Möter konsumenten med marknad

Möter konsumenten med marknad

 
Marknaden ska utmana det traditionella sättet att möta konsumenten och fungera som en inspirationsplats där man kan dofta, smaka och uppleva produkterna på ett nytt sätt.
Kika in i NK:s nya saluhall

Kika in i NK:s nya saluhall

 
Tillsammans med några av Sveriges främsta matentreprenörer och konnässörer har ett nytt koncept tagits fram för NK Saluhall i Stockholm. Se bilderna här!
Inspirerande pärlor hos Ted Baker

Inspirerande pärlor hos Ted Baker

 
När Ted Baker öppnar en ny butik präglas inredningen av en lokal tradition. Detta är visual merchandising på högsta nivå, inspirerat av havets djup och pärlfiske. Kliv in och låt dig inspireras av retail med upplevelser!
En förtrollad trädgård av dofter

En förtrollad trädgård av dofter

 
Varumärket har öppnat ett flaggskepp i New York, det är också den första egna butiken. Den ligger i NoLIta på Lower Manhattan och här har man skapat en förtrollad trädgård av dofter.
Analys via VR gav ökad försäljning

Analys via VR gav ökad försäljning

 
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken. 
Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

 
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Food Market med mat och möten i fokus

Food Market med mat och möten i fokus

 
Kedjans hypermarket har förvandlats till en destination för matälskare. I fokus står mat och socialt umgänge. Alla aspekter av kundupplevelsen har designats. 
Kärleksbudskap på Oxford Street

Kärleksbudskap på Oxford Street

 
Den som rör sig på Oxford Street i centrala London kan knappast undgå kärlekens budskap från Flannels. Flannels är ett brittiskt varumärke som specialiserat sig på exklusivt mode för både män och kvinnor.  Neil Prosser, grundaren av The Flannels Group, öppnade sin första butik på 88 King Street i Knutsford, Cheshire 1976. Kärlekens budskap i … (läs mer)
Här är Fast Retailings nya framtidsbutik

Här är Fast Retailings nya framtidsbutik

 
Fast Retailing äger ett flertal modevarumärken, bland annat Uniqlo. Nu lanserar företaget en framtidsbutik utan produkter på hyllorna.
Apples flaggskepp liknar en paradvåning

Apples flaggskepp liknar en paradvåning

 
Apple är kända för sina spektakulära butiker i storslagna lokaler. Det senaste flaggskeppet påminner om en paradvåning från svunna tider.