Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#kampanjer

E-handlare låter vädret styra kampanjen

E-handlare låter vädret styra kampanjen

E-handelsföretaget delar med sig av relevant innehåll i tunnelbanan. Budskap och bilder anpassas i realtid efter det lokala värdet.
Internationellt Nyheter Visual Merchandising #reklam #utomhusreklam #marknadsföring 

Färgar butiken med rosa exponeringar

Färgar butiken med rosa exponeringar

Allt följer samma rosa tråd och utseende i El Taco Trucks färgglada värld. Nu färgar man även butiksmiljön rosa med sina exponeringar.
Design Pro Nyheter #exponeringar #detaljhandel #butiker 

Butikschefer på jakt efter nya kolleger

Butikschefer på jakt efter nya kolleger

”Vi är väldigt nöjda med de vi har och vill hitta fler personer som vill växa på samma sätt som de gör”.
Detaljhandel Nyheter Pro Jysk #kampanjer #butikschefer #rekrytering 

Butiken är ”världens största billboard”

Butiken är ”världens största billboard”

Hundratusentals passerar detta nya spektakulära showroom dagligen. Man kallar butiken för världens största billboard.
Butikskoncept Nyheter Visual Merchandising #digitalsignage #marknadsföring #varumärken 

Åhléns medarbetare modeller i ny utmaning

Åhléns medarbetare modeller i ny utmaning

Varuhuskedjan Åhléns inleder en stilutmaning där man använt sina egna medarbetare som modeller.
Nyheter Pro Mode Åhléns #modeller #medarbetare #detaljhandel 

Foodtruck med krogmat – och diskborstar

Foodtruck med krogmat – och diskborstar

På onsdag börjar Mat.se:s egna foodtruck rulla på stadens gator.
E-handel Pro Nyheter Mat.se #ehandel #reklam #kampanjer 

Våld mot tjejer i fokus på Black Friday

Våld mot tjejer i fokus på Black Friday

The Body Shop väljer att i samband med Black Friday belysa frågan om mäns våld mot kvinnor och killars våld mot tjejer.
Detaljhandel Hållbarhet Nyheter Body Shop #csr #kampanjer #blackfriday 

Svenskmärkning storsatsar i butik

Svenskmärkning storsatsar i butik

Nu ska det bli enklare att hitta Från Sverige-märkta varor i butiken.
Nyheter Detaljhandel #Svenskmärkning #kampanjer 

Kunden betalar med sin tid på Ikea

Kunden betalar med sin tid på Ikea

Kunderna kan betala med sin tid hos Ikea. Ju mer tid man får resa för att komma till varuhuset desto mer rabatt får man. Bakom kampanjen finns två insikter
Detaljhandel Internationellt Pro Ikea #kampanjer #rabatter 

Hemma hos Poppy Delevingne

Hemma hos Poppy Delevingne

H&M Home lanserar sin höstkollektion med hjälp av ett hemma hos-reportage. Ansiktet utåt är den brittiska modellen och skådespelaren Poppy Delevingne.
Nyheter Pro Varumärken H&M Home #reklam #marknadsföring #Inredning 

7-Eleven byter namn till Sette Undici

7-Eleven byter namn till Sette Undici

För att uppmärksamma lanseringen av pizzor byter 7-Eleven tillfälligt namn till Sette Undici. Man titulerar sig Sveriges största pizzeria.
Butikskoncept 7-Eleven #Servicehandel #servicebutiker #pizzerior 

Fem AI-trender som förändrar e-handeln

Fem AI-trender som förändrar e-handeln

Kundupplevelsen online handlar mycket om snabbhet, effektivitet och bekvämlighet. Områden där artificiell intelligens kommer göra stor skillnad framöver. Här är fem trender som utvecklar e-handeln.
Pro Trender Kundupplevelser JD.com #onlinehandel #automation #maskininlärning 

River Island går bortom stereotypen

River Island går bortom stereotypen

Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Nyheter Hållbarhet Retailtrender River Island #marknadskommunikation #kampanjer #marknadsföring 

Ellos (personal) uppmuntrar till aktivt liv

Ellos (personal) uppmuntrar till aktivt liv

Ellos nya kampanj uppmuntrar till ett aktivt liv. Kampanjen är gjord med hjälp av företagets egna medarbetare.
E-handel Varumärken Mode Ellos #personal #träningskläder #kampanjer 

Monki ställer frågor om sociala medier

Monki ställer frågor om sociala medier

Syftet är att skapa medvetenhet kring effekterna kring medierna, både positiva och negativa.
Retailtrender Mode Nyheter #marknadsföring #positionering #csr 

