Digitala upplevelser suddar ut gränser

Digitala upplevelser suddar ut gränser

  M-handel 139 Pro 4220 Visual Merchandising 144 Undersökningar 381
Ny forskning visar att digitala produktupplevelser kan sudda ut gränserna mellan fysisk och digital handel. "Digital visualisering blir ett viktigt steg".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Vilken prima butik Mango!

Vilken prima butik Mango!

  Butikskoncept 724 Retailtrender 28 Visual Merchandising 144 Design 291
För andra året i rad samarbetar modevarumärket Mango med den spanska festivalen Primavera. Som sponsor är man också närvarande på området i Parc del Fòrum i Barcelona med en pop up-butik.
Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

  Retailtrender 28 Kundupplevelser 252 Visual Merchandising 144
Varuhuskedjan Debenhams har lanserat ett helt nytt skönhetskoncept som man döpt till Beauty Hub. Premiär häromdagen i Stevenage där man byggt upp avdelningen med kunden i fokus.
Nya kundupplevelser i klassisk byggnad

Nya kundupplevelser i klassisk byggnad

  Internationellt 1215 Visual Merchandising 144 Kundupplevelser 252 Pro 4220
Ska du åka till London? Då är det absolut läge för ett besök i allt hetare Covent Garden. Den här butiken erbjuder en upplevelse utöver det vanliga – i en klassisk byggnad. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se H&M:s röststyrda butiksspegel

Se H&M:s röststyrda butiksspegel

  Ny teknik 437 Kundupplevelser 252 Mode 321 Retailtrender 28
INNOVATION. Modekedjan H&M har tagit fram en interaktiv och röststyrd spegel. Den digitala spegeln finns i kedjans allra största butik, vid Times Square i New York.
Inspirerande dagligvaror hos Ratina

Inspirerande dagligvaror hos Ratina

  Visual Merchandising 144 Pro 4220 Butikskoncept 724 Nya butiker 1092
BILDBONANZA! I det helt nya köpcentrumet öppnar dagligvarukedjan ett koncept som innehåller mycket inspirerande matglädje. Här finns också många detaljer att inspireras av för den butiksintresserade.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bröllopsyra väntar i London

Bröllopsyra väntar i London

  Nyheter 3467 Visual Merchandising 144 Retailtrender 28
EVENTS. Det är bröllopsyra i London. Prins Harry och hans fästmö Meghan Markle har offentliggjort datumet för sitt bröllop. "Hans kungliga höghet prins Harry av Wales och fröken Meghan Markle kommer att gifta sig 19 maj 2018" skriver hovet i ett pressmeddelande.
Uppdaterad marknadsföring i butik

Uppdaterad marknadsföring i butik

  Nyheter 3467 Visual Merchandising 144
Visste du att kunder som använder mobilen i butiken handlar för 30 procent mer än andra kunder? Eller att man underskattar rabattens storlek om prisskylten med rabatten är skriven ovanför det ordinarie priset? Nu släpps klassikern Marknadsföring i butik i ny upplaga.
Sömlöst nytänk hos Caliroots

Sömlöst nytänk hos Caliroots

  Nya butiker 1092 Pro 4220 Butikskoncept 724 Visual Merchandising 144
Streetinriktade Caliroots har öppnat en ny butik på . Här knyter man samman digitalt och fysiskt – dessutom introducerar man ett "öppet lager".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sarah & Sebastians magiska box

Sarah & Sebastians magiska box

  Visual Merchandising 144 Pro 4220 Butikskoncept 724 Design 291
Den minimalistiska glasboxen är varumärkets första flaggskeppsbutik. Med hjälp av magiska speglar och storytelling bjuder man kunderna på en helt ny upplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Butiken som feel good-destination

Butiken som feel good-destination

  Butikskoncept 724 Internationellt 1215 Visual Merchandising 144 Nya butiker 1092
Marknaden präglas av likriktning och prisjämförelser. Den här kedjan går i en annan riktning och erbjuder en feel good-destination som samlar communityn.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se bilder inifrån Åhléns Outlet

Se bilder inifrån Åhléns Outlet

  Visual Merchandising 144 Nya butiker 1092 Butikskoncept 724 Pro 4220
Det har skrivits mycket om Åhléns nya outletkoncept. Men långt ifrån alla har sett själva butiken. Här är bilderna som visar hur konceptet är sammansatt.  
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Digitala portaler i Benettons flaggskepp

Digitala portaler i Benettons flaggskepp

  Visual Merchandising 144 Mode 321 Pro 4220 Butikskoncept 724
Benetton har invigt sitt nya flaggskepp. Själva konstaterar man att konceptet är informellt, med ytor för hi-tech. Spektakulära LED-portaler lockar in kunderna.  
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Zara lanserar augmented reality

Zara lanserar augmented reality

  Visual Merchandising 144 E-handel 844 Nyheter 3467 Pro 4220
Augmented reality på bred front. Modekedjan Zara lanserar nya teknikbaserade upplevelser i butik. I 120 flaggskepp världen över kommer man visa upp produkter på ett helt nytt sätt
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lockar med lekfulla förpackningar

Lockar med lekfulla förpackningar

  Nyheter 3467 Produktutveckling 288 Visual Merchandising 144
För att få fler barn att byta en del av påskgodiset till nyttigare alternativ har Ica tagit fram ett  sortiment med  frukt och grönt i lekfulla förpackningar. I det nya påsksortimentet finns bland annat avokadabra, blåkullebär och påskpraliner.
Här är Polarn O. Pyrets nya flaggskepp

Här är Polarn O. Pyrets nya flaggskepp

  Nya butiker 1092 Pro 4220 Butikskoncept 724 Visual Merchandising 144
I höstas inledde Polarn O. Pyret ett omfattande varumärkesarbete. Nu tar man nästa stora steg och öppnar ett flaggskepp med helt nytt butikskoncept. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt himmelrike för sneakerfans

Nytt himmelrike för sneakerfans

  Design 291 Pro 4220 Internationellt 1215 Butikskoncept 724
Här möts kunden av 200 par hängande Air Jordans i taket. Konceptet är en förlängning av grundarens personlighet. Det innehåller även en något oväntad dröm.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Matkedja inspirerar med upplevelser

Matkedja inspirerar med upplevelser

  Design 291 Visual Merchandising 144 Internationellt 1215 Butikskoncept 724
Funktionalitet går oftast före upplevelser i dagligvarubutiken. Följ med in i ett inspirerande undantag med upplevelser och hälsosam mat till lågpris. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Med butiken som designscen

Med butiken som designscen

  Visual Merchandising 144 Internationellt 1215 Design 291 Butikskoncept 724
Varumärket skapar ryggsäckar och väskor som  bryter normer. I butikerna visar man sina egna produkter, men samtidigt skapar man en scen för unga kommande designers. Nyligen öppnade man i Köpenhamn.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Butiksdesign som hyllar företagets arv

Butiksdesign som hyllar företagets arv

  Butikskoncept 724 Design 291 Visual Merchandising 144 Pro 4220
Visst, det är en butik. Men det är också en tidsmaskin som tar kunden tillbaka till 1930-talet. Resan är fylld av nostalgiska detaljer. Se bilderna här!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!