Lågpriskedjans nya koncept ett testlabb

Lågpriskedjans nya koncept ett testlabb

 
Dagligvaror med fokus på färskvaror och färdiga rätter. Lågpriskedjan har skapat ett nytt koncept som i praktiken är ett testlabb för kunskap och nya insikter.
Inkluderande skyltning hos Nike

Inkluderande skyltning hos Nike

 
Nike öppnade nyligen sitt renoverade flaggskepp. Men det är inte butikslokalen som fått mest uppmärksamhet så här långt – det är skyltningen.
Uppkopplade medarbetare stärker relationen

Uppkopplade medarbetare stärker relationen

 
Det finns stor digital potential i den fysiska butikens medarbetare. En ny tjänst som snabbt gått från startup till bred lansering kopplar samman e-handel och butiksteamet.
Story vill få kunden att scrolla butiken

Story vill få kunden att scrolla butiken

 
Det ligger ett gränsöverskridande samarbete bakom lanseringen i 36 butiker. Med sitt nya tema vill Story få kunden att scrolla sig igenom butiken.
Livestreaming säljande trend i e-handeln

Livestreaming säljande trend i e-handeln

 
Livestreaming en allt viktigare del av e-handeln, omsätter nu miljardbelopp. Här presenteras produkterna mer levande än på en statisk produktsida.
Grandpa öppnar butik i hotellets lobby

Grandpa öppnar butik i hotellets lobby

 
Grandpa inleder ett samarbete med ett hotell. En yta i lobbyn förvandlas till en butik som erbjuder livsstilsprodukter, kläder och accessoarer.
Kika in i världens största Lushbutik

Kika in i världens största Lushbutik

 
I en tid då förnyelse behövs mer än någonsin, är tanken att den nya destinationsbutiken ska ge mer innovativa, kreativa och personliga upplevelser. Se bilderna här!
Så får Elgiganten kunden att stanna

Så får Elgiganten kunden att stanna

 
Elgigantens uppdaterade butikskoncept har visat sig vara framgångsrikt. Det har lett till att kunderna i genomsnitt uppehåller sig dubbelt så länge i butikerna.
Mode med känsla för arkitektur

Mode med känsla för arkitektur

 
Varumärket har öppnat butik i Coal Drops Yard vid Kings Cross i London. Det är resultatet av ett samarbete som syftade till att definiera synen på mode – och arkitektur.
Möter konsumenten med marknad

Möter konsumenten med marknad

 
Marknaden ska utmana det traditionella sättet att möta konsumenten och fungera som en inspirationsplats där man kan dofta, smaka och uppleva produkterna på ett nytt sätt.