Sabina Ddumbas kärlek till skor

Sabina Ddumbas kärlek till skor

Sabina Ddumba lyfter fram höstens nyheter hos Scorett i en stor kampanj. Varumärket vill skildra storyn bakom Sveriges souldrottning och hennes intresse för skor.
Nyheter Mode Retailtrender Scorett #reklam #kampanjer #marknadsföring 

Varuhus sätter kvinnors kraft i fokus

Varuhus sätter kvinnors kraft i fokus

I samband med att varuhuset nyöppnar sin avdelning för dammode lanserar man också kampanjen Holly Nichols. Det är en månad lång hyllning till kvinnors kraft och påverkan på samhället.
Internationellt Pro Mode Harvey Nichols #kvinnor #Varuhus #knightsbridge 

Tar ställning mot modevärldens ideal

Tar ställning mot modevärldens ideal

Kampanjbilderna retuscheras inte längre. Och nu bjuder man in kunderna att vara modeller. Nelly tar ställning mot ohälsosamma ideal i modevärlden.
E-handel Retailtrender Varumärken Nelly #online #ehandel #ideal 

Uniqlo hyllar Stockholms funktionalism

Uniqlo hyllar Stockholms funktionalism

Uniqlo lyfter fram sju personligheter som i sin tur sätter ljus på sina favoritplatser i Stockholm. Med den nya kampanjen vill varumärket hylla stadens – och de egna produkternas – funktionalism. 
Nyheter Pro Personer Uniqlo #kampanjer #Stockholm #marknadsföring 

Deadpool dyker upp i augmented reality

Deadpool dyker upp i augmented reality

Inför premiären av uppföljaren till första succéfilmen dyker Deadpool upp i AR-form hos kedjan. Nya upplevelser låses upp varje vecka för att locka fans till butiken ofta.
Internationellt Kundupplevelser Pro 7-Eleven #handel #Kanada #servicebutiker 

Allt annat olidligt för Lidl

Allt annat olidligt för Lidl

KAMPANJER. I år firar Lidl 15 år i Sverige. Kedjan har i dag bäst omsättningsutveckling i branschen och siktar på att ta ytterligare marknadsandelar. Bland annat genom det nya kommunikationskonceptet, ”Allt annat är olidligt”.
Retailtrender Varumärken Nyheter Lidl #livsmedel #dagligvaror #varumärken 

Lockar med lekfulla förpackningar

Lockar med lekfulla förpackningar

För att få fler barn att byta en del av påskgodiset till nyttigare alternativ har Ica tagit fram ett  sortiment med  frukt och grönt i lekfulla förpackningar. I det nya påsksortimentet finns bland annat avokadabra, blåkullebär och påskpraliner.
Produktutveckling Visual Merchandising Nyheter Ica #dagligvarukedjor #godis #hälsosam mat 

Åhléns peppar pappa i kampanj

Åhléns peppar pappa i kampanj

Inför årets Fars dag lanserar Åhléns kampanjen ”Peppa pappa” som lyfter fram föräldralediga pappor. "Vi vill inspirera fler att vara pappalediga". 
Varumärken Nyheter Åhléns #Varuhus #kampanjer 

Apotek öppnar rosa barberarsalong

Apotek öppnar rosa barberarsalong

”The Pink Barbershop” har öppnat i Mood Stockholm. Alla intäkter från salongen går till Cancerfonden och svensk cancerforskning.
Nya butiker Köpcentrum Pro Apotek Hjärtat Mood Stockholm #välgörenhet #kampanjer #pop up-butiker 

Fredells lyfter unga hantverkare som förebilder

Fredells lyfter unga hantverkare som förebilder

Fredells Byggvaruhus bjuder in till Fredellsdagarna, ett evenemang som hyllar kreativiteten och lyfter fram det moderna hantverket.
Nyheter Fredells Byggvaruhus #bygghandel #Stockholm #kampanjer 

7-Eleven och Friends instiftar dag mot mobbning

7-Eleven och Friends instiftar dag mot mobbning

Hållbarhet Nyheter 7-Eleven #servicebutiker #kampanjer #mångfald 

Öppnar trottoarsalong på en kvadrat

Öppnar trottoarsalong på en kvadrat

I samband med Stockholm Pride 2017 lanserar Wella ”Take pride in your hair”. Som en del i kampanjen öppnar man en liten salong på trottoaren till en av Stockholms mest gångtrafikerade gator.
Cityhandel Varumärken Butikskoncept #birger jarlsgatan #kampanjer #pride stockholm 

Lotta Lundgren i filmsamarbete med Coop

Lotta Lundgren i filmsamarbete med Coop

Nyheter Pro Varumärken Coop #kampanjer #dagligvarukedjor #matlagning 

Wes Anderson bakom H&Ms julfilm

Wes Anderson bakom H&Ms julfilm

Pro Nyheter Mode H&M #jul #kampanjer #Reklamfilm 

Smart matklocka lyfter gallerians utbud

Smart matklocka lyfter gallerians utbud

För att fira och uppmärksamma sina matställen har köpcentrumet utvecklat matklockan och en tävling där vinnaren får möjlighet att äta gratis i en månad.
Köpcentrum Nyheter Pro AMF Fastigheter #kungsholmen #Stockholm #tävlingar 

