
CDLP öppnar butik i Bibliotekstan
I slutet av oktober öppnar Svenska CDLP en tillfällig butik i Hufvudstadens fastighet på Biblioteksgatan 12 i Stockholm.
I slutet av oktober öppnar Svenska CDLP en tillfällig butik i Hufvudstadens fastighet på Biblioteksgatan 12 i Stockholm.
Lindex går in som partner i ett nytt svenskt varumärke. Bakom varumärket står två av Sveriges mest kända reklamkreatörer.
Under hösten 2019 startar Twilfit ett samarbete med Åhléns. Då inleds försäljning av Twilfits egna sortiment i Åhléns varuhus samt via e-handel.
I mars öppnar Intimissimi sin första butik i Göteborg city. I Femman ska det italienska varumärket erbjuda sitt sortiment av underkläder och nattplagg.
”Mitt mål är att alla kvinnor ska känna sig starka och vackra oavsett ålder eller storlek”. Orden kommer från designer Camilla Thulin som nu öppnat egen webbshop.
Underklädeskedjan Twilfit rekryterar tre personer. Företaget laddar för en offensiv tillväxt där målet är att bli ledande aktör i Norden inom underkläder och loungewear i alla kanaler.
Förpackningar kan bidra positivt till varumärkesbyggandet. För MeUndies är den ständiga förnyelsen, av bland annat förpackningarna, en stor anledning att man syns mycket i sociala medier.
Online-to-offline, pop up-butiker, personaliesring och röststyrning av upplevelsen. Amazon och Calvin Kleins samarbete med fysiska butiker inför julhelgerna rymmer flera intressanta trender.
Twilfit har öppnat ett flaggskepp i Gallerian i Stockholm. Butiken är kedjans största och även Nordens största underklädesbutik med sina 600 kvadratmeter.
Twilfit stärker butiksupplevelsen med hjälp av interaktiva skärmar. Man erbjuder ett bredare sortiment i butik, men ska även samla insikter om kundernas beteende.
Lindex satsar på en renodlad butik med enbart underkläder. Platsen är Mood Stockholm, och kedjan utlovar ett koncept med högt engagemang.
Twilfit öppnar sin 55:e butik i Liljeholmen den 18:E augusti. Under fredag, lördag och söndag firar man detta med en rad öppningserbjudanden.
Victoria’s Secret öppnar efter sommaren sin första butik i Göteborg, närmare bestämt i Nordstan.
Högra löner, fler heltidstjänster och bättre utbildning. L Brands, som står bakom Victoria’s Secret, satsar nu stort på att utveckla personalstyrkan i sitt butiksnätverk. Man räknar med att det ska påverka försäljningen positivt.
I helgen nyöppnade NK Stockholm sin avdelning för damunderkläder. I samband med detta presenterade man också ett nytt varumärke: det italienska varumärket La Perla.
Nu lanserar Lindex vårens underklädeskampanj, och den nya kollektionen visas av kedjans medarbetare. För drygt ett år sedan utvecklade Lindex passformerna på stora delar av bh-sortimentet. Kampanjen för att hitta sin rätta passform visades även förra året av kedjans medarbetare. Succén var ett faktum, både försäljningsmässigt men också för kunden som nu lättare hittar sina favoritmodeller på … (läs mer)
Victoria’s Secret öppnar sin tredje svenska butik på Emporia i Malmö. Det sker i samarbete men Agora Trading som en följd av framgången för de två första butikerna som öppnade på Arlanda flygplats 2013 och Hamngatan i Stockholm 2014.
KappAhl lanserar i november en kollektion med behåar och trosor som vänder sig till den unga tjejen och som man uttrycker det i ett pressmeddelande, ”den petita kvinnan”. Tanken bakom kollektionen som döpts till Me and me, är att fylla glappet mellan kunden som lämnat barnavdelningen men fortfaranden inte hittar sin storlek och smak bland … (läs mer)
Björn Borg har öppnat interaktiva provrum på Sergelgatan i Stockholm och i Amsterdam. I provrummen finns en spegel som publicerar bilder av kunden på Internet. I Stockholm och i Amsterdam har företaget installerat två specialdesignade provrum där besökarna kan låta världen tjuvkika på dem. Spegeln i provrummet har en kamera som kan ta en serie … (läs mer)