Closely öppnar sin första fysiska butik

Under våren 2022 öppnar Closely sin första fysiska butik. Butiken blir cirka 180 kvadratmeter stor och finns på Kungsgatan 4 i Stockholm. Closely är ett nytt underklädesmärke för kvinnor med fokus på funktionalitet och hållbarhet. 

Det grundades 2019 av reklamprofilerna Tove Langseth och Filip Nilsson. I sortimentet finns BH, trosor, leggings och sporttoppar.

Closelys grundare Filip Nilsson och Tove Langseth.
Emanuel Westin.

– Closely handlar så mycket om fantastiska material och grym passform. Vi strävar efter en befriande känsla som egentligen bara går att uppleva IRL. Därför har vi planerat för en butik ända sedan starten, säger Tove Langseth.

En kaxig trappa i butiken

Hon konstaterar att det tog lite längre tid än man trodde att hitta rätt lokal.

– Men det var värt att vänta. Nu blev det på en del av Kungsgatan som vi verkligen gillar och dessutom med en stor kaxig trappa mitt i butiken.

Nöjda med samarbetet

Hos fastighetsägaren Hufvudstaden är man nöjda med etableringen.

– Vi är mycket glada över att Closely väljer att öppna sin första fysiska butik i en av Hufvudstadens fastigheter på Kungsgatan i Stockholm, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik, Hufvudstaden.