Peak utmanar med virtuella pop up-butiker

Peak utmanar med virtuella pop up-butiker

Peak Performance ger målgruppen i uppdrag att hitta företagets virtuella pop up-butiker. De placeras på utvalda vackra platser vid solens upp- och nedgång, och den som slutför utmaningen har chansen att välja fritt i Peak Performance virtuella pop up-butik.
Nyheter Pop up E-handel Peak Performance #kampanjer #tillfälliga butiker 

Ikea vill göra fotokonst tillgänglig för alla

Ikea vill göra fotokonst tillgänglig för alla

Under några dagar i vår vill Ikea förvandla sina varuhus till världens största galleri, där modern fotokonst ska bli tillgänglig för alla.
Pro Design Pop up Ikea #konst #pop up-kollektioner #kampanjer 

Alla vill se ut som Beckham

Alla vill se ut som Beckham

Alla vill klä sig som Beckham. Det är temat i H&M:s nya reklamfilm med stjärnan i huvudrollen.
Pro Trender Internationellt H&M #reklam #Mode #portugal 

Finsk handel: Ta lärdom av skrotkampanjen

Fjolårets skrotningspremiekampanj för bilar var mycket lyckad. "Det är något man kan lära sig, att åtgärder kan ha verkan".
Pro Internationellt Nyheter #finsk handel #Finland #kampanjer 

Jeff Bridges i samarbete med Marc O’Polo

Pro Nyheter Internationellt Marc O'Polo #kampanjer #välgörenhet 

Hermès tror på innehållets kraft

Hermès tror på innehållets kraft

Det är mycket snack om modevarumärket Hermès just nu. För någon vecka sedan lanserades ett designsamarbete med Apple kopplat till Apple Watch. Och den här veckan lanserar Hermès en ny satsning, denna gång inriktad på innehåll.
Konsumentbeteende Pro Varumärken Hermès #Hermès #innehåll #lyxvarumärken 

Tonerlagret vill skapa kärlek i skogen

Nyheter E-handel Pro Tonerlagret #marknadsföring i e-handeln #eko #kampanjer 

Säljer löparskor med en touch av välgörenhet

Kindrunner.com går som tåget, och en viktig bidragande orsak är att de har ett engagemang i såväl miljö som andra människors öde.
Pro E-handel Internationellt #kampanjer #green retailing #Välgörenhet i handeln 

Senaste artiklarna

  • Unboxed retail i en ny digital omnivärld
  • Startup hjälper nyanlända i matbutiken
  • Reitan rekryterar försäljningsdirektör
  • Hoka tar målgruppen till Alperna via AR
  • Här öppnar Moët & Chandon nytt flaggskepp
  • Uppdaterad (digital) återvinning i köpcentrumet
  • Kedja storsatsar på automatiska butiker

Nio insikter om den nya digitala kunden

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Unboxed retail i en ny digital omnivärld
  • Startup hjälper nyanlända i matbutiken
  • Reitan rekryterar försäljningsdirektör
  • Hoka tar målgruppen till Alperna via AR
  • Här öppnar Moët & Chandon nytt flaggskepp
  • Uppdaterad (digital) återvinning i köpcentrumet
  • Kedja storsatsar på automatiska butiker
  • Demokratiserat sportmode mål för H&M Move
  • Mobilen central i nytt digitalt butikskoncept
  • Antalet kassalösa butiker ökar snabbt
  • Lush öppnar nytt butikskoncept
  • Ingka Centres ökar innovationstakten
  • Köpcentrum görs sökbara i ny satsning
  • Varuhuskedja släpper NFT och digital kollektion
  • Ikea lanserar ny AI-baserad kundupplevelse
  • Ny Centrumchef till Solna Centrum
  • McDonald’s storsatsar på laddstolpar
  • Ny kommunikationschef på Svensk Handel
  • Nya digitala marknader för Linum
  • Jollyroom rekryterar ny CFO
  • Costco sätter nya förnyelserekord
  • Friktionsfritt och personaliserat hos Cos
  • Colliers stärker sitt leasingteam
  • Fem trender i den nya tidens retail
  • Här mixas förråd och coworking
  • Snabb fossilfri leverans från lokala Ica-butiken
  • Circle K storsatsar på datorsyn i kassan
  • Rowico Home öppnar pop up–showrooms
  • URW storsatsar på virtuell verklighet
  • Beredskap i fokus för Svensk Dagligvaruhandel

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v546