och events omsätter miljonbelopp i butiken.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Kunderna stannar längre i nytt butikskoncept

Kunderna stannar längre i nytt butikskoncept

  Pro 3922 Design 255 Butikskoncept 632 Nya butiker 984
Svenssons i Lammhult slog i helgen upp dörrarna för sin nya butik i Sickla köpkvarter i Stockholm. I det nya konceptet stannar kunderna 30 procent längre än tidigare.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Hyperlokalt i nya Nike Kicks Lounge

Hyperlokalt i nya Nike Kicks Lounge

  Nya butiker 984 Pro 3922 Butikskoncept 632 Visual Merchandising 119
Personalen sägs vara den fysiska butikens räddning. Det verkar varumärket Nike ha tagit till sig. Den nya generationen av konceptbutiken Kicks Lounge har många lokala inslag och präglas av dem som jobbar här.  
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Läkande molekyler i nytt apotek

Läkande molekyler i nytt apotek

  Internationellt 1103 Visual Merchandising 119 Butikskoncept 632 Nya butiker 984
Det är så långt bort man kan komma från det traditionella formspråket för apotek. Här blandas det primitiva med ny teknik, och naturen är ständigt närvarande.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Muji lyfter in dagligvaror i nytt koncept

Muji lyfter in dagligvaror i nytt koncept

  Nya butiker 984 Butikskoncept 632 Nyheter 3169 Visual Merchandising 119
När Muji återinviger sitt flaggskepp visar man också upp ett helt nytt butikskoncept. Ekologiska och lokalt producerade matvaror lyfts nu fram på bästa försäljningsplats.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

MoMA Design Store i Kyoto

MoMA Design Store i Kyoto

  Nya butiker 984 Design 255 Visual Merchandising 119 Internationellt 1103
MoMA Design Store har öppnat sin andra butik i Japan. Den första öppnade i Tokyo 2006, och denna gång slår man upp dörrarna i Kyoto. Grundkonceptet är hämtat från New York.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Italienska designdelikatesser i Poznan

Italienska designdelikatesser i Poznan

  Nya butiker 984 Pro 3922 Design 255 Butikskoncept 632
Det är en butik som innehåller två sorters delikatesser. Dels maten från Italien som exponeras i diskarna. Dels en smakfull design som lyfter den lilla butiken till något utöver det vanliga. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Missguided speglar sin värld i Bluewater

Missguided speglar sin värld i Bluewater

  Visual Merchandising 119 Köpcentrum 511 Nya butiker 984 Pro 3922
Modevarumärket Missguided har öppnat sin andra fysiska butik. Det är en upplevelse fylld av driven visual merchandising, spegeltrick och Instavänliga scener.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Bolia bygger nya butiker i tre faser

Bolia bygger nya butiker i tre faser

  E-handel 775 Pro 3922 Visual Merchandising 119 Design 255
Ambitionen är att skapa "den bästa butiken någonsin". För att nå dit arbetar Bolia i tre faser. Så här blev resultatet i varumärkets butik i Berlin.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Carrefour skapar den nya tidens stormarknad

Carrefour skapar den nya tidens stormarknad

  Visual Merchandising 119 Internationellt 1103 Butikskoncept 632 Pro 3922
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett koncept för den nya tidens stormarknad. Kunderna möts av lokalt producerade varor, shop-in-shops och en hög tekniknivå.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny outlet ska bli leveranshubb

Ny outlet ska bli leveranshubb

  Butikskoncept 632 Nya butiker 984 Pro 3922 Nyheter 3169
Den första juni öppnar Kjell & Company en outlet. Den ligger i Kungens kurva i södra Stockholm och tanken är att den även ska fungera som en leveranshubb. Se bilderna här.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Stärkt upplevelse med teknik och design

Stärkt upplevelse med teknik och design

  Nya butiker 984 Design 255 Visual Merchandising 119 Butikskoncept 632
Den övergripande missionen är att få fler att cykla. Under våren öppnar varumärket fyra butiker som med hjälp av innovativ exponering och ny teknik skapar en särskiljande butiksupplevelse.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Shopping med känsla av taxfree

Shopping med känsla av taxfree

  Visual Merchandising 119 Nya butiker 984 Pro 3922 Butikskoncept 632
Nyligen öppnade Eko en stormarknad i Västerås. Det var då 53 år sedan invigningen av den första butiken i skånska Fjälkinge. Mycket har hänt sedan dess. Följ med på en bildresa in i det senaste butikskonceptet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är matbutiken en fest för ögat

Här är matbutiken en fest för ögat

  Design 255 Visual Merchandising 119 Butikskoncept 632 Internationellt 1103
Butiken är en fest för alla som älskar butiksdesign och visual merchandising. Konceptet är skapat för att vara så instagram-vänligt som möjligt, följ med på en inspirerande resa i den första butiken av sitt slag.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fräscht och färskt hos vårigt Story

Fräscht och färskt hos vårigt Story

  Internationellt 1103 Visual Merchandising 119 Butikskoncept 632 Pro 3922
Story i New York har skapat ett nytt kapitel i sin ständigt pågående historia. Denna gång sätter man det färska i fokus, och Jet.com gör debut i den fysiska handeln.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Digital signage personaliseras i realtid

Digital signage personaliseras i realtid

  Visual Merchandising 119 Ny teknik 377 Pro 3922
Nu lanseras ett nytt system med personaliserade filmer och erbjudandenr via digital signage. Budskapen skräddarsys efter kunderna som passerar, och testerna visar på säljlyft för hela avdelningen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!